ANA KONU


@trx Discover Pro'da 2 tane SD kart girişi var. Bir de Discover Media'da da olabilir ama görmediğim için emin değilim.

 

Eminim çoğu arkadaşımız biliyordur ama ben yeni deneyimlediğim bir özellikten bahsetmek istiyorum.

Teknik detayları nasıldır araştırmadım ama, aracım DSG, yokuş aşağı giderken 1 ve 2. viteslerde gaza dokunmadığım sürece asla belli bir hızı aşmadan sabit hızda gidiyor. Yokuş İniş Desteği diye bizim araçlarda hiç duymamıştım ama geçen bir arkadaşımın söylemiyle deneyimlemiş oldum.

 
Frene bastiniz diyelim. Ayağınızı çekip hizlica tekrar basarsanız fren dozaji artıyor daha fazla frenliyor. Belki çok bilinen bir özelliktir ama kullandığım diğer araçlarda buna rastlamadım bu sebeple yazıyorum bu tecrübemi :)
Değerli Hocam;

Aktarımınız doğru olmakla birlikte küçük fakat önemli bir düzeltme yapmama müsaade edeceğinizi umut ediyorum. Müsaade istediğim kısım şu altta alıntıladığım:

Ayağınızı çekip hizlica tekrar basarsanız fren dozaji artıyor daha fazla frenliyor.
Vaktiyle; yokuş aşağı veya yüklü veya yüksek hızda frenleme yaparken  şişen ve sertleşen fren pedalı ve bağlı olduğu fren sistemini sıkıştırıp patlatmamak veya kampanaları aşırı ısıtmamak adına "pompalama" tabir edilen ayağımızı basıp çekme yöntemini kullanırdık. Bunu yapmaya mecbur gibiydik. Sonra Demir Bükey televizyoda çıkıp siz frenden ayağınızı çektiğiniz esnada araç yeniden ivmelenmeye veya hızlanmaya devam ediyor ama en önemlisi araç ilerlemeye devam ettiği için "fren mesafeniz uzuyor" diyerek bilgilendirmesinden sonra bu yöntemi bir daha kullanmadım.

Sizden ricam;

Trafiğin müsait olduğu bir yolda.... tarif ettiğiniz gibi ikinci frene bastığınızda sonraki bastığınız gibi kararlı ve kuvvetlice, ama ilk basışta basarak sonuçları test ediniz. 

Tıpkı sizin tarif ettiğiniz ikinci basıştaki kadar kuvvetli tuttuğunu göreceksiniz.

Nedeni Golf'te bulunan BAS adı verilen elektronik fren destek sistemi. Sizin basış hızınıza göre dozaj yapma imkanı verecek denli yumuşak ve kademeli güç arttırır. Fakat kuvvetli ve kararlı biçimde basıldığında; artık yavaş yavaş artan veya dozaja ihtiyaç duyan bir durumda değil acil bir durumda olmadığınızı anlayarak sizin pedalı tabana yapıştırmanıza gerek olmadan fren sistemine ekstra güç vererek tam kuvvetle durmanızı sağlamaya çalışır.

Saygı ve sevgilerimle

 
Vaktiyle; yokuş aşağı veya yüklü veya yüksek hızda frenleme yaparken  şişen ve sertleşen fren pedalı ve bağlı olduğu fren sistemini sıkıştırıp patlatmamak veya kampanaları aşırı ısıtmamak adına "pompalama" tabir edilen ayağımızı basıp çekme yöntemini kullanırdık. Bunu yapmaya mecbur gibiydik. Sonra Demir Bükey televizyoda çıkıp siz frenden ayağınızı çektiğiniz esnada araç yeniden ivmelenmeye veya hızlanmaya devam ediyor ama en önemlisi araç ilerlemeye devam ettiği için "fren mesafeniz uzuyor" diyerek bilgilendirmesinden sonra bu yöntemi bir daha kullanmadım.Sizden ricam;

Trafiğin müsait olduğu bir yolda.... tarif ettiğiniz gibi ikinci frene bastığınızda sonraki bastığınız gibi kararlı ve kuvvetlice, ama ilk basışta basarak sonuçları test ediniz. 

Tıpkı sizin tarif ettiğiniz ikinci basıştaki kadar kuvvetli tuttuğunu göreceksiniz.

Nedeni Golf'te bulunan BAS adı verilen elektronik fren destek sistemi. Sizin basış hızınıza göre dozaj yapma imkanı verecek denli yumuşak ve kademeli güç arttırır. Fakat kuvvetli ve kararlı biçimde basıldığında; artık yavaş yavaş artan veya dozaja ihtiyaç duyan bir durumda değil acil bir durumda olmadığınızı anlayarak sizin pedalı tabana yapıştırmanıza gerek olmadan fren sistemine ekstra güç vererek tam kuvvetle durmanızı sağlamaya çalışır.

Saygı ve sevgilerimle
Murat hocam ayağımı gazdan çeker çekmez frene bastığım zamanlardaki fren dozajlaması çok farklı oluyor. Sizin de söylediğiniz gibi pedalı tabana yapıştırmaya gerek olmadan çabuk bir duruş sağlıyor. Geçenlerde görüştüğüm bir arkadaşım sanki arabayı ikinci bir kişi daha yönetiyor demişti bu ve bu gibi durumlardan dolayı :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Eminim çoğu arkadaşımız biliyordur ama ben yeni deneyimlediğim bir özellikten bahsetmek istiyorum.

Teknik detayları nasıldır araştırmadım ama, aracım DSG, yokuş aşağı giderken 1 ve 2. viteslerde gaza dokunmadığım sürece asla belli bir hızı aşmadan sabit hızda gidiyor. Yokuş İniş Desteği diye bizim araçlarda hiç duymamıştım ama geçen bir arkadaşımın söylemiyle deneyimlemiş oldum.
Abi Amasya'da Yamaç Bistroyu biliyorsun tepede hani, sende geldiğinde çıkmıştın. Onun oradan aşağı inerken 2. vitesten 3. vitese attığına şahit olmuştum birkaç  defa. Ama deneyeceğim bunu. :)  Yarın Samsun'dayım. ;)

 
@silvershadow hocam estagfurullah memnun oldum aciklamaniza. Bu dediğim 2. Dozajlamada frenlemeyi daha güçlü yapma meselesini çok test ettim ve 2.de ben bariz fark hissediyorum. Bu ilk frenleme yetersiz veya pompalamaya ihtiyaç var anlamına gelmesin :) tesadüfen keşfettim ve 2. Defada frenlemeyi pdeal daha yukardayken baslatiyor. Tekrar ve bu sefer aynı hız ve pedala basma mesafesine dikkat edip deneyeceğim,  sizlerde deneyip fark olup olmadığını bildirirseniz memnun olurum.

Selamlar

 
arkadaşlar bilmem bilen varmı 60 tl altı hgs bakiyelerinde sizi kara listeye alıyormuş

neyse araştırdım ptt nin web ( https://hgs.epttavm.com/ )sayfasından kredi kartınızla yükleyebiliyorsunuz malüm önümüz bayram

aklınızda bulunsun istedim. lazım olur

HGS etiketlerini araçlarına uygun alacak olan sürücüler, birinci sınıf araçları için alacakları etikete en az 60 lira, ikinci sınıf araçlarda 75 lira, üçüncü sınıf araçlarda 106 lira, dördüncü sınıf araçlarda 135 lira, beşinci sınıf araçlarda ise 163 lira yükleyecek.

Birinci sınıf araç etiketindeki para miktarı 45 liranın altına düşmesi durumunda sürücünün cep telefonuna uyarı mesajı gelecek, para miktarı 30 liranın altına düşmesi durumunda ise kara listeye alınan etiketin hesabı kapatılacak.

Etiketi kara listeye alınan araç sürücüsü, ücretli köprü ve otoyollardan “kaçak” geçtiği kabul edilecek ve araç sürücüsüne cezai işlem için tebligat yapılacak. Yasal süre içinde HGS etiketindeki para miktarını 30 liranın üzerine çıkaran sürücünün geçiş ücreti yatırtığı paradan düşülerek ceza uygulanmayacak, ancak yasal süre içinde yeterli parayı yatırmayan sürücünün aracına kaçak geçiş muamelesi yapılacak.

 
Arkadaslar merhaba, 9-19 arasi istanbuldan cikip arabayla yunanistan turu yapacagim kismetse. Aracim 37bin kmde, 30bin de 3. Bakimi yapilmisti ocak ayinda. Neleri kontrol etmem gerekir acaba? Lastiklere ve yaga baksam yer sanirim? Ben pek anlamam mekanik kisimlardan sorunsuz geliriz ins[emoji23]

 
Arkadaslar merhaba, 9-19 arasi istanbuldan cikip arabayla yunanistan turu yapacagim kismetse. Aracim 37bin kmde, 30bin de 3. Bakimi yapilmisti ocak ayinda. Neleri kontrol etmem gerekir acaba? Lastiklere ve yaga baksam yer sanirim? Ben pek anlamam mekanik kisimlardan sorunsuz geliriz ins
emoji23.png
Lastik yeterli gibi. Forumda uzun yol öncesi dikkat edilecekler diye bir konu vardı. Bir göz atın derim ;)

 
15.7 kablolar ile yeni gelen araçlar hiç kodlanmiyor. 16.8 beklemek şart oldu

 

Bir üyemiz dün gece özel mesaj attı ve sohbet sırasında "Kanalların başında ki Leuchte 1-2-3...34, bunların kalktığını, sadece devamında ki yazıların durduğunu söyledi. 
İşler kızıştı yani :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Geri
Üst Alt