Silecekleri kaldırabilmek için :("sileceklerin servis konumuna alınması" )


@yusuf

acelesi yok hocam. forumun genelini ilgilendiren şeyleri öncelikli yapalım  :'(

 

evet, sileceklerle inatlaşmaya devam. dün gece izi geçirerek bırakmıştım. sabah eski konumuna döndükten sonra sildim ve arkadaş yine izden geride kaldı. &o

işin ilginç yanı kaputun oradaki, aşağıdaki izi yerli yerinde. o hiç değişmedi. resmen silme aralığım daraldı.

@silvershadow

murat hocam siz ne dersiniz ya. ben buna niye böyle taktım anlamıyorum

 
evet, sileceklerle inatlaşmaya devam. dün gece izi geçirerek bırakmıştım. sabah eski konumuna döndükten sonra sildim ve arkadaş yine izden geride kaldı. &o işin ilginç yanı kaputun oradaki, aşağıdaki izi yerli yerinde. o hiç değişmedi. resmen silme aralığım daraldı.

@silvershadow

murat hocam siz ne dersiniz ya. ben buna niye böyle taktım anlamıyorum
Hocam şayet sizin görüşünüzü ve silme açınızı etkiliyor ise bir servise uğrayın gösterin. Bana sorarsanız her şarta gidin siz servise sizi az cok tanıdıysam bununla yasiyamazsiniz :D Kafanıza takarsınız hocam gidin gösterin rahatlayın.

Muhtemelen acık alanda kaldı ise dik konumda iken rüzgardan etkilenmiş olabilir hocam.

 
@mcanerol

akşama fotoları paylaşıcam hocam. murat hocayla da konuştuk da durum tamamen normal sanırım.

 
Konuyu sağ tarafta iletilerde okuyunca benimde dikkatimi çeken hadiseyi paylaşmak istedim.

Öncesinde de Golf 6 ve 5 kullanıcısıydım. Sileceklerin tarafımızca servis konumuna alınmadan kaldırılmasının önüne geçilmesi en beğendiğim özelliklerin başında idi.

Lakin, yeni aracımda ertesi gün yoğun kar yağışı beklendiğinden diğer komşularımız sileceklerini kaldırmış olduklarından kardeşim de benim aracın sileceklerini tamamen iyi niyetle silecekleri kaldırmış. ertesi sabah silecekleri havada görünce bir şok yaşadım. "Allah Allah, bunu kim nasıl başardı ki, neden yaptı" diye. Söylenip durdum, Öncelikle yardımsever komşularımız zannettim. Kardeşim araç konusunda ne kadar hassas olduğumu bilir o dokunmaz diye düşündüm ki, yapan kardeşim çıktı. Fakat hiç zorlanmadığını kolaylıkla kaldırdığını söyledi. 

Sonrasında kendi denememde ise, sol şoför tarafı değil ama sağ yolcu tarafının sileceğinin gerçekten de hafif yukarı kaldırarak kolaylıkla kalktığı kalktığını gördüm. önce ki araçlarım da sağ silecekte kalkmıyordu. Bu neden kalkıyor anlamış değilim hala, sizin yazılarınızı okuduktan sonra bende bir silecek çalışması yapayım bakayım bazen sağ taraf üstte durduğu oluyor mu? Eğer öyle arada üstte duruyorsa problem yok. 

Ammavelakin! Sol sileceği nasıl kaldırmayı başardı, hala soru işaretleri beynimde dolaşıp duruyor? Çok da üzerinde gidemedim, zaten çok üzüldü azıcık sorgulamam da bile, daha da arabanın yakınından bile geçmez. :mad:

 
evet, sileceklerle inatlaşmaya devam. dün gece izi geçirerek bırakmıştım. sabah eski konumuna döndükten sonra sildim ve arkadaş yine izden geride kaldı. &o

işin ilginç yanı kaputun oradaki, aşağıdaki izi yerli yerinde. o hiç değişmedi. resmen silme aralığım daraldı.

@silvershadow

murat hocam siz ne dersiniz ya. ben buna niye böyle taktım anlamıyorum
Buradan da yanıtı yazmalıyım.

Hocalarımızdan @GolfTutkunu net bir tespit yapmış. 

Sürücü tarafındaki kolu kıpırdatmak mümkün değilken ne zaman ve nasıl bilmem ama sileceğin altını zaman zaman temizlemem esnasında olduğu gibi hafifçe kolu kaldırarak silmek isteğimde kol önce geriye doğru hafifçe itince bir de baktım ki tamamen kalktı.  Kolu tekrar indirip aynı pozisyona getirince kilitlendi.

Bildiğiniz üzre o pozisyon stand by konumudur. Yani kaputun altındaki konumu aktif konumdadır.servis konumunda ölü konumdadır. 

Silecek kolunun kontağı kapattığımızda titremesi daha önce de konuşulduğu gibi silecek süpürgesi lastiklerinin tek yönlü aşınmasını engellemeye yöneliktir.

Bu hareketi her yaptığında Murat Hocamın bana fotoğraflarını paylaştığı durumlar gerçekleşir ve yaklaşık alt ve üst noktası arasında 1 santimetrelik boşluklar oluşur. Bunun sileceğin kuru da olsa titreme hareketini kontak her kapandığında veya belli aralıklarla otomatik olarak yapmasına bağlıdır. Yani titrerken o kısmı siler. Bu arada silecek süpürgesi lastiğinin yönü yukarıyı gösterdiği konumla aşağıyı gösterdiği konum arasındaki farkı gözlemiş oluruz. Bu durum araç kirlendikçe netleşecektir doğal olarak.

Murat Hocamın paylaştığı fotoğraflar.



 
Murat hocamın bu konuda bir yazısı vardı. Silecek her seferinde farklı konumda duruyor diye. Bunun nedeni hep aynı yerin cama temasını önlemekmiş. Böylece daha uzun süre dayanıyormuş. ;)
Marka olarak gerçekten araçların olabildiğince ayrıntılı mühendisliğine önem veriyorlar. Hergün burada birçok konu hakkında konuşmamıza rağmen bir türlü keşiflerimizi bitiremiyoruz. Sanırım Golf sahibi olmamızın eğlenceli yanlarından biride bu.

 
Buradan da yanıtı yazmalıyım.

Hocalarımızdan @GolfTutkunu net bir tespit yapmış. 

Sürücü tarafındaki kolu kıpırdatmak mümkün değilken ne zaman ve nasıl bilmem ama sileceğin altını zaman zaman temizlemem esnasında olduğu gibi hafifçe kolu kaldırarak silmek isteğimde kol önce geriye doğru hafifçe itince bir de baktım ki tamamen kalktı.  Kolu tekrar indirip aynı pozisyona getirince kilitlendi.

Bildiğiniz üzre o pozisyon stand by konumudur. Yani kaputun altındaki konumu aktif konumdadır.servis konumunda ölü konumdadır. 

Silecek kolunun kontağı kapattığımızda titremesi daha önce de konuşulduğu gibi silecek süpürgesi lastiklerinin tek yönlü aşınmasını engellemeye yöneliktir.

Bu hareketi her yaptığında Murat Hocamın bana fotoğraflarını paylaştığı durumlar gerçekleşir ve yaklaşık alt ve üst noktası arasında 1 santimetrelik boşluklar oluşur. Bunun sileceğin kuru da olsa titreme hareketini kontak her kapandığında veya belli aralıklarla otomatik olarak yapmasına bağlıdır. Yani titrerken o kısmı siler. Bu arada silecek süpürgesi lastiğinin yönü yukarıyı gösterdiği konumla aşağıyı gösterdiği konum arasındaki farkı gözlemiş oluruz. Bu durum araç kirlendikçe netleşecektir doğal olarak.

Murat Hocamın paylaştığı fotoğraflar.

Bende tam olarak bunun ne işe yaradığını merak ediyordum son günlerde. Teşekkür ederim bilgi için 

 
arkadaşlar araba limit noktasında pis. kusura bakmayın lütfen. Ankara'da en yüksek -3 ü görmekteyiz bu aralar. sabah ve aksam -9 -10 dolaylarında. bu yüzden yıkamaya cesaret edemiyorum kapılarım, fitillerim donar diye. haftasonu yıkanacak bi aksilik olmazsa :)

 
Aracı yıkarken ben de silecekleri servis konumuna alıp yıkıyorum. Ancak başıma şöyle bir şey geldi diğer arkadaşlar dikkat etsinler.

Yıkama sırasında bir nakliye arabasına yer vermek için aracı 5-6 m kaydırmamı rica ettiler ben de kaydırdım ancak silecekleri indirmemiştim. Araba çalışınca mı yoksa camlarda damlalar olduğundan mı bilmiyorum (sensör var) silecekler açıkken  hareket etmeye çalıştılar ve kaputa temas eden silecek kapanıp cama çarptı. Herhangi bir şey olmadı tabi sıkıntı yok.

Ancak o zamana kadar servis konumunda sileceğin çalışmayacağını düşünüyordum, yanılmışım.
Benim gözlemlediğim kadarıyla kapı kilitlenmesinde olduğu gibi silecekler de, araç 15 km/h hıza ulaşınca normal konumuna geçiyor

1-kontak açtım

2-kapattım

3-silecek kolunu aşağı ittim

4-bişey olmadı?  s=s20
aşağı itme işlemini tek tık olarak değil de 1-2 saniye tutarak yaptınız mı?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@SB1907_23

hocam aracı ilk aldığım zamanlarda yapamamıştım da sonradan dediğiniz gibi biraz tutunca alıyor o konuma. sıkıntı yok şimdilik :)

 
arkadaşlar araba limit noktasında pis. kusura bakmayın lütfen. Ankara'da en yüksek -3 ü görmekteyiz bu aralar. sabah ve aksam -9 -10 dolaylarında. bu yüzden yıkamaya cesaret edemiyorum kapılarım, fitillerim donar diye. haftasonu yıkanacak bi aksilik olmazsa :)




Pasifik mavi sever olarak;

O eski güzel ışıltılı günlerinden bir kare...

 İngiltere'de sanırım silk blue ismiyle satılıyor bu eşssiz renk; yani ipek(si) mavi..

Not: yaşasın kötülük...  :000043-medium:

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt