Akünüzün Markası ve Modeli


Hocam bizdeki 1.4 TSI'a Banner akü koymuşlar. 680A yazıyordu üstünde. Ah'si de 69 olması lazım. Acaba dizellere daha fazla mı güç gerekiyor 70 Ah koymuşlar.
Hocam aradaki değer farkları firmaların seri üretim ve belli normlarda üretmesinden kaynaklanıyor.Küçük değer farklılıklarının araç çalışmasına etkisinin olacağını sanmıyorum.Ama akümün Varta olmasını isterdim.Daha önce kullandığım ve çok memnun olduğum bir marka.

Ama hiçbir üretici tek bir tedarikçiye mecbur kalamaz.Benzer değer ve normdaki ürünü birçok tedarikciden alır hocam.

Ben bile Küçük imalathanemde aynı kalitedeki yarı mamülü bazen pahalı olmasına rağmen bilerek farklı fabrikalardan alarak tedarik zincirimi geniş tutmaya çalışıyorum ki döviz ve petrol fiyatlarındaki hareketliliklerde ani ve yüksek fiyat artışlarının önüne geçebilelim,tedarik sıkıntısı çekmeyelim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Arkadaşlar burada merak ettiğimiz araçtaki bir özelliği desteklemeyen bir akü takılıp takılmadığı. Yoksa varta sevdamız yok :)

Varta sitesinde sadece agm seri aküler için destekler diyor.

Moll ükünün sitesinde ise efb seri için desteklediğine dair bir simge buldum. Artık inanmak zorundayız :)

IMG_1680.PNG

 
Arkadaşlar burada merak ettiğimiz araçtaki bir özelliği desteklemeyen bir akü takılıp takılmadığı. Yoksa varta sevdamız yok :)

Varta sitesinde sadece agm seri aküler için destekler diyor.

Moll ükünün sitesinde ise efb seri için desteklediğine dair bir simge buldum. Artık inanmak zorundayız :)

Ekli dosyayı görüntüle 10317
Hocam size bir serzeşimiz veya size karşı vw savunmamız yok lütfen yanlış anlaşılmasın.Ayrıca sizin yok ama benim varta aküye karşı bir sempatim olsada nasip değilmiş diyip geçmekten baska yapabileceğimiz birseyde yok gibi ?

Belki tüm kullanıcılar mail atsak bir fayda sağlar mı ? Keza ondan çok ümitli degilim.

Bu konu ilk açıldığında biraz araştırmıştım agm aküler efb den 1.6 kat daha fazla ömüre sahip ve daha pahalı aküler.Bunun için belki daha üst segment ve donanımdaki araçlara takılıyordur diyerek kafamdan sildim.

Araçtaki özelliği desteklemeyen bir akü takarmıya gelirsek , emisyonda oynama yapan aküde her türlü yapar doğrusu.

 
@setirekli hocam tabiki fabrikadan varta ile gelse memnun oluruz. Aynı durum lastikler veya ampüllerde de vs geçerli. 

Lakin 1 ay dolmadan direksiyonu, 1 yıl dolmadan kavramayı değiştirmiş biri olarak artık sağlam akü koysunlarda razıyım noktasına geldim. Varsın moll marka olsun varsın fren kazanımı olmasın..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
benim 2015 1,2 tsi araçta moll çıktı..arkadasın 2015 dsg higlineda varta efg+ çıktı..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Fren enerjisi geri kazanımı olmadığını iddia edemezsiniz çünkü bunu std. kullanıcı anlamaz, anlayamaz.

Kaldı ki VW grubu bünyesinde otomotiv sektöründe elektrik&elektronik mühendisi olarak çalışıyorum ve kullanılan civatadan, camına, aküsünden, kablosuna, soketine kadar değişik tedarikçilerin değişik ürünleri, üreticinin (VW) in belirttiği "Lastenhefte" denilen şartnamede belirtilen özellikleri yerine getirmekle yükümlüdür. Fiyata bakılmaksızın, bir akü fren geri kazanımı desteklemiyorsa ve şartnamede geçmesi gerektiği belirtilmişse o ürün kullanılmaz.

Gönlünüz rahat olsun.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba

Merak ettim aküye baktım. Aracım 1.2 TSI DSG Comfortline. 2016 Eylül ayında almıştım. Duyduğum bir marka değil ama taktıklarına göre vardır bir bildikleri...

IMG_1462.JPG

 
Selamun aleyküm arkadaşlar akü değiştirmem gerekiyor şuan için Ağrı ilindeyim bu nedenle servise gidemiyorum. Hepsiburada da Varta 12V 60 Ah 560A Varta Akü EFB Start-Stop Blue Dynamic D53 böyle bir akü buldum 400TL değerinde önerir misiniz.

 
1.0 tsi 2017 model aracımdaki akü Exide - 59ah - EFB - 640cca değerinde.

 
benim 2016 mart ayında aldığım 1.2 tsi midline  plus manuel aracımda da exide marka efb tip akü var.

 
Kaynak: Mutlu Akü ve Varta

AGM EFB

Günümüzde yeni arabaların çoğunda start-stop özelliği bulunmaktadır. Biz de bu yüzden start-stop işlevine sahip iki yenilikçi VARTA®aküsü geliştirdik: Rejeneratif frenleme sistemi olan gelişmiş start-stop özellikli araçlar içinAGM teknolojisine sahip VARTA® Silver Dynamic ile geleneksel start-stop işlevli araçlar için EFB teknolojisine sahip Blue Dynamic.

Frenleme

Fren enerjisi geri dönüşüm sistemi ile çalışan araçlarda araç tarafından üretilen kinetik enerji kısmen elektrik enerjisine dönüştürülür ve bu enerji de tekrar aküye iletilir.

IMG_20181228_183320.png

IMG_20181228_183402.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Anlaşılan bu konu  bir  sonuca  ulaşmamış.

2017 model  1.6 TDİ  DSG  Highline ( R Line )  Passat aracımızda  MOLL  70Ah  700A   EFB+   akü  mevcut  ( idi )



Aracın  ( 2 - 3 ay gibi )  uzun  süreler  marş basmadan yatması  nedeniyle , akü 15 ayda ( akü yanığı  sorunu  nedeniyle ) pert  oldu.

AGM  olması  gerektiğini  düşündüğüm  akünün EFB+  akü  olduğunu  görünce  çok  şaşırdım.  Araç  garantide  olduğu  için servise  gittim  ve  akünün  AGM  olması  gerekmiyor mu  diye  sordum. Yapılan Şasi  sorgulaması  sonrası  EFB  kullanılmış  olduğunun  söylenmesi  dışında, neden AGM  kullanılmadığı  veya  sonradan AGM  takılsa  bir  sorun  olup  olmayacağı  hakkında  bir  kelime  bile  edemediler.

  Akü  yanığı  arızası,   kullanıcı  hatası  olduğundan  bozulan  akümüz  garanti  kapsamına  girmedi,  dolayısıyla    Yeni  70 Ah EFB  aküye  de 1350 tl  fiyat  verdiler.  Kaputu  kapatın,  deyip  servisten  çıktım  ve Mutlu  akü  bayisinden  72 Ah    720CCA   EFB  aküyü  500 tl ye  satın  alıp  aracıma  taktırdım.  4  aydır  sorunsuz  kullanıyorum.

Servisin,  araç da   neden  AGM  akü  kullanılmamış  olduğu  vaya  en  azından  AGM  akü  kullanıp  kullanamayacağım  konusunda  beni  bilgilendirememesi  içler  acısı  bir  durumdu.

Rezillik  diz  boyu.

Videonun   48.  saniyesinde  bizim  aküde  neden  yanık  arızası  yaşadığı  açıklanıyor ( zayıflayan ve sülfatlaşma başlayan aküyü;  redresör şarjına  takmak yerine,  aracı  kullanarak  şarj  etmekten )



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1.6 tdi aracı olanlar için vartanın önerisi aküm bitse bir saniye düşünmem 4 - 5 yıl kullanacağım aküye 200 300 neyse fazla verip bunu alırım .@erenaek2 bu arada aracımda 2015 tdi varta agm 68Ah var fabrikadan gelen.

IMG_20190113_024515.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Aynen  katılıyorum. 

EFB  akü  ile  fabrikadan  çıkan  aracımızda , AGM  akü  kullanabilirsiniz  diyebilselerdi  servisteki  bilgisizler, hiç düşünmeden bende  Varta AGM  tercih  edecektim.

Ama  böyle  bir  tavsiye  alamayınca , uyum  sorunu  yaşanır mı acaba  endişesi  ile  EFB  akü  kullanmaya  devam  ettim.  

Bizim  araçta  AGM  akü  kullanılmamış  olmasını  şuna  bağlıyorum.

Bilindiği  üzere  Fren  enerjisi geri kazanımı  özelliği  olan araçlarda  bu özelliği  destekleyen  akü  kullanılması  gerekiyor.

  Bu  özelliği destekleyen aküler de  AGM  akü  oluyor  genelde.

Bluemotion  teknolojisinin  barındırdığı   7 adet  özelliğin   bazılarında,  ''modele  bağlı ''    ibaresi  mevcut.

1 -  Değiştirilmiş yazılıma sahip uyarlanmış motor yönetim sistemi

2 -  Düşürülmüş rölanti devri

3 -  Üst şanzıman kademelerinde daha uzun dişli oranları

4 -  En verimli vitesin seçilmesi için kumanda önerisi

5 -  Start-Stop Sistemi (modele bağlı)

6 -  Sürtünme direnci optimize edilmiş lastikler (modele bağlı**)

7 -  Frenleme enerjisinin geri kazanılması (modele bağlı**)

** Son  iki  özellik  tamamen  birbiri ile  bağlantılı.

Yani,  modele bağlı  ibaresi  olan  özelliklerin  olmadığı  araçlar  da  yine  bluemotion  sayılıyor  fakat  yukarıdaki  7  özelliği  birden  bünyesinde  barındırmıyor.

Bizim araç  isteğe bağlı  R Line   ve 19 ınç   jant/lastik  kombinasyonu   ile  gelince  Sürtünme direnci optimize edilmiş lastikler  kullanılmamış  oldu. Buna  bağlı  olarak da  Frenleme enerjisinin geri kazanılması  özelliği   devreden  çıktı  ve  araç da  AGM  akü  kullanma  gerekliliği  ortadan  kalktı.

Bu  nedenle  araç,  daha  uygun  fiyatlı  olan   EFB  akü  ile  fabrikadan  çıktı.

Bence  bu  tez mantıklı gibi görünüyor, böyle  olmuş  olamasını  da umuyorum  doğrusu,  çünkü  böyle  değil ise  sonuçlar  daha vahim  senaryolara  doğru  akacaktır. 

1.  senaryo :

Bizim  araç da  Frenleme enerjisinin geri kazanılması  özelliği  mevcut  ve  önceki  konularda  paylaşıldığı  üzere   MOLL   ve   EXIDE   akü  firmaları  Frenleme enerjisinin geri kazanılması  özelliğine  uyumlu   ve  AGM  aküden  daha  uygun  fiyatlı  EFB  akü  ürettiler.

Peki  o  zaman , yine    BOSCH  , VARTA ,  YUASA ,  milli gururumuz MUTLU - İNCİ  vs. gibi ,  dünyaya  ismini  duyurmuş  dev  akü  firmaları  MOLL  ve  EXIDE  firmaları  kadar  olamadılar mı  da  Frenleme enerjisinin geri kazanılması  özelliğine  uyumlu   EFB  akü  üretemediler.  ( diye  düşünmekten  kendini alamıyor insan )

Akıl  erdirmek  zor.

2.  senaryo :

Araç üzerinde , Varlığı  ve  Yokluğu  bir  türlü  tespit  edilemeyen  Frenleme enerjisinin geri kazanılması  diye  bir  teknoloji / özellik,  gerçekte  yok. Tamamen  farazi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt