Jump to content

Adaptif Şasi kontrolü "DCC" ve Sürüş profili seçme (PDD)


Recommended Posts

Adaptif Şasi kontrolü "DCC" ve Sürüş profili seçme

Opsiyonel donanım kodu: PDD

Tutarı: 2.652  TL. (Vergiler dahil)

Muafiyet ve Zorunluluklar: Yalnızca Highline araçlarla alınabilir

 


 

 

 

Adaptif Şasi kontrolü "DCC" ve Sürüş profili seçme

 

Orijinal ismi DCC dynamic chassis control (Aktif/Dinamik şasi denetimi)

araçlarımızdaki Adaptif Şasi kontrolü Volkswagen'in geliştirdiği ikinci jenerasyondur.  Bu sistem her daim normal modda aktiftir ancak ayarlarını sizin yapmanıza izin verdiği sürüş modlarıyla bir araç içerisinde birden fazla araca sahpmişçesine farklı karakterde sürüş dinamiklerine kavuşmak bu sayede mümkündür.

Sürüş profili seçici (Driving profile selector) bizdeki opsiyonel donanım listesindeki adıyla "Sürüş Profil Seçme Özelliği" kendi başına Comfort, Normal, Eco, Sport  ve  ayrıca ayarlarını sizin yapmanıza izin verdiği "Individual" denen kişiselleştirilmiş bir ayar moduna da sahiptir. İlk jenerasyonda üç olan sürüş modları sonrakilerde geliştirilmiştir.

Sürüş modundan hangisini seçimi vites konsolunun yanındaki tuşa basarak medya ekranında çıkan ayar ekranında yapılır.

rQarL3.jpg

Yapılan bu ayarlar:

1. Direksiyon: Direksiyon tepkilerini yumuşak veya sert arasında; fakat bunun yanında hızlandırıp yavaşlatabileceğiniz spor veya normal mod seçilerek kontrol edilebilir.

 

2. Motor: gaz pedalı hassas veya yavaş alglyan anlamında tepkisiz arasında istediğiniz moda uygun ayarı yaparak Motor tepkilerini hızlandırıp yavaşlatabileceğiniz spor veya normal mod seçilerek kontrol edilebilir.

 

3. Farlar: Gündüz U Ledli Bi-Xenon farlara sahipseniz Farların virajlarda hareketlerinin hızını kontrol edebileceğiniz anlamına gelir.

https://youtu.be/MwsKOx-wmiA

 

4. Vites kutusu: seçtiğiniz moda uygun olarak Eco seçildiyse düşük devirde, Sport seçildiyse yüksek devirde vites değiştirmeye başlayacaktır.

5. Klima sadece sport modda araca daha fazla güç aktarabilmek adına çalışması kontrol edilir.

6. Eğer Golf R olsaydı Race modunda fren tepkileri de güçlenir ve hızlanır.

7. DCC'ye sahipseniz en önemlisi sertliğini ayarlamanıza imkan veren valfli amortisörlerle geliyor. bunlar ve kısaltılmış yaylar sayesinde araç 10mm standart bir araca göre dah düşük profile sahip yani daha alçak. Valfli amortisörler ise  şöyle bir şey:

JYVvkn.jpgOqrP9A.jpg

n7aV6R.jpg

DCC size lastiklerin tutunma ve hızlanmalarını takip eden sensörler ve varsa ACC'nin ayarlarını senkronize etmenize olanak tanır. 

5dNBmd.jpgXvb5qD.jpgg5PByN.jpgrQ07RP.jpg1ypXr5.jpgogd19R.jpg

DCC spor süspaansiyon ve Sürüş profili seçimi karşılaştırması...

Aslında kullanım karakterinize ve araçtan beklentilerinize göre spor süspansiyonlara göre tercih edilmesini geçerli kılan pek çok neden vardır.

Yaşınıza henüz 35'in altındaysa ve hali hazırda kullandığınız araç sert mizaçlı ise buna  bakarak spor süspansiyonların  ideal olduğunu rahatça söyleyebiliriz.

Çünkü her daim kısa, kemik gibi yaylar ve yüksek sönümlü amortisörlerle kombine edilerek şu andaki aracınızda modifikasyon yoksa onun da üzerinde akıl almaz bir viraj kabiliyetine sahip bir araca sahip olacaksınız.

Fakat artık yaş kemale ermiş ve evlilik yolundaysanız yani aile olmaya adım atma arifesindeyseniz veya arada bir  ailenizle seyahate çıkıyorsanız bu seyahatler için ayrı bir araç almanıza gerek kalmayacak çünkü

DCC ise zaman zaman hafta sonu ailesiyle seyahatlere çıkmaktan hoşlanan ama tek başına veya araçta hız konusunda ürkecek kimseler yokken yaramazlık yapmayı sevenler için ideal.. Aracın içerisindeki Medya cihazına küçük bir dokunuşla tıpkı Transformers'lar gibi değişim gerçekleşir ve iyi huylu Golf'ünüz gider yerine canavar ruhlu sert mizaçlı bir makine gelir.

Daha bir kaç dakika önce otobanda gazlarken beton gibi olan süspansiyonlarınız bir anda pamuk yumuşaklığı olmasa da aile sedanına yakın bir yumuşaklığa sahip bir araca dönüşür.

Yani birden fazla araç almanıza veya aracınızda biraz gazlamak istediğinizde pahalı modifikasyonlar yapmanıza ve bunu yaptığınızda konfordan ödün vermenize gerek yok...

Bir taşla bir kuş değil kuş sürüsünü indirmiş olursunuz.

Fakat beklentilerinizi aracı kullanım alışkanlıklarınıza aracı kimlerin nerede kaç yolcuyla kullanacağını detaylı olarak bilmiyorsak da tahminen DCC sizin için elzem değil almazsanız üzülmezsiniz diyebilirim.

Gelelim sürüş Profili seçimine...

Medya ekranı görüntüsü şöyledir:

j5qojD.jpg

Araç DSG olacaksa Sürüş Profili Seçimi opsiyonu olmazsa olmazlardan...

Çünkü aksi takdirde DSG kendisini meyilli yolda ve süzülme esnasında boşa almıyor. 

Sürüş Profili Seçiminde Eco modda süzülme haline geciyor, hem motor nefes alıyor, hem DSG dinleniyor ömrü uzuyor hem yakıt ekonomisi hem de araç içi ses konforu artıyor.

manuel araçlarda ise şart değil

Eco modun devreye girme koşulları var...

Boşa alma; hafif meyilli yolda, yokuş aşağı ve 120km hız sınırına kadar görev yapar ve frene dokunur dokunmaz vitese alıp kompressör yaparak güvenlikten de  ödün vermez.

Ayrıca eco modu ayağınızı gazdan cektıgınız an araç kendını boşa alıp ekranda da bunu belırtıyor. yakıt tuketımıne etkısı hıssedılır düzeyde ve olumlu yönde

Fakat sürüş profili gaz, vites kutusu ve direksiyon hassasiyetini ayarlaması bakımından alınası bir opsiyon.

özellikle spor modda gaz tepkimesi oldukça canlanır ve motorun sesini duymaya başlarsınız.

DCC ise aracı ara sıra sportif karakterde ara sıra sakin kullanmayı tercih edenler için vazgeçilmez.

Yalnız DCC'nin sadece Highline araçlarda Sürüş profili seçiminin ise 1.4 araçlarda alınabileceğini hatırlatalım.

Çünkü bu opsiyon tercih edildiğinde 18" lastik istediğinizde mecburen spor süspansiyon almış olsanız bir daha asla konforlu bir yolculuk yapamayacağınız anlamına da gelir. Çünkü güvenlikten ödün vermemek adına hem lastik yanaklarının incelmesi hem de sertleşen ve kısalan yaylar nedeniyle yoldaki büyük küçük bütün yama, çukur, kasis artık ne varsa kuyruk sokumunda hissedeceksiniz mecburen...

Ama DCC, sürüş profili seçiminin tüm özelliklerine sahip ama ondan fazlalık olarak ve daha gelişmiş bir versiyonu olarak süspansiyonları yol, hız veya zevkinize göre sertleştirme veya yumuşatma imkanı tanır.

 

efbd9bfc-50db-42bb-b34f-e4e0e61029aa.jpg

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 3 months later...

  • İleti 67
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

@major24 Aynen öyle  Kurşun Gri. Hepsi var, yaylar gelsin. Seramik içinde inanılmaz işciliğini sevdiğim bir yer var orayı öneririm. Hele gelsin bir yaylar, DM at bana Selamlar

aynen öyle değerli hocam. Şu detayda önemli 7 kasa TDI motor servis tarafından aktive edilebilir. yani tdi motor sahibi 1300 tl ödeyip serviste montaj ve kurulumunu yaptırabilir. Tsi motor sahiplerini

Adaptif Şasi kontrolü "DCC" ve Sürüş profili seçme Opsiyonel donanım kodu: PDD Tutarı: 2.652  TL. (Vergiler dahil) Muafiyet ve Zorunluluklar: Yalnızca Highline araçlarla alınabilir

Konudaki görseller

DCC li araç kullanan arkadaşların fikirlerini rica ediyorum,tabiki canım bariz bir fark var mı diyorsunuz?Ben comfort-normal-sport modlar arasında bir fark hissetmiyorum(hissedemiyorum)...3500 km kadar yol yaptım,süspansiyonun sertliğinden rahatsız değilim tangır-tungur gitmiyorum ama comfort mod ile race mod arası farkı da hissettirmesi lazım...Ben hissetmiyor gibiyim,yoksa ben hissiz miyim :D

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

DCC li araç kullanan arkadaşların fikirlerini rica ediyorum,tabiki canım bariz bir fark var mı diyorsunuz?Ben comfort-normal-sport modlar arasında bir fark hissetmiyorum(hissedemiyorum)...3500 km kadar yol yaptım,süspansiyonun sertliğinden rahatsız değilim tangır-tungur gitmiyorum ama comfort mod ile race mod arası farkı da hissettirmesi lazım...Ben hissetmiyor gibiyim,yoksa ben hissiz miyim :D

Değerli Umut Hocam;

Sizin denginiz olan yine 19" pretoria'lı R sahibi  bir Ağabeyimin DCC ile ilgili yorumunu aynen aktarırsam.

Race modunda bir süre kullanınca ve onun tepkilerine alıştıktan sonra comfort moda alıp benzer direksiyon hareketiyle sola çıkarken (hızınız 140'tan fazlayken) tehlikeli biçimde ağırlık  dengesinin salınıma neden olduğunu fark ederek ürktüğünü aktarabilirim.

Bir başka örnekle 19" pretoria'ların comfort modunda 17" lastik ve janttan farksız olduğunu aktardığını hatırlıyorum.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

DCC li araç kullanan arkadaşların fikirlerini rica ediyorum,tabiki canım bariz bir fark var mı diyorsunuz?Ben comfort-normal-sport modlar arasında bir fark hissetmiyorum(hissedemiyorum)...3500 km kadar yol yaptım,süspansiyonun sertliğinden rahatsız değilim tangır-tungur gitmiyorum ama comfort mod ile race mod arası farkı da hissettirmesi lazım...Ben hissetmiyor gibiyim,yoksa ben hissiz miyim :D

Değerli Umut Hocam;

Sizin denginiz olan yine 19" pretoria'lı R sahibi  bir Ağabeyimin DCC ile ilgili yorumunu aynen aktarırsam.

Race modunda bir süre kullanınca ve onun tepkilerine alıştıktan sonra comfort moda alıp benzer direksiyon hareketiyle sola çıkarken (hızınız 140'tan fazlayken) tehlikeli biçimde ağırlık  dengesinin salınıma neden olduğunu fark ederek ürktüğünü aktarabilirim.

Bir başka örnekle 19" pretoria'ların comfort modunda 17" lastik ve janttan farksız olduğunu aktardığını hatırlıyorum.

Düşük hızda da hissetmek gerekmez mi?Mesela yoldaki hız tümseklerinde,18 jantlı  DCC li golf kullanıcıları ne diyorlar bu duruma acaba

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Umut ,  aracim 2bin kmde . 1000den sonra spor mod kullanmaya başladım. İlk defa dün eco moddan comfort moda geçtim. uyuyanlar vardi rahatsız olmasınlar diye. Açıkçası bir fark görmedim.

Yarın fırsatım olur ise aynı güzergahtan comfort ve sport modda geçip bir fark olup olmadığını kontrol etmeye çalışacağım.(max 100km/s)

(Sıcak asfalt olmayan yollarda mod fark etmiyor. 18ler yuzundencok yol sesi alıyor araç.)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Umut ,  aracim 2bin kmde . 1000den sonra spor mod kullanmaya başladım. İlk defa dün eco moddan comfort moda geçtim. uyuyanlar vardi rahatsız olmasınlar diye. Açıkçası bir fark görmedim.

Yarın fırsatım olur ise aynı güzergahtan comfort ve sport modda geçip bir fark olup olmadığını kontrol etmeye çalışacağım.(max 100km/s)

(Sıcak asfalt olmayan yollarda mod fark etmiyor. 18ler yuzundencok yol sesi alıyor araç.)

Tamam teşekkürler...Evet yol sesini bazen fazla alıyor ama o kadar olur.

Aşağıdaki gibi hız kesicilerden geçerek de test ettim ama fark hissetmedim.Bu arada bugün 4 lastiğide 40psi yaptım(normali 36 psi) bakim fark olacak mı,servise gideyim diyorum ama normal deyip gönderecekler muhtemelen...

OZWD0D.jpg

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
@Umut , Hocam bugün alışveriş merkezi otoparkında dcc yi denemek için 2 tur attım. "Comfort" ve "sport" modlarını denedim o kasislerden geçerken. Evet bir fark oluyor ama çok az bir fark. Değer mi ? 1.000 TL olsa değer. 2. bir seçeneğim olsa alırmıydım ? Gene alırdım. Arabada uyuyan olunca kasisler işe yarıyor zira kaymak gibi yolda bile çok sık hız kesiciler var ...
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Bende kullanmaya başladığımdan beri daha süspansiyonlarda herhangi bir fark sezemedim. Ama bu farkı hissetmek için daha uzun süreler lazım diye düşünüyorum. Fakat şunu söyleyebilirim gönül rahatlığı ile kim bindiysen arabaya ilk defa bu nasıl rahat arabaya hiç gittiğimizi hissetmiyoruz tepkisi ile karşılaşıyorum. 18" jant olmasına rağmen oldukça konforlu araç.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
@major24 Hocam yoldan kastınız lastik sesi ise katılıyorum bendede var. Ama onu ben lastik yüzünden diye düşünüyorum. Lastikleriniz ne hocam benimkiler bridgestone turanza. Kime sorsam bridgestone sert olduğunu o yüzden ses yaptıklarını söylüyorlar. Ayrıca başka bir forumda turanza modelinin özellikle çok ses yaptığı yazıyordu.
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@mcanerol , aynen hocam bridgestone turanza t001. Araçtan mı lastikten mi bilemiyorum ama son zamanlarda ufaktan kafayı takmaya başladım o sese. Biraz daha zaman geçsin, bakarız bir hal çaresine...

O zaman kesin demek çok net olur ama büyük ihtimal lastik yüzünden hocam. Genel anlamsa çok sessiz araba ondan doğal olarak duyuyorsunuz hemen sesi takmayın kafaya hocam.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Kullandığım araç DCC'li ve iyiki de almışım bu opsiyonu diyorum, farklı sürüş modlarında kullanmaya gayret eden birisiyim ve parasını verdiğim şeyi sonuna kadar kullanan birisiyim, kullanmayacaksam da almam açıkçası.. Aradaki farklar için hassas olmaya gerek yok kanaatindeyim, motorda, direksiyonda ve süspansiyonda bariz şekilde belli oluyor, mesela Comfort modda motorun gaza tepkisi ve süspansiyonların salınımı, konfora etkisini çok da dikkat etmeden hissedebilirsiniz.. Saygılar.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Umut

@mcanerol01

Şuan servisdeyim. Buraya gelirkenki guzergahimin bir yerinde rampa aşağı saliniyordum. Araç comfort modda idi ve baktım yaylaniyor. Hemen sport moda aldim ve arac yaylanmayi kesip sertleşti, daha fazla güven hissi vermeye başladı. (Hizim yaklaşık 110km/s)

Dcc benim gibi yüksek surat yapmayan biri için gereksiz bir opsiyon. Onun yerine surus profili seçeneği alınmalı. Arta kalan para ile anahtarsiz çalıştırma alınır.

Ama aracı hızlı kullananlar için kesinlikle alınması gereken bir opsiyon. (Bu gorusumu ST de teyit etti. Dusuk hızlarda etkisi çok az olan bir opsiyon)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Umut

@mcanerol01

Şuan servisdeyim. Buraya gelirkenki guzergahimin bir yerinde rampa aşağı saliniyordum. Araç comfort modda idi ve baktım yaylaniyor. Hemen sport moda aldim ve arac yaylanmayi kesip sertleşti, daha fazla güven hissi vermeye başladı. (Hizim yaklaşık 110km/s)

Dcc benim gibi yüksek surat yapmayan biri için gereksiz bir opsiyon. Onun yerine surus profili seçeneği alınmalı. Arta kalan para ile anahtarsiz çalıştırma alınır.

Ama aracı hızlı kullananlar için kesinlikle alınması gereken bir opsiyon. (Bu gorusumu ST de teyit etti. Dusuk hızlarda etkisi çok az olan bir opsiyon)

Hocam öyle demeyin ne kadar hızlı kullansanız yada yavaş kullansanız fark etmez. Şayet bu süspansiyon olmasa 18" jant ile bu konforu bulamazdık. Bende sizin gibiyim çok ama çok nadir hız yaparım. Ama benim tercih etmemde ki en büyük sebep konfor yönünden oldu. Sürüş modu seçme zaten tartışılmaz kesinlikle çok kullanışlı bir özellik.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Pazar günü Volkswagenim üzerinden(online) bu sabah için randevu almıştım,normalde servisin teyid edip bana dönüş yapması gerekiyormuş ama unutulmuş.Dün akşama doğru arayıp sabaha geleceğim randevumü teyid için arıyorum dediğimde öğrendim(randevumun geçerli olmadığını),neyse buyrun gelin sabah dediler ...Aklınızda bulunsun gitmeden önce teyid edin...

Konuya hakim ustaya yönlendirdiler ve test sürüşüne çıktık,usta DCC de süspansiyon sertliğinin modlar arası öyle çok belirgin bir hissiyat olmadığını söyledi ve kullanırken comfort ve sport(race) modlar arası geçişler yaptık usta fark var hissediliyor dedi.Ben de tamam ustam o benim hissiyatsızlığım o zaman dedim :),en azından sorun olmamasına sevindim teşekkür ettim.Amortisörlerde taşıma takozu kalmış olmasın dedim,zaten bu araçta kalsa size hissettirir dedi yine de kontrol edildi ve sorun yok(sadece önlerde olur zaten denildi)..

Hadi bir dip not daha diyeyim,usta aracı test ederken bekledim ki gazı köklesin,gidişi görsün ama 300 beygirin 50 beygirini ya kullandı ya kullanmadı... 8D

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Umut , adam nasıl araçları teste çıkartmış acaba ki golf R ile basmaya tenezzül etmemiş  8D

Biz tutkulu insanlar olduğumuz için bakış açımız çok farklı,ben yolda spor bir araç görsem R ı sağa çekip gidişini izlerim.Serviste çalışanlar,ustalar vesaire için  golf ün R olması bir şey ifade etmiyor.Aracı bilmiyorlar...

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 5 weeks later...

Sürüş Profili Seçme Özelliği ile DCC Opsiyonel Donanımlarının karşılaştırılması:

 


 

İlk olarak;

* DCC'nin sadece Highline araçlarda

*Sürüş profili seçiminin ise 1.2 hariç diğer tüm motor seçenekleriyle konfigüre edilen araçlarda alınabileceğini hatırlatalım.

Medya ekranı üzerinden şu aşağıda görmüş olduğunuz menü yardımıyla çoklu tercihlere de imkan tanıyan bir donanımdır. Medya ekranı görüntüsü şöyledir:

yML32a.jpg

Almayı düşündüğünüz araç DSG olacaksa Sürüş Profili Seçimi opsiyonu olmazsa olmazlardan... 

Çünkü bu donanım sayesinde DSG kendisini ayağınızı gazdan çektiğinizde yeterli bir ivmelenmeye sahipseniz veya meyilli yollarda süzülme esnasında boşa alıyor. 

  Sürüş Profili Seçiminde Eco modda süzülme haline geciyor, hem motor nefes alıyor, hem DSG dinleniyor ömrü uzuyor hem yakıt ekonomisi hem de araç içi ses konforu artıyor.

  manuel araçlarda ise şart değil

  Eco modun devreye girme koşulları var...

  Boşa alma; hafif meyilli yolda, yokuş aşağı ve 120km hız sınırına kadar görev yapar ve frene dokunur dokunmaz vitese alıp kompressör yaparak güvenlikten de  ödün vermez.

  Ayrıca eco modu ayağınızı gazdan cektıgınız an araç kendını boşa alıp ekranda da bunu belırtıyor. yakıt tuketımıne etkısı hıssedılır düzeyde ve olumlu yönde

  Fakat sürüş profili gaz, vites kutusu ve direksiyon hassasiyetini ayarlaması bakımından alınası bir opsiyon.

  özellikle spor modda gaz tepkimesi oldukça canlanır ve motorun sesini duymaya başlarsınız.

  DCC ise aracı ara sıra sportif karakterde ara sıra sakin kullanmayı tercih edenler için vazgeçilmez.

 

  Çünkü bu opsiyon tercih edildiğinde 18" lastik istediğinizde mecburen spor süspansiyon almış olsanız bir daha asla konforlu bir yolculuk yapamayacağınız anlamına da gelir. Çünkü güvenlikten ödün vermemek adına hem lastik yanaklarının incelmesi hem de sertleşen ve kısalan yaylar nedeniyle yoldaki büyük küçük bütün yama, çukur, kasis artık ne varsa kuyruk sokumunda hissedeceksiniz mecburen...

  Ama DCC, sürüş profili seçiminin tüm özelliklerine sahip ama ondan fazlalık olarak ve daha gelişmiş bir versiyonu olarak süspansiyonları yol, hız veya zevkinize göre sertleştirme veya yumuşatma imkanı tanır.

  kafa karıştıran PDA ile PDD aynı şey değil mi?

PDD kodlu ve benim DCC diye kısaltmış  olduğum opsiyonel donanımın tam adı örnek  teklif formunda da yazdığı gibi :

"Adaptif şasi kontrolü DCC ile sürüş profili seçme özelliği " dir.

Dolayısıyla aktif şasi kontrolünü alınca yanında PDA kodlu sürüş profili seçme özelliği de gelmiş oluyor. Buna ayrıca para ödenmiyor, çünkü iki parçadan oluşan tek bir donanımdır.

PDA medya ekranından direksiyon, gaz tepkisinin hızı ile DSG varsa motor devrini sürüş tarzınıza göre  ayarlamanızı sağlar. PDD ise fazladan süspansiyonların tepkisini sertliğini ayarlamanıza olanak tanır ve diğer sürüş profili seçme özellikleri eklenerek komple daha gelişmiş bir  üst versiyon PDA kodlu sürüş profili seçme özelliği'dir. Yani PDA'yı doğal olarak içerir.

2g89Yv.jpgogrkY2.jpg7kMNVv.jpg

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 7 months later...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


×
×
  • Yeni Oluştur...