[Çözüldü : Güncelleme] Motor ışığı yandı


Katılım
23 Ara 2023
Mesajlar
79
Tepkime puanı
37
Konum
İstanbul
İsim
Ali Osman
Araç
2014 VW Golf 1.2 TSI BMT 105 PS Comfortline
Sabah 10 dk oldu aracı çalıştıralı, yolda giderken motor ışığı yandı, kenara çekip stop ettim bekledim sönmedi :/ multimedya ekranında bilgi yok, araç 2014 golf 1.2 tsi.
 

Ekli dosyalar

  • P_20240314_074132.jpg
    P_20240314_074132.jpg
    223.3 KB · Görüntüleme: 44
Son düzenleme:

Sabah 10 dk oldu aracı çalıştıralı, yolda giderken motor ışığı yandı ne yapmam lazım kenara çekip stop ettim bekliyorum : / multimedya ekranında bilgi yok araç 2014 golf 1.2 tsi


Geçmiş olsun...
Mediada çıkmıyor ise en basiti vagcom cihazı bağlanıp arızanın nereden geldiği tespit edilebilir... Yada servise...


Örneğin;
Bujilerden birisi olabilir...
Yakıt aldı isen sulu olabilir...
 
Upvote 0
Geçmiş olsun...
Mediada çıkmıyor ise en basiti vagcom cihazı bağlanıp arızanın nereden geldiği tespit edilebilir... Yada servise...


Örneğin;
Bujilerden birisi olabilir...
Yakıt aldı isen sulu olabilir...
Yola devam edebilir miyim peki hocam
Eve varış 22 km gösteriyor çektim kenara tem yolunda bekliyorum
 
Upvote 0
Yola devam edebilir miyim peki hocam
Eve varış 22 km gösteriyor çektim kenara tem yolunda bekliyorum

Motor ışığı yanmış sonuçta bilemiyorum devam edersin kötü bir durumla da karşılaşma ihtimalin olabilir...

basit bir sorun da olabilir yada kötü bir durumda...

vw yol yardımını arayıp onlardan destek alsan onlarda cihaz var mesela gelip bakabilirler belki bilemiyorum...
 
Upvote 0
Hocam sarı motor ışığının anlamı motorun çalışmasında ciddi sıkıntılar var ve arıza moduna geçiş yapılmış demektir. Aracın en yakın servise götürülmesi gerekmektedir. Bunun bir çok nedeni vardır. Bu durumda doğrudan bir yanıt vermek zor.

Aracı keyfi olarak kullanmayın basit veya büyük bir arıza olup olmadığını bilemezsiniz. En kısa zamanda bir servise/ustaya götürmelisiniz.
 
Upvote 0
Hocam sarı motor ışığının anlamı motorun çalışmasında ciddi sıkıntılar var ve arıza moduna geçiş yapılmış demektir. Aracın en yakın servise götürülmesi gerekmektedir. Bunun bir çok nedeni vardır. Bu durumda doğrudan bir yanıt vermek zor.

Aracı keyfi olarak kullanmayın basit veya büyük bir arıza olup olmadığını bilemezsiniz. En kısa zamanda bir servise/ustaya götürmelisiniz.
Evet hocam farkındayım. Döndüm geri eve birazdan Avek servise götüreceğim. Aracı yeni aldım 2-3 ay oldu. 10 bin bakımı da yeni zaten. Suyunu yağını kontrol ettim sorun görünmüyor. Çekişinde de gidişinde de problem yok şimdilik, araç 144 binde 120 bine kadar yetkili servise götürülmüş. Ben de ilk defa yetkiliye gideyim bakalım umarım kötü bir şey yoktur.
 
Upvote 0
Geçmiş olsun umarım büyük bir sorun yoktur. Aynı ışık bende de yanmıştı cihaza bagladığında oksijen sensör arızası verdi bende hemen değişmemiş bir süre o ışık ile beraber gezmiştim. Ama cihaza bağlamadan ne olduğu bilinemez. Farklı bir sorunda olabilir. Bildiğim kadarı ile sarı değilde kırmızı yanarsa o ışık aracı hareket ettirmemeniz gerek .
 
Upvote 0
Muhtemelen sensörlerden birini ecu okuyamıyor. Araça raha çalışıyor ve yolda gidiyorsa ve mekanik bir ses gelmiyorsa motor beyni veya abs beyni gibi birimler veri okuyamadığı için olabilir. Sensörlerden biri bozulmuşta olabilir. Kaputu açıp gözle kontrol edin bir problem yoksa yola devam.
 
Upvote 0
Evet hocam farkındayım. Döndüm geri eve birazdan Avek servise götüreceğim. Aracı yeni aldım 2-3 ay oldu. 10 bin bakımı da yeni zaten. Suyunu yağını kontrol ettim sorun görünmüyor. Çekişinde de gidişinde de problem yok şimdilik, araç 144 binde 120 bine kadar yetkili servise götürülmüş. Ben de ilk defa yetkiliye gideyim bakalım umarım kötü bir şey yoktur.

Avek Tekstilkente gideceksen servis danışmanı Fatih Yaçan dan randevu al iyi ve bilgili arkadaş...
 
Upvote 0
Maalesef Avek yetkili servise götüremedim verilen fiyat ×3 katı gibi bir şeydi, durumum el vermiyor ona şu an @metinkar :/ Ümraniye Sanayide özel bir servise götürdüm, bilgisayara bağladık. Ateşleme arızası vermiş, birkaç hata daha vardı. 9 şubatta çalıştıramamıştım o günü de işlemiş ecu, yine zengin karışım ve ateşleme sinyali çok kere gitmiş yazıyordu. Hataları sildik 4 bobin ve 4 bujiyi ngk olarak değiştirdik. Sorun çözüldü gibi görünüyor umarım tekrarlamaz ya da sensör hatası vs çıkmaz. Takip edeceğiz artık. Ufak çaplı kriz tecrübesi oldu. Teşekkür ederim ilginiz için. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

İlaveten; bobin daha önce değiştirilmiş bosch takılmış. Gerçi arabanın neresine baksam bosch marka takılmış bujilere kadar. Balata ses yapıyor, ateşlemede sıkıntılar vs derken bosch için kötü bir intiba oluştu bende.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Maalesef Avek yetkili servise götüremedim verilen fiyat ×3 katı gibi bir şeydi, durumum el vermiyor ona şu an @metinkar :/ Ümraniye Sanayide özel bir servise götürdüm, bilgisayara bağladık. Ateşleme arızası vermiş, birkaç hata daha vardı. 9 şubatta çalıştıramamıştım o günü de işlemiş ecu, yine zengin karışım ve ateşleme sinyali çok kere gitmiş yazıyordu. Hataları sildik 4 bobin ve 4 bujiyi ngk olarak değiştirdik. Sorun çözüldü gibi görünüyor umarım tekrarlamaz ya da sensör hatası vs çıkmaz. Takip edeceğiz artık. Ufak çaplı kriz tecrübesi oldu. Teşekkür ederim ilginiz için. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

İlaveten; bobin daha önce değiştirilmiş bosch takılmış. Gerçi arabanın neresine baksam bosch marka takılmış bujilere kadar. Balata ses yapıyor, ateşlemede sıkıntılar vs derken bosch için kötü bir intiba oluştu bende.

Hadi geçmiş olsun bakım yapmadı isen bir de güzel bakım yaptır unutma aldığın kişi yaptırsada kafan rahat olsun...
 
Upvote 0
Hadi geçmiş olsun bakım yapmadı isen bir de güzel bakım yaptır unutma aldığın kişi yaptırsada kafan rahat olsun...
Eski sahibi ilk 5 sene Rekor-Avek yetkilide baktırmış, sonraki 5 sene de sanayide yaptırmış. Sıvı ve filtre bakımları aldığımda yeni yapılmıştı 1000 km sonra aldım. 24 bin km önce de triger devirdaim vs değişmiş hatta ağır bakım yapılmış ama sanayide arkadaşı bir ustadan yaptırmış maalesef listesi yok adam sadece kullanıcıymış. O ağır bakım kmyi baz alarak talip ediyorum. Teşekkür ederim ilgi ve alakanız için.
 
Upvote 0

2 hafta önce motor lambası yakmıştı. Buji ve bobin takım olarak değişti ve geçti. Bugün motor ışığı tekrar yandı. Ateşleme hatası vermemişti.

Toplamda 2 hata vardı; cihaza bağladığımızda egzoz - zengin yakıt sebepli yaktığını gördük. Bir de klima kompresörü olağan dışı kapatmış kendini. Usta, düşük devirli kullanmaktan kurum bağlamış olduğunu söyledi. Yüksek devirde yakıta temizleyici koyup yol yapmamı önerdi.

Tavsiyelerinizi almak isterim. 2014 golf 1.2 tsi dsg aracım. Ek olarak aracın manifolduyla pistonların arasını temizlememiz lazım dedi. Bu işlemi yaptırmam şart mı nasıl bir yol izlemem lazım. Tecrübelerinize talibim teşekkür ederim.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt