Jump to content

Recommended Posts

Arkadaşla herkese selam,kaçtır kafamı kurcalıyordu sınavlar bitince araştırayım dedim ama bu hala devam ediyor.

Öncelikle Araçlarımızda Start Stop ve Fren Enerjisi geri kazanı özelliği var.Start&stop sistemini destekleyen aküler EFB, ama hem start stop hemde fren enerjsi geri kazanımı destekleyen akü modeli ise AGM . Biz şimdi Adana golftutkusu whatsapp grubunda bunu irdeledik.

-3 tane TDI'dan Varta AGM akü çıktı.Şimdi passat b8'e baktım tdi DSG oda Varta ve AGM

-1 tane TDI'dan EFB + çıktı. + ne hala bilmiyoruz

-Geri kalan TSI motorlarda ise EFB çıktı farklı markalarda,farklı amperlerde...vs

-Sorun şurda başlıyor,internette okumadığım akü üreticisi kalmadı.EFB sadece startstop,AGM ise hem startstop hemde frenenerjisi kazanımını destekliyorlar.Kaldıki sadece aralarındaki fark bu değil. AGM 1.5 kat daha uzun ömürlü,daha hızlı şarj olan,fren enerjisi kazanımı...vs desteği olan bir akü.
 

-Çok mühim değil AGM-EFB olmasıda,kafalarına göre böyle akü takmaları beni sinirlendirdi.Özelliği koyuyorsun ama onu destekleyen donanımı takmıyorsun çok saçma değilmi? Bir arkadaşımız doğuşa şikayet etti yazar burayada,Arabanızın şasisinde bu gözüküyor sorun yok demişler.Almanyaya mail attı onlarda doğuşa yönlendirmişti herşey başa sardı yani şu an ne oldu bilmiyorum.

-Benim aracımda AGM akü var ama eğer mantıklı teknik bir açıklama yapmazlarsa EFB aküleri sorgusuz sualsiz AGM ile değiştirmesi gerekir diye düşünüyorum VW'nin.Birkaç örnek foto mesela

 

AGM Varta

photo_2017-02-11_00-40-16.jpg

 

 

EFB +

photo_2017-02-11_00-40-22.jpg

 

EFB

photo_2017-02-11_00-40-29.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim araçta start stop çalışmıyordu dedim ki galiba kış geldi -14 derecede çalışmaz belki şartlar uygun değil diye düşündüm.ama ölçüm yaptığımızda 9.6 v çıktı.içinde ki akü aynı bu şekilde siyah 68 volt agm (olması Lazım) akü çıktı bende varta marka 70v AGM akü aldım taktık önce - sonra + şeklinde söktük. Hava -10 olmasına rağmen start stop çalıştı ve lambalarda ki titremeler azaldı.gerçekten akü arabanın kalbiymiş onu anladım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Osmntnrkl yazdı:

Benim araçta start stop çalışmıyordu dedim ki galiba kış geldi -14 derecede çalışmaz belki şartlar uygun değil diye düşündüm.ama ölçüm yaptığımızda 9.6 v çıktı.içinde ki akü aynı bu şekilde siyah 68 volt agm (olması Lazım) akü çıktı bende varta marka 70v AGM akü aldım taktık önce - sonra + şeklinde söktük. Hava -10 olmasına rağmen start stop çalıştı ve lambalarda ki titremeler azaldı.gerçekten akü arabanın kalbiymiş onu anladım

benim araçtada soğuk havalarda bazen start stop devreye girmiyor. taki araç normal çalışma sıcaklığına gelene kadar. yazın böyle bişey yoktu. sorunsuz her daim devreye giriyordu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, ft19 yazdı:

benim araçtada soğuk havalarda bazen start stop devreye girmiyor. taki araç normal çalışma sıcaklığına gelene kadar. yazın böyle bişey yoktu. sorunsuz her daim devreye giriyordu.

Hocam yaşadığınız durum normal bir durumdur., araç ideal çalışma sıcaklığına gelene kadar start-stop'u devreye almaz., peki yazın neden devreye giriyordu derseniz de açıklıyım;

Start-Stop sisteminin motoru otomatik olarak durdurması için gerekli koşullar;

1) araç ideal çalışma sıcaklığında olmalıdır

2) sürücü emniyet kemeri takılı olmalıdır

3) klimanın buğu giderme fonksiyonu kapalı olmalıdır

4) araç aküsünün şarj durumu iyi olmalıdır., kışın soğuk hava aküyü zayıf düşürür, pil, batarya, akü vs. yapıları gereği soğuk havayı hiç sevmezler ve araba aküyü yeterli seviyede yada %100 seviyesinde şarj etmiş olsa bile park edildikten sonra düşük sıcaklık akünün normalden daha çabuk şarjının azalmasına sebeb olur., Yani kış şartlarında araç park halinde iken akünün şarj seviyesi yaz aylarına göre çok daha çabuk düştüğünden araba aküyü şarj etmek için daha uzun sürelere ihtiyaç duyar ve motor ideal sıcaklığa gelse de start-stop geçici süre iptal eder..

5) Araç aküsünün sıcaklığı çok düşük yada çok sıcak olmamalıdır

6) araç dik bir yokuşta olmamalıdır

7) Araçta mevcut ise ön cam ısıtma fonksiyonu açık olmamalıdır

8) Park assist devrede olmamalıdır

9) Arka cam resistansı devrede olmamalıdır

10) Climatronic (digital klimalı) araçlarda araç içinde ki sıcaklık ayarlanan sıcaklık değeri aralığında ve havadaki nem oranı çok yüksek seviyede olmamalıdır

11) DSG şanzımanlı araçlarda ön tekerlekler sağa-sola çok fazla çevrilmiş olmamalıdır..

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkese iyi günler. Akü sorunu ile ilgili Almanya'ya mail atmadan önce Kayseri Aykan servise gittim. Mevzuyu anlattım ama malesef oradaki ustalardan da yeterli bir bilgi alamadım onlar da hangi akünün neye olacağını bilmiyorlar hatta usta dedi ki "benzinlilere efb dizellere agm gelir." Ama biraz araştirma yapınca @mehmetmert arkadaşımızın dediği gibi farklı tiplerde ve amperlerde belli bir kuralı olmayan akü çeşitleri karşımıza çıktı. Doğuş otoya şikayet ettim ama nafile. Seviyesiz ve aşağılayıcı bir konuşma tarzıyla inkar ediyorlar ve hatta amacımın neden böyle bir akü takıldığını anlamak olduğunu belirtmeme rağmen siz zaten 3.5 sene kullanmışsınız ama bir sorun çıkmamış demek ki doğru akü gibi gereksiz sözler söylediler. Yani sonuç olarak araçların üzerindeki aküler tam olarak doğru mu değil mi hala bir bilgiye ulaşamadık. En son Almanya' ya mail attım .

Adsız.jpg

onurmat bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hos degil cidden yaptiklari,3.5 sene kullandin eyv ama akuden caldigini biz nerden bilelim acip bakmadik bile kutusunu.Anca aku degistirsekmi uzun zaman oldu mevzusundan sonra fark ettik.

Bu ulkeye giren tum arabalar AGM olmaliydi kesinlikle akuleri ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, setirekli yazdı:

@Enis hocam 3.5 kaliteli bir akü için çok değil.Ben T6 Transporter varta akü ile geldi tam 5 yıl kullandım.

Evet çok fazla değil lakin son 10 gündür falan devamlı akü uyarısı verdi. Marş basmada bir sıkıntı yok ama mesela geri görüş kamerası falan açılışta yavaş yavaş parlaklığı gelmeye başladı , start stop deseniz hak getire zaten 2 aya yakındır çalıştığını görmedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç aküleri 70-60v değerlerinde olmaz, o kapasitesidir. Binek otomobillerde genellikle 12V tam dolu anlamını ifade eder. 9.6V değeri bir süre çalıştıktan sonraki ölçümse akünüz eskimiş olabilir.

agm ile efb arasındaki fark ise batarya teknolojisidir. Efb takıldı diye fren enerjisi geri kazanımı yapılamayacak diye birşey yok ancak fren enerjisi kazanımı yüzünden oluşan sık şarj-deşarj uyumlu olmayan aküyü daha çabuk yıpratacaktır.

aracın adaptasyon ayarlarında büyük ihtimalle efb-agm ayarı vardır. Efb+ nedir bilmiyorum ama efbden agm ye veya agmden efb aküye geçerseniz veya akünün kapasitesini değiştirirseniz adaptasyondan bu değerleride güncelleyerek akünün ömrünü uzatabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Utku Lekesizadaptasyonda golf4 e bile ayar yaparsinizda ben baktigimda destekledigini gormuyorum efb nin fren enerjisi geri kazanimini.Bunla ilgili bir teknik aciklama bulamadim acaba bulursaniz atabilirmisiniz cok takildimda ben bu mevzuya bir sonuca ulasamadik :D , EFB+ da herhalde biraz daha amperi ve cca degeri yuksek olani.

Mesela boschda desteklemiyor olarak gozukuyor fren enerjisi geri kazanimi

IMG_1215.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Utku Lekesiz hocam batarya teknolojisi olarak tabi ki fark var doğru. Ama bu uyarılardan dolayı aküyü değişmeyi düşündüm , servise fiyat ve ne taktıklarını sordum ve araca takacakları akünün 70ah varta efb olduğunu öğrendim. Vartanın efb ve agm aküleri arasındaki fark aşağıdadır. Servis niye ısrarla fren enj kazanımı olmayan aküyü takmak istiyorlar anlamadım.

 

222.jpg

dgdgdg.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Enis@mehmetmert malesef bende resmi bir kaynaktan açıklama bulamadım ancak şöyle birkaç şeye denk geldim

 

VW e-Golf:

http://www.jackingramvolkswagen.com/blog/volkswagen-regenerative-braking/

e-Golf modeli sadece elektrikli bir model olsa da, bu yazıda fren enerjisi geri kazanımının bu modelde seviyesinin ayarlanabildiğini ve bu etkinin fren lambalarının yanmasını gerektirecek kadar güçlü olabileceğinden bahsetmiş, bizim araçlarımızdaki fren enerjisi geri kazanım sistemi sadece frenleme sırasında daha çok elektrik üretebilen bir jeneratör. Ciddi bir frenleme etkisi hissetmek bu tür kazanımda daha zor. Zaten ani bir frende debriyaja bastığınız anda motorun tekerler ile bağlantısı kesileceğinden fren enerjisi geri kazanımı alternatör bazlı sistemlerde devre dışı kalacaktır.

 

http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/brakes/brake-types/regenerative-braking.htm

Burada fren enerjisi geri kazanımın hybrid araçlardaki işleyişinden bahsetmiş, şöyle bir alıntı var;

Alıntı

these types of brakes put the vehicle's electric motor into reverse mode

Bu tür geri kazanım sistemlerinin aracın elektrik motorunun geri vitese takılması ile gerçekleştiğini söylüyor. e-Golf ile aynı mantık. Bu tür araçların aküsündeki boşalma veya dolumlar çok daha ciddi oranlar da olacaktır. (hybrid araçlar hem normal akü hem de li-ion kullanıyorlar.)

Bizimki gibi bir fren-enerjisi geri kazanımı sisteminde frenlerden gelen enerjiyi toplayabilecek bir elektrik motoru olmadığı için büyük ihtimalle üretilen güç büyük ihitmalle EFBnin sınırları içinde kalıyordur. Eğer o kadar ciddi bir kazanım söz konusu olsaydı bunun reklamını eminim çok daha fazla duyardık.

Fren enerjisi geri kazanımı eğer ciddi şarj-deşarj lara neden oluyorsa, EFB batarya çok hızlı yıpranacaktır. Aracın üretim tarihinden 2-3 yıl sonra toplu bozulan aküler duymak VW'nün hoşuna gitmeyecektir. Mühendisler ona göre hesaplamalarını yapmıştır.

Eğer aracın adaptasyon ayarlarında efb veya agm akü takıldığının belirtilmesi fren enerjisi kazanımını devre dışı bırakıyorsa bu çok ağır VW'nün ayıbı olur. Emisyon skandalından sonra böyle bir şey daha çıkarsa uzunca bir süre için VAG grubu araçlara yönelmem.

EFB-AGM arasındaki fiyat farkı ciddi olduğundan, geri kazanım ile kullanılamayacağını söylemek bir pazarlama stratejisi olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ide Start-Stop EFB 12V 75Ah 730CCA

Boy x En x Yükseklik (mm)

315x175x175

Marka

Exide

Kapasite (Ah)

75

Marş Basma Gücü CCA-EN

730

 

 

Ürün Açıklaması

Exide orta segment arabalar için yakıt tasarrufu sağlamak  ve emisyonları azaltmak için Avrupa otomobil üreticilerine  2008 yılında ilk EFB aküyü üretti.

Üretilen bu akü teknolojisi artık sektöründe en gelişmiş olarak kabul edilir.

Exide Start-Stop EFB piller Başlat-Durdur, rejeneratif frenleme ve diğer güçlü yakıt tasarrufu özelliklerini etkinleştirir.

 

Exide Exell Piyasadaki bir çok aküye göre daha üstün performans sergilemekte olup, kış şartlarında maksimum performans sergileyerek sizi yarı yolda bırakmaz.

 

Önde Gelen Araç Üreticileri Tarafından Güvenilen Exide, Orjinal Ekipman Olarak; Alfa Romeo - BMW - Land Rover - Citroen - Chrysler - Skoda - Seat - Peugeot - Jaguar - Volvo - Mini - Toyota - Volkswagen - Nissan - Dacia - Fiat - Saab - Lancia - Audi - Suzuki Makarlarının Orjinal Yedek Parçasıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Evet çok fazla değil lakin son 10 gündür falan devamlı akü uyarısı verdi. Marş basmada bir sıkıntı yok ama mesela geri görüş kamerası falan açılışta yavaş yavaş parlaklığı gelmeye başladı , start stop deseniz hak getire zaten 2 aya yakındır çalıştığını görmedim.

Yok hocam ben size takınılan üslüba istinaden söylüyorum zaten.Klasik doğuş ukalalığı.
Tamam her üretici ürün tedariğindeki sıkıntılara karşı tüm yumurtaları aynı sepete koymazlar.Bu büyük küçük tüm üreticilerin tercih etmek zorunda olduğu bir yoldur.Fakat 3.5 yıldır kullanıyorsun değiştir artık uslubu volkswagenden ziyade doğuş üslubu.Bu usluba rağmen araç kalitesinden kaynaklı Türkiyede yakalanılan satış rakamları anlaşılan Türkiyeye karşı volkswagen merkezide lakayetleştirmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Simdi soyle bir arastirma yaptim ufak capli.

-59,60.68.69.70 ahlik farkli akuler kullanilmis

-TDI da su ana kadar Varta 68 AGM ve Moll 70 EFB+ disinda baska akuye denk gelmedik

-TSI da ise markalark cok cesitlilik gosteriyor ve AGM takili olan tsi motorada denk gelmedik.

 

Simdi AGM ve EFB yukaridaki arkadasinda yazdigi gibi farkli teknolojiler.Bazi markalarin efb leri fren enerjisi kazanimi desteklemiyor.Mesela;

-Varta-Bosch gibi markalar fren enerjisi geri kazanimi icin AGM aku kullanilmali diyor

-Fakat MOLL,EXIDE ...vs gibi aku ureticileri EFB Modellerininde fren enerjisi geri kazanimini destekledigini yazmis sitelerinde.Bu markalarin AGM modelleride var ama EFB den farki 1.5 kat daha uzun omurlu,daha cabuk dolma...vs

-Kabaca genellememek lazimmis bir marka EFB de fren enerjisi kazanimini desteklemiyor derken bir marka destekliyor yazmis.

 

Kisaca ustunde gelen efb akulerde destekliyor fren enerjisi geri kazanimini benim anladigim bu sorun yok gibi duruyor simdilik :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...