Akünüzün Markası ve Modeli


Benim aracındaki akü efb. Ben şimdi agm akü alıp yazılım ihtiyacı olmadan kullanabiliyor muyum ? 

 

1.6 tdi aracı olanlar için vartanın önerisi aküm bitse bir saniye düşünmem 4 - 5 yıl kullanacağım aküye 200 300 neyse fazla verip bunu alırım .[mention=4051]erenaek2[/mention] bu arada aracımda 2015 tdi varta agm 68Ah var fabrikadan gelen.
/monthly_2019_01/IMG_20190113_024515.thumb.jpg.45fc4d21f87168ba735d98ab7bc20b38.jpg
Bende bunu aldım 13 model aracın ilk aküsü temmuzda bitti bende bunu aldım şimdilik memnunum
 
Benim aracındaki akü efb. Ben şimdi agm akü alıp yazılım ihtiyacı olmadan kullanabiliyor muyum ? 
Yazılım her akü için gerekli ve size kalmış bişey kodlama yapılırsa araç aküyü daha efektif ve sağlıklı şekilde kullanacaktır., bunun efb 'den agm 'ye geçmek ile alakası yoktur., efb söküp yine efb akü de alsanız sağlıklı olarak yapılması gereken yeni akünün kodlanarak araca tanıtılmasıdır., Sorunuza gelicek olursak evet efb yerine agm akü takabilirsiniz.,

burda önemli olan atıyorum araçtaki mevcut akü 60 ah ise yeni alacağınız aküde aynı değerde olmalı., efendim daha güçlüsü daha iyidir gibi kulaktan dolma cahil cuhala takımının bilgilerilye gidip 60 amper yerine 70 amper akü takarsanız., cebinizden boşuna fazla para çıkmış olur., şarj dinamosu o kadar yüksek değerli aküyü şarj etmeye uygun olmadığı için aküden verim alamazsınız sonra da bu akü kötü çıktı 2 sene dolmadan çöp oldu diye veryansın edersiniz.,

Dediğim gibi aracınızın aküsü 60 amper ise yeni alacağınızda 60 amper olmalı., 70 amper ise yenisi de 70 amper olmalı

Aracınızın aküsü 59 amper dir gidip 60 amper akü alabilirsiniz sorun yok, 2-3 amper tolore edilir sorun yok., Ancak 9-10 amper gibi daha yükseğini ne araç ne de şarj dinamosu hiç biri tolore edemez., şarj dinamosu sürekli didinip durur ömründen ömür gider..

@calik arkadaşımız servise gidip aküsünün kodlamasını yaptırmıştı., konusu şurada mevcut;




 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Varta Silver AGM modelini alıp taktım aracıma ( Eskisi şarj tutmayınca) İlk çalıştırmada tüm uyarı lambaları yandı. Servis danışmalı ile görüştüm ve talimatlarına göre Tam sağ yapıp 3sn bekledikten sonra  ( bazı lambalar söndü bu arada ) tam sol yapıp 3 sn bekleyince kalan lambalarda söndü. kodlama ile aküyü araca tanıtmaya gerek var mı ?

 
bugun malesefki bnimde aküm bitti 4.5 yıl 60532km sonunda :) üzerinden moll marka 59 ah efb cımtı. ben de bgun gidip 72ah mutlu efb aldım. şimdilik sıkıntı yok hersey yolunda.

IMG_20190621_191916.jpg

 
2019 1.0 dsg tsi varta efb. Varta akülerde EFB ve AGM arasinda 200 lira fark var

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
2015 golf 1.2 tsi dsg 105 bg  aracımın tam 4.5 sene sonra  aküsü bitti ve bu konu hakkında forumları gezmeye ve araştırmaya başladım.

Öncelikle benim aracımda fabrikasyon olarak moll marka 69 amper efb akü vardı.  Acaba hangi aküyü takmalıyım diye akü firmalarının sitelerini dolaştım.

Mutlu ve Varta benim aracım için 60 amper EFB ve AGM aküleri önerdi. Fakat aracımda 69 amper EFB  akü olduğu için yine emin olamadım.

Bir kaç akü satan yerle görüştüm senin aracın start-stopsa kesin agm takıcaksın dediler.

Sonra dedim ki köşedeki akücü amca bu kadar kendinden eminken neden Koskoca VW nasıl okadar mühendisiyle bu arabaya neden EFB Takmış olaki dedim  .

Tabi ki akücü amcalarla yine emin olmadık.Ülkede herşey ezbere (!) cebimizden para çıkacak diyerek araştırmaya devam ettim.

Forumlarda fren geri kazanımından bahsetmişler  dedim aga bu ne sonra vw sözlükte cevabını buldum.

https://binekarac2.vw.com.tr/vwsozluk/ShowComponent.aspx?ComponentID=17964

Geri kazanım BLUEMOTION Teknoloji altında zaten araçlara eklediği bir donanımmış. Geri kazanımı aküye depoluyormuş.

Peki geri kazanım DEPOLANMASI için akünün EFB veya AGM olması önemli mi? Tabiki de değil . Şöyleki :

START-STOP aracınız var ve kırmızı ışıkta duruyorsunuz aracanız kapanıyor ama klimanız dahil her şey tam gaz devam çalışıyor. Bu süre uzayınca akünün gücü zayıflıyor ve araç tekrar kendiliğinde çalışmaya başlıyor. Normal koşullarda akünüz bitmişti ama ne oldu araç tekrar çalışmaya başlayınca akünüz tekrar gücünü doldurmaya başladı.

Fren geri kazanımda sadece akünün şarz olmasını motordan değil frenlerde oluşan enerji toplayarak aküye vermesi. Bunun için EFB yada AGM olması artık önemini yitirdi.

Peki gerçekte EFB-AGM arasındaki fark neydi ? aslında bu çok basit : (rakamlar farazi verilmiştir)

Yine bir ışıkkta durduk klimamız tam gaz çalışıyor . durma süremizi 2 dakika olduğunu düşünürsek aracınızda EFB li akü varsa   1.dakkadan sonra motor çalışacak  AGM akünüz varsa 1.5 dakka sonra motor çalışacak . Yani AGM daha çok güç üretiyor.

Akümüzün bu işlemleri  ömürleri boyunca yapabilme sayılarını düşünürsek ise EFB akü bunu 3000  defa yaparken AGM akü bunu  3500 defa yapacaktır.

Bende tabiki daha güçlü akü alıp aracıma AGM taktırmak istedim. Sonra biraz daha araştırma yapınca AGM akülerin son teknoloji olmasına rağmen Hava Sıcaklığı toleransının düşük olduğunu gördüm.  Yüksek sıcaklıklardan etkilenebiliyormuş. Bende izmirde yaşadığım için tekrar EFB almaya karar verdim.

Son olarak fiyat araştırmaya başladım piyasada varta ve mutlu satan yerlere akü sordum fiyatlar 600 - 750 arasında değişiyordu. Sonra aklıma "Kesin AGM akü takcan gardaş " diyen akücüler geldi bide servise sorayım dedim , benim aracımdaki akünün aynısı takıcaklarını ver ZU ile başlayan (reklam yapmayalım) uygulama ile %25 indirim aldığım zaman toplamda 790 lira fiyat aldım.

50-100 liraya takılmadım hem servisinde takılsın kafamda rahat etsin dedim ve akü sıkıntımı gidermiş oldum.

Umarım faydası olmuştur .

 
Merhaba arkadaşlar, 

Tatile çıkmadan önce 15000 bakım için servise gitmiştim, araç 2015 olduğundan akününde değişmesi gerektiğini belirttiler, bende tamam diyerek onay verdim. sökülen ve takılan akü varta EFB idi (12V 59AH 320A DIN) parça numarası (000 915 105 EB) EFB AGM muhabbeti için VW ni aradım, kendileri VARTA nın VW e özel ürettiği ve aracın şase numarasına göre ürün ağacında ne girildi ise onun takılacağını, aksi bir uygulamanın olmadığını belirttiler ve enerji geri kazanımı desteklediğini eklediler. akü 1000 tl idi indirim ile 800 küsura geldi.

Saygılarımla

 
3 yas’i doldurmus start stop akusu olan arkadaslar, akunun doluluk oranini goremiyorsaniz, uzun yolda start stop’u devre disi birakin, yada ilk firsatta akunuzu olcturun, bu sayede serviste bile degistirebilirsiniz, ana yolda yol ortasinda kalmak sikinti olabiliyor.

 
Aracım 2015 Golf 1.2 tsi dsg    Şuan üzerindeki akü SEBANG  EFB   Araç 2 yıldır bende. Şuana kadar ekranda bir akü uyarısı ile karşılaşmadım. Bez kılıfın üzerini 2 defa açtım tozunu silmeye :D    AMA 2 - 3 yılda aküyü değiştirenleri okuyunca, bir gün aniden bizi yarı yolda bırakır mı diyede düşünmüyor değilim :/
 

Akü için bir bakım vs. var mı arkadaşlar ?  Tedbirimizi ona göre şimdiden alalım.  

NOT: Arkadaşımın SIFIR POLO 1.4 tdi  8. ayında serviste ÜCRETLİ olarak akü değiştirdi (çıkan akü neydi bilmiyorum). Hem para ödemeyi, hem de akünün ömrünü bitirmeyi nasıl becerdi onu hiç bilmiyorum...

 
@iamalegend şimdi kontrol ettim  SOC ---- %  yazıyor herhangi bir rakam yok :)   Yarım kontak, kontak kapalı anahtar takılı vs. vs. birkaç farklı kombinayon denedim ama akü menüsüne ulaşabildiğim tüm kombinasyonlarda  rakam çıkmadı :'(  

 
Aracım 2015 Golf 1.2 tsi dsg    Şuan üzerindeki akü SEBANG  EFB   Araç 2 yıldır bende. Şuana kadar ekranda bir akü uyarısı ile karşılaşmadım. Bez kılıfın üzerini 2 defa açtım tozunu silmeye :D    AMA 2 - 3 yılda aküyü değiştirenleri okuyunca, bir gün aniden bizi yarı yolda bırakır mı diyede düşünmüyor değilim :/
 

Akü için bir bakım vs. var mı arkadaşlar ?  Tedbirimizi ona göre şimdiden alalım.  

NOT: Arkadaşımın SIFIR POLO 1.4 tdi  8. ayında serviste ÜCRETLİ olarak akü değiştirdi (çıkan akü neydi bilmiyorum). Hem para ödemeyi, hem de akünün ömrünü bitirmeyi nasıl becerdi onu hiç bilmiyorum...
Bakım derken araç çalışmadığı esnada çok fazla radio/teyp kullanmamaya, park lambaları açık şekilde çok fazla açık şekilde park etmemeye., kısa süreli duraklamalarda start-stop’u kullanmamaya, araç çalışmıyorken telefonu çok uzun süre şarj da bırakmamaya dikkat ederseniz ve araç uzun süre park halinde yatıyor ise haftada 1 biraz dolaşıp akünün şarj olmasına özen gösterirseniz ömrümden çalmamış olursunuz..

Kısa süreli 5-10sn. gibi kısa duraklamalarda start-stop ‘u kullanmayınız., sürekli durk-kalk trafikte ve kısa süreli trafik ışıklarında zırt-pırt aracın stop edip yeniden çalışmadı akünün ömrünü ve marş basma gücünü ciddi şekilde etkiliyor..

 
Bakım derken araç çalışmadığı esnada çok fazla radio/teyp kullanmamaya, park lambaları açık şekilde çok fazla açık şekilde park etmemeye., kısa süreli duraklamalarda start-stop’u kullanmamaya, araç çalışmıyorken telefonu çok uzun süre şarj da bırakmamaya dikkat ederseniz ve araç uzun süre park halinde yatıyor ise haftada 1 biraz dolaşıp akünün şarj olmasına özen gösterirseniz ömrümden çalmamış olursunuz..

Kısa süreli 5-10sn. gibi kısa duraklamalarda start-stop ‘u kullanmayınız., sürekli durk-kalk trafikte ve kısa süreli trafik ışıklarında zırt-pırt aracın stop edip yeniden çalışmadı akünün ömrünü ve marş basma gücünü ciddi şekilde etkiliyor..
Bu dediklerinizin tamamına uyuyorum hocam :)    
Start-stop'a ben karşıyım zaten, mantığını çözemediğim için 2 yıldır aracı çalıştırır çalıştırmaz ilk işim kapatmak. Artık el alışkanlığı olmuş ne ara kapattığımı bende fark edemiyorum...

 

+++  otomatik katlanan aynalar ?  

sanıyorum highline kullanıcılarının tümü bu özelliği aktif olarak kullanıyor

Ben aracı aldığımdan beri menüden off konumunda bu özellik... zaten 2 yılda bi kere kapatma ihtiyacı duydum o kadar .

Aracı kumandadan  her açışta  yada araçtan inince ayna açıp kapatanlar  ,   zaten  bostan kelebeği gibi kısa ömürlü start stop akünüzden yiyiyorsunuz.  (araç çalışmadığı için aküden sömürü her seferinde) 

Ben kontağı kapatmadan önce  açık cam varsa camları bile  kaldırıp öyle kontağı istop ediyorum . 

Araç çalışırken elektrik  şarj bobininden  (beleş üretim)

Araç stop haldeyken her türlü elektrik ihtiyacı aküden karşılanıyor. 

 .. 3 kere 5 kere den ne olur diyenler ??? ...   sabah bindin indin  + akşam bindin indin  günde 4 kere .... 3 yılda 4320 kere katlanan ayna açılıp kapanıyor. Düşünün ayna içindeki motorun mekanik iş gücünü ???

devede kulak ! 4320 kere ile  kabakulak oluyor !  agm akü 900 olmuş sanayide ??  

+ 1 yıl daha kullanmak varken ???? 

 

Geri
Üst Alt