Jump to content

silvershadow

TSI motorlarda yağ eksiltme problemi

Recommended Posts

@silvershadow

hocam araç için gerekli olan motor yağıdır, cam suyudur, antifrizdir alıp bir kenara koymak istiyorum. Bir gün lazım olur diye. Ama bir taraftanda araç çok yeni bunları şimdiden almanın mantığı yok diyorum. Tam bir çelişki hali anlayacağın. Merak ettiğim eğer bu malzemeleri şimdiden alırsam bir son kullanım tarihleri var mıdır?

Hocam cam suyu dediğimiz şey için ben camsil kullanıyorum. 1 litre şişe camsil ve 1.5 litre su döküyorum. Yağ içinde saklamaya gerek yok bence. Koymayı gerektiren bir durum olursa satın alır koyarsınız.  Yağ her yerde var. Antifriz şimdiye kadar hiç kullanmadım çünkü istanbuldayım :) Yaşadığınız şehire göre düşünün derim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@silvershadow

hocam araç için gerekli olan motor yağıdır, cam suyudur, antifrizdir alıp bir kenara koymak istiyorum. Bir gün lazım olur diye. Ama bir taraftanda araç çok yeni bunları şimdiden almanın mantığı yok diyorum. Tam bir çelişki hali anlayacağın. Merak ettiğim eğer bu malzemeleri şimdiden alırsam bir son kullanım tarihleri var mıdır?

Motor yağı için rodajda acımasızca ve umarsızca kullanılmış bir aracınız olmalı.

Mobil 1 W 507 sertifikalı  5W / 30  bir yağ almalısınız ve raf ömrü 5 yıldır.

Cam suyu için 1 lt'lik camsil yedek şişesi alsanız yeter sanıyorsunuz ama yetmez...

çünkü araç yeniyse cam veya far yıkama deposu için de antifriz eklenmiştir mutlaka ama silecek suyuna eklemek için de antifriz gereklidir.

Soğutma sisteminin sıvı eksiltmesi pek rastlanan bir şey değildir ancak burası için de uygun antifriz alınabilir çünkü bulması bir hayli zor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracımın güncel kilometresi 38300 ve bugün aldığımdan beri 3. yağ eksiltme uyarısını verdi. Ortalama 8000-11000 km arasında yaklaşık 1 litre kadar yağ eksiltiyor. En son servis bakımından bu yana yaklaşık 11000 km geçti ve bugün uyarı verdi. Daha önce 2 kez Doğuş Oto Kartla'da yaklaşık 1 litre yağ eklemişlerdi. Bu sefer yağı kendim tamamlamak istediğim için az önce BP istasyonundan Castol 5W-30 Edge VW grubu araçlar için uygun olduğu belirtilen 1 litrelik yağ aldım. Motor şu an sıcak olduğu için yağı eklemedim. Aracın soğumasını ve içindeki yağın kartere inmesini bekliyorum. Bu benim ilk yağ tamamlama tecrübem olacak inşallah. Yukarıdaki tavsiyelere uyacağım. Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Nazım hocam serviste bana 1 litre yağ eklediklerini söyleyip ona göre faturalandırıyorlardı. Belki dahaz yağ kullanıyorlardı. O kadarını bilemiyorum. Yarın sabah yağımı eklerim bakalım ne kadar alacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda pek bilgim yok ondan yine sevgili forumuma yöneltiyorum bu soruyu ? :D TSI olan bu durum aynı şekilde TDI içinde geçerli midir ? Ona göre kontrol ediyim bende takipte olayım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün araca 750 ml. yağ ekledim. Aşağıdaki fotoğraflar yağ eklemeden önceki ve yağ ekledikten sonraki çubuk görüntüleri.

poyQvN.jpg

kg4PZ7.jpg

@Nazım hoca m teşekkürler.

750 ml yağın çubuktaki farkı göstermesi,bilgilendirme açısından çok iyi olmuş elinize sağlık... :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yol bilgisayarından yağ sıcaklığını seçili tutarım ekranda,soğutma sıvısı zaten çabucak 90 dereceye geliyor ve orada çakılı kalıyor ama yağ sıcaklığının 100 dereceye doğru yanaşması biraz daha zaman alıyor.Gazlayıp motora yüklenmek istiyorsanız yağ sıcaklığının artmasını bekleyin,100 e yakın değerler normal kabul edilir ve yağ o derecelerde görevini en iyi yapar diye biliyorum.Pek dikkat edilmeyen önemli bir ayrıntı olduğunu düşünürüm ve yağ sıcaklığı yükselmeden gazı köklemem...Eksik veya yanlışım varsa lütfen düzeltiniz....

Kesinlikle doğru tespit hocam. Nasıl yağ kalınlıklarından bahsediliyorsa 0-30, 10-40 vs. gibi, ayrıca yağların kullanıldığı iklim şartlarına göre belli sıcaklıklara optime edilmiş viskoziteleri mevcuttur. Viskozite, bir sıvının katmanları arasından geçirgenlik direnci olarak tanımlanabilir. Örneğin 20 derecede bir şişe yağ ele alalım. İçine küçük bir metal bilye bırakalım. Bilyenin dibe ulaşması için geçen süre, 60 derecedeki yağın süresinden daha uzun olacaktır. Yani geçirgenlik düşük sıcaklıklarda daha düşüktür. Viskozite yüksektir. Sıcaklık arttıkça yağın viskozitesi düşer, geçirgenliği ters orantılı olarak artar. Viskozitenin azalmasının avantajları şu şekilde sıralanabilir. Daha iyi ıslanabilmek yetisinden dolayı daha iyi yağlama. Geçirgenliğin artmasından ötürü, daha küçük ve ulaşılması zor noktalara ulaşabilme. Daha düşük sürünmeden dolayı, motor&şanzıman ikilisine daha daha az viskoz gerilim katsayısı. Yani yakıt tasarrufu ve daha düşük sürtünmeyle daha yüksek güç.

Gelelim dezavantajlarına, yağ çok ısınırsa yağlama özelliğini kaybetmeye başlar. Viskozitesi çok düşeceği için, piston&silindir boşluğundan (genelde milimetrenin 10da 2si kadardır) yanma odasına sızmaya başlar. Bu durumda yağ yakmaya ve eksiltmeye başlarız. Turbo şarjlı, aşırı beslemeli otto çevrimli motorların klasik sorunu da budur.

Artık çoğu arabada, kartel muhafazası, aracın hareketi sonucu oluşan hava sirkülasyonunun taşınımı ile kendini soğuttuğundan, saatlerce 6000-7000 devir çevirtmiyorsanız yağın aşırı ısınması pek olası değildir.

Saygıdeğer Umut hocamın bahsettiği ve uyguladığı yöntem gerçekten de çoğu kişinin bilmediği bir doğru bir tespittir. Yağ, 80-150 derece arasında maksimum verimi sağlar. Özellikle kış aylarında bu konuya dikkat etmek, uzun vadede motor sağlığını korumak açısından oldukça önemlidir.

Biraz uzun olsa da okuduğunuz için teşekkürler :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2-3 gündür ara sıra " yağ seviyesini kontol edin" uyarısı alıyorum. Servisi aradım en erken 1 hafta sonrasına gün verebiliyorlar. Bu sebeple bir miktar yağ ekleyip 2 ay sonra 15bin bakımını (yılın dolması sebebiyle) yaptırtacağım. Gitmişken de camlara su kaydırıcı uygulatacağım.
castrol 5w30 ekleyeceğim fakat bu yağın da 2 çeşidi var. (5w30 LL ve 5w30 C3). Hangisini kullanmalıyım yağ eklemek için ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, major24 yazdı:

2-3 gündür ara sıra " yağ seviyesini kontol edin" uyarısı alıyorum. Servisi aradım en erken 1 hafta sonrasına gün verebiliyorlar. Bu sebeple bir miktar yağ ekleyip 2 ay sonra 15bin bakımını (yılın dolması sebebiyle) yaptırtacağım. Gitmişken de camlara su kaydırıcı uygulatacağım.
castrol 5w30 ekleyeceğim fakat bu yağın da 2 çeşidi var. (5w30 LL ve 5w30 C3). Hangisini kullanmalıyım yağ eklemek için ?

Değerli Hocam 

 W 507 kodlu 5w30 yağ kullanmalısınız.

Ekleme yaparken fazla yağ eklememeye ve en önemlisi uygun zamanda içerisinde bolca metal talaşı olan kararmış yağdan da kurtulmaya dikkat.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, silvershadow yazdı:

Değerli Hocam 

 W 507 kodlu 5w30 yağ kullanmalısınız.

Ekleme yaparken fazla yağ eklememeye ve en önemlisi uygun zamanda içerisinde bolca metal talaşı olan kararmış yağdan da kurtulmaya dikkat.

Yalnız hocam servis dışında satılan castrollerde 507 ibaresi yazmıyor. 5w30 yağ olarak yukarıda da söylediğim üzere "LL" (504) ve "C3 (502 , 505 , 505.01) " tipleri var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, major24 yazdı:

Yalnız hocam servis dışında satılan castrollerde 507 ibaresi yazmıyor. 5w30 yağ olarak yukarıda da söylediğim üzere "LL" (504) ve "C3 (502 , 505 , 505.01) " tipleri var

504 veya 507 olmalı Değerli Hocam 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, major24 yazdı:

2-3 gündür ara sıra " yağ seviyesini kontol edin" uyarısı alıyorum. Servisi aradım en erken 1 hafta sonrasına gün verebiliyorlar. Bu sebeple bir miktar yağ ekleyip 2 ay sonra 15bin bakımını (yılın dolması sebebiyle) yaptırtacağım. Gitmişken de camlara su kaydırıcı uygulatacağım.
castrol 5w30 ekleyeceğim fakat bu yağın da 2 çeşidi var. (5w30 LL ve 5w30 C3). Hangisini kullanmalıyım yağ eklemek için ?

Eğer dışardan alıcaksanız 5W-30 LL olanı kullanmalısınız.. Dışarda satılan LL olanın kutusunun ön yüzünde "VW gurubu benzinli ve Dizel partükül filtreli araçlar içindir" yazar.. LL 'nin anlamı da LongLife 'dır.., Dışarda satılan Castrol Edge LL olanlarda 504.00 507.00 yazmıyor.. biraz kafa karıştırmak için.. dışarda satılan 1lt si 45-50 lira., Serviste satılan Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30 diye geçer fiyatı da 62 lira., Aradaki 10-15 lira fark için dışardan almaya değmez hocam serviste satılanlardan alın hocam., Serviste satılan Edge Professional 'lar fabrikanın üretim aşamasında koydukları ile birebir aynı yağdır.., Yada yine serviste aynı yağın açık yağ diye tabir edilen büyük varillerle gelen olanından ekletin onunda fiyatı yanlış hatırlamıyorsam 52-54 lira arasındaydı.. Yalnız eğer siz ilave edecekseniz bunu nasıl yapacağınızla ile ilgili kaideler var ve bunlara uymazsanız farkında olmadan fazla yağ koyma riski mevcuttur ve keçeleri patlatabilirsiniz..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 26 Eylül 2015 at 13:34, Süleyman_01 yazdı:

Bugün araca 750 ml. yağ ekledim. Aşağıdaki fotoğraflar yağ eklemeden önceki ve yağ ekledikten sonraki çubuk görüntüleri.

poyQvN.jpg

kg4PZ7.jpg

@Nazım hoca m teşekkürler.

Süleyman hocam tam aynı lt de dolum yapmışız bende yag uyarısı aldım 5100 km de sag olsun @theGenius Huseyin hocam yardımcı oldu yagı aldım koydum tam 750 ml ve yag ölçüm çubuğuda aynı yere denk geldi.

Saygılarla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, forzaGilles yazdı:

Eğer dışardan alıcaksanız 5W-30 LL olanı kullanmalısınız.. Dışarda satılan LL olanın kutusunun ön yüzünde "VW gurubu benzinli ve Dizel partükül filtreli araçlar içindir" yazar.. LL 'nin anlamı da LongLife 'dır.., Dışarda satılan Castrol Edge LL olanlarda 504.00 507.00 yazmıyor.. biraz kafa karıştırmak için.. dışarda satılan 1lt si 45-50 lira., Serviste satılan Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30 diye geçer fiyatı da 62 lira., Aradaki 10-15 lira fark için dışardan almaya değmez hocam serviste satılanlardan alın hocam., Serviste satılan Edge Professional 'lar fabrikanın üretim aşamasında koydukları ile birebir aynı yağdır.., Yada yine serviste aynı yağın açık yağ diye tabir edilen büyük varillerle gelen olanından ekletin onunda fiyatı yanlış hatırlamıyorsam 52-54 lira arasındaydı.. Yalnız eğer siz ilave edecekseniz bunu nasıl yapacağınızla ile ilgili kaideler var ve bunlara uymazsanız farkında olmadan fazla yağ koyma riski mevcuttur ve keçeleri patlatabilirsiniz..

Değerli Ali Hocam 

Düzeltme ve tamamlama için teşekkür ederim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim bildiğim tüm vw grubu tsi-tdi motorlarda egr sisteminden dolayı yağ eksiltme mevcuttur. egr emisyonlar gereği mevcut.

yağ eksiltmenin bu kadar yaygın olması, biraz da castrol yağdan kaynaklanıyor. bilinenin aksine castrol vasat bir yağdır. reklamlar yanıltmasın.

aracın rodaj kullanımı ile yağın eksiltmesi arasında direkt bir sebep-sonuç ilişkisi yazmak pek doğru olmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

 

Merhaba herkese,

Aracım 7500 km'ye geldi, bu sabah otoparkta arabanın yağını kontrol ettim. İki işaretin tam ortasında, hatta biraz altında. Okuduğum kadarıyla yarım litre kadar eksilme var.

Buna ekleme yapmalı mıyım? Yoksa arada konrtol edip böyle devam mı edeyim? Fazla yağ koyup sıkıntı yaşamak istemiyorum.

Okuduğum kadarıyla TSI için  Castrol 5-30 507 kullanılıyor. Yada shell hellix.

 

Teşekkürler,

Can.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, nckarakas yazdı:

 

Merhaba herkese,

Aracım 7500 km'ye geldi, bu sabah otoparkta arabanın yağını kontrol ettim. İki işaretin tam ortasında, hatta biraz altında. Okuduğum kadarıyla yarım litre kadar eksilme var.

Buna ekleme yapmalı mıyım? Yoksa arada konrtol edip böyle devam mı edeyim? Fazla yağ koyup sıkıntı yaşamak istemiyorum.

Okuduğum kadarıyla TSI için  Castrol 5-30 507 kullanılıyor. Yada shell hellix.

 

Teşekkürler,

Can.

Ölçümüzünden anlaşıldığı üzere bir problem olmamakla birlikte düzenli olarak  ölçümlerinize  devam edin hocam. Ölçüm yaparken dikkat edilmesi gereken kurallarıda göz ardı etmeyin elbette :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...