Jump to content
Negatiwe

Golftutkusu Üyelerine Araç Değer Kaybı Konusunda Hukuk ve Danışmanlık Desteği

Recommended Posts

Araç Değer Kaybı Nedir ?

kGDV4v.jpg

DEĞER KAYBI NEDİR?

Gerçekleşen bir kaza sonrasında, kazaya karışan kusursuz tarafın aracında meydana gelen hasarlar sonucu oluşan piyasa raiç bedelindeki değer kaybıdır. Kazaya karışmış bir araç, ikinci el piyasada, daha önce kaza yapmamış birebir aynı özelliklere sahip araçlar ile aynı fiyata satılamaz.
Tarafımızdan alacağınız profesyonel destek ile, hiç bir prosedür ile uğraşmanıza gerek kalmadan, değer kaybı zararınızı çok hızlı ve değerinde bir şekilde alabilirsiniz.

ARAÇ DEĞER KAYBINI KİMLER TALEP EDEBİLİR?
Kazaya karışan kusursuz tarafın gerçek kişisi veya araç bir şirkete aitse tüzel kişi temsilcileri talep edebilir.
ARAÇ DEĞER KAYBI KİMDEN TALEP EDİLEBİLİR?
Kusurlu araç sahibinden
Araç sürücüsünden
Kusurlu aracın Zorunlu Mali Mesuliyet Sigortasından yanı Sigorta şirketinden.

ARAÇ DEĞER KAYBI BEDELİ NASIL HESAPLANIR ?
Tarafımıza başvurduğunuzda, aracınızın değer kaybı bedelini birlikte çalıştığımız 25 yıllık otomotiv tecrübesine sahip Makine Mühendisi Eksperlerimiz hesaplamakta ve rapor haline getirmektedir. Eksperlerimiz, alanında uzun yılların tecrübesi ile uzman kişilerdir.
Araç değer kaybı hesabı, uzmanlık gerektiren ve birçok faktörün göz önüne alınması ile hesaplanan bir değerdir. Bu hesabı ise, sadece yetkilendirilmiş sigorta Eksperleri yapabilmektedir. Bu sebeple, üstünkörü bir inceleme ile değer kaybı bedelini tespit ettiğini söyleyen ve Eksper olmayan kişilere lütfen itibar etmeyiniz.
Değer kaybı bedelini hesaplarken, aracın markası, modeli, yaşı, kazadan önceki piyasa değeri, kaza tarihindeki kilometresi, aracın geçmiş hasar kayıtları ve kapsamı, onarımın yetkili mi özel serviste mi yapıldığı bilgisi, hasarlı parça üzerinde yapılan işlemin kapsamı, hasar gören parça sayısı, aracın hususi mi yoksa ticari mi olduğu gibi birçok kriter göz önüne alınmaktadır.
ARAÇ DEĞER KAYBINI NE ŞİKİLDE ALABİLİRİM?
1- Öncelikle, aracınızın ilgili kaza neticesinde uğradığı hasarının ve tamir işlemlerinin detaylarını, aracınızın geçmiş hasar kayıtlarını, zamanaşımı ve kusur durumunu Makine Mühendisi Eksperimiz ile araştırıyor ve aracınızda değer kaybı alma şartlarının uygun olup olmadığını tespit ediyoruz. Bu tespit olumlu olursa, ne kadar araç değer kaybı bedeli alabileceğinizi de hesaplıyoruz.
2- Daha sonra ön inceleme neticesini tarafınıza bildiriyoruz. Eğer değer kaybı zararınızın tahsili için işlemlere başlamamızı isterseniz, size Sözleşme ve Avukatlık Vekaletnamesi örneği gönderiyoruz. Tarafınızca bu evrakların incelenmesi ve çıkartılması sonrasında süreci başlatıyoruz. Sürecin hangi aşamada olduğunu da her zaman bizimle görüşerek veya bildireceğimiz online sorgulama sistemine dosya numaranızı girerek web üzerinden takip edebiliyorsunuz.
Tüm bu süreçlerde, hiç bir masraf ödemiyorsunuz. İşin neticelenip, değer kaybı zararınızın tahsil edilmesi sonrasında ise, makul yüzde oranlarında, sözleşmede yazılı olarak Avukatlık ücreti alıyoruz. Bu şekilde ücretimizi de sürecin sonunda, tazmin edilen bedel içerisinden alıyoruz. Bu sebeple peşin bir ücret de ödemiyorsunuz.

ARAÇ DEĞER KAYBI TALEP SÜRESİ ?
Araç değer kaybının tahsisi için talep süreniz 2 yıl ile sınırlıdır. Zaman aşım süresi için kazanın gerçekleştiği tarih baz alınır.

Kazanç Kaybı / İkame Araç Bedeli

Trafik kazaları neticesinde onarım gören bir araç ve bu araç onarım görürken mali kayba uğrayan bir araç sahibi var ise, “ikame araç bedeli” kavramı ortaya çıkar. İkame araç bedeli mağdur araç sahibinin aracın onarımı süresince yaptığı belgelendirilmiş yol ve ulaşım giderleridir. Mağdur araç ticari amaçla kullanılmakta ise kazanç kaybı söz konusudur, zira aracın onarımı süresince aracın gelirinden yoksun kalınmaktadır. Kaza sonucu mağdur araç sahibinin değer kaybı kapsamındaki tazminat isteminde “kazanç kaybı” veya “ikame araç bedeli” kavramı büyük önem taşımaktadır.

DAİMİ SAKATLIK VEYA ÖLÜMLE SONUÇLANAN KAZALARDA
Trafik Sigorta poliçesi çerçevesinde, aracın kullanımından dolayı üçüncü şahıslara verilen bedeni zararların (vefat veya daimi maluliyet) tazmin edilmesini kapsar.

Bu hususta maddi ve manevi tazminat talepleriniz tarafımızca takip edilip tazmin edilir.

https://egalitehukukistanbul.com/

https://www.facebook.com/egalitehukuk/

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Negatiwe hocam önemli konu gerçekten. Bende bu durumla karşı karşıyayım. Aracımı daha servisten yeni aldım. Şimdi online olarak karşı tarafın sigorta şirketinden değer kaybı isticem. Süreçle ilgili bilgilendirme yaparım. @ugurrr hocamada teşekkür ederim. Sağolsun bana yardımcı oldu. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, EMİR yazdı:

@Negatiwe hocam önemli konu gerçekten. Bende bu durumla karşı karşıyayım. Aracımı daha servisten yeni aldım. Şimdi online olarak karşı tarafın sigorta şirketinden değer kaybı isticem. Süreçle ilgili bilgilendirme yaparım. @ugurrr hocamada teşekkür ederim. Sağolsun bana yardımcı oldu. 

Geçmiş olsun Emir hocam.

Firma yetkilisi Serhat Bey ile 15 yıla dayanan bir dostluğumuz var, golftutkusu üyelerine gereken yardım ve desteği sağlayacaklardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, silvershadow yazdı:

@Negatiwe

Değerli Serdar üstadım 

Bu hizmet cidden önemli...

Bize özel indirim ve uygulamalar arttıkça zamanla gücümüz de artacaktır.

Teşekkür ederim gıyabında kendisine ve gerçekleşmesine vesile olan size de...

Sevgiler saygılar Murat Abi :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 29.07.2017 at 16:14, yenerhoca yazdı:

yaklaşık 7-8 ay önce bir olay yaşadım bununla ilgili bütün belgeler serviste (resimler filan) ne yapmam lazım acaba

Mesleğim avukatlık olmasına rağmen , daha önce ilgilendiğim bir branş değildi bu husus. Ancak eşimin aracı bir kazaya karıştı ve konuyla ilgili bilgi edindim. 

Dur kalk trafiğinde dikkatsiz bir kamyonet sürücüsü duramayıp arkadan çarptı bizim araca. Bagaj kapağı ve tampon değişecekti zorunlu olarak. Tabi görünmeyen bir kısım parçalar daha. 

Öncelikle kaza tutanağı ve fotoğraflarla aracı yetkili kosifler otoya teslim ettik. Bagaj kapağı ve tanpon değişti, bagaj havuzu kasma yaptığından çektirme yöntemiyle düzeltilmiş şasecide.Toplamda 9.500 lira gibi bir fatura çıktı, karşı tarafın sigortası karşıladı tabiki. Araç 3 yaşında ve 9.000 km’de idi. Aracın km’si ve kazaya konu yerden önceden hasarı olup olmadığı konuyu etkiliyor. Yanlış hatırlamıyorsam eğer, 165.000 km değer kaybı talebi için üst sınır idi. Neyse experden değer kaybı için rapor tutturduk. (Sigortacınız yönlendirir sizi expere) tutulan raporun 250 tl gibi masrafı oluyor. Bu rapor ve fotoğraflarla karşı tarafın kasko şirketi genel müdürlüğüne talebi içeren dilekçe göndermeniz gerekiyor. Bizim ödeme almanız 15 gün kadar sürdü, 5.000 tl gibi bir değer kaybı ödemesi yapıldı tarafımıza. 

Gereken şartlar bahsettiğim gibi kazada kusurun karşıda olması(kusur tamamen sizde ise isteyemiyorsunuz)kısmi kusur söz konusu ise kusur oranında ödeme alabiliyorsunuz. 

2. Şart aracın o bölgeden  daha önce hasar görüp görmediği. 

Sigortadan alınabilecek maksimum tutar 5.500-6000 tl civarı bir bedeldir. Benim aracımda çok fazla bir değer kaybı oldu 6000 yetmez derseniz değer kaybı davası açılması gerekiyor. Expere ödenen rapor bedeli dahil ödeme yapılıyor(experin kestiği fatura ibraz edilerek)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: Akdnz
      Merhaba dostlar,
      1.6 tdi golf 7 110 luk araca 4.yillik bakimi icin 1400 tl fiyat verildi.1280e indireceklerini soylediler.Neyse ben mann filtreleri ve castrol 5w30 ll yagi alarak kendin bakımını yapmak istedim.Daha onceki araclarimda kendim yapiyordum.
      Aracin kitapcigini inceledigimde sikma torku degerlerini goremedim.
      1.si karter tapasi sikma torkunu bileniniz var mi ?
      2.yakit filtresini degistirirken hava yapmamasi icin mazot ekleme haricinde dikkate almam gereken bir konu var mi?
      Tork degerlerini bulabilseydim, uygun tork anahtari alarak yag degisimini de kendin halletmek istiyordum.
      Bir diger konu da soyle her isime yarayacak ozellikle aracla ilgili, lokma anahtar seti onerisi var mi? (Izeltas harici uygun ve kullanisli bir takim)
    • Yazan: Cemoo
      Ürün Adı:  Jant+Lastik
      Detaylar:  25-30 bin km kullanılmış lastikler mevcuttur,Hankook lastikler 205/55/16,jantlarda herhangi kırık vs yoktur.
      Konum:  Ankara
      Fiyat:  1750
      Fotoğraf:  




    • Yazan: yunuse19
      Merhaba golf tutkunları, buraya konu açıyor olmaktan çok mutluyum bende yeni bir golf sahibiyim, aranıza yeni katıldım.
      Golf 7 makyajlı kasa gırtlak dolu bir araç aldım. Benim için hayal gibiydi ama sonunda gerçek oldu. İstediğim renk, istediğim dolulukta bir hayal golfe sahip oldum.
      Aracımda tabiki değişikliklere gidicem. Örneğin R-Line difüzörü R difüzörle değiştirip 4 çıkış egzoz yapıcam (egzoz sistemi olmadan, belki son susturucu iptali yapabilirim tatlı bir ses için.)
      Bu arada aracım 1.0 TSI. Golftutkusu sağolsun bu forumdan 1.0TSI hakkında yeterli bilgiyi edinip sonunda almaya karar verdim ve aldım. En çok merak edilende Yakıt tüketimiydi, tecrübe edindikçe yakıt tüketimini merak edenler için atarım. 
      Konumuza dönelim, araçta değişiklikler için bu konuyu açtım, ilk yapmak istediğim değişiklik jant-lastik olucak, aracımda 18" Sebring jantlar bulunuyor ve gerçekten sebring janta hiç ısınamadım ve değiştirmek istiyorum. Sizce daha güzel bi görüntü için 19" e yükselteyim mi?
      Bana 18 veya 19 jant önerisinde bulunur musunuz? 
      Janttan beklentim şudur, öncelikle aracım 1.0TSI olduğu için performansı etkilemeyecek ağırlık.. Sebring jantlar 21.5kg ve benim görüşüme göre ağır ve daha hafif performans jantlarına geçmek istiyorum örnek HRE P101 18" 14kg. Ağırlıktan sonra benim için önemli olan aracı kaslı göstermesi. Sebring jantlar bence R-Line bir aracın Sportifliğini düşürüyor o yüzden 19" düşüncemde var. 
      Örnek olarak istediğim jantları aşağıda foto olarak paylaştım. Aracımın sahibindendeki fotosunu koydum ona göre uydurabilirsiniz. Renk olarak Silver veya Gun Metal düşünüyorum çünkü Siyah aracın rengine yakışmıyor ve kendini kapatıyor diye düşünüyorum. Örnekler aşağıda onlardan birini seçip yorumlayabilir misiniz? veya kendi fikriniz olan bi jantı paylaşabilirsiniz. Şunuda belrteyim orjinal Golf jantlarını güzel  bulmuyorum (Örn: JURWA, CLUBSPORT vs.)
      Ayrıca egzozda son susturucu iptali konusundada fikir sahibi kişiler fikrini belirtirse sevinirim, şimdiden teşekkür ediyorum.
      EKTE PAYLAŞTIĞIM JANTLAR: ADV1, HRE P101 VE HRE AUDI R8
       
       




    • Yazan: lobs
      Link: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-son-1-hafta-63-bin-km-de-golf-7-comfortline-2014-ekstrali-641465810/detay
      Araç 61.400 km'dir. Performanslı ve seri bir araçtır. Yakıt tüketimi gayet iyidir.
      Geri Vites'de aşağı inen aynalar.
      Çift Taraflı Dijital Klima
      Yokuş Kalkış (Auto Hold)
      Dokunmatik Ekran
      Yorgunluk Algılama Sistemi
      Lastik Basınç Sistemi
      Standart donanımına Ekstra olarak;
      Highline 17 inç Jant, 
      Highline Fonksiyonel Direksiyon, 
      Hız Sabitleyici, 
      Arka ve Ön Park Sensörleri 
      Periyodik Bakımı yeni yapılmıştır.
      Araç Muayianesi yeni yapılmıştır 2020 Ağustos ayına kadar geçerlidir. 
      Önceki sahibinden kalan saraç sürtmesinden dolayı Sağ Ön çamurluk boyalı ilk tramer kaydı bu yüzden. İstanbul da ki Dolu Hasarından dolayı 5600 TL (Dolu/Doğal Afet) tramer kaydı var. RS Serviste boyasız bir şekilde vakumlu çekme işlemi ile yaptırılmıştır. Bunun haricinde hiç bir sorunu yoktur.

    • Yazan: murat644
      Merhaba arkadaşlar, daha önce adaptif hız sabitleyiciyi takmıştım aracıma fakat farklı konu olsun diye lane assist fotoğraflarını eklememiştim o konuya. 
      ACC Konu linki : 
      Ve şimdi belki de Dünya'da ilk defa yapılan bir retrofitin fotoğrafları 
      GOLF 7 Midline Plus LANE ASSİST. 
      Şerit takip sisteminin kurulumu montajı kodlaması ve kalibrasyonu tamamen kendime aittir. Ön cam yetkili serviste değiştirildi. 
      E o kadar söküyoruz falan, dedim boş durmayalım alarmı da yapalım o halde  parçalar elimde olduğu için hemen montajını yaptım alarmında  
      Şerit takip asistanı ile acc birlikte kullanılabiliyor, yani stop and go fonksiyonunu kullanabilmekteyim, fakat aracım manuel vites olduğu için 30 km ye kadar bu özelliği kullanabiliyorum. Dsg araçlarda biliyorsunuz ki aracı kendisi durdurup kaldırabiliyor benim için bu da yeterli normalde şerit takip sadece 65km/s hızlarda çalışır fakat böylece manuel traffic jam assist (30-210km/s arası) özelliğini de tatmış olduk
      Bu da lane assist için bir video
       
       






       




×