Golf MK7 vs Passat B8


@erhan126

Hocam öyle demeyin yine de birşeyler var. Ön arka park sensörü mesela. Anahtarsız çalıştırma da var sanırsam. Elektrikli park freni. Dışarda krom çıtalar da var. Geçen bir araç gördüm adam farları led yapmış jantı buyuk almış ama trendline :)

 

@yusuf Yok hocam yok ben word excelden tablolar yaptım kıyasladım psikopatlık seviyesinde.Net olarak passat trendline alınmayacağına karar verdim.Comfortline Golf alınır çünkü bir iki paket ekliyorsun Highline'ı aratmıyor ve hatta gereksiz ya da kullanılmayacak opsiyonları almamış olarak kar bile edilmiş olunabilir.Ama Trendline passat'ı adam etmek çok zor,etsen bile çok para gidiyor,kısaca değmiyor.Ama şunu belirtmeliyim ki sürüş dinamikleri olarak yani yol tutuş,ses yalıtımı,konfor,güven hissi olarak Passat Golf'ten bir değil en az bir buçuk gömlek üstte.ACT passat sürdüm anlatılmaz yaşanır.
 
zambor007 dedi:
Forumda böyle bir çok konu var ve ben hala nasıl bu araçları kıyaslayabiliyorsunuz anlamış değilim,passat trendline donanım seviyesi ile golf highline donanım seviyesini mi karşılaştırıyorsunuz ?
Donanım karşılaştırması değil, denk fiyatlardaki araçların farklı segmentlerde olması kıyas konusu. Passat tabii ki Highline alınmalı ancak Golf Highline ile fiyat farkı çok açılıyor.

 
dün gördüğüm (galiba) harward mavi passat da çok yakışıklı duruyordu,

ilk defa mavisini gördüm ve pasifik mavi hayalindeki gözlerim bir ara nooluyo yav dedi itiraf etmeliyim,

ancak yandan baktığımda şehir içi için o devasa kabini, bagajı taşımak için, park etmek için vs ekstra çaba gerekeceği yönündeki fikrim değişmedi, senede birkaç yolculuk için bütün yıl o hacmi taşımak hala mantıklı gelmiyor... ama özellikle mavisi güzel araba, duruşu başka  :)

 
Passat cok güzel vw nin amiral gemisi, her donanımda sunduğu standart bazı donanımlar göz doldururken, trendline modelde olan bazı eksikler d sınıfı bir otomobilde pek kabul edilemez düzeyde,

Örnek olarak comfortline golf icin dahi sürüş konfor paket olmadan olmasin diyor ve tercihimizi bu yönde kullanıyorsak, bu passat icin de geçerli, D sınıfı bir araç uzun yolda konfor ve genişlik sağlarken 2016 yılına gelmek üzere olduğumuz şu günlerde hız sabitleyici olmalı,

Ayrıca far, yağmur sensörü biraz insani şımartan özellikler olsa da otomatik kararan dikiz aynasının olması uzun yolda büyük avantaj sağlamakta, diğer donanımlar icin bekli aklıma gelmeyen vardır ancak, ilk olarak elzem gördüklerim bu yönde.

Aynı Zamanda bir highline golf ile karsilastirilinca orta konsolda yer alan Polo da standart olan 5 inçlik multimedya ekranı da passata yakışmamakta,

Daha once belirtildiği gibi comfortline bir passat ile highline golf değerlendirilebilir,

Ki yaş ve ihtiyaç durumu değerlendirilir, sonuç itibari ile benim arabamda arka koltuklar hemen hiç kullanılmazken, fazladan diz mesafesi ve bagaj yerine donanım tercihi yapmak güzeldir.

Son olarak kendi sınıfını yaratmış bir otomobilin forumunda aynı marka da olsa passat tercih edilir mi? Sorusunun cevabı 3 asagi 5 yukarı bellidir [emoji5]

Sevgilerle.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
bence vw ürün gamındaki eksiklik c sınıfı spor bir sedanın olmamasıdır,

cc'nin bir jetta uyarlaması olsa mesela, grubun çok satanı olabilirdi...

passat'dan küçük, sedan ama spor ! :)

 
magic dedi:
bence vw ürün gamındaki eksiklik c sınıfı spor bir sedanın olmamasıdır,

cc'nin bir jetta uyarlaması olsa mesela, grubun çok satanı olabilirdi...

passat'dan küçük, sedan ama spor ! :)
Hocam bunu yapmıyorlarsa vardır bir bildikleri.

Mesela bu olsa passat ve golf satışları çok düşer.

Bu satışlar düşerse Passat ve Golf imajı zedelenir ;)

 
Jetta,Golf kalitesinde olsaydı yada Golf'ün sedanı olsaydı bu muabbetler hiç olmazdı.

Bu konuyu bende düşündüm Passat gerçekten güzel araba ama D segmenti araç için Güvenlik donanımları hariç her donanımda da eksikler var.Comfotrline da katlanır ayna ve Basic Led farlar olabilirdi ayrıca Comfortline da dahi Alcantara döşeme yok.Higline alınca bile Geri görüş kamerası standart değil.Süperb in en üst donanımı Passattan daha dolu.

 
hocam aile geniş değilse ve ihtiyaç için büyük araç lazım değilse Passat her zaman sahip olabileceğiniz bir araba.

ciddi bir havası var, amca arabası dede arabası gibi geliyor bana.

Golf genç karaktere sahip ve dinamik bir araba, golf satıp sonrasında passat alınabilir kolaylıkla. ama tam tersi mantıksız olur ya da üzücü  ;)

 
enpisagor dedi:
Passat cok güzel vw nin amiral gemisi, her donanımda sunduğu standart bazı donanımlar göz doldururken, trendline modelde olan bazı eksikler d sınıfı bir otomobilde pek kabul edilemez düzeyde,

Örnek olarak comfortline golf icin dahi sürüş konfor paket olmadan olmasin diyor ve tercihimizi bu yönde kullanıyorsak, bu passat icin de geçerli, D sınıfı bir araç uzun yolda konfor ve genişlik sağlarken 2016 yılına gelmek üzere olduğumuz şu günlerde hız sabitleyici olmalı,

Ayrıca far, yağmur sensörü biraz insani şımartan özellikler olsa da otomatik kararan dikiz aynasının olması uzun yolda büyük avantaj sağlamakta, diğer donanımlar icin bekli aklıma gelmeyen vardır ancak, ilk olarak elzem gördüklerim bu yönde.

Aynı Zamanda bir highline golf ile karsilastirilinca orta konsolda yer alan Polo da standart olan 5 inçlik multimedya ekranı da passata yakışmamakta,

Daha once belirtildiği gibi comfortline bir passat ile highline golf değerlendirilebilir,

Ki yaş ve ihtiyaç durumu değerlendirilir, sonuç itibari ile benim arabamda arka koltuklar hemen hiç kullanılmazken, fazladan diz mesafesi ve bagaj yerine donanım tercihi yapmak güzeldir.

Son olarak kendi sınıfını yaratmış bir otomobilin forumunda aynı marka da olsa passat tercih edilir mi? Sorusunun cevabı 3 asagi 5 yukarı bellidir [emoji5]

Sevgilerle.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Donanım, media, farlar ve koltuklar Highline Golften sonra tuhaf karşıladığım unsurlar. Almışken Passat Highline almalı.

Olmaz ya, olursa

Mg4BL7.jpg


 
Bugün sabah arabayı servise bıraktım. Sunroof'tan çatır çutur sesler gelmeye başlamıştı. Arabanın işi en az 1-2 gün sürer dedikleri için ikame araç olarak yeni passat 125 hp dsg midline verdiler. 8000 km'de araç.

Karşılaştırma yapacak olursak;

Boyutlarından ve lastik yanaklarından dolayı araba çok ama çok konforlu. Darbe emilimi müthiş.

Yol sesi, Golf 7'ye nazaran çok daha az.

Direksiyon tepkileri Golf 7'ye göre daha yavaş.

Aynı motor ve şanzıman kombinasyonuna sahip kendi arabama göre 1 litre daha fazla yaktı aynı yolda. Ruhsata baktım. Benim arabam 1270 kg iken, passat 1395 kg. 125 kg fark mevcut. Ayrıca Passatın rüzgar direnci daha yüksek sanırım.

Rüzgar sesi kabul edilemez durumda. Golf 7'ye göre 1.5 belki 2 kat rüzgar izolasyonu farkı var diyebilirim.

Yol tutuş olarak oldukça güven veriyor. 

İlginç bir şekilde aynı motor şanzımana sahip Golf 7'den farklı olarak 100 km'h sabit hızda tam 2000 devir çeviriyor araç. Benim arabamda aynı hızda, 2000 devirin biraz üzerinde seyreder. Sanırım 7. vites dişli oranı bir miktar farklı olabilir.

Son olarak motor sesi sıfır.

77784e28f9a3316d5936df588473ee62.jpg


 
@theGenius Passat'ı beğendiniz mi? Golf'ten sonra alır mısınız?

Bir de Passat tan Golf'e geçince yorum yazar mısınız merak ediyorum ne hissedeceksiniz?

 
@theGenius Passat'ı beğendiniz mi? Golf'ten sonra alır mısınız?

Bir de Passat tan Golf'e geçince yorum yazar mısınız merak ediyorum ne hissedeceksiniz?
Passat'ı beğendim yalnız, sedan tipini genel olarak sevmediğimden tercih etmem. Golf'den sonra tercih edeceğim araç ya yine Golf olur ya da Tiguan. Bagaj çıkıntısından pek haz etmiyorum.

Golf'ten Passat'a geçince ilk izlenimim genişlik ve büyüklük olduk. İlk oturduğunuzda sanki kontrol edemeyeceksiniz izlenimini oluşturuyor. Yan aynalardan baktığınızda, deyim yerindeyse araba bak bak bitmiyor. 1-2 dk'lık sürüşten sonra hemen alışıyorsunuz. Dediğim gibi rüzgar sesi olayı büyük bir eksi. Bunun araç aerodinamiği ve ön cam tasarımı ile ilgili olduğunu düşünüyorum.

Fazladan 125 kg ağırlık, 125 HP'nin tam olarak performansını verememesi gibi bir izlenim oluşturuyor insanda. Golf'ün 125'liğini kullanmamış bir insan için gayet tatmin edici olabilir yalnız.Açıkçası kendi arabamın yola oturuşunu, atikliğini ve direksiyon tepkilerini aramadım değil.

Son olarak şunu söylemek isterim.

Passat: A noktasından B noktasına yüksek konforla gitmek için çok uygun.

Golf: A noktasından B noktasına büyük bir tutku ile gidip, Geri A noktası yoluna çıkmak için sabırsızlanmak için çok uygun.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@theGenius

Hüseyin Bey, izlenimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.

Ben Golf'ümde 110 km/h'a çıkınca sürücü tarafındaki camdan hissedilir şekilde rüzgar sesi alıyorum, ancak Passat'ta rüzgar sesinin fazla olmasına şaşırdım açıkçası. Hangi hızda rahatsız edici düzeye geliyor?

 

@theGenius

Hüseyin Bey, izlenimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.

Ben Golf'ümde 110 km/h'a çıkınca sürücü tarafındaki camdan hissedilir şekilde rüzgar sesi alıyorum, ancak Passat'ta rüzgar sesinin fazla olmasına şaşırdım açıkçası. Hangi hızda rahatsız edici düzeye geliyor?. 
Hocam 90-100'den itibaren ön camdan alıyor direkt rüzgar sesini. Yani ortada yalıtımsal bir problem mevcut. Sizin duyduğunuz ses yan aynadan gelen ses. Aslında aynı ses yolcu tarafındaki aynadan da geliyor fakat siz, size yakın olan taraftaki sesi duyuyorsunuz sadece. Passat'ta ayrıca bu bahsettiğiniz ses de var. Benim bahsettiğim bu sesin yanında ayrıca olan bir ses. Aynaya çarpan rüzgar sesini her arabada duyarsınız. Hatta ayna geometrisi dikdörtgen olan araçlarda daha çok duyarsınız

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt