Adaptif Şasi kontrolü "DCC" ve Sürüş profili seçme (PDD)


@Umut

@mcanerol01

Şuan servisdeyim. Buraya gelirkenki guzergahimin bir yerinde rampa aşağı saliniyordum. Araç comfort modda idi ve baktım yaylaniyor. Hemen sport moda aldim ve arac yaylanmayi kesip sertleşti, daha fazla güven hissi vermeye başladı. (Hizim yaklaşık 110km/s)

Dcc benim gibi yüksek surat yapmayan biri için gereksiz bir opsiyon. Onun yerine surus profili seçeneği alınmalı. Arta kalan para ile anahtarsiz çalıştırma alınır.

Ama aracı hızlı kullananlar için kesinlikle alınması gereken bir opsiyon. (Bu gorusumu ST de teyit etti. Dusuk hızlarda etkisi çok az olan bir opsiyon)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

major24 dedi:
@Umut

@mcanerol01

Şuan servisdeyim. Buraya gelirkenki guzergahimin bir yerinde rampa aşağı saliniyordum. Araç comfort modda idi ve baktım yaylaniyor. Hemen sport moda aldim ve arac yaylanmayi kesip sertleşti, daha fazla güven hissi vermeye başladı. (Hizim yaklaşık 110km/s)

Dcc benim gibi yüksek surat yapmayan biri için gereksiz bir opsiyon. Onun yerine surus profili seçeneği alınmalı. Arta kalan para ile anahtarsiz çalıştırma alınır.

Ama aracı hızlı kullananlar için kesinlikle alınması gereken bir opsiyon. (Bu gorusumu ST de teyit etti. Dusuk hızlarda etkisi çok az olan bir opsiyon)
Hocam öyle demeyin ne kadar hızlı kullansanız yada yavaş kullansanız fark etmez. Şayet bu süspansiyon olmasa 18" jant ile bu konforu bulamazdık. Bende sizin gibiyim çok ama çok nadir hız yaparım. Ama benim tercih etmemde ki en büyük sebep konfor yönünden oldu. Sürüş modu seçme zaten tartışılmaz kesinlikle çok kullanışlı bir özellik.

 
Ben bir servise danışayım sonra yorum yazarım...

 
Pazar günü Volkswagenim üzerinden(online) bu sabah için randevu almıştım,normalde servisin teyid edip bana dönüş yapması gerekiyormuş ama unutulmuş.Dün akşama doğru arayıp sabaha geleceğim randevumü teyid için arıyorum dediğimde öğrendim(randevumun geçerli olmadığını),neyse buyrun gelin sabah dediler ...Aklınızda bulunsun gitmeden önce teyid edin...

Konuya hakim ustaya yönlendirdiler ve test sürüşüne çıktık,usta DCC de süspansiyon sertliğinin modlar arası öyle çok belirgin bir hissiyat olmadığını söyledi ve kullanırken comfort ve sport(race) modlar arası geçişler yaptık usta fark var hissediliyor dedi.Ben de tamam ustam o benim hissiyatsızlığım o zaman dedim :) ,en azından sorun olmamasına sevindim teşekkür ettim.Amortisörlerde taşıma takozu kalmış olmasın dedim,zaten bu araçta kalsa size hissettirir dedi yine de kontrol edildi ve sorun yok(sadece önlerde olur zaten denildi)..

Hadi bir dip not daha diyeyim,usta aracı test ederken bekledim ki gazı köklesin,gidişi görsün ama 300 beygirin 50 beygirini ya kullandı ya kullanmadı... 8D

 
@Umut , adam nasıl araçları teste çıkartmış acaba ki golf R ile basmaya tenezzül etmemiş  8D
 
major24 dedi:
@Umut , adam nasıl araçları teste çıkartmış acaba ki golf R ile basmaya tenezzül etmemiş  8D
Biz tutkulu insanlar olduğumuz için bakış açımız çok farklı,ben yolda spor bir araç görsem R ı sağa çekip gidişini izlerim.Serviste çalışanlar,ustalar vesaire için  golf ün R olması bir şey ifade etmiyor.Aracı bilmiyorlar...

 
@Umut , haklisiniz. Ama direksiyona  6 yaşındaki yeğenini gecirsek o bile o golfun farklı olduğunu bilir :)
 
Sürüş Profili Seçme Özelliği ile DCC Opsiyonel Donanımlarının karşılaştırılması:


İlk olarak;

* DCC'nin sadece Highline araçlarda

*Sürüş profili seçiminin ise 1.2 hariç diğer tüm motor seçenekleriyle konfigüre edilen araçlarda alınabileceğini hatırlatalım.

Medya ekranı üzerinden şu aşağıda görmüş olduğunuz menü yardımıyla çoklu tercihlere de imkan tanıyan bir donanımdır. Medya ekranı görüntüsü şöyledir:

yML32a.jpg


Almayı düşündüğünüz araç DSG olacaksa Sürüş Profili Seçimi opsiyonu olmazsa olmazlardan... 

Çünkü bu donanım sayesinde DSG kendisini ayağınızı gazdan çektiğinizde yeterli bir ivmelenmeye sahipseniz veya meyilli yollarda süzülme esnasında boşa alıyor. 

  Sürüş Profili Seçiminde Eco modda süzülme haline geciyor, hem motor nefes alıyor, hem DSG dinleniyor ömrü uzuyor hem yakıt ekonomisi hem de araç içi ses konforu artıyor.

  manuel araçlarda ise şart değil

  Eco modun devreye girme koşulları var...

  Boşa alma; hafif meyilli yolda, yokuş aşağı ve 120km hız sınırına kadar görev yapar ve frene dokunur dokunmaz vitese alıp kompressör yaparak güvenlikten de  ödün vermez.

  Ayrıca eco modu ayağınızı gazdan cektıgınız an araç kendını boşa alıp ekranda da bunu belırtıyor. yakıt tuketımıne etkısı hıssedılır düzeyde ve olumlu yönde

  Fakat sürüş profili gaz, vites kutusu ve direksiyon hassasiyetini ayarlaması bakımından alınası bir opsiyon.

  özellikle spor modda gaz tepkimesi oldukça canlanır ve motorun sesini duymaya başlarsınız.

  DCC ise aracı ara sıra sportif karakterde ara sıra sakin kullanmayı tercih edenler için vazgeçilmez.

  Çünkü bu opsiyon tercih edildiğinde 18" lastik istediğinizde mecburen spor süspansiyon almış olsanız bir daha asla konforlu bir yolculuk yapamayacağınız anlamına da gelir. Çünkü güvenlikten ödün vermemek adına hem lastik yanaklarının incelmesi hem de sertleşen ve kısalan yaylar nedeniyle yoldaki büyük küçük bütün yama, çukur, kasis artık ne varsa kuyruk sokumunda hissedeceksiniz mecburen...

  Ama DCC, sürüş profili seçiminin tüm özelliklerine sahip ama ondan fazlalık olarak ve daha gelişmiş bir versiyonu olarak süspansiyonları yol, hız veya zevkinize göre sertleştirme veya yumuşatma imkanı tanır.

  kafa karıştıran PDA ile PDD aynı şey değil mi?

PDD kodlu ve benim DCC diye kısaltmış  olduğum opsiyonel donanımın tam adı örnek  teklif formunda da yazdığı gibi :

"Adaptif şasi kontrolü DCC ile sürüş profili seçme özelliği " dir.

Dolayısıyla aktif şasi kontrolünü alınca yanında PDA kodlu sürüş profili seçme özelliği de gelmiş oluyor. Buna ayrıca para ödenmiyor, çünkü iki parçadan oluşan tek bir donanımdır.

PDA medya ekranından direksiyon, gaz tepkisinin hızı ile DSG varsa motor devrini sürüş tarzınıza göre  ayarlamanızı sağlar. PDD ise fazladan süspansiyonların tepkisini sertliğini ayarlamanıza olanak tanır ve diğer sürüş profili seçme özellikleri eklenerek komple daha gelişmiş bir  üst versiyon PDA kodlu sürüş profili seçme özelliği'dir. Yani PDA'yı doğal olarak içerir.

2g89Yv.jpg
ogrkY2.jpg
7kMNVv.jpg


 
abi peki bu bozulursa ne olacak süspansiyonlardan biri arızalandı patladı ne biliyim bişey olursa maliyeti nedir bunun :)  

 
sağlam dmeekki :) grçi kaç tane dcc li golf varki piyasada :D abi peki bu garanti ne kadar geliyor opsiyonsuz yani garanti ekletmeden ne kadar oluyor 2 yıl sanırım değilmi birde +2 yıl ucreti ne kadar tutuyor ?

 
abi peki biz coilover a niyetliysek sadece sürüş profil seçimi almak daha mantıklı olmazmı ztn coil sertlik yumuşaklık ayarlı olur genelde yeni tip alınabilecek coilde :D  yani aynı iş ama bunun bi artısı yükseklik ayarı bi eksisi el ile ayarlanması :(

 
Adaptif Şasi kontrolü "DCC" ve Sürüş profili seçme

Opsiyonel donanım kodu: PDD

Tutarı: 2.652  TL. (Vergiler dahil)

Muafiyet ve Zorunluluklar: Yalnızca Highline araçlarla alınabilir
Değerli hocam bundan aylar aylar önce aracı sipariş ederken durbanlar ile spor süspansiyon mu DCC mi diye büyük bir kararsızlığa düşmüştüm ve size danışarak DCC' yi ekletmiştim. Ve bu kararı almakla birlikte ne kadar doğru bir iş yaptığımızı her direksiyonun başına geçtiğimde hissediyorum bu vesileyle bir kez daha teşekkür ediyorum. 
Bir dokunuşla kah pamuk gibi bir araç, kah kemik gibi sert bir araç...

DCC ile birlikte sürüş profili seçme özelliği de otomatik olarak eklenmişti fakat aracım Dsg olmadığı için ben modların sadece süspansiyona müdehale ettğini düşünüyordum ve bu yüzden daima Normal modda, bozuk yollarda ise Comfort' a alıyordum. Fakat zaman içerisinde rodajın geçmesiyle biraz biraz araca yüklenmeye başladım. Başladım ama bundan sonrası büyük bir hayal kırıklığı araç resmen gitmiyor...
Sollamaya çıkıyorum; resmen gaz pedalını döşemeye yapıştırıyorum yok ivmelenme çok düşük.
Dengim olmayan araçlar uzayıp gidiyor ben olduğum yerde sayıyorum... Hal böyleyken dedim herhalde Durban + DCC sistemi araca fazla ağırlık yaptı ve motor yetmiyor git gide soğuma evresine doğru geçiş yapıyordum çünkü bir önceki aracım olan  6 kasa 122bg manuel bir araçtı ve canavar gibi gidiyordu. Şimdi 125bg olan bu arabanın 90bg gibi gitmesi beni günden güne üzüyor ve artık garantiyi vs hiçe sayarak yazılım arayışlarına girmeme sebep olmuştu. 
Derken bugün İndividual seçeneğini bir uyarlayayım dedim bu arada sport modu çok sert olduğu için kullanmıyordum. Diğer tüm ayarları sabit bırakıp tahrik bölümünü sport' a çevirdim.
Birde ne göreyim o hırçın ruh, o isteklilik, yolu kazırcasına gidiş geldi... İnanın birden kendimi R kasa da hissettim nasıl mutlu oldum anlatamam. Ben manuel araçta işlevi yoktur sanıyordum sport modun meğer etki ediyormuş.
Kendi çapımda yaşadığım bu ufak çaplı mutluluğu da sizlerle paylaşmak istedim :)
 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Aviator

Değerli Hocam 

Geri dönerek bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim. 

Genellikle Kullanıcının tecrübesine dayalı bilgiye ulaşmak isteyenlerin buluştuğu  için bilgi paylaşım platformumuz için de, bu bilgiye erişmek isteyenler için de bir kazanç olacak. 

DCC aslında nasıl okuyor da bu fiyata verilebiliyor diyecek kadar hayran ve etkin olduğunu sizin gibi yaşayarak görenlerdenim.

Alıp kullanmayanlar da olabilir. Onlar içinse gereksiz bir donanım olmuş dedirtebilir. Saygı duyuyorum. 

Ancak park sensörlerini efektif kullanmayıp ve ona güvenmeyip  inip bakarak veya camdan kafamızı uzatarak park etmeye devam edenler midline plus'ta daha mutlu olacaklardır. Teknolojilere alışarak ve uyum sağlayarak kullanmak suretiyle daha keyifli bir sürüş elde etmenin mümkün olduğuna inananlardanım. 

Golf bulunduğu segmentte  en üst beklentilere dahi karşılık verebilecek donanım çeşitliliğine/seçeneğine kendisiyle aynı segment te olanlardan ziyade mukayese edilmesi uygun olan premium segmentteki rakiplerinden geri kalmadan ve daha ucuza sağlamasıyla fark yaratmaktadır. 

Örneğin;

Audi de avuç dolmuşu para vererek aldığınız o gösterişli gündüz ledli Bi-Xenon farların AFL özellikli olmadığını öğrendiğimde hayal kırıklığına uğramıştım. Yani bizdeki Basic Bi-Xenon ile aynı özellikteki bu farların hıza ve viraja duyarlı olan modellerini yine bir dolu para ödeyerek üstelik Euro üzerinden alabiliyorsunuz. Bizdeki 1700 TL fark son derece makul...

 

Geri
Üst Alt