Golf 7 epc ve motor arıza lambası


34fth61

Yeni Üye
Katılım
26 Mar 2016
Mesajlar
20
Tepkime puanı
5
İsim
fatih
arkadaşlar 2013 1.4 tsi golf7 aracımda çalıştırırken epc ve motor arıza lambası yanmaya başladı fakat her çalıştırmada yanmıyor bazen yanıyo, yandığı zaman ise çekişi çok düşüyor. Servise gittim bilgisayara bağladılar turbo ile alakalı olduğunu söylediler bir konfigürasyon yaptılar lambalar şimdilik söndü tekrar yanarsa incelememiz gerekiyor dediler. Böyle bir sorunla karşılaşanlar var mı acaba aramızda?

 
63 bin km civarı turbo arızası mı meydana çıkıyor acaba genelde, yoksa kullanıma bağlı olarak değişiyor mu turbo arızaları ? 

 
Bende de oldu 2013 dsg 104 bin de ama bendeki önce sarı tel yandı çekiş sıkıntı oldu araştırdım o yanınca turbo devre dışı kalıyormuş sonra motor arıza lambası yandı usta bağladı sadece eksoz müşürü uyarısı vermiş dedi sildik şimdi sadece motor arıza lambası yanıyor sorun yok şimdilik

 
arkadaşlar 2013 1.4 tsi golf7 aracımda çalıştırırken epc ve motor arıza lambası yanmaya başladı fakat her çalıştırmada yanmıyor bazen yanıyo, yandığı zaman ise çekişi çok düşüyor. Servise gittim bilgisayara bağladılar turbo ile alakalı olduğunu söylediler bir konfigürasyon yaptılar lambalar şimdilik söndü tekrar yanarsa incelememiz gerekiyor dediler. Böyle bir sorunla karşılaşanlar var mı acaba aramızda?
Çekişten de düşüyorsa Turbo olma ihtimali yüksek. Ya da giriş basıncını kontrol eden N75 valfi ile bir valf daha var belki onlar da olabilir. Bir arkadaşımın Seat 1.2 TSI da aynı durum oldu, garanti içerisinde idi turbosu değişti ve düzeldi.

Normalde turbonun ömrü motora yakın olması gerekirken, gerçekte çok değişkenlik gösteriyor. Belirli bir km değeri yok her km de arızalanabiliyor maalesef. Tüm periyodik bakımları yapılan bir taşıtta 150.000 km den önce arızalanması normal değil.

Sürekli yetkili servise gidiyorsanız iyi niyet garantisi talep edin.

Not. Turbo yu yetkili servis dışında değiştirecek iseniz iyi bir servis seçmeli ve garanti istemelisiniz. Yanlış sökme takma işlemleri ile yeni turbo da arızalanabilir.

Bakın https://garrett.honeywell.com/tr/install/installation-video/

 
sorun turbo mu onu henüz bilmiyoruz. eğer turbo ise çekiş problemi sürekli olması gerekmez mi ara ara lamba yanıyor ve lamba yanınca çekiş sorunu yaşıyorum ve ilk çalıştırmada lamba yanıyorsa yanıyor daha sonra hareket halindeyken ne kadar zorlasan da lamba yanmıyor dolayısıyla çekiş problemi de olmuyor. Halbuki çok dikkat ederim bakımlarına ve kullanımına, umarım turboyu değişmek zorunda kalmam.

 
Hocam sorunun turbo olduğunu düşünmüyorum. Büyük ihtimalle @calik hocamında dediği gibi turbo giriş valfinde problem vardır. Yüksek basınçla karşılaşıp turbo kendini korumaya almıştır, devre dışı kalmıştır. Araç turbo basınç arızası vermiştir. Stop edip sonra çalıştırınca turbo emniyeti normal hale dönüp türbinin kullanımına müsaade etmiştir. Sorunun ara sıra olması da bu yüzdendir. Servise gidip hangi arızayı verdiğine baktırın hocam. Ama o valfin de garantiden değişmesi konusunda baskı yapın. 

 
@34fth61 hocam fiyatı hakkında pek bilgim yok servisten öğrenilebilir ama önce arızanın o valften kaynaklandığına emin olalım. Anlıyorum garantiniz yok ama hocam bu tip turbo-motor parçaları arızası aracınızda ekstra bir yazılım yoksa iyi niyet garantisi kapsamında değerlendirilebiliyor. Sizin bu konuda ısrarcı olmanız "doğuş genel merkeze şikayet edeceğim" tarzında yani onların anladığı dilden konuşarak bu durumu en az maddi kayıpla atlatmak lazım hocam. 

 

@Matematikçi hocam dediğin gibi çıktı basınç sensörü bozulmuş 10 dakikada yenisini takıp verdiler.

 

Geri
Üst Alt