DSG nedir? ve diğer otomatik viteslerden farkı var mıdır?


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,331
İsim
Murat İNCİ
DSG nedir? ve  diğer otomatik viteslerden farkı var mıdır?



DSG terimi Almanca Direkt-Schalt-Getriebe sözcüklerinin kısaltmasıdır. (Doğrudan vites değiştiren vites kutusu)

6 ileri olanla 7 ileri olan halen kullanılmaya devam ediyor.

DSG'nin 7 ileri olan versiyonu 2008'de tanıtıldı ve 6 ileri olanın yerini aldı.

7 İleri DSG;

Çift kavramalı elektronik kontrollü otomatikleştirilmiş şanzıman türüdür.

Çift debriyajdan birisi 1-3-5. vitesler için, diğeri ise 2-4-6. vitesler için kullanılır.

Bunun sonucunda her vites geçişinden önce bir sonraki vites hazır bekletilmektedir.

Yani vites geçişi yapacağınız zaman manuel performansını arada vites geçirirken yaşadığınız kayıp olmadan alabilirsiniz.

Dolayısıyla diğer markalarda manuel ve otomatik şanzımanlı araçlar arasında otomatiklerin aleyhinde olan yakıt tüketimi, hızlanma ve son sürat değerleri DSG için geçerli değildir.

7 ileri DSG 70 kg ağırlığa sahip ve 400 parçadan oluşuyor.

Hissedilmeyecek kadar hızlı ve hız göre doğru vitesi seçmesi  amacıyla 7 ileri DSG üretilmektedir.

Golf TSI (122 BG) 6 ileri düz vites ile kıyaslandığında, 7 ileri DSG 0,4 lt/100 km tasarruf sağlıyor.

6 ileri olanlar yağlı tip, 7 ileri olanlar kuru tip olarak adlandırılıyor; neden mi?

7 ileri DSG'nin içinde 1,7 lt yağ bulunuyor, 70 kg ağırlığında. Maksimum 250 NM torka dayanıyor.

6 ileri DSG'nin içinde 6,5 lt yağ bulunuyor, 93 kg ağırlığında. Maksimum 350 NM torka dayanıyor.

6 ileri DSG'nin içindeki yağın sıcaklığı 140 dereceyi buluyor.

n7EQlg.jpg
mPEM2V.jpg
ZDYX3A.jpg


 
Detaylı bilgilendirme için teşekkürler üstad. Benim gibi DSG'yi araştıran herkesin temel sorularını cevaplayacak nitelikte bir paylaşım olmuş.

En hoşuma giden yerde burası oldu.

Dolayısıyla diğer markalarda manuel ve otomatik şanzımanlı araçlar arasında otomatiklerin aleyhinde olan yakıt tüketimi, hızlanma ve son sürat değerleri DSG için geçerli değildir.
 
@silvershadow Peki 6 ilerinin vites geçişleri, yakıt tüketimi vs çok mu kötü ki(kötü olsa passatın üst versiyonlarında vs kullanılmazdı) 23kg fark için dsg yi milletin ağzına sakız yaptılar, 6 ileriyi koysalardı bütün araçlara, dsg sorunlu algısı da oluşmazdı millette
 
@fcsrn

Değerli Eren Kardeşim;

6 ileri kuru tip DSG şanzıman da var.

7 ileri olan yağlı tip çift kavramalı daha fazla vites bulunduğu için gücü yere aktarmada doğru vites seçeneği artması anlamına gelir buna bir de şanzımanın hafifliği eklenirse ( bu da her 100 km'de yaklaşık 0,5 litre yapar ) yakıt tüketiminde ciddi farklar yaratır diğer marka ve modellere göre.

Manuel kullanıcı çoğu zaman devir göstergesine dikkat etmez ve motor sesi olmadığından sezgisel olarak vites yükseltir. Oysa DSG mükemmel denebilecek hassasiyetle ve sarsıntısız biçimde vites geçişini sağlar

Sakin kullanımda sadece buna dikkat ederek 100 km.'de 0.5 ila 1 litre arasında fark yarattığını bizzat deneyerek öğrendim.

10 saniyeden uzun süreli duraklamalar ile durduğumuzda debriyaja basmazsak vitesi boşa alarak start stop'un devreye girmesine mani olmamak önemli. DSG'de P ye alarak veya kademeli fren sisteminde frene sert basarak start stopu devreye sokarak bu sorun çözülebilir.

yokuş yukarı kalkışlarda auto hold'u kullanırsak ve gereksiz motor devrini yükselterek bağırtmazsak manuelde de DSG'de de kavramanın ömrünü uzatmış oluruz.

 

Geri
Üst Alt