Golf 7 Doğru lastik basıncı ne olmalıdır?


15 gündür 33 yerine 30 psi olarak ayarladığım lastiklerle dolaşıyorum araç adeta "pamuk"..
Hissedilir bir yakıt artışı da olmadı. Fakat bu hafta lastiklerin sağlığı ve uzun yol hazırlığı sebebiyle 33 e ayarlatacağım.

 

Arkadaşlar iyi akşamlar.golflerimizin fabrikasyon lastik basınçları kaç olmalı. Şimdiden sağolun.hayırlı akşamlar... 

 
2012 ve üzerinde benzin kapağında yazıyor diye bir şey okumuştum. Yük olmadığı zaman 32 psı uygun değer olarak görüyorum ben. Ama net bir değer varsa bilemiyorum.  Yük yoksa arkalar 32, önler 30 yaparım. Eski kangoo dan kalma bir alışkanlık :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kapı icinde yaziyor ama bana mantikli gelmedi 27 psi yaziyor :) Kitapciga bakmak lazim.

 
Merhaba arkadaşlar öncelikli ön ve arka lastiklerimin basınç değeri aynımı olmalı ? Ayrıca başıma gelen bir olayı anlatmak isterim. Bandırma İdoda birgün vapur bekliyordum lassa ekibi yanıma geldi ücretsiz basınç ölçümü yapmak istedi ve bana hava basarken değeriniz ne ise 4psi fazla basmamı pompa çıkarken 4psi basınç kaybı olduğunu söyledi. O zaman clio vardı bende ve ön taraflarlar arka taraflarda 4 psi fark olsun dedi. 16lık lastik basıncı için ön ve arkalar aynı mı olmalı ve bu basınç kaybı nedir ? @silvershadow @yusuf

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1 ve 2. Sıranın farkını ve basınç farkının nerden geldiğini biri açıklayabilir mi ? 2. Sıradaki 'İ' ne anlama geliyor ?

IMG_3431.JPG

 
@EMİR

Değerli Emir Hocam 

Sanırım tıpkı sağlıkçılara verilen eğitim sonrası insan bedenine bir müdahale izni ve sertifikası verilmesi gibi bir lastikçilere de ciddi eğitim ve sertifika alma mecburiyeti konmalı.

Çünkü can taşıyan araçlarımız gerek kendi içerisindeki gerek dışındaki canlılara zarar verebilir. Bunu ağırlık ve hızlarıyla yaparlar. Çoğunlukla sürücü hatasına bağlanır ama yetkili olmayan teknik müdahale sonrası da bir silaha dönüşebiliyor. 

Gerçekten işini bilerek ve severek yapanlar bu sözlerimden müstesna olmak kaydıyla...

Bazıları kendilerini bilgili göstermek için ve otorite olarak göstererek hayatlarında o hep tatmak istedikleri tatmin dugusunu tadabilmek veya "vaaay bak adam nasıl işini biliyor" dedirtip müşterisini bağlayabilmek veya en nazik tabiriyle psikolojik kimi başka tatmin arayışları sonrası  bu tip işkembe-i kübradan sallar.

Hepsi ağız birliği yapmış gibi artık galat-ı meşhur olmuş bazı sözleri söylerler...

"Abi bunlara 36 hava basalım kendine gelsin"

"Patlamış Lastiklere fitil iyidir. Boşluk moşluk kalmaz".

Vs. Vs. Vs.

İşte size söylenen " önden çekişliyse önleri fazla şişirmek lazım " sözleri de bu fikriyâtın altın klasiklerindendir.

Verilecek yanıt basit.

1. Diğerleri hakkinda yorum yapmam dogru olmayabilir ama Golf'te ön/arka ağırlık dağılımı 61/39 dur.

motor hemen her aracta öndedir ama buna aktarma organları eklenince ağırlık oranını doğrudan etkiler. Sadece motoru ortada veya arkada olan süper spor otomobiller %50-%50 yi tuturabiliyor. 

Fakat üretici bu ağırlık dağılımına rağmen ve lastikçilerin söylediklerinin tersine bir uyarı ve yönlendirmesi var.

Normal koşullarda tüm lastiklerinizi sürücü kapı direğinde bulunan değerlerde şişirmeli. 

Hatta soğuk havalarda bile bu değer değişmektedir. 

Yüksek yük veya uzun yol kullanım koşullarına uygun olarak ön ile arka lastikler arasında 8 psi fark bulunur. Önler 33 arkalar 41 psi. olacaktır. 

Siz lastikçiye değil bu alanda yıllarca eğitim almış mühendislik eğitimi ile binlerce kaza ve benzer vakada elde edilmiş deneyime göre bu bilgilerde güncellemeler yapanlara güvenmenizi öneririm. 

 
@silvershadow Güzel bir yazı olmuş hocam fikrinize sağlık :)

Benim sormak istediğim kapıdaki etikete baktım ya göremedim yada anlayamadım kış lastikleri için set edilmesi gereken değer nedir? 

Lastikler Nokian 205/55 R16  

 
@silvershadow Güzel bir yazı olmuş hocam fikrinize sağlık :)

Benim sormak istediğim kapıdaki etikete baktım ya göremedim yada anlayamadım kış lastikleri için set edilmesi gereken değer nedir? 

Lastikler Nokian 205/55 R16  
Değerli Ümit Hocam

16 inch lastikler için önerilen değerler manuel ve benzinli güç ünitesine sahip bir araç için 29 ila 33 arasında değerlerdir.  Şayet kar yağışı varsa imkan olan en düşük değerler seçilir. 29 ila 28 ile gidilmeli.

 
1 ve 2. Sıranın farkını ve basınç farkının nerden geldiğini biri açıklayabilir mi ? 2. Sıradaki 'İ' ne anlama geliyor ?

Ekli dosyayı görüntüle 8189
1. Sıra 160 km ve üstü hızlar için.

2. Sıra 160 km'den düşük hızlar için diye biliyorum. Düşük basınç yüksek hız sonucu lastikler aşırı ısınma yapar. Bir lastiğin yolda havası inerse (seyir halinde) hızınız düşükse lastik parçalanır,hızınız yüksekse lastik ısınır erimeye başlar yanabilir.Böyle bir olay yaşamıştım lastik resmen erimişti dumanlar çıkıyordu. Yüksek hız herkonuda tehlikeli demekki:)

 
1 ve 2. Sıranın farkını ve basınç farkının nerden geldiğini biri açıklayabilir mi ? 2. Sıradaki 'İ' ne anlama geliyor ?

Ekli dosyayı görüntüle 8189
Değerli Emir Hocam 

İlk sıradaki değerler yüksüz veya şehir içi kullanım limitlerini almadan kullanım halinde;  Ön lastikler:33 psi,  Arka lastikler 33 psi

İkinci sırada hava sıcaklığının düşük kabul edilen koşullarda ve soğuk lastiklerle ; Ön lastikler: 29psi,  Arka Lastikler:29 psi

Son sıradaki değerler yüklü ve/ veya şehir içi hız limitleri üzerine sürüş yapacağınız zaman geçerli olmak üzere; Ön Lastikler: 33psi , Arka Lastikler:41 psi

image_25882727632_o.jpg.af3e8900d1ddb3810786bae35f854f89.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Lastik basınç ayarları, önler en az 30psi en fazla 33psi, arkalar en az 29 ipsi en fazla 35 ipsi, bu değerler yol,yük,hız durumuna göre ayarlanmalı. Benim tecrübelerime göre böyle

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

genelde şoför, bazen şoför+ön yolcu, genelde yüksüz ön/arka 32 olarak kullanıyorum. 17 jant/lastik

 

Geri
Üst Alt