Direksiyonda oluşan çatlaklar ve kolay çizilmesi


Buna benzeyen bir sorun da benim DSG vites topuzunda var. şuan için çok sırıtmıyor ama ilerleyen zamanlarda sanki artacak gib. bakalım ne yapabilecekler :)  

 

@maniax

Değerli Murat Hocam 

Başınıza gelenler kolay kabul edilebilir şeyler değil.

Marka olmak, müşteri memnuniyetinden de geçer. Onlar için küçük ama kullanıcı için büyük değeri olan durumlar olabiliyor.

Ben sonucu bakımından benzemeyen bakım sonrası yakıt tüketimininin anormal artışı ile yaşamıştım. Ne onlar bana neden böyle olduğunu anlatabildi ne de ben ikna oldum. Kendimce yaptığım çıkarımın doğruluğunu yıllar sonra da olsa gördüğümde rahatladıysam da iş işten geçmişti. 

Bu denli basit bir konuda topu taca neden attıklarını anlamak zor. 

Kimi zaman karar alma mekanizmalarının sağlıklı işlemediği inancımı koruyup bu durumun genel geçer olmadığından markaya olan güveninin ortadan kalkmamasını umuyorum.

Benzer durum cenk Hocamın başına gelmişti. Hatta sadece direksiyonda değil DSG vites kolunda da benzer durum yaşanmıştı.@cenko32Sonrasında irtibatını kaybettiğimiz için sonucu bilemiyoruz.

Böylesi durumda sonuç garantisi elbette olmamak kayfıyla sosyal medya veya çok takip edilen siteler üzerinden baskı kurmak da mümkün. 

İnternette şikayetvar ve benzeri sitelerde bu durumu yazarak başlayın derim ben.

Bir sonuç olmasa da bu durumu aracınıza sevgisizlik ile ödetmeniz bana haksızlık gibi geldi... Siz haklıya hakkını teslim ettiniz ve sorumlu firmaya hesap sordunuz ve soracaksınız ama gönül bağınız olan mavişinize kızmakta bana kalırsa haklı değilsiniz. 

Bu hayatta olmasını istediğimiz şeyler olması gerektiği gibi olmayınca kendimize hayatı zindan etmek haksızlık gibi geliyor bana. Nihayetinde sizi yarı yolda bırakıp güveninizi boşa çıkarmadı. Ve ararsak mutsuz olacağımız o kadar fazla şey var ki...

 
Murat yerden göğe kadar haklısın kardeşim. Facebook ve twitter hesaplarınada resimli şekilde yaz. Tüm sosyal medya kaballarında görsünler. Ss geridönecekler..

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bu konuda tüketici mahkemeleri de rol alamazlar mı? Sonuçta ortada ayıplı bir ürün var. En azından bilirkişi raporu istenmeli. Doğuş tek taraflı karar vermiş,uyguluyor..

 
Bu deri gerçek deri ise kaliteli bir deri olmadığı çok açık. Şikayet var etkili olabilir onu atlamayın ayrıca facebooktaki vw paylaşımlarının altına direksiyonun fotoğrafını ve yaşadığınız durumu anlatan yazıyı yorum olarak ekleyin sizden iletişim bilgileri istenerek dönüş yapılacaktır.

 
@silvershadow

hocam zaten mavişe karşı hissettiğim soğukluktan sonra "abi benim ne suçum var" dercesine mahsun mahsun bakınca hata ettiğimi anladım :)

hemen sert bir virajın apeksine doğru dalarak, arkasını açışını, ardınan kontra ve esp ile mükemmel şasi dengesini test ederek gönlünü aldım  :mad:

şikayetvar'a yazdım durumu. inanılmaz direksiyon soyulması şikayeti var ve doğuş otomatiğe bağlamışçasına şu cevabı veriyor:

"ter, krem, kullanıcı hatası!!

kusuru üretici firmada aramaları gerekmiyor mu? bu kadar insan elleri neutrogena kaplı ve sırılsıklam mı dolaşıyor?

hadi diyelim öyle dolaşıyoruz, mutlaka bu halde olup başka marka araç kullanan insanlar da var. kime direksiyonum soyuldu çatladı desem yüzüme öylece bakıyorlar.

tek ve ufacık umudum almanya. ama çok ta profesyonel olmayan anlatımıma "doğuşa sorun o bilir" diye cevap vermeleri kuvvetle muhtemel

 
Aslında alt alta toplayınca insan hayret ediyor. Sınıfının standartlarını belirleyen bir araçta direksiyon ve dsg için hala kullanıcılar korkulu rüya görüyorlar.
Bazen düşünüyorum CVT Corolla alsaydım 10 sene kafam rahat ederdi. Sorun yaşamazdım.
Diğer taraftan içine sinmeyen bir araca binmek de kolay değil... :/

 
Bu deri gerçek deri ise kaliteli bir deri olmadığı çok açık. Şikayet var etkili olabilir onu atlamayın ayrıca facebooktaki vw paylaşımlarının altına direksiyonun fotoğrafını ve yaşadığınız durumu anlatan yazıyı yorum olarak ekleyin sizden iletişim bilgileri istenerek dönüş yapılacaktır.
Değerli Ahmet Hocam;

Daha önce de direksiyon derisi hakkında tespit ve yorumlarım olmuştu. en iyimser tahminle 150 bin liralık BMW 320 iED testi esnasında en fazla dikkatimi çeken ve asla içime sindiremediğim şey zımpara kıvamındaki sertlik ve hissizlikteki direksiyonuydu. Golf'e bakınca ne büyük bir nimet olduğunu anlıyorum. Nedeni aslında uzun uzadıya açıklanması gereken bir durum ve deri konusunda uzman bir dostumuz söz alsa iyi olurdu; ancak iş başa düştü.

Deri işlenmesi kolay olmayan maddelerdendir. Bir yandan renk, bir yandan görünüm bir yandan da dayanımının kullanılan yere uygun olması için yapılan işlemler esnasında yumuşaklık-sertlik, dayanıklılık- yumuşaklık, görünüm-dayanıklılık gibi adeta kılıcın iki keskin tarafı misali kaçınılması gereken iki taraf ortaya çıkar.

Şayet dayanıklı olmasını istersek sertleşir ve alışık olduğumuz daha doğrusu hissetmek istediğimiz o yumuşak dokunuşu vermez. Yumuşaklığını korumak isterken de kolayca yırtılmasına neden olabiliriz.

Çoğumuz sadece tabaklamayı duymuştur. Oysa; retenaj, sepinaj, Tav, yağlama, Boyama, fiksasyon, gergi ve finisaj benzeri işlemlerle  derinin istenen özellikleri kazanması sağlanır.

En basit örneğiyle dayanıklı olsun diye sert olması tercih edilen lastiklerin yol tutmayıp patinaj yapması veya sürüş hissi vermemesi misali sert deri de dayanıklı olmasına dayanıklıdır ama uğrunda vazgeçilen yumuşaklık ve dokunma hissi kaybı nedeniyle plastik veya zımparadan farksızdır.

Keşke sorun bununla bitseydi ama bitmez...

Daha kimyasallara, güneşin radyoaktif ve ısı etkisine, dünyada bilinen en  kuvvetli asit türlerinden biri olan ve hatta krom'u bile eritebilen insan elinin terine, kullandığımız krem ve koruyucu losyonlara, kir, toz, leke, sıvı ve mekanik sürtünmelere de dayanmalıdır...

İşte tüm bu imkansız işleri yaparken bazı işlemleri başarılı veya olması gerektiği gibi yapılmayan malzemelere de rastlanır; tıpkı ilk çıktığı yıllar pasifik maviye o muhteşem derinliği sağlayan kendine özgü verniğinde hatalar olması gibi kimi kullanıcılar mağdur olabiliyor. Doğuş bunları da üretim hatası olarak kabul etmemiş, açılan dava sonrası bilir kişiler sorumlu olduğuna hükmetmişti.

Önümüzdeki örneğe bakarak; binlerce on binlerce sattığı üründen bir kaçında ortaya çıkan bu durumu müşteri memnuniyeti ve sadakati lehine sineye çekmek ve üretim hatası olabileceğini kabul etmek yerine kolay yolu seçerek ve sattığı binlerce aracın kazancı yanı sıra binlerce sırada bekleyeni öngörerek bir tanesinin mutsuz olmasını umursamayıp kullanıcıya suçu yıkmakta.

Herhangi birine de yapılmamalı mutlaka ama...Aracını bu kadar seven ve bu denli özen gösteren birine karşı yapılamaması gereken bir hareket bu.. Direksiyon hor kullanılmış olsa doğal bir çıkarımla kullanıcı hatasına bağlayalım; fakat eşinin baskı ve şiddetine direksiyonu çizilmesin diye rağmen yüzük dahi takmayan birine haksızlık olur. @maniax

Keşke imkan elverse Murat Hocama hukukî destek verebilsek veya dava açabilmesi için maddi destek verebilseydik. Bir araya gelip yiyip içmek elbette önemli ama bir araya gelmesek de gönüllerimizin bir olduğunu en güzel böyle kanıtlardık Doğuş'a. Bundan sonra Söz sizde..

Bir araya gelerek gücümüzü görseler ve bir kişinin aslında ne kadar önemli olduğunu görselerdi.. İşte bizim bu forumu kurarken hayallerimizden biri de buydu. 

Sonuçta;

Kalitesi düşük olan; derisi çatladı diye genelleyip Golf'ün kalitesiz olmadığını vurgulayalım.

Bence kalitesiz olan direksiyonun derisi değil..

kösele gibi olmuş Doğuş'un yüzü..

 
Değerli Ahmet Hocam;

Daha önce de direksiyon derisi hakkında tespit ve yorumlarım olmuştu. en iyimser tahminle 150 bin liralık BMW 320 iED testi esnasında en fazla dikkatimi çeken ve asla içime sindiremediğim şey zımpara kıvamındaki sertlik ve hissizlikteki direksiyonuydu. Golf'e bakınca ne büyük bir nimet olduğunu anlıyorum. Nedeni aslında uzun uzadıya açıklanması gereken bir durum ve deri konusunda uzman bir dostumuz söz alsa iyi olurdu; ancak iş başa düştü.

Deri işlenmesi kolay olmayan maddelerdendir. Bir yandan renk, bir yandan görünüm bir yandan da dayanımının kullanılan yere uygun olması için yapılan işlemler esnasında yumuşaklık-sertlik, dayanıklılık- yumuşaklık, görünüm-dayanıklılık gibi adeta kılıcın iki keskin tarafı misali kaçınılması gereken iki taraf ortaya çıkar.

Şayet dayanıklı olmasını istersek sertleşir ve alışık olduğumuz daha doğrusu hissetmek istediğimiz o yumuşak dokunuşu vermez. Yumuşaklığını korumak isterken de kolayca yırtılmasına neden olabiliriz.

Çoğumuz sadece tabaklamayı duymuştur. Oysa; retenaj, sepinaj, Tav, yağlama, Boyama, fiksasyon, gergi ve finisaj benzeri işlemlerle  derinin istenen özellikleri kazanması sağlanır.

En basit örneğiyle dayanıklı olsun diye sert olması tercih edilen lastiklerin yol tutmayıp patinaj yapması veya sürüş hissi vermemesi misali sert deri de dayanıklı olmasına dayanıklıdır ama uğrunda vazgeçilen yumuşaklık ve dokunma hissi kaybı nedeniyle plastik veya zımparadan farksızdır.

Keşke sorun bununla bitseydi ama bitmez...

Daha kimyasallara, güneşin radyoaktif ve ısı etkisine, dünyada bilinen en  kuvvetli asit türlerinden biri olan ve hatta krom'u bile eritebilen insan elinin terine, kullandığımız krem ve koruyucu losyonlara, kir, toz, leke, sıvı ve mekanik sürtünmelere de dayanmalıdır...

İşte tüm bu imkansız işleri yaparken bazı işlemleri başarılı veya olması gerektiği gibi yapılmayan malzemelere de rastlanır; tıpkı ilk çıktığı yıllar pasifik maviye o muhteşem derinliği sağlayan kendine özgü verniğinde hatalar olması gibi kimi kullanıcılar mağdur olabiliyor. Doğuş bunları da üretim hatası olarak kabul etmemiş, açılan dava sonrası bilir kişiler sorumlu olduğuna hükmetmişti.

Önümüzdeki örneğe bakarak; binlerce on binlerce sattığı üründen bir kaçında ortaya çıkan bu durumu müşteri memnuniyeti ve sadakati lehine sineye çekmek ve üretim hatası olabileceğini kabul etmek yerine kolay yolu seçerek ve sattığı binlerce aracın kazancı yanı sıra binlerce sırada bekleyeni öngörerek bir tanesinin mutsuz olmasını umursamayıp kullanıcıya suçu yıkmakta.

Herhangi birine de yapılmamalı mutlaka ama...Aracını bu kadar seven ve bu denli özen gösteren birine karşı yapılamaması gereken bir hareket bu.. Direksiyon hor kullanılmış olsa doğal bir çıkarımla kullanıcı hatasına bağlayalım; fakat eşinin baskı ve şiddetine direksiyonu çizilmesin diye rağmen yüzük dahi takmayan birine haksızlık olur. @maniax

Keşke imkan elverse Murat Hocama hukukî destek verebilsek veya dava açabilmesi için maddi destek verebilseydik. Bir araya gelip yiyip içmek elbette önemli ama bir araya gelmesek de gönüllerimizin bir olduğunu en güzel böyle kanıtlardık Doğuş'a. Bundan sonra Söz sizde..

Bir araya gelerek gücümüzü görseler ve bir kişinin aslında ne kadar önemli olduğunu görselerdi.. İşte bizim bu forumu kurarken hayallerimizden biri de buydu. 

Sonuçta;

Kalitesi düşük olan; derisi çatladı diye genelleyip Golf'ün kalitesiz olmadığını vurgulayalım.

Bence kalitesiz olan direksiyonun derisi değil..

kösele gibi olmuş Doğuş'un yüzü..
Murat hocam bu uzunca açıklama için çok teşekkür ederim.

Doğuşun tutumu konusunda sonuna kadar haklısınız, golf ün de sınıfının en kaliteli modeli olduğu konusunda da hemfikiriz fakat forumdaki arkadaşların bahsettikleri , fotoğraflardaki direksiyonların durumu ve internetteki şikayetlerin çokluğuna bakarsak daha önceki golf modellerinide incelersek bize az çok bazı şeyleri anlatıyor. Bir aracın Maalesef her yönü mükemmel olmayabiliyor.

En yakın zamanda kullandığım kiralık ve 20 bin km deki aynı grupta yer alan a3 te böyle bir sorun görmedim. Arkadaşımın 2007 model  80 bin km deki golf 5 inde görmedim.

Diğer bir arkadaşımın 2012 yılında 0 km aldığı i30 u meşgul olduğu için 5000 km kontrolüne ben götürdüm ve şikayet olmamasına rağmen genel sıkıntıdan dolayı direksiyon simidi sipariş edildi biz problemin gerçekten olduğunu yeni direksiyon gelene kadar farkettik. Gelen direksiyonun derisi bayağı farklı idi. Önceki direksiyonun derisi kağıt kıvamındaydı. Buda Hyundai markasının ve servisinin güzelliğini gösterir. Sorun olur olmayacak diye bir kaide yok fakat iş o sorunu müşteriyi kırmadan, yormadan halletmekte ama maalesef bu kafa doğuşta kesinlikle yok.

 
@ahmet3976 yaklaşık 10 yıl hyundai marka 2004 elantra,2011 yeni elantra kullanmış biri olarak hyundai gerçekten müşteri memnuniyeti ve garanti konusunda çok iyi.

2011 elantramın garantiden 4 amortisör ve yayı, arka pandizotu, arka park sensörünün biri, kontak anahtarın aşınması vs. ikiletmeden direk değişim yapıldı. 5yıl 150bin km garanti bitmeye yakın aracı değerinden sattım. yeni araçlarında 7 yıl 80bin km garanti veriyor. (benim için yılda max.10bin km yapan için 7 yıl garanti, daha ne olsun.) ilave ücret falan yok. vw 2 yıl garanti uzatmaya bin küsür lira alıyor. yazık...

tamam golf daha kaliteli ve genel olarak güzel bir araç. ama servis konusunda hyundaiyi mumla arıyorum. 

 
Doğuş un bu tutumunu ne şimdiye kadar anladım ne de gelecekte anlayabileceğim. VW ne kadar iyi ise Doğuş satış sonrası o kadar umursamaz davranıyor. Anlamak mümkün değil. Sosyal medya üzerinden gidip, sabrınız var ise mahkemeye vermek gerek. Mahkeme huzurunuzu bozacak ise uğraşmayın.

 
Merhaba arkadaşlar,

Bu bölgesel sorunun tek bir açıklaması var, o da arabaya binerken sağ pantolon cebimizde telefon yada sert bir cisim var ise bacağımız direksiyona sürttüğünde bu şekilde deriyi deforme ediyor, geçtiğimiz kış uzun bir mont ile ve cepleri dolu iken araca binmiş ve sürüş pozisyonuna göre direksiyon düz konumdayken sol alt tarafında teknik resimlerde kaynak işareti gösterilmiş gibi yaklaşık 5 mm genişliğinde 60 mm uzunluğunda sıra sıra yarım daire şeklinde çok derin olmayan hasarlar olduğunu görmüştüm, bunu fark etmeden aynı şekilde araca binilmeye devam etseydim eminim direksiyon simidimin altı çok daha kötü bir hal alacaktı. Bu problemin  ana sebebinin de direksiyon derisinin normalden ince kullanılmasına yoruyorum. Yoksa ilk defa mı deri direksiyon simitli araba kullanıyoruz... muhtemelen maliyetleri azaltmak için böyle bir yola gidilmiştir.

Saygılarımla

 
1.5 yaşında bir aracın direksiyonunda olmaması gereken çatlaklar fark ettim aracımda, servisle çok güzel kavga çıkacak, ter diyecekler, derinin özelliği diyecekler...

Ben de asit mi çıkıyor kardeşim bu ellerden, senelerce dericilik yaptım derinin özelliği deyip asabımı bozmayın diyeceğim, onlar ısrar edecek ben Almanya'ya yazacağım, araca expertiz yaptiracaklar sonra kabul edecekler ya da etmeyecekler...

Bakalım çok heyecanlı gunler beni bekliyor, çok eğleneceğiz birlikte...

:)

 
8a22c2ceb8e2d96a3bf84012b389af3b.jpg
58b777722d9ec19f5db9cb43f23b82c5.jpg
fbc7a8b4005288a87337fb55a5e1bc27.jpg


Örnek olması açısından başka bir forumdan fotoları buraya koyuyorum yalnız link yada adres yok.direksiyon çok fazla deforme olursa yada isteğe göre yaptırılabilir.güzelde olmuş.

2016 golf7 1.2 tsı comfortline manuel beyaz sürüş komfor ve ışık paket.

 


Geri
Üst Alt