İlk çalışma devri


Emergency

Üye
Katılım
23 Mar 2017
Mesajlar
416
Tepkime puanı
198
İsim
Sefa
Merhaba arkadaşlar 1.4 tsi golfümde ilk çalışma devri bazen 1000 devrin üstünde bazen altında sizlerde durum nedir? Araç neye göre ilk çalışma devrini ayarlıyor? 1200 devir civarında çalışırken 10 15 saniye İçinde normale dönüyor. Bazen normal devrinde çalışmaya başlıyor. 

 
Soğuk havalarda yüksek devirle başlayıp yavaş yabaş devir düşürüyor benim dikkatimi çeken bu şekilde zannedersem motor ısısı ortam ısısyla ilgili olabilir sadece gözlemim bu yönde kesin bilgi değil

 
Merhaba arkadaşlar 1.4 tsi golfümde ilk çalışma devri bazen 1000 devrin üstünde bazen altında sizlerde durum nedir? Araç neye göre ilk çalışma devrini ayarlıyor? 1200 devir civarında çalışırken 10 15 saniye İçinde normale dönüyor. Bazen normal devrinde çalışmaya başlıyor. 


Soğuk havalarda yüksek devirle başlayıp yavaş yabaş devir düşürüyor benim dikkatimi çeken bu şekilde zannedersem motor ısısı ortam ısısyla ilgili olabilir sadece gözlemim bu yönde kesin bilgi değil
ortam ısısı +motor sıcaklığı  motorun kendini yağlaması  başlıklarından yola çıkabiliriz mümkünse devir 800 900 civarına düşmeden yola çıkmayın   motorunuz uzun ömürlü olur  aracınızı stop etmeden 30 40 saniye kadar rolantide çalıştırırsanız cold start dediğimiz   başlangıç devrinin genel olarak  düşük olduğunu gözlemleyeceksiniz

 
ortam ısısı +motor sıcaklığı  motorun kendini yağlaması  başlıklarından yola çıkabiliriz mümkünse devir 800 900 civarına düşmeden yola çıkmayın   motorunuz uzun ömürlü olur  aracınızı stop etmeden 30 40 saniye kadar rolantide çalıştırırsanız cold start dediğimiz   başlangıç devrinin genel olarak  düşük olduğunu gözlemleyeceksiniz
Cevabınız için teşekkür ederim motor devri normale düşmeden hareket etmiyorum. Eğer aracı uzun süre kullanmışsam turbonun soğuması için aynı şekilde 30 40 saniye kadar beklemeye gayret ediyorum. Bundan sonra hemen stop etmemeye özellikle dikkat etmeye çalışacağım.

 
Soğuk havalarda yüksek devirle başlayıp yavaş yabaş devir düşürüyor benim dikkatimi çeken bu şekilde zannedersem motor ısısı ortam ısısyla ilgili olabilir sadece gözlemim bu yönde kesin bilgi değil
Dediğiniz gibi kışın soğuklarda arada oluyordu bunu ortam ısısına bağlıyordum ama havalar ısındıktan sonra da aynı şekilde yapınca dikkatimi çekti.

 
Dediğiniz gibi kışın soğuklarda arada oluyordu bunu ortam ısısına bağlıyordum ama havalar ısındıktan sonra da aynı şekilde yapınca dikkatimi çekti.
En kisa surede optimal çalışma ısısına ulasmak üzere konfigüre edilmiş bir motor olduğu için yaz kış bu eylemi gerçekleştirir.

 
En kisa surede optimal çalışma ısısına ulasmak üzere konfigüre edilmiş bir motor olduğu için yaz kış bu eylemi gerçekleştirir.
Bunu bazen yapıp bazen normal devrinde çalışma durumuna anlam yükleyemedim neye göre ayarladığını merak edip o yüzden sormuştum teşekkür ederim.

 
En az 45sn  max 2 dk calıştırıyorum hocam. ilk aldığımda 3 dk kesin bekliyordum aracı hareket ettirmeden :)

 
En kisa surede optimal çalışma ısısına ulasmak üzere konfigüre edilmiş bir motor olduğu için yaz kış bu eylemi gerçekleştirir.
Değerli Murat Hocam,

Son bir aydır, ara ara benim aracımda da yapmaya başladı. İşin tuhaf kısmı şu ki sabahın o kör saatinde ve buz gibi havada herhangi bir şey yokken, Akşam üstü iş çıkışında (genelde 17:30) ve araçtaki hava sıcaklığının 15 derece ve üstünde olmasına rağmen yapıyor (Devir ilk çalışmada 1200' lere kadar çıkıp yaklaşık 2 dakika kadar bekledikten sonra iniyor) . Araç 1.2 Tsi Dsg, 13500 km'de. Neden yapabilir bir fikriniz var mıdır?

Saygılarımla...

 
Değerli Murat Hocam,

Son bir aydır, ara ara benim aracımda da yapmaya başladı. İşin tuhaf kısmı şu ki sabahın o kör saatinde ve buz gibi havada herhangi bir şey yokken, Akşam üstü iş çıkışında (genelde 17:30) ve araçtaki hava sıcaklığının 15 derece ve üstünde olmasına rağmen yapıyor (Devir ilk çalışmada 1200' lere kadar çıkıp yaklaşık 2 dakika kadar bekledikten sonra iniyor) . Araç 1.2 Tsi Dsg, 13500 km'de. Neden yapabilir bir fikriniz var mıdır?

Saygılarımla...
@silvershadow Murat Hocamın affına sığınarak ben cevap vereyim , otomotiv dilinde anlatmayıp sadece kaba tabir yaparak dillendireyim , aracın bulunduğu rakım'dan tutunda ortamdaki oksijenin kalitesine kadar bir çok belirleyici etken mevcut , yaşadığınız durum bir sorun değil hatta sorunsuzluktur ,gönlünüz rahat olsun , bu durumun içinde etkisi olan ve araçta bulunan bazı sensörler aşağıdaki gibidir. Herbiri daha sağlıklık bir çalışma için görev yapıyor, bilginize sunarım...

Gaz Kelebeği Konum (TP) Sensörü 
Manifold Mutlak Basınç (MAP) Sensörü 
Motor Soğutma Suyu Sıcaklık ( ECT) Sensörü 
Eksantrik Mili Pozisyon (CMP) Sensörü 
Krank Mili Pozisyon (CKP) Sensörü 
Araç Hız (VVS) Sensörü 
Vuruntu (KS) Sensörü 
MAP/ IAT Sensörü 
Yüksek Rakım Dengeleme (HAC) Sensör 
Silindir Kapağı Sıcaklık (CHT) Sensörü 
Yağ Basınç Sensörü Hava Akış (MAF) Sensörü 
Emme Havası Sıcaklık (IAT) Sensörü 
Fakir Karışım Sensörü 
Yakıt Sıcaklık Sensörü 
Turbo Şarj Basınç Sensörü 
Mutlak Basınç Sensörü 

 
@silvershadow Murat Hocamın affına sığınarak ben cevap vereyim , otomotiv dilinde anlatmayıp sadece kaba tabir yaparak dillendireyim , aracın bulunduğu rakım'dan tutunda ortamdaki oksijenin kalitesine kadar bir çok belirleyici etken mevcut , yaşadığınız durum bir sorun değil hatta sorunsuzluktur ,gönlünüz rahat olsun , bu durumun içinde etkisi olan ve araçta bulunan bazı sensörler aşağıdaki gibidir. Herbiri daha sağlıklık bir çalışma için görev yapıyor, bilginize sunarım...

Gaz Kelebeği Konum (TP) Sensörü 
Manifold Mutlak Basınç (MAP) Sensörü 
Motor Soğutma Suyu Sıcaklık ( ECT) Sensörü 
Eksantrik Mili Pozisyon (CMP) Sensörü 
Krank Mili Pozisyon (CKP) Sensörü 
Araç Hız (VVS) Sensörü 
Vuruntu (KS) Sensörü 
MAP/ IAT Sensörü 
Yüksek Rakım Dengeleme (HAC) Sensör 
Silindir Kapağı Sıcaklık (CHT) Sensörü 
Yağ Basınç Sensörü Hava Akış (MAF) Sensörü 
Emme Havası Sıcaklık (IAT) Sensörü 
Fakir Karışım Sensörü 
Yakıt Sıcaklık Sensörü 
Turbo Şarj Basınç Sensörü 
Mutlak Basınç Sensörü 
Değerli hocam, kıymetli açıklamalarınız için çok teşekkür ederim. Sağolunuz...

Saygılarımla...

 
@silvershadow Murat Hocamın affına sığınarak ben cevap vereyim , otomotiv dilinde anlatmayıp sadece kaba tabir yaparak dillendireyim , aracın bulunduğu rakım'dan tutunda ortamdaki oksijenin kalitesine kadar bir çok belirleyici etken mevcut , yaşadığınız durum bir sorun değil hatta sorunsuzluktur ,gönlünüz rahat olsun , bu durumun içinde etkisi olan ve araçta bulunan bazı sensörler aşağıdaki gibidir. Herbiri daha sağlıklık bir çalışma için görev yapıyor, bilginize sunarım...

Gaz Kelebeği Konum (TP) Sensörü 
Manifold Mutlak Basınç (MAP) Sensörü 
Motor Soğutma Suyu Sıcaklık ( ECT) Sensörü 
Eksantrik Mili Pozisyon (CMP) Sensörü 
Krank Mili Pozisyon (CKP) Sensörü 
Araç Hız (VVS) Sensörü 
Vuruntu (KS) Sensörü 
MAP/ IAT Sensörü 
Yüksek Rakım Dengeleme (HAC) Sensör 
Silindir Kapağı Sıcaklık (CHT) Sensörü 
Yağ Basınç Sensörü Hava Akış (MAF) Sensörü 
Emme Havası Sıcaklık (IAT) Sensörü 
Fakir Karışım Sensörü 
Yakıt Sıcaklık Sensörü 
Turbo Şarj Basınç Sensörü 
Mutlak Basınç Sensörü 
Değerli Doğan üstadım..

Öylesine güzel yazmışsınız ki usta elinden çıktığı besbelli.

Ağzınıza sağlık

Teşekkür ederim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt