Golf TDI Spor Yay(Eibach)


dgn

Katılımcı Üye
 
Katılım
30 Nis 2016
Mesajlar
629
Tepkime puanı
293
İsim
Doğan
Öncelikle bu konuyu araştırmak için değil bilgi vermek için açtığımı söylemek isterim.Çünkü ben spor yay almadan önce araştırırken pek bir şey bulamadım bari benden sonrakiler faydalansın ve bazı yanlış bilgiler ortadan kalksın diye bu konuyu açma ihtiyacı hissettim. :)

Kendi arabama sıfır eibach pro kit taktırdım.Ön 3,5 arka 3cm civarında düştüğü kataloğunda belirtiliyor.Yayı alırken epeyi araştırdım ve kodunu karşılaştırıp aldım.E10-15-021-02-22 1.6 TDI için gerekli kod.Ayrıca belirtmeliyim ki piyasada eibach sportline 5cm adı altında bir yay dolaşıyor.Ne kodu var ne başka bir şeyi.Eibach'ın sitesinde de böyle bir yayın üretildiği belirtilmiyor.Yanı yay başlı başına ne olduğu belli olmayan bir yay.Bu yüzden bu yayı düşünenler veya alıp takanlar bir kez daha düşünsün derim.Taktığımız yaya gelecek olursak.Arabam comfortline yani 16 dover jantlara sahip.Öncesi sonrası karşılaştırma yapacak olursam.Kesinlikle araba sertleşti.Çok daha dikkatli kullanmakta fayda var.Eski esnekliği kalmadı.Daha sert bir yapıya büründü.Çevre yolu deneyimlerimde net bir şekilde yol tutuşunun arttığını söyleyebilirim.Ama kasislerden geçerken ufak tefek sesler arttı.Haliyle pat pat vurduğu için bazı kişiler rahatsız olabilir.Bunuda düşünün derim.Araba eskisi kadar esnek değil çünkü.Herhangi gıcırtı gacurtu tarzı şeyler ise olmadı.Bazıları baştan size gıcırtı olmasın diye yayların ucuna hortum takalım falan diyebilir.Bizim araçlarımızda gerek yok.Boşa uğraşmanıza değmez.Hiç bir şekilde gacırtı gucurtu tarzı sesler çıkmıyor.

Montajı ise işi bilen bir yerde yaptırmanız çok önemli.Çünkü ön tekerleklerde çok fazla civata sökülüyor.Bazıları bu civataları sıkmazsa büyük tehlikeler doğurabilir.Bu yüzden  montaj yerinize çok dikkat edin.Büyük şehirlerdekiler çok daha şanslı tabii. Kutudan 2 tane amortisör takozu tarzı ufak plastik parça çıkmalı.Buna da mutlaka dikkat edin eksik gedik olmasın. 

Ayrıca diğer yay taktıran üyelerimiz eksik yanlış bildiğim yerleri düzeltirse sevinirim.Amacım bu konuda her şeyin cevabı olması.Sorularınız varsa bildiğim kadarı ile cevaplarım.Önemli olan paylaşmak :)

Kendi arabamın uygulama sonrası fotosunu da koyayım.Araba dizel olduğundan ötürü ve ön taraf yayının 3.5 cm düşürmesinden dolayı ön fazla düşüyor.Önler 3.5 arka 3.0 çünkü.

v4ncxc.jpg


35buxsg.jpg


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çok güzel düşmüş güle güle kullanın:)Benim arabamda 1.4 tsi bende de var eibach 3.5 dün Ortaköy'den ara sokakta arkadaşımdan dönüyordum orda ki çukur gibi şeylerde arabanın bir yaylanması var sanarsınız 64 impala kullanıyoruz:)Ki bende 18 durban jant var spor süspansiyon farkı olabilir.Benim arabam bide sizinki kadar düşmedi belki 18 jant öyle gösteriyordur doverla bakmak lazım bana da.

 
Ben de aracımda Eibach Pro-Kit yaydan kullanıyorum. Önler benim aracımda da belirtildiği üzere yarım santim daha alçaldı. Eibach'ın Pro-Kit'in yanında Sportline adında yayları da mevcut. Fakat onların çok uygun olduğunu düşünmüyorum.

Ben bu yaylarla beraber 18" jant kullanıyorum. Evet araba gerçekten sertleşti fakat Eibach Pro-Kit yaylar diğer markalara göre daha yumuşak, bu da konfor kaybınını minmum seviyede tutuyor diye düşünüyorum.

Ayrıca unutulmamalı her marka model araca uygın yaylar farklıdır. O yüzden motor bile önemli, dikkat etmek gerekiyor.

Bir de yay kullanan araçlarda mutlaka Spacer olmalı, yoksa bir şeyler eksik kalıyor :)

 
Bilgi vermek için açtığınız konuya bilgi tazelemek adına yazıyorum. Benim yaylarım Eibach Sportline. Kodu yok dediğiniz yayın kodu ekte mevcut. Eibach'ın ana bayisinden Eibach'ın kendi servis araçlarıyla geldiğine bizzat şahit oldum. Eibach'ın sizdeki gibi Pro Kit ve bendeki gibi Sportline serisi olmak üzere iki tip yayı vardır. Yanılmıyorsam merkezleri Haramidere'de, arayıp bilgi alabilirsiniz. Yaylarımdan da oldukça memnunum, belirtmek isterim, doğru bilgi önemli. Bu da benim araç.

Snapseed.jpg

IMG_5656.JPG

 
Değerli Hocalarım,


Eibach kesecek mi acaba bunu izledikten sonra...

Saygılarımla

 
Bilgi vermek için açtığınız konuya bilgi tazelemek adına yazıyorum. Benim yaylarım Eibach Sportline. Kodu yok dediğiniz yayın kodu ekte mevcut. Eibach'ın ana bayisinden Eibach'ın kendi servis araçlarıyla geldiğine bizzat şahit oldum. Eibach'ın sizdeki gibi Pro Kit ve bendeki gibi Sportline serisi olmak üzere iki tip yayı vardır. Yanılmıyorsam merkezleri Haramidere'de, arayıp bilgi alabilirsiniz. Yaylarımdan da oldukça memnunum, belirtmek isterim, doğru bilgi önemli. Bu da benim araç.


Hocam sanırım kutuda yazan kod bu doğru mudur?e20-85-041-04-22

Google ve eibach sitelerinden bu koda baktığımda karşıma hiç bir şey çıkmıyor.Sadece bir sitede eibach pro kit karşılığı bu kod çıkıyor.Onun dışında resmi ve gayri resmi hiç bir sitede bir şey çıkmıyor.Onunda linki aşağıda.Ayrıca sportline yayın kutularıda daha farklı oluyor söylemek isterim..Umarım ben yanılırım ama durum budur.

http://www.derautoladen.eu/Eibach-Pro-Kit-Federn-fuer-VW-E10-85-041-04-22-Fahrwerk-Tuning-Tieferlegung/a53448349_u3117/

 
Bilgi vermek için açtığınız konuya bilgi tazelemek adına yazıyorum. Benim yaylarım Eibach Sportline. Kodu yok dediğiniz yayın kodu ekte mevcut. Eibach'ın ana bayisinden Eibach'ın kendi servis araçlarıyla geldiğine bizzat şahit oldum. Eibach'ın sizdeki gibi Pro Kit ve bendeki gibi Sportline serisi olmak üzere iki tip yayı vardır. Yanılmıyorsam merkezleri Haramidere'de, arayıp bilgi alabilirsiniz. Yaylarımdan da oldukça memnunum, belirtmek isterim, doğru bilgi önemli. Bu da benim araç.

Ekli dosyayı görüntüle 6370

Ekli dosyayı görüntüle 6369
istediğim görüntü aslında benimde bu ama sportline pro kite göre sert bir yay o yüzden cesaret edemiyorum açıkcası.Oyüzden alternatiflerim arasında pahalı olmasına rağmen vogtland yada kW v2 coil var.

 
@driver_can Kw v2 alın. 4-4,5 cmden sonraki yaylarda amortisöre fazla yük biniyor; ömrü daha hızlı tükeniyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
bu tip eibach yay kullandıktan sonra kasislerden geçerken ( malumunuz ki oldukça yüksek kasisler yapılıyor), aracın alt kısmının, ön tamponun

sürtmesi durumları yaşadınız mı? bende de 2016 dizel var araç yüksek görünüyor. spor yaya geçmeyi düşünüyorum. 

 
bu tip eibach yay kullandıktan sonra kasislerden geçerken ( malumunuz ki oldukça yüksek kasisler yapılıyor), aracın alt kısmının, ön tamponun

sürtmesi durumları yaşadınız mı? bende de 2016 dizel var araç yüksek görünüyor. spor yaya geçmeyi düşünüyorum. 
Kasislerden ziyade çukurlarda problem olabiliyor (ilacı çarpraz geçiş :) ), hatalı avm girişleri problem, onun dışında çok ciddi bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum.

 
bu tip eibach yay kullandıktan sonra kasislerden geçerken ( malumunuz ki oldukça yüksek kasisler yapılıyor), aracın alt kısmının, ön tamponun

sürtmesi durumları yaşadınız mı? bende de 2016 dizel var araç yüksek görünüyor. spor yaya geçmeyi düşünüyorum. 
3lük yay ile herhangi bir sorun yaşamazsınız.Ben sadece bir kere ön tamponu sürttüm oda tümsek değil çukurdu.Biraz hızlı girince sürttük.Onun dışında bir problem yok.3 lük yay tam ideali.Üstü zarar bana göre.

 
Ah şu yaylar , aslında o kadaaarr çok etkileri var ki arabalarımıza , biraz takmadan önce düşünmek lazım diyorum.

 
@DoğanARABACI

Hocam etkileri derken olumsuz olarak mı demek istediniz?

Açıkcası ben spor yayların normal yaylara göre çok daha faydalı olduğu düşüncesindeyim. Yarattığı tek dezavantaj ülkemizin yolları diye düşünüyorum. Gerekli özen ve dikkatle yaylı bir aracı kullanmak çok daha keyifli bir durum..

 

@gdervisoglu Göktuğ hocam , görsel ve yol tutuş açısından güzellikleri muazzam, ama karoseri ve frenajda göz ardı edilmemesi gereken durumlar söz konusu olabiliyor.Özellikle Golf'ten örnek vermem gerekirse , Golf R 'ın motor gücü normal bir Golf'e göre fazla olduğundan, aracın seyir esnasında yanal kuvvetlere uygulaması gereken momentin de iyi bir yol tutuş için fazla olması gerekir ve bu sebeple jant ve lastik ebatında büyüme ve süspansiyonda sertlik bu dengeyi sağlar , fakat , bu birbiriyle doğru orantılı ilerleyen süreçte karşıt kuvvetlere de aracın cevap vermesi için yani büyüyen jant , sertleşen süspansiyon gibi durumlara ilk etki eden fren disk'i ve kaliper boyutudur . En net olarak , anlatayım , süspansiyonunuzda sertleştirmeye gittiğinizde , fren disk , kaliper , restoranz , kaliper üstündeki piston sayısıyla oynamanızı gerektirecek kadar motor gücünüzü arttırmıyorsanız ARACINIZA ÇELİK FREN HORTUM'ları taktırarak fren iyileştirmesine gidebilirsiniz.Yani yaylarınızda yaptığınız değişiklik fren mesafenize direkt etki eder, imkanınız varsa çelik fren hortumları ile destekleyin derim , karoseri açısından merak ettiklerinizi de duymak isterseniz yazabilirim , yazmama sebeim karoseriye olan etkiler uzun zaman zarfında ortaya çıkmaktadır.

 

Geri
Üst Alt