Lastiklere nitrojen (Azot) bastırmalı mi?


kimi-emd

Katılımcı Üye
 
Katılım
4 Haz 2015
Mesajlar
665
Tepkime puanı
8
Durban jantları 32 hava basıncı ile kullanıyorum. Araç başında olmadığım için buradan sormak istedim;

* Araçta dört yetişkin ve bagajın tam dolu olduğunu düşünürsek, uzun yol seyahatinde lastik basıncı ne olmalı?

* Lastiklere nitrojen bastırmanın avantajı var mıdır? 
dünkü buluşmamızda her 4 tekerimide önceden 32psi olarak ayarlamama rağmen;

ön sağın 30

en sol 31

arka sağ ve solun 31 olduğunu tespit ettim. 

@burak_ hocam ve @kimi-emd hocamla beraber hemen bastık havayı. umarım lastiklerde falan bir sıkıntı yoktur. 

@Negatiwe Serdar hocam bende nitrojen olayını merak ediyorum sizin gibi. 
Bu arada cihan hocam lafı açılmışken bende  bu lastiklere nitrojen olayından bahsetmek isterim benim çalıştığım şirkette bir arkadaşım nitrojen basarsam lastiklerime aracın daha stabil olacağını ve  çukura düştüğünde araç lastiğinin balon yapma  riskinin azalacağından bashetti şu an benim benim bildiğim bu kadar bu da kulaktan dolma bu konuda bilgi sahibi arkadaşlarımız bizi aydınatırsa çok mutlu olurum 

 
Bu arada cihan hocam lafı açılmışken bende  bu lastiklere nitrojen olayından bahsetmek isterim benim çalıştığım şirkette bir arkadaşım nitrojen basarsam lastiklerime aracın daha stabil olacağını ve  çukura düştüğünde araç lastiğinin balon yapma  riskinin azalacağından bashetti şu an benim benim bildiğim bu kadar bu da kulaktan dolma bu konuda bilgi sahibi arkadaşlarımız bizi aydınatırsa çok mutlu olurum 
evet hocam uzmanların yanıtını bekliyoruz.

@silvershadow @Orhan Hoca @calik @EMRAH ATTS @maniax @ansolak 

 
Bu arada cihan hocam lafı açılmışken bende  bu lastiklere nitrojen olayından bahsetmek isterim benim çalıştığım şirkette bir arkadaşım nitrojen basarsam lastiklerime aracın daha stabil olacağını ve  çukura düştüğünde araç lastiğinin balon yapma  riskinin azalacağından bashetti şu an benim benim bildiğim bu kadar bu da kulaktan dolma bu konuda bilgi sahibi arkadaşlarımız bizi aydınatırsa çok mutlu olurum 
evet hocam uzmanların yanıtını bekliyoruz.

@silvershadow @Orhan Hoca @calik @EMRAH ATTS @maniax @ansolak 
Bir de serdar hocam var @Negatiwe onada danışmak lazım zira kendisi uzunca bir süredir 18" durban  kullanıcısı 

 
Bir de serdar hocam var @Negatiwe onada danışmak lazım zira kendisi uzunca bir süredir 18" durban  kullanıcısı 
Hocam bende nitrojen ile ilgili burada sormuştum, henüz tecrübem yok.

Çünkü ay sonu uzun yola çıkacağım, İstanbul/Antalya. Emniyet ve konfor açısından nasıldır bende merak ediyorum.

 
Nitrojen iyidir fakat ani hava kaybi olursa tekrar normal hava basmak zorunda kalmak bir soru isareti olusturuyor. Benzinlikler heryerde.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
bi yer bulup nitrojen olayın girelim o zaman hocam ;)
 

thug life bizim işimiz normal havayla olcak işler değil, çukurlar insan işi değil. harfiyat kamyonu girse o bile ne oluyor nasıl bir çukurmuş bu der. 

 
bi yer bulup nitrojen olayın girelim o zaman hocam ;)
 

thug life bizim işimiz normal havayla olcak işler değil, çukurlar insan işi değil. harfiyat kamyonu girse o bile ne oluyor nasıl bir çukurmuş bu der
@ansolakAhmet hocam nitrojen iyiyse bi deneyelim zira ankara yolları harfiyat alanı gibi bam güm düşe çıka gidiyoz  bi daha lastiğe balon yaptırmak istemiyorum 

 
sorma hocam ya lastik çok önemli çok tırsıtıyor beni :)

 
Evet hocam yanaklar erimişti :)
Değerli Dostlarım;

Lastiklerde İnce yanak ve baloncuk arasındaki korelasyon 1 eğer güçlendirilmiş takviye yanaklı yani XL lastikler yoksa 18 inch ve çukur ve de hız asla bir araya gelmemesini temenni edeceğim üçlüdür.

Öte yandan Lastiklere nitrojen bastırmakla baloncuk yapma bağıntısı  0.

Buna batıl inanç da deniyor. Benim deyişimle zekanın yan etkisi.

Lastikler yaşlandıkça geçirgenliği azalır ve daha geç basınç kaybeder.

Tam bir pazarlama hilesidir nitrojen... aynı Azot havada zaten %78 oranında bulunmaktadir.

Yok nemden arındırılmış havaymış yok lastiğin ömrünü uzatırmış diye Allahın havası dururken sizden 10 veya 20 lira alıyorlar...

Hocam uçak lastiklerinde  nitrojen kullanılır... Sebebi ise; sıcak ve soğuk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastik basıncının düşmeme veya artmaması gösteriliyor. Azot oksijene göre daha kararlı bir madde olduğu için yüksek ısı ve basınca dayanabiliyor. Aslında yüksek ısı değişiminden korumak için bağıl nem oranı düşük olan bu gazı kullanmak neredeyse mecburi. İnişte touch down yani lastikler yere dokunduğu anda 300 derecelere varan sıcaklık yanı sıra havada -60 derecelere düşen hava sıcaklığının genleşme ve büzüşme etkisine en iyi dayanan dolgu maddesidir. 

Touch down esnasında basınca dayanması ise gazın bir özelliği sanılarak fena halde yanıltmaktadır insanları.  Çünkü bu lastiklerin anlık yüksek basınç veya ısıyla oluşan anı basınç esnasında bu basıncı tahliye eden özel valfli sübapları vardır. 

Tamam Golf yer uçağı ama o kadar degil... 

Kısaca gereksiz para tuzağı. 

 
Değerli Dostlarım;

Lastiklerde İnce yanak ve baloncuk arasındaki korelasyon 1 eğer güçlendirilmiş takviye yanaklı yani XL lastikler yoksa 18 inch ve çukur ve de hız asla bir araya gelmemesini temenni edeceğim üçlüdür.

Öte yandan Lastiklere nitrojen bastırmakla baloncuk yapma bağıntısı  0.

Buna batıl inanç da deniyor. Benim deyişimle zekanın yan etkisi.

Lastikler yaşlandıkça geçirgenliği azalır ve daha geç basınç kaybeder.

Tam bir pazarlama hilesidir nitrojen... aynı Azot havada zaten %78 oranında bulunmaktadir.

Yok nemden arındırılmış havaymış yok lastiğin ömrünü uzatırmış diye Allahın havası dururken sizden 10 veya 20 lira alıyorlar...

Hocam uçak lastiklerinde  nitrojen kullanılır... Sebebi ise; sıcak ve soğuk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastik basıncının düşmeme veya artmaması gösteriliyor. Azot oksijene göre daha kararlı bir madde olduğu için yüksek ısı ve basınca dayanabiliyor. Aslında yüksek ısı değişiminden korumak için bağıl nem oranı düşük olan bu gazı kullanmak neredeyse mecburi. İnişte touch down yani lastikler yere dokunduğu anda 300 derecelere varan sıcaklık yanı sıra havada -60 derecelere düşen hava sıcaklığının genleşme ve büzüşme etkisine en iyi dayanan dolgu maddesidir. 

Touch down esnasında basınca dayanması ise gazın bir özelliği sanılarak fena halde yanıltmaktadır insanları.  Çünkü bu lastiklerin anlık yüksek basınç veya ısıyla oluşan anı basınç esnasında bu basıncı tahliye eden özel valfli sübapları vardır. 

Tamam Golf yer uçağı ama o kadar degil... 

Kısaca gereksiz para tuzağı. 
@jajaja, @silvershadow gerekli açıklamayı fazlası ile yapmış. Hava %79 N2 + %21 O2 kabaca. Azot havada bedavadan var zaten :)

Azot basmak yerine "lasti hava basınçlarımıza çok dikkat etsek" daha iyi olur düşüncesindeyim.

18 jant da Türkiye için zor durum.

Selamlar.

 
Değerli Dostlarım;

Lastiklerde İnce yanak ve baloncuk arasındaki korelasyon 1 eğer güçlendirilmiş takviye yanaklı yani XL lastikler yoksa 18 inch ve çukur ve de hız asla bir araya gelmemesini temenni edeceğim üçlüdür.

Öte yandan Lastiklere nitrojen bastırmakla baloncuk yapma bağıntısı  0.

Buna batıl inanç da deniyor. Benim deyişimle zekanın yan etkisi.

Lastikler yaşlandıkça geçirgenliği azalır ve daha geç basınç kaybeder.

Tam bir pazarlama hilesidir nitrojen... aynı Azot havada zaten %78 oranında bulunmaktadir.

Yok nemden arındırılmış havaymış yok lastiğin ömrünü uzatırmış diye Allahın havası dururken sizden 10 veya 20 lira alıyorlar...

Hocam uçak lastiklerinde  nitrojen kullanılır... Sebebi ise; sıcak ve soğuk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastik basıncının düşmeme veya artmaması gösteriliyor. Azot oksijene göre daha kararlı bir madde olduğu için yüksek ısı ve basınca dayanabiliyor. Aslında yüksek ısı değişiminden korumak için bağıl nem oranı düşük olan bu gazı kullanmak neredeyse mecburi. İnişte touch down yani lastikler yere dokunduğu anda 300 derecelere varan sıcaklık yanı sıra havada -60 derecelere düşen hava sıcaklığının genleşme ve büzüşme etkisine en iyi dayanan dolgu maddesidir. 

Touch down esnasında basınca dayanması ise gazın bir özelliği sanılarak fena halde yanıltmaktadır insanları.  Çünkü bu lastiklerin anlık yüksek basınç veya ısıyla oluşan anı basınç esnasında bu basıncı tahliye eden özel valfli sübapları vardır. 

Tamam Golf yer uçağı ama o kadar degil... 

Kısaca gereksiz para tuzağı. 
Murat hocam ellerinize sağlık bu güzel yazı için ntrojen hakkında çok bilgi sahibi olmadığımdan hep acaba diye bakıyordum şimdi artık netleşti. Sizin yazınızdan sonra tekerlere nitrojen olayı sadece marketing bullshit dir benim gözümde. :'(

 
Değerli Dostlarım;

Lastiklerde İnce yanak ve baloncuk arasındaki korelasyon 1 eğer güçlendirilmiş takviye yanaklı yani XL lastikler yoksa 18 inch ve çukur ve de hız asla bir araya gelmemesini temenni edeceğim üçlüdür.

Öte yandan Lastiklere nitrojen bastırmakla baloncuk yapma bağıntısı  0.

Buna batıl inanç da deniyor. Benim deyişimle zekanın yan etkisi.

Lastikler yaşlandıkça geçirgenliği azalır ve daha geç basınç kaybeder.

Tam bir pazarlama hilesidir nitrojen... aynı Azot havada zaten %78 oranında bulunmaktadir.

Yok nemden arındırılmış havaymış yok lastiğin ömrünü uzatırmış diye Allahın havası dururken sizden 10 veya 20 lira alıyorlar...

Hocam uçak lastiklerinde  nitrojen kullanılır... Sebebi ise; sıcak ve soğuk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastik basıncının düşmeme veya artmaması gösteriliyor. Azot oksijene göre daha kararlı bir madde olduğu için yüksek ısı ve basınca dayanabiliyor. Aslında yüksek ısı değişiminden korumak için bağıl nem oranı düşük olan bu gazı kullanmak neredeyse mecburi. İnişte touch down yani lastikler yere dokunduğu anda 300 derecelere varan sıcaklık yanı sıra havada -60 derecelere düşen hava sıcaklığının genleşme ve büzüşme etkisine en iyi dayanan dolgu maddesidir. 

Touch down esnasında basınca dayanması ise gazın bir özelliği sanılarak fena halde yanıltmaktadır insanları.  Çünkü bu lastiklerin anlık yüksek basınç veya ısıyla oluşan anı basınç esnasında bu basıncı tahliye eden özel valfli sübapları vardır. 

Tamam Golf yer uçağı ama o kadar degil... 

Kısaca gereksiz para tuzağı. 
@silvershadow hocam çok güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık.

 

Geri
Üst Alt