Golf 7 ile Opel Astra'nın karşılaştırması



Elektronik el freni yapıp onun fonksiyonlarını otomatik yapamayan mühendislerin çalıştığı yer Opel Fabrikasıdır.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
sıkı bir mercedes kullanıcıydım ve c segmenti araç almaya karar verdim maddi nedenlerden dolayı . 

Neredeyse tüm c segmenti araçları test ettim hemde 5-10 dakika değil , araç kiralayıp bir kaç gün boyunca kullandım ve arasında direk elediğim ilk araç megane ikincisi astra oldu , golf ve astra yanyana bile gelmemeli bence , bunu golf hastası olduğum için söylemiyorum ki öylede değilim zaten . 

Neden Golf ,

Koltuğa oturduğum zaman ön konsolun beni bunaltmadığını gördüm , gayet ferah ve arka yolcu kısmıda oldukça ferah 

şöför ve yolcuyu ayıran orta bölmenin alçak olmasına rağmen premium bir görüntü vermesi

kapı yanlarındaki bölmelerde ve kapı fitillerinde kadife kullanmaları beni baya etkiledi ve yalıtım çok iyi araç içerisinde neredeyse ses hiç yok

yakınlarıma golf aldığımı söylediğim zaman kimsenin olumsuz yorum yapamaması :)

bu güne kadar golfü eleştiren kimse görmedim , he ulaşamayan eleştirebilir ona da birşey diyemiyorum artık . Allah herkese nasip etsin 

 
Opel başarılı bir firma olmayı sürdürebilse, her yıl ha battı ha batacak, satıldı satılacak muhabbetleri olmazdı. Neticesinde Alman hükümetinin bahşettiği milyarlarca dolarlık hibelere rağmen tutunamadı ve kendisi gibi çok başarılı(!) bir grup olan PSA grubuna satıldı.

Edit: Eski opelleri hatırlarsınız belki 70-80li yıllardan. Taş gibi arabalardı. Ne zaman işin içine Amerikan GM girdi, Opel o gün bitti. Motor Gm, elektronik aksam Gm, cam bile Gm. Kendi motorunu üretemeyen bir otomotiv firması zaten batmaya müstehaktır.

"Often Copied, Never Equalled"

 
Bence golf7 ile astra k arasında bir kıyaslama yapılacaksa bir çok sebepten dolayı astra k seçilmelidir. Ww imaj için tercih ediliyor. Oysa ki rakamlar tam tersini söylüyor. Geçmişteki motor seçeneklerinde performans olarak hep astranın gerisinde kalmıştır ww. Üstelik şanzıman konusunda da otomatik tecih edenler için dsg gibi sorunlu bir yarı otomatik kullanılmaktadır. Tüm şikayet sitelerinde insanların dsg arızalarından neler çektikleri acı tecrübeleri detaylı anlatılıyor. En dolu paketler kıyaslandığında bile Donanım olarak astra hep öne çıkıyor. Buna rağmen ses-bir fikirli ve imaj öncelikli düşünen kişiler hala ww tercih edebiliyor. Üstelik tüm bu eksilerine rağmen imaj tercihinden dolayı ww tercih edenler hep çok daha fazla ödemek zorunda kalıyorlar. Sonuç olarak Golf7 ile astra k arasında tercih yapılacaksa fayda maliyet değerlendirmesinde ww sınıfta kalır.
Astra, Focus HB ve Golf 'ü de kullanmış birisi olarak 

Golf Focus 'u 3 e katlar 5 e böler.

Astra da golf'ün kalitesi, işçiliği, tebessümü var ama çakma çin malı Iphone almak gibi bir şey.

Golf 6 mı satıp Focus almak gibi bir hataya bulaştım. 40gün sonra sattım ve Golf 7 aldım.

Golf 4 - 6 - 7 kullandım hiç de pişman olmadım. Sattığıma pişman olduğum tek arabam Golf 6 oldu. 4 ü de severdim ama onu kardeşim kullanıyor artık.

 
Golf gerçekten Farklı Bir Kişilik Yansıtıyor...

 
Muhtemelen forumda Astra’yı en iyi tanıyan üye benimdir.2 tane Astra eskittim, adeta ezberledim Astra’yı. Şimdi 1.4TSI kullanıyorum. Astra’nın Golf’ten daha iyi olduğu bir noktasını görmedim. İşin kötüsü bir sürü Astra sahibi arabalarının Golf’ten daha iyi olduğunu sanıyor. Led matrix adını verdikleri farları hızlı akan trafik içerisinde hiçbir ile yaramadığı gibi kolayca arıza çıkarmaya müsait görünüyorlar. 

 
@Altay 2015 30.000 km de Higline golf inanın 2011 1.3 cdti 226.000 km de sattığım astra j den daha gürültülü inanın astra j nin hiç kimse 200 bin km de olduğuna ihtimal vermezken 30.000 km de golf 7 den bu kadar trim sesi gelmesi çok garip, yaklaşık 11-12 aracım olmuştur bugüne kadar ve bunlardan 6 adedi çeşitli model ve donanımlarda golflerimdi ve halen bir golf kullanıyorum işin aslı astrayı 170.000 km de aldım ve 55.000 km kullandım ve sadece ısıtma bujisini dğiştirdim, o km de ki araç hiçbir arıza vermez iken bir önceki aracım 2013 golf 7 daha 50.000 km de epc arızası sebebi ile servise gitti ve turbo tamir kiti denen  parça değişti, her ne kadar golf seveni olsam da değerinin düşmeyeceğini bilsem satıp astra j 136 bg cosmo almakta bir an tereddüt etmem.

 
yıllardır bu kadar opele sahip çıkan birini görüyorum. daha öncede yazmıştım GM cami avlusuna bıraktı kaçtı da kurtuldu.sahiplenen hayırsever pejonun elinde kalite bir fransız şarabının yanına anca meze olur bundan sonra!

golf aldım evet ! altın /dolar alacağıma golf alayım dedim! ama benim edeceğim karı uçuk servis ücretleriyle iyi niyet hikayesiyle astronomik ağır bakım külfetleri yükleyerek geri alacaksa heleki dsg sopasıyla döverek beni soyacaksa golften iner $ a binerim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kesinlikle bu iki aracı karşılaştıracaksak golf tercihim :D

 
yıllardır bu kadar opele sahip çıkan birini görüyorum. daha öncede yazmıştım GM cami avlusuna bıraktı kaçtı da kurtuldu.sahiplenen hayırsever pejonun elinde kalite bir fransız şarabının yanına anca meze olur bundan sonra!

golf aldım evet ! altın /dolar alacağıma golf alayım dedim! ama benim edeceğim karı uçuk servis ücretleriyle iyi niyet hikayesiyle astronomik ağır bakım külfetleri yükleyerek geri alacaksa heleki dsg sopasıyla döverek beni soyacaksa golften iner $ a binerim.
Keşke altın alsaydınız :p Gerçi zirvelerini yaşıyordu o Ağustos zamanları. Boş verin almamışsınız bakın bir kısmeti varmış :D 
Şimdi alsanız daha karlı olacaksınız gram 200 lira seviyelerinde seyrediyor: https://piyasa.paratic.com/altin/

Her işte bir hayır aramak gerekiyor demek ki :)

 
Golf ün yeri tartışılmaz sonuçta segmentin lideri ancak birazda gerçekçi olalım Astra K kasayı çıkarttıktan sonra pastadaki dilimini arttırdı. K kasanın standart donanımı baya  yüksek ki ben Golf ü ne kadar sevsemde diğer markaların artık standart donanıma aldığı bazı donanımları hala opsiyon veya ek paketle vermesi (ki ford opel gibi bazı markalarda hız sabitleyici bu segmentte standart) biraz manidar geliyor bana. Bunun dışında Led matrix olayına artık Golf 8 de el atar diye düşünüyorum. K serisinde 1.6 CDTI 136 hp kullandım ve benim 1.6 TDI ile kıyaslarsam tork ve hp farkından kalkış ve ataklık olarak baya hissedilir bir şekilde Golf e fark atıyor. Ancak ne varki Golf deyince hala akan sular durur. Gönlümüz Golf ten yana olsada yiğidi öldür hakkını ver demişler. Beklentim Golf 8 için biraz yükseldi. Sonuç itibariyle bu segmentteki rakibinin gelişmelerinide göz önünde bulundurarak yeniliklerin geleceğini düşünüyorum.

 
Golf 7 facelift üzerinden konuşacak isek son hali ile golf premium bir araç artık Mercedes A 180 BMW 1 ve Volvo v 40 ile aynı klasmanda astra ya kötü araba demek yanlış olur ama  kıyaslamayı hele opelin  Opel olduğu çok eski haliyle bile yapsak Opel Alman markaları içerisinde teknoloji , tasarım ve genel kalite olarak Wv grubundan çok geride bir araç markası. Bunu değerlendirebilmeniz çok kolay  5 yaşında golf ile 5 yaşında astraya binerseniz dediğim daha iyi anlaşılır diye düşünüyorum.

 


Geri
Üst Alt