Sizce Golf'ü fazla büyütmüyor muyuz? Astra - Golf donanım farkı: 15.000 TL


KB

Üye
Katılım
20 Şub 2016
Mesajlar
320
Tepkime puanı
10
İsim
Samil
Bence Golf'ü bu kadar da gözümüzde büyütmeyelim.

88.700 TL-  Golf 1.4 -DSG-Highline ile 
86.800 TL - Astra 1.4 -AT- Excellence bulabildiğim kadarıyla donanım farkları:

Astra Excellence Standart Donanımlar;

- Gelişmiş Park Pilotu
- Anahtarsız Giriş ve Anahtarsız Çalıştırma Sistemi (Open & Start)
- Geri Görüş Kamerası
- Kör Nokta Uyarı Sistemi
- Hırsızlığı önleyici alarm sistemi
- IntelliLUX® LED Matrix Ön Farlar
- 9 Farklı Otomatik Aydınlatma Modu
- LED Gündüz Farları
- Otomatik Far Yükseklik Ayarı
- Uzun Far Asistanı
- Düşük hızlarda çarpışmayı hafifleten otomatik fren özelliği ile Ön Çarpışma İkazı 
- Şerit koruma özelliği ile Şerit İhlali Uyarı Sistemi 
- Takip Mesafesi Göstergesi
- 4 yönlü elektrikli ayarlanabilir bel desteği (sürücü)

Golf'e bu opsiyonları eklemek istersek;

Dinamik uzun far asistanı "Dynamic Light Assist" - 1.454,95 ₺ 
Bi-Xenon Plus farlar ve LED gündüz sürüş farları (Dinamik uzun far asistanı ile alınabilen versiyon) - 1.726,76 ₺ 
Şerit takip asistanı "Lane Assist" ve Kör nokta algılama sistemi "Blind Spot Sensor" - 3.045 ₺ (Lane asist vag ile açılabiliyor, ancak fabrika çıkışı fiyatı ekledim.) 
Ön bölge asistanı "Front Assist" ve şehir içi acil fren desteği - 1060 ₺
Elektrikli ayarlanılabilir sürücü koltuğu - 889,72 ₺ 
Geri görüş kamerası "Rear Assist" - 609,51 ₺ 
"Keyless Entry" anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi Güvenli Kilitlemeli 1095 ₺
Appconnect - 1050 TL + 200 işçilik = 1300 TL
Park Asistanı - 2.018 TL
Metalik renk farkı - 1100 TL (Opel fark almıyor)
Alarm - 735 TL

Yaklaşık 15.000 TL fark çıkıyor.

Golf Highline'da olupta Astra'da olmayan farkettiğim bir özellik yok ne yazık ki.

Ben bu kadar donanım farkı olduğunu bilmiyordum.
Sizin fikirleriniz nedir bu konuda?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ben de bu konuda @KB bey e katiliyorum. Ayni durum Megane da da gecerli. Megane da standart olanlari Golf e eklediginizde Golf 13Bin TL yukarida kaliyor. Yalniz surus, ic mekan, premium his konusunda Golf e hicbiri yanasamiyor.

 
Olay sadece donanım değil golf iç yapısı bence sınıfında hiçbir araçta yok en basit kapı içlerinin bile kaplı olması torpidonun kaplı olması sürücünün heryere kolayca erişebilmesi ve saklama gözlerinin bol oluşu. Buna birde DSG yi eklemek istiyorum çünkü Opel şanzımanı DSG kadar konforlu değil. Tabiki bu tercih meselesi.. Bana desenki bütçen 150bin olsa neye binerdin golf olmayacağı kesin [emoji3]

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@FurcHT hocam highline çok boş kalıyor donanım olarak. 308 ve megane donanımlarına bakmadım henüz.
Park asistanı ve appconnect farkını unutmuşum fark 15bine doğru gidiyor.

 

 
Hocam beni yanlış anlamanızı istemem ama Golfü fazla büyütüyor olabiliriz muhakkak aramızda BMW, Mercedes alınabilecek fiyata Golf alan abilerimiz kardeşlerimiz var. Olay parada yada donanımda değil sanırım Site ismimiz gibi Golf Tutkumuz yüzünden çünkü Midline bile olsa bambaşka kullanıcısı açısından; yoksa çoğumuz araba almadan önce araştırıyoruz fiyat ve donanım konusunda ve yine sonuç Golf'e çıkmış oluyor.  En azından bende böyle oldu. Neyse fazla uzatmayayım yanlış birşey dememişimdir umarım saygılar.

 
Değerli Hocam 

Bence büyütmüyoruz sadece hakkını iade ediyoruz Golf'ün

Hiç bir zaman iddiamız olmadı en fazla donanım Golf’te olduğu yolunda...

Siz bana güvenlik donanımının tüm donanım seviyelerinde standart olup olmadığını 

Velev ki öyle olsun.....

Sürüş konfor ve hissinin aynı olup olmadığını 

90 bin sınırına çıkarsak daha nice olasılığın da önümüze açıldığını da hatırlatmalı.

Ben arabanın bütünsel değerlendirilmesini isterim.

Arabayı kullanacağım donanımı değil... donanımı arabada kullanacağım elbette ama aslı tali olandan ayırt etmeli...

Görüş açısı dar ve sürüş hissinden keyif yanı sıra güven de veren; fiyat/performans veya sürüş hissi/fiyat kriterlerine uygun olan araç benim tercihim..

 
sevdiğimizi gözümüzde büyütürüz zaten ; kusurlarını, eksikliklerini görmezden geliriz. araba da olsa bu değişmiyor.

 
Hani sebepsiz sahip olmak istediğin şeyler vardır ya, sorarlar neden? Bilmiyorum ama istiyorum dersin....

Telefonda iPhone, Arabada Golf...

Samsung takla atsa da olmuyor ya, işte öyle bir şey...

Altımda GOLF, elimde iPhone olmalı arkadaş... :)  

Saygılar...

 
Gözümden kaçanlarıda ekledim. Eksik veya fazlası yoksa fark 15.000 TL yi buldu.
Araç tercihinde diğer araçları denemedim hiç, sürüş dinamikleri vs bilmiyorum.
Ancak 15.000 TL çok ciddi bir fark.
 

 
Golf rakiplerinden daha rafine bir araç, rakipleri ise bu farkı donanımla kapatmaya çalışıyor. 

Bu demek değil ki Golf kaliteyi bozmasın da park sensörünü bile opsiyon  yapmaya devam etsin!

 
@KB bu şu demek nasıl ki audi bmw mercedes donanim olarak daha az ama  kalite olarak golften iyiyse bunu golf ve astra için demek de mümkün.  Golf 7 ile kalite imajı gerçekten çok iyi. Ayrıca sürüşe verilir para donanıma değil.

 
Bim Marketteki limon Migros limonundan daha ucuz.

İkiside ekşi aslında.

Birinin tadı kolonya gibi zehir, diğer leziz.

İkisinde de c vitamini var, vitamini aldık. 

 
Donanım olarak ve müşteri ilgisi olarak VW genel olarak rezalet bir firma artık bunu biliyoruz. Yalnız motor şanzıman ikilisi ve kalite algısı çok güzel. 

 

Günümüzde maalesef bu aksesuar olayı, aksesuarların çoğunu elektronik özelliklerin oluşturması, arabanın araba olan kısmından bizi uzaklaştırdı.

İlaveten gelişmiş bilgisayar yazılım ve destekleri ile, bunların da hemen her firmadaki mühendislere açılmasıyla, firmaların da birçok teknolojiyi aynı OEM lerden değişik kalitelerde satın alması

1. Firmaların imalatlarını yani arabaları birbirine en azından görünüş olarak biraz daha yaklaştırdı.

2. Elektronik aksesuar vb. alanlarda, araba olarak zayıf olan firmaların elini kuvvetlendirdi.

Arabalar görünüşte aşağı yukarı "benzer" performansı verince ve belirli bir standartın üzerinde olunca müşteri de

- görünüş

- aksesuar

kısmına odaklandı. Bu eğilim gelecekte artarak devam edecek.

İşte bunun sonucu da Golf ümüzün güzelim "bağımsız süspansiyonlu arka aksı" burulmalı hale gelip katı oldu (birçok tipinde).

Çünkü sen arabayı araba gibi yapmaya kalkarsan, daha arabanın altına harcadığın para ile Fransız arabanın tamamını yapıyor ve Alman'dan fazla karla satıyor. Son örneği Talisman. En prestijli binek aracı arkada bağımsız süspansiyon yok. Renault un arkasında hiçbir zaman bağımsız süspansiyon yok, 120.000 TL vereceksin ama yok ! Dışarıdan fark ediliyor mu? Hayır. Mercedes de ise arkada katı aks hiç olmadı, her zaman bağımsız. VW de Mercedes BMW ye araba olarak en yakın grup.

Görünüşte herşey aynı, ama detaylara girdiğinde

- iç kaplamalar

- kapılardaki fitil yalıtımlar

- süspansiyon

vb. yüzlerce "para yutan" ama müşterinin doğrudan görmediği yerler var.

Siz de haklısınız yani, 15.000,00 TL daha veremiyorum ya da param var vermek istemiyorum diyen birisi tabiki Astra alıp biner ve de aksesuarlı iyi bir arabaya biner.

Ama Golf ten iyi bir arabaya değil :)

Bu duruma ne kadar daha dayanacak Almanlar bilemiyorum. Şimdi de Google vb. firmalar geliyor sadece Almanları değil tüm Dünya daki imalatçıların müşterilerini, "bırakın siz onların yaptıkları konforlu, sessiz, sağlam, sürüş zevki vb. olan arabaları, bizde kendi kendine giden yumurtalar var onları alın" diyerek.

Neticede aynı araba değil hiçbiri, aralarında mutlaka fiyat ile orantılı farklar var.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt