ANA KONU


@Uwais Hiç dikkat etmedim. O yüzden size sordum. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Bende yazmıstım aynı seyı benımde durum aynı orjınal olmasına ragmen 

 
Son günlerde dikkatimi çeken bir durum oldu. Araç 900-1200 devir aralığında gaza 3-4 kez hafif bas-çek işlemi yaptığım zaman çok sert olmayan bir sekme yapıyor. İlk olarak 5. Viteste hissettim sonra dikkat edince 2, 3, 4, 5 hepsinde aynı olayı yaşadım. Mecburiyetten rutin kullandığım firmanın dışında yakıt aldım 400 km kadar kullandım ona bağlı mı oldu diye şüphelendim. Kuruntu mudur ya da öncedende vardı ama şimdi farkına vardım onuda bilmiyorum. Durumu tecrübe eden ya da kendi dizel aracında durumu deneyip bilgi veren olursa çok sevinirim.

@EMRAH ATTS hocamı özel olarak haberdar edeyim. :)

 
Son günlerde dikkatimi çeken bir durum oldu. Araç 900-1200 devir aralığında gaza 3-4 kez hafif bas-çek işlemi yaptığım zaman çok sert olmayan bir sekme yapıyor. İlk olarak 5. Viteste hissettim sonra dikkat edince 2, 3, 4, 5 hepsinde aynı olayı yaşadım. Mecburiyetten rutin kullandığım firmanın dışında yakıt aldım 400 km kadar kullandım ona bağlı mı oldu diye şüphelendim. Kuruntu mudur ya da öncedende vardı ama şimdi farkına vardım onuda bilmiyorum. Durumu tecrübe eden ya da kendi dizel aracında durumu deneyip bilgi veren olursa çok sevinirim.

@EMRAH ATTS hocamı özel olarak haberdar edeyim. :)
Yanlış anlamayın fakat arabanın 5.viteste 900-1200 devir aralığında ne işi var değerli dostum..? Bırakın bu devir aralığında "sekme" yapmasını vuruntu sesi bile gelmesi lazım., bu tamamen sizin arabayı hatalı kullanım tarzınızla ilgili bir durum., kusura bakmayın hiç bir araba 900-1200 devir aralığında 5.viteste kullanılmamalı.., 2. viteste bu devir aralığında gaza hafifçe dokunursanız ok sıkıntı olmaz fakat 3 ve 4. vites de dahil aynı sorunla karşılaşırsınız., sizin bahsettiğiniz devir aralıkları gerçekten çok düşük zaten bu devirler anca arabanın kavrama yaptığı devir aralıklarıdır ama siz bu devir bandında arabayı sürmeye çalışmaktasınız., En azından minumum 1400-1500 olmalı yoksa o kadar düşük devirde arabaya zarar verme bile sözkonusu olur..

@EMRAH ATTS yanlışım var ise ustadımız emrah hocam düzeltsin lütfen.. :)

 
Yanlış anlamayın fakat arabanın 5.viteste 900-1200 devir aralığında ne işi var değerli dostum..? Bırakın bu devir aralığında "sekme" yapmasını vuruntu sesi bile gelmesi lazım., bu tamamen sizin arabayı hatalı kullanım tarzınızla ilgili bir durum., kusura bakmayın hiç bir araba 900-1200 devir aralığında 5.viteste kullanılmamalı.., 2. viteste bu devir aralığında gaza hafifçe dokunursanız ok sıkıntı olmaz fakat 3 ve 4. vites de dahil aynı sorunla karşılaşırsınız., sizin bahsettiğiniz devir aralıkları gerçekten çok düşük zaten bu devirler anca arabanın kavrama yaptığı devir aralıklarıdır ama siz bu devir bandında arabayı sürmeye çalışmaktasınız., En azından minumum 1400-1500 olmalı yoksa o kadar düşük devirde arabaya zarar verme bile sözkonusu olur..

@EMRAH ATTS yanlışım var ise ustadımız emrah hocam düzeltsin lütfen.. :)
Daha anlaşılır şekilde ifade edeyim. Ortalama 1100rpm bandında uzun süre kullanım değil bahsettiğim. Vites değişim uyarıları dikkate alınarak kullanıldığınıda, üst vitese geçildiğinde ~1700 devirden 1100e düşüyor. Serbest sürüş şeklinde 1100 deviri yaklaşık 900rpm'e kadar da tolere ediyor. Bu süre zarfında hafif gaz tepkileri verdim ve araç sekme yaptı. 5 vitesteydi, düz bir zemindeydi, çekmeyerek zorlanma ya da uğultu söz konusu değil. Sonra diğer viteslerde denedim ve aynı olay gerçekleşti. Daha önce karşılaştığım ya da sürüş alışkanlığı olarak bakılacak bir durum değil. Aracım 12000km'de ve ilk defa yaşadım ya da fark ettim. Ayrıca 1100rpm ideal devir değil o konuda mütabığız ama aracın limitleri dışında bir devirde değil.

900-1200 rpm aralığında ne işi olduğunu göstermek adına,

Buyurun aracın vites geçiş önerileri;

3ten 4e Vites yükseltme önerisi 1600rpm 45km/h

Ekli dosyayı görüntüle 5794

4. Vites 1100rpm 45 km/h

Ekli dosyayı görüntüle 5795

4. Vitesi ~900rpm'e kadar tolere edip 3. Vitese geçiş öneriyor. Düz bir yoldaysanız ve minimal gazla araç mevcut vitesi(4) koruyup devirleniyor.

Soru düzelteyim. Vites geçişi sonrasında gaz verildiğinde sekme hissi normal midir?

 
Daha anlaşılır şekilde ifade edeyim. Ortalama 1100rpm bandında uzun süre kullanım değil bahsettiğim. Vites değişim uyarıları dikkate alınarak kullanıldığınıda, üst vitese geçildiğinde ~1700 devirden 1100e düşüyor. Serbest sürüş şeklinde 1100 deviri yaklaşık 900rpm'e kadar da tolere ediyor. Bu süre zarfında hafif gaz tepkileri verdim ve araç sekme yaptı. 5 vitesteydi, düz bir zemindeydi, çekmeyerek zorlanma ya da uğultu söz konusu değil. Sonra diğer viteslerde denedim ve aynı olay gerçekleşti. Daha önce karşılaştığım ya da sürüş alışkanlığı olarak bakılacak bir durum değil. Aracım 12000km'de ve ilk defa yaşadım ya da fark ettim. Ayrıca 1100rpm ideal devir değil o konuda mütabığız ama aracın limitleri dışında bir devirde değil.

900-1200 rpm aralığında ne işi olduğunu göstermek adına,

Buyurun aracın vites geçiş önerileri;

3ten 4e Vites yükseltme önerisi 1600rpm 45km/h

Ekli dosyayı görüntüle 5794

4. Vites 1100rpm 45 km/h

Ekli dosyayı görüntüle 5795

4. Vitesi ~900rpm'e kadar tolere edip 3. Vitese geçiş öneriyor. Düz bir yoldaysanız ve minimal gazla araç mevcut vitesi(4) koruyup devirleniyor.

Soru düzelteyim. Vites geçişi sonrasında gaz verildiğinde sekme hissi normal midir?
Hocam çok düşük devirde kullanıyorsunuz aracı 900 devir zaten aracın rolanti devri mümkün olduğunca 1200 devir altına inmeyin.

 
@MR

Değerli Hocam;

Değerli Ali Üstadımın müsaadesiyle araya girerek ekleme yapmayı deneyeceğim; kendisi uygun görürse ekleme yapacaktır.

Araya girme nedenim ise; az bulunur bir inatla, "nasıl daha az yaktırırım?" şeklinde kendi kendimle girdiğim yarışta anlamsız denemelere ve garip deneyimlere sahip olmamdır.

1550 devirden sonra eko önerilerinde vites yükseltme önerisini görebilirsiniz. 

Sizin yavaş hızlanma ile ve yine aynı sakinlikte hızlanmaya devam edeceğinizi öngörerek bu devir bandında vites değişimi önerilse de  1750 devri civarında yükseltmenizi öneririm.

Dikkatle ve yavaşça vites değişimi yaparken bir veya bir kaç saniyelik gecikme nedeniyle ataletin kaybedilmesi olması gereken devir bandının altına düşülmesine neden olacaktır.

Normalde son derece yumuşak basılan pedal normalde tatlı tatlı hızlanmayla tepki verecekken bu kez titreyip veya sarsılıp tepki vermeyecektir. 

Dizel motorlar her ne kadar düşük devirlerde dahi torku yüksekse bile belirttiğim zamanlamaya veya hızlı debriyajdan ayak çekmeye verecekleri tepki belli bir devirden sonra benzinli olanlarla yaklaşıktır. 

Özellikle dizel makinelerde DPF ünitesinin erken kurum tutması sonucuna ulaşması yanı sıra düşük devirde kullanımın vereceği zararın yüksek devirdekinden kat ve kat fazla olduğunu da bilmenizi isterim.

Saygılarımla

 
Murat Hocam teşekkürler. Sonuç olarak 1200rpm altında sekme hoplama zıplama gibi durumlar mümkün. Vites uyarılarına çok uyan biri zaten değilimdir bundan dolayı 12000km yaşamadım bu durumu. Yaşayıncada garipsedim normal olarak. Bundan sonrada 1800rpm üstünden yükseltmeye devam.  :'(

@silvershadow @forzaGilles

İlginiz için teşekkürler. 

 
Değerli hocalarım, 

İki aya kadar 15000 bakımına gideceğim. Bakımda aracın yanında olma durumumuz var mı? Bunun yanında aracın lifte kaldırılmasını ve alt korumanın kontrolünü isteyebilir miyim servisten?

Teşekkür ederim

 
Değerli hocalarım, 

İki aya kadar 15000 bakımına gideceğim. Bakımda aracın yanında olma durumumuz var mı? Bunun yanında aracın lifte kaldırılmasını ve alt korumanın kontrolünü isteyebilir miyim servisten?

Teşekkür ederim
Aracın yanında değil ancak servise penceresi olan bekleme salonunda bekleyebilirsiniz. 

Tabi ki bu tür istekleriniz varsa iletin. Yardımcı oluyorlar. :)

 
Değerli hocalarım, 

İki aya kadar 15000 bakımına gideceğim. Bakımda aracın yanında olma durumumuz var mı? Bunun yanında aracın lifte kaldırılmasını ve alt korumanın kontrolünü isteyebilir miyim servisten?

Teşekkür ederim
Değerli Hocam 

Bahsettiğiniz Karter koruyucu ile yürüyen aksam kontrolü lifte kaldırılarak   standart olarak yapılıyor. 

İçeri girişinizi iş güvenliği gerekçesiyle engellenmektedir. Ancak aracınızı camın önüne çektirip  görebileceğiniz bir yerde siz bekleme salonunda kahvenizi içerken izlemeniz mümkündür. 

 
Selam herkese, uzun zamandır aklımda olup sormayı unuttuğum bir sorum var. Vereceğim görselde sağ göstergede bulunan yeşil şey cruise control için bildiğim kadarıyla ve izlediğim bir kaç videoda kontak açıldığında bu ışık yanıyor fakat benim aracımda yanmıyor. Nedendir acaba ? 

vw_engine-start1-800x535.jpg


 
Selam herkese, uzun zamandır aklımda olup sormayı unuttuğum bir sorum var. Vereceğim görselde sağ göstergede bulunan yeşil şey cruise control için bildiğim kadarıyla ve izlediğim bir kaç videoda kontak açıldığında bu ışık yanıyor fakat benim aracımda yanmıyor. Nedendir acaba ? 

O ışık dsg olan araçlarda çıkıyor.Cruise control ışığı km sayacının altında yanıyor.Sizin belirttiğiniz ışık frene basarak vites değiştirin dsg de diye uyarmak için diye biliyorum.D ye alıp hareket ettiğinizde sönecektir o ışık.

 


Geri
Üst Alt