276mm FS3 Frenlerden 312mm Geçiş (Octavia)


fazlasiylafakir

Yeni Üye
Katılım
13 Tem 2023
Mesajlar
8
Tepkime puanı
3
Konum
istanbul
Araç
octavia
Arkadaslar herkese merhaba,

Öncelikle bu forumu ayakta tutan yönetici ve üye arkadaslara teşekkür ederek başlamak istiyorum. Forum arkadasları aracılığıyla 2016 Octavia aracıma PLA 3.0 ve nice başa hic bir yerde görmediğim kodlamalar yaptım. Ayrıca Bir Octavia Dönüşümü konusunda @vialace arkadaşın bahsettiği yay dönüşümünü bire bir uygulayarak çok daha keyifli ve sportif bir hissiyat elde ettim. Kendisine de buradan tekrar tesekkurler.

Bu islemler sonrasında aracı RSA stage 1 yazılım uygulatıp kullanmaya başladım. Bugün Kuzey Marmara Otoyolunun Çekmeköy Çamlık tüneli çıkışı kavacık yönündeki eğimde (bilenler bilir) aracı zorladım. Trafik yoğundu 220 gibi hız almaya devam ederken sanırım 205-200 civarlarında frene basmak durumunda kaldım ancak araç beni çok fazla korkuttu. Frene bastığım anda (öyle köklemek tarzında değil normal yavaşlama şeklinde) aracın direksiyonu elimden fırlayacak gibi titremeye başladı. daha önce de bir iki kere hissettirmişti ama bu kadar bariz hiç olmamıştı neredeyse diskler kırılacak jantlar yerinden çıkacakmış gibi hissettim. henüz daha 93bin km de aracın disk balatasını FERODO marka ile değiştirmiştim, araç şuan 111bin km de. totalde 18 bin km kullanım mesafem var bunun 7bin kmsini uzun yolda kullandım. Yine Bir Octavia Dönüşümü konu sahibi arkadaşın aynı şikayetlerde bulunduğu fotoğraflarda da diskin yanık olduğu bariz görünüyor. benim aracın diskleri de şuan bu şekilde yanık.

Asıl soruma gelecek olursak uzun zamandır 1449 turbo setup'ı kurma niyetindey(d)im. frenlerin bu sekilde yetersiz olduğunu biliyordum ancak bu kadar güvensiz olduğu bugüne kadar yüzüme hic bu kadar sert vurmamisti . (benzinli octavialarda 288mm fren var dizeller 276. )

Aracımda FS3 fren var. Kaliper tutucuları taşıyıcılara bağlı durumda ve 288den 312 ye geçiş gibi kolayca büyütülemiyor. Golf 7 a3 ün taşıyıcıları bu iş için uygun gözüküyor ancak parçacılara sorduğumda abs sensörünün içinde veya dışında kalanlar olduğunu özellikle hangisini istediğimi bana sordu. neticesinde cevap veremedim.

Benim araç icin gerekli olan parca listesi konusunda bu konuda deneyimli daha önce değişim yapmış ya da bilgisi olan arkadaşların yardımına ihtiyacım var.

birazcık uzun yazdım okuyan vaktini aldığım herkese tesekkürler.
 
Merhabalar,
Anladığım kadarıyla aynı yolun yolcusuyuz :) Ben frenleri 1449'lu iken de standar oalrak kullanıyordum ancak 250 den 100 bandına birden fazla düşüşlerde rahatsız ediyordu beni. Ben de o sebeple fren büyütme işine girdim. Eğer siz de sıfır 1449 bulabiliyorsanız en kısa sürede yaptrın derim zira fren parçaları çok daha kolay bulunuyor.
Ben kendi konumda da bahsettiğim gibi aynı model A3 taşıyıcısı ve 2015 Passat 1.6 tdi/ Arteon kaliperleri ile çözmüştüm. Bu abs sensörü içinde dışında muhabbetinden ziyade sanayi deyimiyle çeneli/çenesiz diye ayırıyorlardı taşıyıcıları. Bizdeki FS3 olanlar çeneli diye geçiyor. Size çenesiz diye tabir edilenlerden lazım.

Ayrıca foto vb koyabilirseniz görelim aracınızı. Ben de benim konuyu güncelleyip yazlık jant lastik kombinimi ve deneyimlediğim farklı yazlık lastikler hakkında yorumlarımı paylaşacağım
 
Merhabalar,
Anladığım kadarıyla aynı yolun yolcusuyuz :) Ben frenleri 1449'lu iken de standar oalrak kullanıyordum ancak 250 den 100 bandına birden fazla düşüşlerde rahatsız ediyordu beni. Ben de o sebeple fren büyütme işine girdim. Eğer siz de sıfır 1449 bulabiliyorsanız en kısa sürede yaptrın derim zira fren parçaları çok daha kolay bulunuyor.
Ben kendi konumda da bahsettiğim gibi aynı model A3 taşıyıcısı ve 2015 Passat 1.6 tdi/ Arteon kaliperleri ile çözmüştüm. Bu abs sensörü içinde dışında muhabbetinden ziyade sanayi deyimiyle çeneli/çenesiz diye ayırıyorlardı taşıyıcıları. Bizdeki FS3 olanlar çeneli diye geçiyor. Size çenesiz diye tabir edilenlerden lazım.

Ayrıca foto vb koyabilirseniz görelim aracınızı. Ben de benim konuyu güncelleyip yazlık jant lastik kombinimi ve deneyimlediğim farklı yazlık lastikler hakkında yorumlarımı paylaşacağım
Evet hocam, sizin konunuzdan yola çıktım diyebilirim aslında. Hep biraz daha yere yakın olsa ne olur diye düşünüp duruyordum ama böyle çok abartıya kaçmadan konfordan çok ödün vermeden nasıl yapabilirim diye çok araştırdım. Sizin konuya da tesadüfen denk geldim, sizin aracın duruşu vs çok hoşuma gitti hemen arayışlara basladım cıkma neredeyse sıfır ayarındaki yaylarla değiştirdim. Aracın konforundan sertliğinden ve yol tutuşundan çok memnunum.

Aracın üstünde opsiyon 17 Teron jantlar var. Yay değişimi yaptıktan sonra siyah plastidip ile boyadım. Yaklaşık 9-10 ay olmasına rağmen hala ilk günkü gibi sağlam bir sekilde duruyor.
Yay değisiminden sonra aracın yüksekligi bu sekilde.
IMG_8241.jpg

1dc7ff28-ad23-4b44-8df1-98d2e40a6dfb.JPG

Fren konusuna gelince aracın frenleri suan inanilmaz derecede yetersiz. Arac zaten eğimli yolda 230 ancak görüyor. O hızlarda frene tamamen basacak bir senaryo oluşmadı ancak sanırım öyle bir durum başıma gelse aracın durma şansı sıfır. 200den 150ye hafif hafif düşmek istediğimde inanılmaz sert tepki verdi diskler kırıldı sandım o derece. Çıkma parcacılara baktım ancak amortisörlerin de değismesi gerektiğini söyleyenler bile oldu. Bende tam net bir sey bilmediğim icin öğrenene kadar almak istemedim. Belirttiğiniz sekilde cenesiz arastirma yapayım en kısa sürede.

İlginize tekrardan tesekkür ederim.
 
daha önceden a5 arkasından a7 octavia sahibiydim, geçen sene super b ye geçtim.a5 ve a7 kasaları yazılımlı kulandım. a7 kasayı fazla zormaladım en sert kullandığım selanik ipsala arasını git gel 180-235 km hız arasında kullandım. A5 kasa octaviyayi 2012-2016 yillarinda kullandım 120.000 km sattım yurtiçi yurtdişi yollarında canına okudum, 2 aracında diskleri orjinaldi değiştirmedim ama disk yanığı hiç oluşmadı. sende neden oluştu anlamadım. diskler önemli yanılmıyorsam 2.0 motor octviaların disklerini 1.6 kasalara uydurabiliyorlardi . stage 1 yazılımla bile octavia çok keyifli hala geliyor hızı seve birisin anadolu yakasının yolları düzgün, avrupa yakasına geçersen dikkatli ol mahmutbey edirne arası yollarda çok sıkıntı var
 

Geri
Üst Alt