ANA KONU


the_dr hocam ekleme işlemi olacağını hiç sanmam. Sizin yapabileceğiniz en mantıklı iş var olanları alacak bir arkadaş bulup onları satmanız ve yeni sisteme geçmeniz olur.

 

yusuf dedi:
silvershadow Murat hocam arkadaşlar rodaj süresi ile alakalı rehberinizi dört gözle bekliyor ;)
Araçlarını yeni alan ve alacak dostlarımızın dikkatine....

Rodaj konusunda kılavuz kitapçıkta yazan,

Dikkat etmemiz gereken 3 ayrı rodajımız var :

1.si  "Motor rodajı" 1000-1500 km arası deniyor kılavuzda . Bu kilometrelerarası kademeli olarak devir yükseltilmesi, ilk 1000 KM'de kesinlikle motor devrinin 2/3 oranının aşılmaması gerektiği yazıyor. Red line 6000 devir olduğuna göre geçilmemesi gereken limit 4000 devir dakika ama ben şahsen ilk 1000 KM 2500/3000 devri dahi istinai 1-2 durum dışında geçmedim. 1000KM'den sonra kademeli olarak kullanım devrinin ve dolayısıyla son hızın yükseltilmesi gerektiği yazıyor. Dolayısıyla son sürat denemeniz için biraz bekleyeceksiniz.

2.si  Fren rodajı ilk 320 km için geçerli. Zaten ilk 1000-1500 km'de yüksek devir ve yüksek hıza çıkmayacağınız için sert frenaja va dolayısıyla blok fren ve bunun gibi fren sistemini aşırı yoran şeylerden kaçınmamız isteniyor.

Aracı ilk aldığınızda ilk üretim tarihinin üzerinden yaklaşık 4-5 hafta gibi bir süre geçtiğini, bayide showroom'daysa sürenin biraz daha ötelendiğini varsayarak fren disklerinin üzerinin korozyonla kaplandığını bu nedenle de biraz hızlanıp trafiğin müsait olduğu yerlerde ABS'yi devreye sokmadan mümkün olduğunca sert frenaj yaparak fren disklerinin üzerini temizlemenizi öneririm.

Ayrıca fren balataları üzerindeki fabikasyon nem ve havaya karşı koruma sağlayan katmanın da sürtünmeyle yok olana kadar dikkatli kullanmalı.

En az bilineni....

3.sü Lastiklerin ilk 500 km alışma sürecinin devam edeceği ve tam performansla kullanılmaması, fren, yüksek hızla viraj almak gibi eylemlerden kaçınılması gerektiği belirtiliyor kılavuzda. Lastiklerin üzerinde raf ömrünü uzatmak için olduğunu düşündüğüm daha parlak ve nispeten daha az geçirgen bir parlak katman bulunur. bu katman zamanla hareket ettikçe sürtünme ve diğer kuvvetlerle lastiğin üzerinden silinir. Alttaki katman ortaya çıkana kadar araç lastikleri aşırı kayganlığa bağlı yol tutuş ve fren mesafesinde uzama gibi sorunlara yol açar.

 
Hocam bu rodaj iletisi tam konu olmaklık. ilerde arayan arkadaşlar kolayca bulur ;) silvershadow

 
Haklısınız Yusuf Hocam;

Kılavuzlar kısmına alıyorum...

 
2,5 kişi, bagaj 30-35 kg,

klima 2 kademe açık, yolun 8 km. si 2 ve 3. vites dik dağ tırmanışı.

BMrzzg.jpg


 
SB1907_23 dedi:
hocam ankarada uzun yolda ön kısmı korumak icin koruyucu kılıf satan bi yerden bahsetmistiniz. orayı burada da yazabilir misiniz.
Serdar Hocamı davet edelim yanıt için Negatiwe

 
the_dr dedi:
basic bi-xenonlara , u-led  servis tarafından takılabilir mi ? teşekkürler
Değerli Hocam,

U LED'li gündüz farlı Bi-Xenon farlar tamamen farklı alt ve üst yapıya sahiptir.

Farların içerisinde konumlandığı reflektörlü kısım dahil tüm yapı farklıdır.

Tek benzerlikleri " otomatik yükseklik ayarı " nın bulunmasıdır.

xenonlar sabit değil motorlu bir sistemle ve hız ve direksiyonun hareketlerine duyarlı sisteme sahiptirler.

Servisler bu işlere pek bakmazlar.  özel servis  be atölyeler yapabilir ama astarı yüzünden  pahalıya gelecektir..

 
silvershadow dedi:
hocam ankarada uzun yolda ön kısmı korumak icin koruyucu kılıf satan bi yerden bahsetmistiniz. orayı burada da yazabilir misiniz.
Serdar Hocamı davet edelim yanıt için Negatiwe
Ankara gönen deri.

Bu arada golf tutkusu yazınca google da ilk sırada çıkıyoruz.

 
Negatiwe dedi:
hocam ankarada uzun yolda ön kısmı korumak icin koruyucu kılıf satan bi yerden bahsetmistiniz. orayı burada da yazabilir misiniz.
Serdar Hocamı davet edelim yanıt için Negatiwe
Ankara gönen deri.

Bu arada golf tutkusu yazınca google da ilk sırada çıkıyoruz.
Bilgi için teşekkürler

Bu güzel haber içinse çoook teşekkürler Serdar Üstadım...

 

Ilk sirada Dirk Kuyt un golf tutkusu cikiyordu:))

 

Geri
Üst Alt