Golf MK7 vs Passat B8


Negatiwe

Efsane Üye
 
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,006
Tepkime puanı
4,451
Konum
İstanbul
İsim
Serdar K
Arkadaşlar merhaba.

Golf 7 Highline modelinden Passat Highline modeline geçiş yapan bir kullanıcı olarak, iki modelin birbirlerine göre daha iyi olduğu detayları sizinle paylaşmak istedim.

Araçlar 1.4 Tsi manuel. Passatın araç ağırlığı, genişlik ve lastik taban genişliğinden dolayı Golfe göre daha iyi yol tutuş ve konfora sahip olduğunu söyleyebilirim. Performans olarak ben bariz bir farklılık tespit edemedim. Henüz rodajda olduğum için tüketimim uzun yolda Passat ile 6.4lt, Golf ile Antalyadan İstanbula 6.0lt ile gelmiştim.

* Golfte ön kapı gözleri daha büyük ve ergonomik. Passatta ön hoparlör dezavantaja sebep olmuş.

* Golfte ön koltuk altı çekmeceleri Passatta bulunmuyor, Ergo koltuktan sebep olabilirmi diye düşünürken Ergo koltuklu Golfte alt çekmece mevcuttu.

* Müzik ses kalitesi Golfte bariz daha net ve daha iyi. İç mekan genişliği ile  alakalı mı bilmiyorum, Golfte akustik daha iyi ve baslar daha tok vuruyordu.

* Led stoplar her iki araçta mevcut olmasına rağmen, Golfün led stopları daha ayırt edici ve göze daha hoş gelen bir yapıda.

* Passat comfortline da ambians aydınlatması yok, Golf comfortline da var. Passat comfortline da spor koltuk yok, Golf comfortline da spor koltuk var. Passat comfortline da dashboard piano black değil, Golf comfortline da piano black.

Passatın artıları elbetteki üst sınıf olduğu için yorumlanmalı, Golfün eksikliği gibi algılanmamalı. Tutku söz konusu olunca, standart olsa güzel olurmuş dedim ben.

** Led high farlar ve hayalet gösterge Passatın ayırt edici donanımları

** Passatta Ambians aydınlatması, arka kapılara led şerit konularak iç mekana zenginlik katılmış.

** Kum beji severler için, Passatta vienna (krem) döşemelerin rengi emniyet kemeri de aynı renge dahil edilerek daha bütünleşik olmuş.

** Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi güzel donanım.

** Passat cam tavanı daha büyük ölçülerde, arka diz mesafesi ve bagaj malumunuz. 

** Arka kapılarda malzemesi kalitesi Golfe göre daha yumuşak bir malzeme.

Zaman geçtikçe konuyu güncelleyeceğim. 

 
Ergo koltuklu Golf te sadece yolcu koltuğunda çekmece var, sürücü koltuğunda çekmece yok.

 
@Negatiwe Hocam Güzel vs olmuş az farkla kaybetmişiz gibi :)  Size sorum şu nolacak en merak ettiğim şey: 

Led farlar ile bixenon arasında nasıl fark var? Bi-xenon daha iyi aydınlatma sağlıyor demişlerdi?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Passat tank gibi araba golften daha güvenlidir ve her konuda golften başarılıdır. Golf golftur o ayrı s=bigstar

 
@yusuf Hocam golfe biniyorum kendimi 45 değil de 35 hissediyorum :000043-medium:  Golf 8'in önü söyle 10-15 cm daha uzun olursa uzun yoldaki sürüş kalitesi artar diye düşünüyorum,passat kullanıyorum hissi verir:) Passatın yumruğuya golfun yumruğu aynı olurmu hocam?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
hocam etme eyleme. bitirdin beni. golfü satayım bari. :)

insan bulunduğu değil hissettiği yaştadır derler.
İşte hocam passatim olsa yaşlı hissederim kendimi. Tabi bu benim fikrim. Kimi vardır 50 yaşında hala golf der :)

 
Yaşım 35  :mad:

Eski nesil passat, vectra, mondeo için 50 yaş ve üstü araç derdim. Ancak yeni passat başka birşey olmuş.

Golfü seven passatı da sever, benden söylemesi.

 
@Negatiwe Hocam Güzel vs olmuş az farkla kaybetmişiz gibi :)  Size sorum şu nolacak en merak ettiğim şey: 

Led farlar ile bixenon arasında nasıl fark var? Bi-xenon daha iyi aydınlatma sağlıyor demişlerdi?
Bi-xenon'dan ben çok memnundum, uzun yol da yaptım. Murat Abinin tabiri ile; ''geceni gündüze çevirir''.

Led far ile henüz uzun yol yapamadım, ancak dikiz aynasından arkamı kontrol ettiğimde, U-Led nasıl ben buradayım diyorsa aynı şekil Passat arkamda diyebiliyorum.

LED “High” farlar, projeksiyon teknolojisi (lensler) ile yapılan aydınlatma sayesinde dinamik viraj farları, bagaj yükü/otoyol/şehir içi için ışık huzmesini otomatik olarak uyarlayabilir.

Gelişmiş ön bölge aydınlatma sistemi “AFS” ve Dinamik Viraj Farları ile birlikte sürüş koşullarına en uygun şekilde aydınlatma sağlar. LED “Basic” farlara göre daha fazla olan 1.100 lümen’lik ışık şiddeti ile aydınlatma sağlamaktadırlar. Aydınlatma grubu 32 LED elemanından oluşmaktadır.

Bi-Xenon Plus farlar, normalde tüm Bi-Xenon Basic farlarda bulunan otomatik far yükseklik ayarına sahip olmalarının yanı sıra, modelden modele farklılık göstermekle birlikte, dinamik viraj aydınlatmasına ve Gelişmiş Ön Aydınlatma Sistemi “AFS”ye de sahiptir. Direksiyon açı sensörlerinden alınan dönüş açısına göre aracın far mercekleri, otomatik olarak gerekli açılarda dönerek viraj içlerini, daha viraja girmeden aydınlatır. Bu, ek bir aktif güvenlik özelliği sunar.

Gelişmiş Ön Aydınlatma Sistemi “AFS” ise alışılagelmiş sabit bir aydınlatma karakteri yerine, değişken sürüş koşullarına ayak uyduran esnek bir aydınlatma karakteri sunar. Değişen hız değerlerine göre farlar, örneğin düşük süratlerde şehir içinde yol alındığını anlayarak daha yakın bir mesafeyi aydınlatırken sağ ve sola doğru açılırlar. Böylece kaldırımlar da aydınlatma alanına sokulur. Hız yükseldiğinde ise alan daraltılır ancak aydınlatma mesafesi uzatılır. Böylece daha yüksek süratlerde çabuk katedilen uzun mesafeler daha erken aydınlatılmış olur. Daha da yüksek süratlerde ise farlar iyice yükseltilir. Ancak bu kez de karşıdan gelen trafiği tehlikeye sokmamak için sol far biraz daha aşağıda konumlandırılır. Akıllı aydınlatma fazlarıyla Gelişmiş Ön Aydınlatma Sistemi “AFS”, çok daha güvenli bir yolculuğu garanti eder.

 
@Negatiwe

paylaşım için elinize sağlık. b8 passat önceki nesillerden daha sportif olmuş gibi geldi bana. babamda 1.4 tsi dsg comft. var. yol tutuş çok iyileşmiş, frenleme performansı çok iyileşmiş ancak süspansiyon da biraz sertleşmiş gibi hissediyorum. siz ne dersiniz?

 

** Kum beji severler için, Passatta vienna (krem) döşemelerin rengi emniyet kemeri de aynı renge dahil edilerek daha bütünleşik olmuş.
Değerli Serdar Hocam 

Bir dostumuz tanıyorum. 

Gönlü Rline Golf ile dolu olduğundan dolayı ben incelemesini yaparken Passat için daha erken demiş ama krem rengi emniyet kemerlerine vr onların koltuklarla uyumuna hayran olmuş. 

Gün geldi o dostum gönlündeki o bitmez sevdaya kavuştu. 

Eeee ne demişler; "aşık olduğun maşuğuna kavuşursun meşk olur, kavuşmazsan  kara sevda olur" diye.

Şimdi aşkı meşke dönüşen dostumun passat'ının Krem rengi koltuklarında keyfini sürdüğünü hatırladıkça bile istemsiz bir gülümseme yayılıyor yüzüme...

Güle güle kullanın

 

Geri
Üst Alt