Jump to content

silvershadow

ANA KONU

Recommended Posts


basic bi-xenonlara , u-led  servis tarafından takılabilir mi ? teşekkürler

Değerli Hocam,

U LED'li gündüz farlı Bi-Xenon farlar tamamen farklı alt ve üst yapıya sahiptir.

Farların içerisinde konumlandığı reflektörlü kısım dahil tüm yapı farklıdır.

Tek benzerlikleri " otomatik yükseklik ayarı " nın bulunmasıdır.

xenonlar sabit değil motorlu bir sistemle ve hız ve direksiyonun hareketlerine duyarlı sisteme sahiptirler.

Servisler bu işlere pek bakmazlar.  özel servis  be atölyeler yapabilir ama astarı yüzünden  pahalıya gelecektir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hocam ankarada uzun yolda ön kısmı korumak icin koruyucu kılıf satan bi yerden bahsetmistiniz. orayı burada da yazabilir misiniz.

Serdar Hocamı davet edelim yanıt için Negatiwe

Ankara gönen deri.

Bu arada golf tutkusu yazınca google da ilk sırada çıkıyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hocam ankarada uzun yolda ön kısmı korumak icin koruyucu kılıf satan bi yerden bahsetmistiniz. orayı burada da yazabilir misiniz.

Serdar Hocamı davet edelim yanıt için Negatiwe

Ankara gönen deri.

Bu arada golf tutkusu yazınca google da ilk sırada çıkıyoruz.

Bilgi için teşekkürler

Bu güzel haber içinse çoook teşekkürler Serdar Üstadım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzergah: Kuşadası-İzmir dönüşü.

2 kişi ve 5kglık bir prenses, bagaj 35-40 kg,

klima 3 kademe açık, yolun son 7 km. si şehir içi yoğun trafik

Hocam Ortalama hız neydi  ?

Birde şöyle ist içi olsada trafikli yokuşlu ortaya karışık bir değer görseydim dahada güzel olurdu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzergah: Kuşadası-İzmir dönüşü.

2 kişi ve 5kglık bir prenses, bagaj 35-40 kg,

klima 3 kademe açık, yolun son 7 km. si şehir içi yoğun trafik

Hocam Ortalama hız neydi  ?

Birde şöyle ist içi olsada trafikli yokuşlu ortaya karışık bir değer görseydim dahada güzel olurdu :)

İstanbul içi önemli değil hocam. En önemli şey ortalama hız.

10-15 ortalama hızda 10 litreye yakın tüketim olur.

15-20 ortalama hız ile 8 litre civarı

20-25 ortalama ile 7 litre civarı

25 üzerinde ortalama ile çok güzel değerler yakalayabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzergah: Kuşadası-İzmir dönüşü.

2 kişi ve 5kglık bir prenses, bagaj 35-40 kg,

klima 3 kademe açık, yolun son 7 km. si şehir içi yoğun trafik

Hocam Ortalama hız neydi  ?

Birde şöyle ist içi olsada trafikli yokuşlu ortaya karışık bir değer görseydim dahada güzel olurdu :)

İstanbul içi önemli değil hocam. En önemli şey ortalama hız.

10-15 ortalama hızda 10 litreye yakın tüketim olur.

15-20 ortalama hız ile 8 litre civarı

20-25 ortalama ile 7 litre civarı

25 üzerinde ortalama ile çok güzel değerler yakalayabilirsiniz.

2012 honda jazz 1.4  manuel de ortalamam 28km ile 5.6-5-9 arasındaydı istanbul içi trafik tabiki, bakalım golf 1.2 manuel de'de bu ortalamayı yakalayabilecekmiyim  8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Değerli Hocam;

Geldiğim yol otoban değildi.

İlk 5-6 km iniş çıkışlıdır.

10-15 km'si şehirler arası gidiş dönüş, geri kalanı duble yol ve 4-5 trafik ışığı ve son  6 km tampon tampona sıkışık dur kalk ile elde edilmiştir.

Son 7 km olmasa o değer 4.9 olabilirdi.

Şurası da kesin; klima tam 1 litre değilse bile yakın bir fark yaratıyor yakıt tüketimine artı olarak...

CC 70 km/s hıza sabitlendi şehir içi meskun mahal geçişlerinde 50 km hız sınırına uyuldu..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Golf 7 de ilk hareketten sonra frenlerden gelen tiz sesin kaynağı nedir?

MK7 ile ilgili az bilinen gizli özelliklerden ve yeni teknolojilerden biri:

Yağışlı havalarda, ıslak zeminde panik fren ya da blok fren yaptığımızda  kaçınılmaz olarak lastiklerin zeminle tutunma problemi yaşaması bilindik bir sorundur.

Fakat bu sorun kanalları daha fazla suyu zeminle lastik arasında yastık oluşturmayacak şekilde özel drenaj kanallarına sahip yağmur veya kış lastikleriyle hafifletilse de kuru havadaki performansı gösteremez.

Bir başka yönden de yağışlı havalarda veya yüksek su geçişlerinden sonra veya aracımızı yıkadıktan sonra; aracın diskleri (veya kampanaları) ile balataları arasında kalan su da aynı şekilde performans kaybına yol açarak fren mesafesinin uzamasına neden olur.

Bunu engellemek için su geçişinden veya aracımızı yıkadıktan sonra kısa ve sert frenlemelerle disk ve balatalar üzerinde ve arasındaki suyun tahliyesi sağlanır.

İleri sürücülük tekniklerine sahip olanlar ya da yarışçılar  fren sistemlerini kuru tutmak için ama özellikle yağış altında seyrederken sol ayakla kısa frenlemelerle hem fren sistemini kurutmayı hem de ısıtmayı amaçlarlar. Fakat standart sürücüler için tüm bu ayrıntılar anlamsız ve gerekliliklerse gereksiz ayrıntı ve saçmalık sayılabilir.

Yıllarca yapılan mühendislik çalışmalarının sonucu olarak şu an MK7'lerde kullanılan sistemle bu performans kaybının kontrol edilebilir kısmı kontrol altına alınmış, standart sürücülerin de ne zaman ihtiyaçları olacağı belli olmayan ama ihtiyaç olduğunda fren sistemlerinden doğan performans kaybını tolarize etmekte şu sistem geliştirilmiştir.

Aracın üzerinde bulunan nem sensörleri ile silecekleriniz açık olduğunda yağışlı havalarda kaliperlerin basıncını kritik seviyeye getirip disklere çok yaklaştırarak ve hatta hafifçe değerek üzerindeki nem ve suyu atmasını sağlar.

Sabahları bu sesi duyma nedenmiz ise yağış olmasa da nemin sabah saatlerinde yükselen hava sıcaklığına rağmen daha geç ısınıp soğuduklarından daha soğuk olan metal yüzeyler üzerinde yoğuşarak damlalar halinde birikmesidir (ki iklim bilimciler çiğin oluşumunu dedikleri şey tam da budur) ve aracın nem sensörleri bunu yanlış alarm olarak alır ve ortamdaki yüksek nemi algılayarak yağmur yağdığını, su birikintisinden geçildiğini ve en kısa sürede disklerin, balataların kurutulması gerektiğini algılar, işte duyduğunuz tiz sürtme sesinin kaynağı budur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bazı Golf 7 ön tamponun tekere yakın olan tarafında park sensörü var bazılarında yok.. Peki neden?

Onlar Park assist donanımı olan araçlarda bulunan fazladan önde ve arkada 2'şer tane olmak üzere 4 tane sensördür.

Normalde park sensörü sayısı önde ve arkada 4'er tane olmak üzere 8 adet iken;

Park assist (kendi kendine park etme) opsiyonu olan araçta 12 adettir

VVM8PZ.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomotiv sektöründe boya türleri ve Lokal Boya


Bunca detayın detayının detayını detayı okyanusuna yelken açarken geride kalanlara sabır dileyerek ve sabırsızlar için da spoiler yapmak için sadece koyu renkli yazıları okumak suretiyle yazılanların özetini içeren anlamaları için yeterli bir yol haritası bırakarak başlıyorum.

Yapacağım düzeltmelerden dolayı kişisel algılamayacağınızı

ve

eşine az rastlanır bir karakteristik olan "fikirlerin eleştirilmesi konusunda" gereken olgunluğa sahip olduğunuzu umarak;

bir düşman değil de dost kazanmayı dileyerek;

ama bunu anlamanın  başka da bir yolu olmadığını içten içe bilerek;

"ah keşke!" diye derin de bir iç çekerek

sözlerime başlıyorum.

Öncelikle metal yüzeylerin boyası hakkında temel bilgileri gözden geçirmeli..

Fabrika boyası nasıl yapılır?

Otomotiv sektöründe uygulama yapılan yüzeyin alüminyum, alüminyum alaşımlı, çelik metal parçalar ile plakaların  veya plastik yüzeylerin imal edildikleri malzemenin cinsine  oluşmasına göre fakat aynı zamanda maruz kalacağı durumlar da gözetilerek farklı boya türü, karışımı ile boyama yöntemleri kullanılır.

Söz gelimi; alüminyumdan yapılmış nesneleri, bir elektroliz devresine anot olarak bağlayarak yüzeylerinde; yüzeye iyi tutunan, geçirimsiz ve korozyona dirençli bir oksit tabakası oluşturulur. Bu uygulama "eloxal" Electrolytic Oxidation of Aluminum kelimelerinin kısaltmasıyla anılır.(Aluminyumun elektrolitik oksidasyonu) ve oluşan yüzeylere de, anımsatıcı bir kısaltmayla eloksal yüzeyler denir.

Videoda 09:58'den sonra 13:52'ye kadar izlemeniz yeterli

http://youtu.be/MTaj06wdq1I

İzlediğiniz ilk aşamada asit banyosu ile metal tozlarından, yağdan ve kirden arındırma sonraki aşamalar....

ancak sonraki işlem metal yüzeyde astar işlevi görecek malzemenin Katot daldırmalı kaplama işlemi de denir.

Boyanacak parçanın bir banyoya daldırılarak boyanması nedeniyle karmaşık yapılı ve büyük miktardaki parçaların boyanması için uygun bir yöntemdir. Genel kural olarak sulu bazlı boya ve doğrudan elektrik akımıyla boya partikülleri boyanacak nesneye tatbik edilir.

Videoda izlediğiniz daldırma veya banyo yönteminyle kaplamaya " Elektroforez " de denir.

Su içinde askıda bulunan elektrik yüklü emülsifiye parçacıkların, bir elektrik akımı uygulanması sonucunda, zıt yüklü oldukları elektroda doğru göçmeleri ve elektrot yüzeyinde toplanmaları olgusu.

Elektrik alanı etkisindeki malzeme göçü, (+) yüklü parçacıkların katota yönelmesi şeklinde gerçekleşiyorsa, sürece kataforez adı verilir.

Benzer mantıkla ama zıttı olan uygulama  (-) yüklü emülsiyon zereciklerinin anoda yöneldiği süreçler ise anaforez olarak adlandırılır.

Sonraki püskürtmeli sistemle boya uygulamalarında, havayla karıştırılarak akışkanlaştırılan toz boya, ucunda bir meme bulunan toz boya tabancasından püskürtülür.

Boyayı eksi (-) yükle yükleyip veya püskürtülen boya hüzmesini iyonlaştırılmış hava bulutu (yani Korona) ile çevreleyip, boyanacak nesneyi de artı yüklü elektrot olarak devreye bağlayarak yapılan püskürtme uygulamaları görülebilir.

Boyanın, elektriksel çekimle yüzeye yönelmesi nedeniyle aktarım kayıplarının en aza indiği elektrostatik sprey yöntemi, hem yaş hem de toz boyalar için uygulanır.

Memeye yerleştirilen bir eksi (–) elektroda uygulanan 40–100 kV civarı yüksek gerilim hava moleküllerini iyonlaştırır.

Oluşan bu iyon bulutu, “korona” olarak adlandırılır. Oluşan ve “Korona” olarak da anılan iyon bulutundaki eksi yüklü iyonlar toz boya parçacıklarının yüzeylerine tutunarak onları eksi yükle yüklerler.

Topraklama yoluyla artı (+) elektrot konumuna geçen boyanacak nesne bu toz parçacıklarını kendine çeker. Yüzeye ulaşan toz boya zerreleri yüzeyle temas sonucu yüksüzleşirler.

Oluşan gevşek toz boya filmi, daha sonra fırınlanarak, iyi yapışan, sert, sağlam, sürekli bir filme dönüştürülür.

Sulu ortamda (+) yüklü asıltılar (süspansiyon) halinde bulunan boya zerreciklerinin, doğru akım altındaki bir devreye katot olacak biçimde bağlanan iletken yüzeyli eşyayı kaplamasıyla oluşturulan organik kaplamalar.

Katodik elektro kaplamalar, en yaygın olarak otomobil gövdelerinde kullanılırlar ve bu yöntemlerle astar ile boyanın yapışmalarının mükemmelliği ile homojen yayılımı sağlanarak bu kaplamaların çok yüksek korozyon direnci mümkün olur  Bu kaplamalara kataforetik kaplamalar veya Katodik elektro kaplamalar da denir.

Şimdi gelelim bahsi geçen metalik boyaların ne olduğuna:

İçeriğinde bulunan, pulcuk yapılı alüminyum pigmentler dolayısıyla pırıltılı bir metal yüzeyini andıran görüntüler veren boyalar genel olarak metalik boya olarak adlandırılır.

Metalik Boyada;Boya formüllerine renk dışında, başka albenili görsel etkiler kazandırmak amacıyla eklenen pigmentlerdir. Bu amaçla, pulcuklar biçimindeki alüminyum pigmentler ve sedefli boyalarda derinlik algısı ile sedefsi bir ışıltı veren mika esaslı pigmentler yaygın olarak kullanılırlar.

Son olarak da uygulama yapılan boyanın dayanımı arttırmak için, Fırınlama denilen Yüksek sıcaklıkta sertleşen boyaların sertleşmeleri için yüksek sıcaklıklardaki fırınlarda pişirilmesi işleminden geçirilir.

Sonuçta oluşan boyanın katmanları şunlar:

Yüzey üzerinde astar, boya ve üzerinde vernik katmanları vardır ve bunlar pürüssüz ya da isteğe göre parlak, mat, metalik veya sedefli bir görünüm kazandırır.

zABqb4.jpg

Sürtme, vurma, çarpma, kimyasallarla, aşırı ısıyla temas sonrası  veya başka herhangi bir nedenle bu katmanlardan bir veya birden fazlası bozulduğunda...

Zeminin eski formuna kavuşturulması, doğru tesviyesi, yakınındaki alanlarla kaynaştırılması, doğru kalınlıkta ve türde doğru uygulanmış astar, doğru renk ve doğru karışım boya uygulaması ile doğru yama tineri, doğru çevre koşulları, doğru astar, boya, inceltici gibi malzeme, doğru alet edevat ve en önemlisi eğitimli tecrübeli uygulama yapan usta ile mümkündür ve bunlar hepsi aynı zamanda ve mekanda bir araya gelmediği sürece ne ton tutar ne boya...

Tüm bunlar yetmezmiş gibi sedefli ve metalik boyalarda yapılan yama işlemi, opak boyalarda yapılan yama işlemine göre daha zordur. Opak boyalarda oluşabilecek ton farkları, boyanın yama yapılacak bölgenin çevresine taşırılarak kolayca giderilebilir. Metalik boyalarda bu işlem daha zordur. Kötü yapılmış yama yüzey üzerinde kararma ve geçiş bölgeleri oluşturur.

Renault benim bildiğim ateş kırmızısı denilen renkte bir araca sahip müşterisinin lokal boya yapılıp bir türlü renk tutturulamaması nedeniyle davalık...

Gelelim sizin bahsini ettiğiniz "pozitif yük verilir boya bu şekilde yapılır, ki özellikle metalik renklerde simlerin düzgün yapışması sağlanır" sözlerinizle bizleri onurlandırdığınız kısma..

Neresinden başlamalı ya da doğru nerede bilemediğimden,  google da araştırsanız bulamayacağınız kelime kombinasyonuna; "hepten de yanlış değildir" diye sanarak yanılgıyla başlamadan, kafadan dalayım...

Doğrusunu söylemek gerekirse; "Pozitif yükleme" de denen "anaforez" olarak adlandırılan anot boyama genellikle alüminyum malzemelerde kullanılır ki bu araç alüminyum şasi ve kaportaya sahip R8 değil.... sadece mütevazı  Golf Mk7

Yok ben yanlış anlamaya meydan verdiysem siz aslında pozitif yük derken "kataforez" demek istemişseniz...

Metalik boyadaki simlerin alüminyum olmasından ötürü yaşadığım hayal kırıklığına sizin bunu bir de elektromanyetik olarak yönlendirilen pigmentler  merhalesine taşımakla beni de hayal gücünde geride bıraktığınızı görerek kendimden bir kere daha şüphe etmememi sağladığınız için teşekkür borçluyum.

Yapılan boyanacak yüzeyle boyama malzemesinin "zıtlar birbirini çeker" temel fizik, kimya, biyolojinin evrensel kuralına dayalı olarak; boya ile boyanacak nesneyi zıt kutuplarla yükleyerek kandırmak suretiyle 

ve bu kandırmacadan elektrik yüklü toz ya da sıvı boyanın yukarıda da söylediğim gibi metal yüzeylere homojen olarak dağılması ve daha iyi yapışmasını sağlamak pırıl pırıl bir kaporta elde etmektir. Hem kim demiş gaza getirme veya manipülasyon her zaman kötüdür diye.. Bakın bu olmasa böyle baktıkça hayran olacağımız, güneşte ayrı gölgelerle dans ederken ayrı bir güzellik asla ortaya çıkamazdı.

Size orijinal boyanın içerisindeki pigmentlerin detayını içeren bir fotoğrafla dediğime kanıt fotoğraflarla içinize su serpeyim.

Bu fotoğrafı lütfen mümkünse yükledikten  sonra yaklaştırarak dikkatlice detaylarını inceler misiniz?

Boyanın içindeki altuni, metalik pigmentlerin dansını;

d5GEm7.jpg

Dikkatle bakın... başıbozuk pigmentlerin kaosu sevdiklerini, asker gibi sıralanmadıklarını, gelişi güzel dağıldıklarını göreceksiniz.

Tut ki hayal gücünün başyapıtı, işkembe-i kübradan nasıl sallanır sözünün üniversitelerde ders konusu olacak kadar kusursuz teoriniz gerçek olsaydı sadece tek yönden bakılınca parlaklık görülebilirdi zannımca...

Yetkili servislerde en azından iş koşullarının nispeten iyi olması nedeniyle, uzun zamanlı çalışan bulunduğundan bilgi birikimi, tecrübe ve eğitim sağlanabiliyor.

Servislerde gelen müşteri kümesteki yolunacak kaz muamelesi gördüğünden garanti süresi bitince uzaklaşıyor.

Bunda fahiş fiyat uygulaması, tamir olabilecek parçayı değiştirme yoluna gitmekle deyim yerindeyse kaş yaparken göz çıkartması  çok etkin.

Ama karşısında ciddi, kurumsal bir muhatap arayanlar da vardır ve garantisini şu yada bu sebeple bir gün kullanmak gerektiğinde ayak direnmesi veya karşılanmaması gibi bir felaketle karşılaşmak istemeyenlerin tek tercihi.

Sanayilerde namuslu, dürüst çalışanlar elbette müstesna olmak kaydıyla

Seat mağduru bir forumdaşımız servise bıraktığı aracını teslim aldığında kaputun altında boyoz yumurta bulan (muhtemelen İzmirli) mağdurumuz eğer aracını sanayiye verseydi; [mentioned]junkerss[/mentioned]

Kaputun üzerinde sigara yanığı ve bira şişesinin yuvarlak izlerinden oluşan Audi armasının yeni bir yorumunu da görebilecekti ve hatta

Belki de tüm bu geçen haftalarda hizmet aracı olarak kullanılmasından ötürü artan kilometresini görseydi bana kalırsa şükredecekti...

Dahası;

Servis yerine Sanayide bir tamirhaneye götürürseniz;

Sigara külü, simit susamı ile harç halinde karıştırılarak postmodern bir yorum getirilmiş oto boyasına bulaşmış araca bakarak bir sanat eleştirmeni edasıyla;"abi sanki böyle daha iyi oldu"

diyerek sizi de ikna etmeye çalışan neyin kafasını yaşadığı bilinmeyen insanlarla tanışma şansınız olmayacağı gibi....

Yapılan işi beğenmezseniz olmuyor "bu iş bu kadar olur! ya da "nereye istiyorsan oraya götür!" diye rest çeken atarlı ve giderli ustalaşmış çıraklarlara;

"La havle..." diye başlayıp Yaradandan sabır dilerken iyi bir kul olmanızı sağlayıp sizi sevaba sokan deneyimi hiç yaşamamış olacaktınız.

Hatta yarın tamam deyip aracın anahtarını alıp söktükten sonra nasılsa bir yere gidemez diye önüne gelen vur kaç işleri koşturduğundan aracınızın  yatmasından ötürü geçen haftalar da olmayacaktı..

Aracınızla ehliyetini almasına daha  ilk okulu okusaydı mezun olmasına yetecek kadar uzun yıllar olan tüyü bitmemiş çırağın sanayinin arka sokaklarında yanlamaya çalışırken çöp bidonuyla kucaklaşması sonucu,  siz üzülmeyin diye size söylemeden tamiratını ton farkı olmadan yaptırtan insanları görerek iyilik nedir bilmeyecektiniz.

Sözün özü;

sanayiler keyfiyetin ve alengirin de yuvası da olabildiğinden;

koskoca sanayide doğru dükkanı;

doğru dükkandaki doğru  ustayı;

doğru ustanın doğru zamanını  bulma olasılıkları....

Yere bir gök taşının çarpması sonucu düşen harf dolu kovadaki harflerin "beni okuyan okuma yazma bilmeyen kişi dahidir" sözcüklerinin bir araya gelme olanaksızlığıyla yarışan paradoksuyla eş düzeydedir.

Kısacası başınız derde girmeden kurtulmanız ve aynı zamanda başınıza gelen dertten kurtulmanız şanstır.

Okurları mecbur kalmadıkça sanayideki kendilerine usta dedirten ama çırak bile olamayacakların insafına ve kucağına da itmekten sakınmalı...

Dilerim sözlerimin yüklemleri kadar yüklendikleri anlamları maksadını aşacak ağırlıkta olmamıştır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...