Brıdgestone lastik şikayet


driver_can

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
27 Mar 2016
Mesajlar
3,092
Tepkime puanı
3,604
Konum
İstanbul
İsim
CAN
Aracımı mayıs ayında aldım.18 orjinal fabrika çıkışı durbanlarla brısgestone t001 diye bir lastik geldi.Aldığımdan beri dik yokuş çıkarken sarmasından dolayı şikayet ediyorum.Geçen ay yağmurda yakalandık önümdeki araba durdu bidaha kalkamadım aşağı salıp tekrar çıktım.Bu akşam küçük bebeği bilenler için ordan çıkmak zorunda kaldım yokuştan araba kuru havada sara sara çıktı.Dursam kalkmazdı eminim az fazla gaz versem yerinde saracakmış gibi geldi.Sesli ve sert biraz lastik olarak.Başka kullanıcı arkadaşımız var mı acaba forumda?Lastiğin üretim tarihi yeni ayrıca.

 
Techdede yazdigim gibi sorun lastik degil yollarimiz malesef.Oyle yollar varki ne takarsak takalim tutmuyor

 
öncelikle yollarımızın tutunma direnci çok düşük. gurbetçi bir arkadaşımız sürekli bu konuda şikayet etmişti. bununla birlikte bridgestone lastikler yapısı gereği sert hamura sahip. bu yüzden yol tutuş problemleri var. asr sürekli devreye giriyor.

 
Hocam aynı opsiyonla aldım, aynı dertten bende muzdaribim düz yolda dahi kalkarken biraz fazla gaza yüklendiğin anda sarıyor ve aklıma takılan bir diğer konu ise neden ASR devreye girmiyor? Çünkü ciddi anlamda patinaja kalıyor ama sistem kesmiyor 

 
Aracımı mayıs ayında aldım.18 orjinal fabrika çıkışı durbanlarla brısgestone t001 diye bir lastik geldi.Aldığımdan beri dik yokuş çıkarken sarmasından dolayı şikayet ediyorum.Geçen ay yağmurda yakalandık önümdeki araba durdu bidaha kalkamadım aşağı salıp tekrar çıktım.Bu akşam küçük bebeği bilenler için ordan çıkmak zorunda kaldım yokuştan araba kuru havada sara sara çıktı.Dursam kalkmazdı eminim az fazla gaz versem yerinde saracakmış gibi geldi.Sesli ve sert biraz lastik olarak.Başka kullanıcı arkadaşımız var mı acaba forumda?Lastiğin üretim tarihi yeni ayrıca.
Yapısı sert hamurlu ve dolayısıyla  tutunması düşük karaktere sahip bir lastiktir. 

Size boşuna eziyet çekmişim dememeniz için ve keyifi eziyete çevirmemek için " Goodyear Eagle F1 asmtrc 3  " şiddetle tavsiye ediyorum. Bir an önce değişiklik yapmalısınız bana kalırsa. 

 
Lastik havalarını 32 kullanıyorum.Kapı direğinde 29-30 öneriyor fakat ozamana jantın üzerinde gidiyorum gibi geliyor çukurlarda.Lastik belki virajlarda iyi olabilir ama aldığımdan beri Bi türlü içime sindiremedim.Halbuki testlerde sıralaması iyi.

 
Lastik havalarını 32 kullanıyorum.Kapı direğinde 29-30 öneriyor fakat ozamana jantın üzerinde gidiyorum gibi geliyor çukurlarda.Lastik belki virajlarda iyi olabilir ama aldığımdan beri Bi türlü içime sindiremedim.Halbuki testlerde sıralaması iyi.
Kapı icerisindeki plakette yazılı ideal Lastik basınçları son derece önemlidir. 

Ben de gözüme inik göründüğü için Dunlop bluresponse lastiklerine yüksek basınçlı hava uygulardım. Ne zaman ki 30-40 km hızla panik frende kızaklamaya  ve gaza yüklenince ASR müdahalesine şahit oldum o zaman fabrika verilerini uygulamaya başladım.  Sizin gözünüze inik görünse de ideal basınç değerlerini uygulanması gerekir. Fren ve tutunma problemlerini çok azaltacaktır. Fakat az önce de söylediğim gibi sert hamurlu ve optimal performans ısısına geç ulaşması nedeniyle ideal basınca sahip olsa da Bridgestone lar beklentilerinizi karşılamayabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@driver_can Can dostum 29-30 derken kapı etiketinde ya 29psi yada 30psi yazması lazım yani her iki basınç değerini 29-30 şeklinde önermez., Benim 17" dijonlarda 32psi yapınca idare eder oluyor., 34 te ise beton gibi oluyor.,34psi 'ı uzun yola çıkacaksam kullanıyorum., şehir içi 32 yapıyorum., ama sizin 18 durban 'ı 34psi anca kurtarır gibime geliyor sunuçta 18" jant ama burda konuşulması gereken esas sıkıntı sizin bridgestone lastiklerin çok çok sert bir yapıda olmasından kaynaklanıyor kanımca bridgestone beton gibi lastiktir 70.000 km yol yapsan bile o lastiğin diş derinliği azaltmasına yetmez., Sizin bence lastik basıncından önce lastiklerin değişmesi sizi sıkıntımızdan kurtaracaktır., @silvershadow Değerli Murat Hocamın önerdiği Goodyear Eagle F1 asmtc 3 olabilir yada benim tavsiyem ise alman üretici olan Continental SportContact 6 çok iyi ve yumuşak hamurlu bir lastiktir., Bazı Continental bayileri abi; SportContact 5 verelim diyebilir., 5'te olabilir fakat SportContact 6 yeni çıktı yeni seriyi almakta fayda var., Bu arada unutmadan; hangi lastik markasını alırsanız alın mutlaka şuan ki lastiklerinize bakarak yük ve hız endeks lerini öğrenerek eğer alacaksanız yeni lastik alın.,Çünkü lastikçi abi abi sana farzı-misal elinde araca uygun yük ve hız endeksli lastik o an için olmadığından ve müşteriyi kaçırmak ta istemediğinden abi sana ZR hız endeksinde lastik verelim diyebilir ama siz yumuşak lastik alıcam diye bir bakarsınız taş gibi ve 2. bir vaka ile tekrardan karşı karşıya kalmışsınız., fabrikanın taktığı lastiklerin üzerinde ki yük ve hız endeksini kesinlikle geçmemek gerek., Lastiğiniz bridgestone 'da olsa başka markada olsa yada olsaydı hep aynıdır.,

Donanım seviyesine göre Golf'te lastik yük ve hız endeksleri

Comfortline 16" dover jant için 91V 

Highline 17" dijon jant için 91W 

Highline 18" durban jant için ???

Öğrenmek için sizin arabanın lastiklerine bakarak belki siz bize söylersiniz..? Muhtemelen ya 91Y yada 91W olması lazım ama aklımda kalmamış :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles highline 18'' Durban için 92Y var üzerinde. Bende de Bridgestone turanza t001 ile geldi araç. Açıkçası bende de yağmurlu zeminde asr ile gidiyorum resmen, fakat yokuş çıkamadığım hiç olmamıştı. Sertlik konusunda katılıyorum, İstanbul'da sahilyolunda zeytinburnunun oralarda acayip bir yol çalışması vardı hala da devam ediyor, geçenlerde 70 km ile seyrederken yolun ortasında kalan 1 karış yüksekliğindeki taştan yapının üzerinden geçip sol ön lastiği patlattım. Lastik 10 sn söndü. Janta bir şey olmasından korkmuştum fakat olmadı. Bir başka dikkatimi çeken hususta; lastik söndü fakat basınç sistemi uyarı vermedi. Kendim şansa inip baktım bir şey olup olmadığına. Trafik olunca önde. 18'' durban için  Goodyear Eagle F1 asmtc 3  öneriliyor anladığım kadarıyla doğru mudur ?

 
@forzaGilles highline 18'' Durban için 92Y var üzerinde. Bende de Bridgestone turanza t001 ile geldi araç. Açıkçası bende de yağmurlu zeminde asr ile gidiyorum resmen, fakat yokuş çıkamadığım hiç olmamıştı. Sertlik konusunda katılıyorum, İstanbul'da sahilyolunda zeytinburnunun oralarda acayip bir yol çalışması vardı hala da devam ediyor, geçenlerde 70 km ile seyrederken yolun ortasında kalan 1 karış yüksekliğindeki taştan yapının üzerinden geçip sol ön lastiği patlattım. Lastik 10 sn söndü. Janta bir şey olmasından korkmuştum fakat olmadı. Bir başka dikkatimi çeken hususta; lastik söndü fakat basınç sistemi uyarı vermedi. Kendim şansa inip baktım bir şey olup olmadığına. Trafik olunca önde. 18'' durban için  Goodyear Eagle F1 asmtc 3  öneriliyor anladığım kadarıyla doğru mudur ?
Alabileceğiniz en iyi lastik ya Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 yada Continental SportContact 5

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 çok beğenilen Asymmetric 2 'nin devamı niteliğinde geliştirilen oldukça başarılı bir lastik kullanıcı yorumlarıda oldukça olumlu..

Continental SportContact 5 ise yol tutuş ve frenleme anlamında kendini kanıtlamış referans sayılabilecek çok başarılı bir lastiktir.. SportContact 6 çıktı fakat sadece 19" ve üzerinde üretilmektedir.. (benim tercihim conti)

Hangisini tercih ederseniz jantlarınız 18" olduğu için ve yanakları da 40 olduğu için jantları korumak adına mutlaka (XL) yanakları güçlendirilmiş versiyonlarını almanızı tavsiye ederim..

 
17 Dijon da aynı lastikle geldi ben durmada da sorun yaşıyorum. Patinaja düşüyor sürekli ASR devreye girmiyor hiç sert frende hemen kayıyor hiç güven vermiyor lastik. 

 

@forzaGilles highline 18'' Durban için 92Y var üzerinde. Bende de Bridgestone turanza t001 ile geldi araç. Açıkçası bende de yağmurlu zeminde asr ile gidiyorum resmen, fakat yokuş çıkamadığım hiç olmamıştı. Sertlik konusunda katılıyorum, İstanbul'da sahilyolunda zeytinburnunun oralarda acayip bir yol çalışması vardı hala da devam ediyor, geçenlerde 70 km ile seyrederken yolun ortasında kalan 1 karış yüksekliğindeki taştan yapının üzerinden geçip sol ön lastiği patlattım. Lastik 10 sn söndü. Janta bir şey olmasından korkmuştum fakat olmadı. Bir başka dikkatimi çeken hususta; lastik söndü fakat basınç sistemi uyarı vermedi. Kendim şansa inip baktım bir şey olup olmadığına. Trafik olunca önde. 18'' durban için  Goodyear Eagle F1 asmtc 3  öneriliyor anladığım kadarıyla doğru mudur ?
Değerli Hocam 

Öncelikle geçmiş olsun 

Yurdumda araç kullanmak zordur. Yolu mu kollayacaksınız yoksa Trafiği mi belli değil.  Afyon yolunda tuzun nimetleri olan köstebek deliklerinden kaçamayıp lastik yarmış biri olarak ne kadar ciddi bir durum atlattığınız konusunda hislerinizi anlıyorum. 

Lastik yarıldıysa tamirine imkan yok. Olsa bile güvenilir değil. İçerisindeki Çelik kuşak kırılmış veya kord katmanı yırtılmış olabilir. Atlama tabir edilen balans vuruntu şuna benzeyen ancak düşük hızlarda daha belirgin ve asla geçmeyen bir titreşim/vuruntu yapar.

Ayrıca İşte böyle durumlarda jantlarınızın replika olmayışı hayat kurtarıcı olabilir.

En az iki lastik almalısınız.  Bu yenileri önlere takarsınız.  Bunların mevcut olanlarla Aynı desende olması lastik gürültüsünü azaltır ve yol tutuş açısından önemlidir. Bulamazsanız bu kadar sert lastik zor bulunur. Anladığım kadarıyla pek de memnun değilsiniz tutuşundan.  En iyisi 4 lastiği de yenilemek olabilir.  Şu an kış lastikleri revaçta olduğundan uyun fiyatla alınabilir.  

Lastik tavsiyem kesinlikle: Goodyear Eagle F1 asmtc 3

Alıp memnun kalmayan görmedim şu ana kadar.

 

Geri
Üst Alt