Modüler Platform Yönetimi “MQB”


DoğanARABACI

Katılımcı Üye
 
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
804
Tepkime puanı
374
İsim
Doğan
Son zamanlarda çevremden özellikle Arteon 'un çıkışıyla ''OTOMOTİVDE PLATFORM NEDİR ? '' Sorusunu çok duymaya başladım  , VW SÖZLÜK MQB'yi  anlatırken genel olarak bilgilendirme yapmış fakat kaba terimle söylemem gerekirse , ORTAK ŞASİ diyebiliriz , detaylara girmeden sözlüğün alınıtısı ile durumu paylaşayım dedim  , teknik olarak soru sormak isteyen dostlarıma da yardımcı olmaya çalışacağım .

Modüler Platform Yönetimi “MQB”

Volkswagen’nin ilk kez Golf VII modeli ile kullanmaya başladığı MQB (Modular Transversal Matrix) yani enlemesine yerleşimli motorlar için modüler platform yönetimi, segmentler arası da kullanılabilen, yani sadece A segmenti değil, A0’dan B’ye kadar tüm segmentlerde kullanılabilen bir yapıya sahiptir. Bu sayede, artık B segmentine ait olan teknolojiler, A ve A0 segmentinde dahi görülebilecektir.

MQB, aynı zamanda üretim hattında ve aracın yaşamı boyunca karşılaşabileceği onarımlarda standardizasyon anlamına da gelmektedir. Örneğin, Golf VI’da benzinli motorlar aracın önüne doğru 10 derecelik bir eğimle yerleştirilirken TDI motorlar 12 derecelik bir eğimle aracın arkasına doğru bir açıya sahipti. Golf VII’de ise tüm motorlar arkaya doğru 12 derecelik açı yapacak şekilde monte edilmektedir. Bu, hem montaj noktalarının standardizasyonunu sağlamakta hem de aracın ağırlık merkezini daha ortaya taşıyarak dengeyi de olumlu yönde etkilemektedir.

MQB platformunun sağladığı en büyük gelişimlerden biri de ağırlık tasarrufu olmuştur. Golf VII, genişleyen boyutları ve artan teknolojilerine rağmen, Golf VI’dan modele ve konfigürasyona bağlı olmakla birlikte maksimum 100 kg daha hafif olacak şekilde geliştirilmiştir. Örneğin gövde genelinde daha yaygın olarak kullanılan ısıl işlemle şekillendirilmiş çelikler (hot formed) sayesinde 18 kg. tasarruf sağlanmıştır. Aracın A ve B direklerinde, orta aks tüneli ve zemin plakaları ile kapı içlerinde kullanılan bu çelikler daha yüksek mukavemeti daha ince ve hafif yapılarla sağlamanın önünü açmaktadır.

Bununla birlikte, motor bloklarında alüminyum kullanılmasıyla 21kg.lık ek tasarruf sağlanmıştır. Daha hafif HEVAC ünitesi (kalorifer ve iklimlendirme sistemi), daha hafif koltuk iskeletleri ve daha pek çok unsurla birlikte toplam tasarruf, verimliliği fark edilebilir seviyeye çıkarmak için yeterli olmaktadır.

VolkswagenMQBrollingchassis-626x382.jpg

faraday-future-variable-platform-1024x473.png

fixedw_large_4x.jpg

 
Son zamanlarda çevremden özellikle Arteon 'un çıkışıyla ''OTOMOTİVDE PLATFORM NEDİR ? '' Sorusunu çok duymaya başladım  , VW SÖZLÜK MQB'yi  anlatırken genel olarak bilgilendirme yapacağım 
MOB Platformuna sahip araçlar bir önceki platforma göre yapılan araçlara göre sağlamlığı ne durumdadır.Hep merak etmişşimdir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@erkan18135 Hocam  , Sac ve türevi malzemelerde ,Sıcak Formlama (hot formad) teknolojisi yıllardır yapılan soğuk şekillendirme 'de özellikle derin sıvama işlemlerinde , yani sac malzemeye  örnek resimde göreceğiniz gibi şekiller verme , yine resimdeki ok ile belirtilen bölgelerde malzeme kayıplarına yolan açarken SICAK FOMLAMA bu durumu daha da aza indirerek mukavemeti arttırmakta , zaten özellikle GOLF 7'nin  hem EURO NCAP hemde IIHS 'nin özellikle small overlap testindeki başarılarının temelini bu durum oluşturmakta.

26-0.jpg

 
@DoğanARABACI Ellerine Sağlık Hocam  Bilgilendirme çok güzel olmuş. :'(

 
Açıklamalarınızda haklı olabilirsiniz.Nedense ben MOB platformlu araçların görünüm olarak diğerleri kadar dolgun ve sağlam gözüktüğü kanısına varamıyorum üstadım.

 
@erkan18135 hocam yuvarlak hatların azlığı görünümde dediğiniz algıyı yaratmıyor desem yalan olur.

 
Heralde görünümün yuvarlak olmasından kaynaklanıyor hocam.

 
@DoğanARABACI

Değerli Doğan üstadım;

Bu faydalı ve eşsiz konu için teşekkür ederim .

Benim merak ettiğim farklı iz açıklığı ve dingil mesafelerin  nasıl ayarlandığını ve farklı karoserlerin nasıl monte edildiğini merak ediyorum. 

Modüler olmak şasiye eklenen parçalarla mı sağlanıyor?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@DoğanARABACI

Değerli Doğan üstadım;

Bu faydalı ve eşsiz konu için teşekkür ederim .

Benim merak ettiğim farklı iz açıklığı ve dingil mesafelerin  nasıl ayarlandığını ve farklı karoserlerin nasıl monte edildiğini merak ediyorum. 

Modüler olmak şasiye eklenen parçalarla mı sağlanıyor?
 @silvershadow Murat hocam aslında işin en kolay yöntemi bu ,aşağıda paylaştığım görsellerin herbiri bir kaynak, montaj ve evlendirme istasyonları , bunlar 3 eksende hareketli olduklarından farklı boyutlarda montajlama olanağı sağlıyor, bu da farklı poke-Yoke uygulamaları ile ayrıştırılıp hatasızlaşıyor . Bu fikstürlerin herbiri en büyük ile en küçük ölçüleri içinde barındırarak çoklu üretime olanak sağlıyor.Umarım sorularınızın cevabını açıklayabilmişimdir.

IMG_3341.JPG

IMG_3343.PNG

IMG_3342.PNG

IMG_3344.JPG

 
 @silvershadow Murat hocam aslında işin en kolay yöntemi bu ,aşağıda paylaştığım görsellerin herbiri bir kaynak, montaj ve evlendirme istasyonları , bunlar 3 eksende hareketli olduklarından farklı boyutlarda montajlama olanağı sağlıyor, bu da farklı poke-Yoke uygulamaları ile ayrıştırılıp hatasızlaşıyor . Bu fikstürlerin herbiri en büyük ile en küçük ölçüleri içinde barındırarak çoklu üretime olanak sağlıyor.Umarım sorularınızın cevabını açıklayabilmişimdir.
Teşekkür ediyorum üstadım 

 

Geri
Üst Alt