Servisten vazgeçmelimi ?


Laylayloom

Üye
Katılım
14 Haz 2015
Mesajlar
208
Tepkime puanı
24
İsim
Sinan Mert Yavuz
Değerli hocalarım konuyu yanlış yere açmış ya da daha önce konuşulmuş bir konuyu açmış olabilirim. baktım ama anket dışında servis bakım alakalı bir şey göremedim . eğer böyle bir hatam olmuşsa kusuruma bakmayın

konuyu açmamda ki sebep akıl alma ihtiyacından kaynaklanmıştır.Değerli arabam için hangisi daha iyi olur sorularını kendi kendime sorup durdum ve sizlerden yardım almalıyım dedim.Değerli hocalarım 2014 model uzatma garantili aracıma NKG buji ve K&N filtre kullanarak aracıma iyilik etmek istiyorum 2 seçenekte de garantim bozuluyor sonra dedim ki ya çokta lazım mı bu garanti ? aracım olmuş 50 000 artık bozulacağını düşünmüyorum birazda .. e zaten çok ağır bakım parası da ödüyorum herhangi bir özel servisten ya da sanayideki dükkandan fazlası var mı .. ? Zaten bir yerine bir şey olunca ustalar biz bulamadık edemedik şeklinde geçiştirmeye de çalışıyorlar tam anlamıyla işlenen sorunları çözüyorlar..beni biraz DSG korkutuyordu sayın @EMRAH ATTS hocam ile daha önce yaptığım bir telefon görüşmesinde DSG ye hiç bir şey olmaz demişti bana lafına da çok güvenirim tamam o halde demiştim o günden sonra bir kere bile aklıma şüphe düşmedi..

velhasıl kelam garantim 2018-9 da bitiyor olması lazım.. evet bunun için ekstra bir para harcamam oldu ama bir hata yaptıysam devam edilmeli mi ? aracıma istediğim ve iyi olacağını düşündüğüm hiç bir şeyi yaptırmıyor ve de üstüne bakımda fazla para alıyor.. acaba devam etmeli mi dersiniz bana yoksa hocam uzatma yansın bakım dışarıda ucuz ve de istediğiniz parçaları takın mı dersiniz Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim cevap verenlere de şimdiden teşekkür ederim saygılar..

Hemen bir düzeltme Servis Bakımını 15.000 de bir istiyor ben çok görüyorum hem ülkenin yolları hem havadaki pislik ve de ülkemize giren benzin çok iyi değil ben her 8000-10 000 arası yapmak istiyorum ama servis yüzünden çok zarara girerim..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Değerli Hocam 

Aslında size yanıt verilmiş...

@calik nickli  Kıymetli Alper Üstadımın yanıtını paylasmalıyım

bu işi bizden daha tecrübeli olarak takip eden bir üstadın yazdıkları yol gösterici olacaktır. 




 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu konuda. 2 yıl extra garantiniz yürürlülüğe girmemiş ise ücretini, garantiyi satın aldığınız tarihteki TL miktarı olmak üzere 15 gün içinde hesabınıza geri yatırıyorlar.

DSG için tutulurmu emin değilim. İyi niyet garantisi diye bir durum var fakat bu garantiyi hangi durumlarda kimlerin insiyatifi ile alındığı meçhul. Kişisel tercihler önemli.

Bakım konusunda Ankara da en az doğuş kadar iyi servis işçiliği hatta daha iyi olan vag grubu servisleri var. İsmini paylaşabilirim tamamen orjinal parça kullanıyorlar muadil değil.

 
Öncelikle kafanızı şişirecek bu yazı için affınıza sığınıyorum ve anlatacağım durumların tamamen bana özgü olması ve biraz hayatımın bu yönde akmasından kaynaklı geliştiğinden kendimi bir nebze'de olsa şanslı hissetiğimi söylemem sanrım abes olmaz , gelelim konuya  , 

2012 Yılında ilk sahibini tanıdığım , hatasızlığını bildiğim 2006 Model Polo bir araç aldım , daha 42.000 Km'de ve tamamıyla Doğuş oto bakımlı bir araçtı ,yabancıya gitmesine gönlüm el veremeyecekti bende aldım garajıma koydum aracı , hatta Polo ebatları ve pratikliği bakımından kısa zamanda aktif kullandığım araç oldu , zaten hatasız olan aracı kısa bir zamandan sonra daha da iyi seviyeye taşımak için genel bakıma alıp , Fren diski , ön- arka balatalar , V-Kayışı ve gergi bilyası ,Hava-Yakıt-Polen Ve Yağ filtrelerini ,Motor yağı ve tüm sıvılar ve ayrıca yakıt hattı ve kelebek temizliğini yaptırmaya karar verip servisin yolunu tuttum , normalde garantili olan araçlarımı garanti süresi boyunca servise götürürüm fakat Polo'ya kıyamadığımdan servisin yolunu tuttum , bu işlemler için servisin bana belirttiği fiyat 1830 TL idi . Dedim ki kendi kendime , oğlum senin elin anahtar tutuyor , al parçaları garajına gir değiştir. Sonrasında Doğuş Oto Bursa Audi 'de hem çocukluk arkadaşım hem asker arkadaşım olan , hatta kardeş gibi yakın olduğum dostumu aradım ve bana tüm bunları temin etmesini söyledim . O ponçiği sana tek başına yitirmem dedi ve akşamına parçalarla garajıma geldi, işi hoş sohbet muhabbet ve rahat yapabileceğimiz bi abimizin dükkanında 2 kişi 50 dk tamamladık .Maliyete gelecek olursam , parçaların tamamına ön arka silecekte ekleterek 500 TL .

-Genel olarak fikrim ; Garanti uzatma'yı bende yaptırmıştım , keşke yaptırmasaydım

                            2 Yıl garanti dolduktan sonra kendi işimi diğer araçlarımda yaptığım gibi arkadaşımla kendim görmek,

                            DSG'ye gelince , Golf dışındaki diğer araçlarımda da DSG sıkıntısı yaşamadım ama şunu biliyorum , olur mu olmaz mı kaygısı yerine tadını çıkarmaya bakıyorum,

aracınızın keyfini çıkarın , garanti süresince servise , sonrasında da iyi insanlarla karşılaşmanız dileğiyle...

 
Servislerin aldıkları fahiş fiyatlar tabi ki herkesin malumu ama ben olaya şu açıdan bakıyorum; kullanılan makineler ucuz, yerli vs. değil. Toplamda bakım masrafı olarak kar edilen rakam belki kağıt üzerinde konuşunca hatrı sayılır rakamlar.Her ne kadar yasal bazı hakların da olsa, ülkemiz şartlarında bunları kullanabilmek çok ama çok güç. "Yabancı ülkede şöyle olsa böyle olsa" diye başlayan cümlelerden hep nefret etmişimdir ama ne yazık ki bazen kullanmak zorunda kalıyorsun, yabancı memlekette yasa dışına çıkan satıcıyı veya servis sağlayıcıyı ipte sallarlar. 

Burada şöyle bir yorum da gelebilir ve sonuna kadar saygı duyarım; "E arkadaş haklarımızı savunmayacak mıyız? Sen savunma, ben savunmayayım peki nasıl bu düzen değişecek?". Bunu diyenler olabilir az önce de dediğim gibi saygı duyarım ve açıkçası makul bir cevap da veremem. Bu yüzden bu yorumumu sadece kişisel algılayınız; ben yetkili servise götürürüm başım rahat eder, aradaki 3'e 5'e bakmam. Arabaya olmaz ya hani bir şey olursa adamlara dolu dolu bunu siz yaptınız diyebilirim. Benim görüşüm bu. 

 
Ben kısa ve öz konuşacağım. Servise verdiğim paranın yarısından daha azına daha iyi hizmet aldım. Aracın başında durdum ne yapıldığını da gördüm.

 
Ben kısa ve öz konuşacağım. Servise verdiğim paranın yarısından daha azına daha iyi hizmet aldım. Aracın başında durdum ne yapıldığını da gördüm.
Yusuf Hocam garantisi bitince bende senin gittiğin yere yaptırırım bakımını :)  Paylaşabilirsen iyi olur reklama girer mi bilemiyorum.

 
2012 model 1.6 TDI polo 6r aracım vardı 0 almıştık. araç 20 bin km de DSG şanzıman hatası verdi. Servise gitti mekatronik bozuldu dendi garanti kapsamında değişti. araç 60 bin km geldi tekrar DSG hatası verdi yanında RNS 310 teyp arıza yaptı. ikisininde değişimi yapıldı. araç 100 bin km geldi tekrar DSG arızası yaptı yanında oksijen sensörü arızalandı soket değişimi ve makatronik değişimi yapıldı. bu arada arabanın garantisi bitti 3. mekatronik arızası için ücretli yapılması ön görüldü fakat araç servis bakımlı olduğu için iyi halden mekatronik değişimini ücretisiz yaptılar. Bir ara arabanın yakıt tüketimi arttı çekişi düştü serviste garanti kapsamında 4 enjektörü değişti araba kendine geldi. 

110 bin km gibi yazın tatile giderken araç ısıtma buji arıza yaptı akşam 11 de yol yardımı aradım geldiler arıza ışığını söndürdüler. Ertesi gün servise gelmemi soketi tekrar değiştireceklerini bildirdiler. 

Aracı serviste yaptırmanın artılarını bu şekilde değerlendiriyorum. Servis bakımlı olmayan araçlarda büyük arıza olması durumunda servis garantiye sokmayıp yüksek rakamlar çıkartabiliyor bu da büyük risk diye düşünüyorum. 

En kötü arabamızdaki bir tane enjektörün bile arızalanması 1.500 tl gibi fiyatı var. 4 tanesi 6 bin tl yapar.  

RNS teyp 4500 servis fiyatıydı ücretsiz değiştirildi.

DSG mekatronik 8 Bin tl gibi bir rakamdı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ben kısa ve öz konuşacağım. Servise verdiğim paranın yarısından daha azına daha iyi hizmet aldım. Aracın başında durdum ne yapıldığını da gördüm.
2007 Polo da senin dediğini yapıyordum. Orijinal parçaları Doğuş tan alıp, özel bir VW servise gidip 1 günümü harcayıp bakımımı yaptırıyordum. Orijinal parça + zaman + servis kesinlikle yetkili servisten ucuz olmuyor hatta pahalıya geliyordu.

En sonunda arka kampanadaki balataları hatalı taktılar, tam da 1 ay izne çıkacak ve Antalya, Trabzon vb. gezecek iken son anda fark ettim, gittim servise, balataları hatalı takmışız eğilmişler dediler, tekrar parasını bana ödeterek yeni balata takımı alıp takmak zorunda kaldım. Burada itiraz edebilirdim de neden edeyim. Hem özel servis hem kendi hatalı takmış hem de parçayı tekrar bana ödettiler.

Sonrasında bir ustam kampanaların kalınlığı azalmış dedi, aynı VW özel servise gidip sordum bir şey diyemediler,  2 tane 0 km arka kampana aldım Polo için, taktılar yeni kampanaları ve balataların ayarı eskileri ile aynı dediler. Yani bana boşu boşuna kampana aldırdılar. Sonunda Levent sanayideki frenciye gittim, adam eski kampanalarımı daha arabanın bagajında torbanın içindeyken görüp "bunlar yepyeni hiçbirşeyleri yok" dedi. Ben de kızıp o kampanaları frenciye hediye ettim.

Sözün özü:

Periyodik bakımlarda ben olsam daima yetkili servisi tercih ederim. Yetkili servisten iyi bir formen ile tanışıp hep aynı kişinin aracınızı takip etmesini sağlayarak, yetkili servise götürürüm. Yetkili servis en azından kurumsal bir muhatap bana göre. Öyle ya da bölye Golf orada mutlu oluyor diye düşünüyorum, arkadaşlarını görüyor seviniyor :)

Olağan dışı büyük bir arıza da belki tamirci alternatifi düşünülebilir.

Not. Tabi yetkili servise aracı eti senin kemiği benim şeklinde bırakmamak gerekir. Her dediklerine evet derseniz senin dediğin gibi çok gereksiz harcama da yapabilirsin. Bu maalesef Türkiye ve iş ahlakının ve yetkili servislerin tavrının sonucu. Onu da kabul ediyorum.

 
2012 model 1.6 TDI polo 6r aracım vardı 0 almıştık. araç 20 bin km de DSG şanzıman hatası verdi. Servise gitti mekatronik bozuldu dendi garanti kapsamında değişti. araç 60 bin km geldi tekrar DSG hatası verdi yanında RNS 310 teyp arıza yaptı. ikisininde değişimi yapıldı. araç 100 bin km geldi tekrar DSG arızası yaptı yanında oksijen sensörü arızalandı soket değişimi ve makatronik değişimi yapıldı. bu arada arabanın garantisi bitti 3 mekatronik arızası için üçretli yapılması ön görüldü fakat araç servis bakımlı olduğu için iyi halden mekatronik değişimini ücretisiz yaptılar. Bir ara arabanın yakıt tüketimi arttı çekişi düştü serviste garanti kapsamında 4 enjektörü değişti araba kendine geldi. 

110 bin km gibi yazın tatile giderken araç ısıtma buji arıza yaptı akşam 11 de yol yardımı aradım geldiler arıza ışığını söndürdüler. Ertesi gün servise gelmemi soketi tekrar değiştireceklerini bildirdiler. 

Aracı serviste yaptırmanın artılarını bu şekilde değerlendiriyorum. Servis bakımlı olmayan araçlarda büyük arıza olması durumunda servis garantiye sokmayıp yüksek rakamlar çıkartabiliyor bu da büyük risk diye düşünüyorum. 

En kötü arabamızdaki bir tane enjektörün bile arızalanması 1.500 tl gibi fiyatı var. 4 tanesi 6 bin tl yapar.  

RNS teyp 4500 servis fiyatıydı ücretsiz değiştirildi.

DSG mekatronik 8 Bin tl gibi bir rakamdı.
İşte özlediğimiz tablo, teşekkürler.

Bizim bir hocamızın da 2009 Variant 2.0 TDI 4-Motion için 2-3 yıl önce Doğuş geri çağırdı. 4 x 1700 TL = 7200 TL tutarındaki enjektörlerini değiştirdi. Hocamızın söylediğine göre "adeta araba başka bir araba oldu" :)

Yani yetkili servislerin iyi yaptıkları da var ama biz çoğunlukla canımızı yakan kötülerinden bahsediyoruz normal olarak.

 
[SIZE=inherit]...Değerli hocalarım 2014 model uzatma garantili aracıma NKG buji ve K&N filtre kullanarak aracıma iyilik etmek istiyorum ...[/SIZE]
Üstadım tsi motorlarda buji standart motorlardakinden farklı konumlandırıldığı ve yüksek ısıya maruz kaldığı için değişimi özen gerektiriyor. Aslında işlem aynı, tek farklılık bujiyi yerine oturturken dişlerine sıvı bir madde sürülüyor. Bu işlem yapılmazsa bujiyi bir sonraki sefer yuvasından sökemeyebilirsiniz. 

O yüzden buji değişimi yetkili servis veya işi bilen bir usta tarafından yapılmalı.

Piyasada sahta bujilere sıkça rastlandığı söyleniyor, bunu da aklınızda bulundurun.

 
@silvershadow değerli hocam ne yazık ki istediğim parçalar vw önerdiği markalar değil ama önerdiği markalardan çok daha iyi markalar burada iyi bir karar vermek gerekiyor..

@ansolak değerli hocam uzatma garanti devriye girdi hatta devir pompası yırtılmıştı onu uzatmadan yaptırdım geri alınabilinir mi ?

@DoğanARABACI Estağfurullah değerli hocam ne kafa şişirmesi .. çok güzel açıklayıcı doyurucu bir yazı olmuş emeğiniz için teşekkür ederim. bende de iyi bir usta var ama yinede iyi usta araştırması yapıyorum açıkçası doğuştan kurtulmak istiyorum ama sizin yorumlarınızla şekillenecek kurtulmayı umuyorum sizin gibi kendi alanım yok olsa bile elimden gelmez :D  usta bulmam lazım :D  

@OnurJZ389 değerli hocam bende açıkçası 3-5 bakmam .. aslan beslenen yemini düşünmez derler katılırım da ama buradaki sorun şu ben çok çok daha iyi parçalar alacağım .. benim sorunum bir şeyin pahasından fazla para vermek bi numarası olsa fazla para verilir 2 katını da veririm.. ne yapıldığını görmüyorum ne oluyor görmüyorum ve fazla para fazla zaman alıyorlar .. değerli hocam bunu siz yaptınız diyebilecek bir sorun aklıma gelemiyor en fazla bir yere vurabilirler arabanızı o noktada dışarıdaki yerde cebinden yaptırır doğuşta öyle yapar aklıma başka bir şey gelemiyor ne yazık ki araba bozulacak olsa şimdiye kadar bozulur du demek doğrumu bilemiyorum ama sanki bozulmam diyor arabam :D

@yusuf değerli hocam tam olarak sizin yaptığınızı yapmak istiyorum hem daha iyi hizmet hem daha az para hem daha az zaman bunlara sahip olmak istiyorum ama korku var kuşku var iyi niyet garantiyi kaybetmek ile alakalı ama bir şey olmaz gibi geliyor :D

@tolgao değerli hocam aracınız bence problemli gelmiş 20. 000 de DSG hatası çok normal değil  ve sonrada da kendini tekrarlaması biraz şansızlık olmuş .. buji problemi normal hocam çünkü servis 60 000 de değiştiriyor gerçekten çok çok bir buji için .. onun için kontrollü kendim almak istiyorum .. 

@calik değerli hocam gerçekten başınızdan geçenlere üzüldüm .. ama birde diğer ihtimali ya bunları yaşamasaydım durumunu düşündüğünüzde baya mantıklı oluyor ben serviste gerçekten bir şey görmedim sadece vakit ve nakit kaybıydı ama sizin yaşadığınız şeyleri yaşayacaksam gerçekten serviste yaptırırım daha iyi tabi yorumunuzu düşünüyorum hocam çok  teşekkürler 

@thermo değerli hocam orjinal ürün olacak o konuda sorun yok  ama dediğiniz şeyi yeni duydum mutlaka araştırarak yaparım teşekkür ederim

@silvershadow @ansolak @DoğanARABACI @OnurJZ389 @yusuf @tolgao @calik @thermo hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim değerli hocalarım üstatlarım 

 
@Laylayloom buji den kastım oksijen sensörü arızalandığında ısıtma bujisi lambasını yakıyor. Yani olay bujilerde değil sensörde :)  

 

Vag grubu tamir ve bakim yapan ozel bir serviste calisiyorum. Ayni zamanda servisin sahibi 96 yilindan beri babamin arkadasi ve 20 senedir arabalarimiz burada yapiliyor. Bizim serviste yapilan islemin/taktigimiz parcanin garantisi var. Her dukkan acan ustayim dedigi icin boyle durumlar yasanabiliyor maalesef. Servisin sahibi 30 yili askin suredir volkswagen yapan ve usta kelimesinin hakkini veren ustalardan. Yetkili servis araci makinaya bagliyor eger makinada ariza gosterirse parcayi degisiyor. Bunun disinda tamirat, onarim vs yok sadece sok tak isciligi var. Zaten yetkili serviste calisip isten anlayan ustalar genelde ayrilip kendi dukkanlarini aciyor. Aracinizin garantisi bittiyse yetkili servislere mahkum degilsiniz. Ben kendi golfumu garantisi devam etsin diye yetkili servise goturdum. Bu sene aracin garantisi bitiyor ve bir daha servisin onunden bile gecmem.

 

Geri
Üst Alt