OCT Yazılım hakkında


erkan18135

Üye
Katılım
16 Ara 2015
Mesajlar
152
Tepkime puanı
10
İsim
ERKAN
Merhaba Golf tutkunu arkadaşlarım.Bilgisi olan arkadaşlarımdan ricam , Ender Elektronik yazılım olarak OCT Tuning adı altında PS yükseltme işlemi yapmaktadır.Ender elektronik aksesuar ve parça olarak orjinal ürünler kullandığından ötürü yazlımdada insanın aklına gerçekden güvenilir diye bir algı oluşuyor.Oct tuning piyasadan aşağı yukarı 1.000 tl daha fazla olduğundan Oct tuning yaptırmak sizce mantıklı mı yoksa sadece Enderin orjinal ürün kullanmasından dolayı kibarca kazık mı yemiş oluyoruz...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba Golf tutkunu arkadaşlarım.Bilgisi olan arkadaşlarımdan ricam , Ender Elektronik yazılım olarak OCT Tuning adı altında PS yükseltme işlemi yapmaktadır.Ender elektronik aksesuar ve parça olarak orjinal ürünler kullandığından ötürü yazlımdada insanın aklına gerçekden güvenilir diye bir algı oluşuyor.Oct tuning piyasadan aşağı yukarı 1.000 tl daha fazla olduğundan Oct tuning yaptırmak sizce mantıklı mı yoksa sadece Enderin orjinal ürün kullanmasından dolayı kibarca kazık mı yemiş oluyoruz...
Değerli Hocam , 

Bu tip modifikasyonlar motor, Şanzıman, kavramanın ve bilumum aktarma organlarının  ömrünü kısa sürede tüketirken yanı sıra yetersiz kalan frenleri de düşünürsek hayatınızı da riske atabilir. 

Kısacası tavsiye etmiyorum GTI veya R sahibi değilseniz...

 
Yazilimi ben de tavsiye etmiyorum ama enderde yaptirip kaziklanmaya gerek yok. Maslak powershop, dr. ecu gibi bi yerlerde yaptirip memnun olan cok tanidigim var

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Yazilimi ben de tavsiye etmiyorum ama enderde yaptirip kaziklanmaya gerek yok. Maslak powershop, dr. ecu gibi bi yerlerde yaptirip memnun olan cok tanidigim var

Sent from my iPhone using Tapatalk
Aynen @gokberks   e katılıyorum.

Yukarıda yazılan yerler dışında yaptırmayın maslakta bir iki yer daha var haklarını yemeyelim.

Modifiye sonu olmayan bir sevda.

Mutlu olurum uğraşır çabalarım diyorsanız yaptırın.

 
1.4 tsi 122-125 hp araçlar için zorlanmadan 150hp alınıyor. mevcut haliyle özellikle manuel şanzıman kullanan arkadaşlar için bu tip güç artışları araca emisyon ve yakıt tüketimi artışı ( haliyle kabul ediliyor) harici yük getirmeyecektir. özellikle 17" jant ve üzeri jant kullanan arkadaşlar için yol tutuş ve frenlerde bu gücü rahatlıkla dizginleyecektir. act motorlu 140 ve 150 hp araçlarda aynı süsüpansiyon ve frenler kulllanılmaktadır ( act comfortline araçlar 16" jant ile gelmektedir).

1.4 tsi 122-125 hp fren disk çapları: ön- 312 mm arka- 272mm

1.4 tsi act fren disk çapları: ön-312mm  arka-272mm

2.0 gtd 184 hp araç için de aynı durum geçerli. kısacası frenler ile ilgili hiçbir sıkıntı yok.

kısacası 

turbo ömrü konusu ise normal şartlarda mevcut turbolarımızın kapasitesinin altında basınçlarla çalışıyoruz. emisyonlar gereği durum böyledir. 

çok özel araçlar hariç (bugatti, ferrari, lamborghini vs. - bmw,mercedes bu gruba dahil değil-) şanzıman bir motora veya araca özel üretilmez. tek tip bir seri olarak çıkar. sadece performans durumuna göre son dişli oranları değiştirilir. o da çok nadirdir. vw 6 ileri manuel şanzımanlar 2.0 tdi-tsi gibi torklu bir makinede de aynıdır 1.2 tsi gibi bir makinede de. yoksa bu tip bir maliyetin altında kimse kalkamaz. tork dayanımı aynı marka grubundaki en yüksek araca göre seçilir diğer tüm araçlarda montajı yapılır.

mesela 5 ileri mercedes otomatik şanzımanlar uzun süre v8-v12 amg ( amg görünümlü c180ler değil) modellerde 7 ileri g-tronic şanzıman çıkmasına rağmen kullanılmaya devam etmiştir.

vw ise 7 ileri kuru kavrama dsg üzerine balıklama atlayıp sıkıntı çekmiştir.

oct yazılım gereksiz yere pahalıdır. işini hakkıyla yapan çok kişi var memlekette. ataşehir megachips mehmet gazihan bey de bu konuda iyidir.

 
@budak1903 Hocama katılıyorum OCT yazılımı gerçekten hem pahalı hemde sizin gereksiniminizi sağlayacak başka türde yazılım firmalarıyla irtibat haline geçmenizi öneririz, inşallah kararınız doğrultusunda sonucu da burada bildirirseniz seviniriz @erkan18135 Hocam.

 
Piyasada yazılım yapanların hepsi aynı şeyi yapıyor bilindik bir firmaya yaptırın yalandan fazla para vermeyin. Ben bütün araçlarıma yazılım yapan biri olarak tavsiye ederim araçtan alınan keyif artıyor. Parçaların ömrü 20 sene idi de inmiş 15 e bence değer :)

 
Piyasada yazılım yapanların hepsi aynı şeyi yapıyor bilindik bir firmaya yaptırın yalandan fazla para vermeyin. Ben bütün araçlarıma yazılım yapan biri olarak tavsiye ederim araçtan alınan keyif artıyor. Parçaların ömrü 20 sene idi de inmiş 15 e bence değer :)
@Cnytkyz Hocam manuel vitesli araçlarda de sorun olmayacağı dsg de ise sorun olacağını söylüyorlar.Bu konuda değerli görüşlerinizi alabilr miyim?

 
@erkan18135 yazılım dsgnin limitlerine göre yapılırsa hiçbir sıkıntı olmaz . İyi bir firmanın stage 1 yazılımlıyla büyük ihtimal sorun yaşamazsınız .

 
@mbonat Sizce yüzde olarak kç PS arttırmak sağlıklıdır.Örneğin OCT yazılım 105-132 yüzde 25 gibi bir oranla TÜV onaylı yapıyor.Ecufact 105-140 yüzde 33 lük bir oranla yapıyor.

 
@erkan18135 hocam ben rsa stage 1 yazılım öneririm vag grubunda baya iyi işler çıkartıyorlar .  

 
hocam chiptuning yaptırıp yaptırmamak tamamen kişisel tercih meselesi. nereye yaptıracağınıza da referanslara göre karar verin bence.

teknik olarak DSG şanzıman 2 gruba ayrılıyor;

bizim araçlarda olan 7 ileri DSG max. 250 nm torka göre tasarlanmıştır. yüksek torklu araçlarda (örneğin Golf R - 380 nm tork) 6 ileri DSG kullanılmakta. PS 'den ziyade tork üzerinden bakmak lazım. otomatik araçlarda tavsiye edilmemesinin sebebi bu. ancak şu zamana kadar yaptırıp sıkıntı yaşayan da olmadı benim çevremde. belki uzun vadede sıkıntı çıkacaktır onu da bilmek zor.

 

Geri
Üst Alt