1915 Çanakkale Köprüsü'nün geçiş ücreti açıklandı


SCC

Katılımcı Üye
 
Katılım
8 Kas 2018
Mesajlar
821
Tepkime puanı
2,969
Konum
Samsun
İsim
Serhat C
Moderatör tarafında düzenlendi:
Temmuz sonu bu haldeydi köprü şu an bayağı ilerlemiş gibi.Feribot 75 TL idi.
10euro artı KDV 160 küsür yapıyor galiba.
45000 araç geçiş garantisi var.Feribot kaldırılmazsa ben köprüden aynı para olsa yine geçmem.Benim tatil zamanı zamanım çok.

IMG_20210727_141428.jpg

Redmi Note 9 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Daha geçenlerde Çanakkale'ye gittiğimde Gelibolu-Lapseki feribotu kullanmıştım. Açığa bilet şeklinde 75 TL idi. Yaklaşık 1-1.30 saat bekleniyor yoğunluğa göre. Tatil zamanı 2 katı verip köprüden geçmektense feribot sırasında ailecek vakit geçirmek bence daha güzel.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Geçtiğimiz haftasonu Kilitbahir-Çanakkale-Kilitbahir feribot kullandım, 65 TL verdim ve hiç beklemedim desem yeridir.

Durmadan yola devam etmek için verilecek para maksimum 100 TL'dir benim gözümde, zorunlu olmadıkça fazlasını vermem.

 
Geçtiğimiz haftasonu Kilitbahir-Çanakkale-Kilitbahir feribot kullandım, 65 TL verdim ve hiç beklemedim desem yeridir.
Durmadan yola devam etmek için verilecek para maksimum 100 TL'dir benim gözümde, zorunlu olmadıkça fazlasını vermem.
Tebrikler.orayı kimse bilmez.boğazın en dar ve en hızlı geçilen yeridir.bayramin 3.günü yola çıktım bayramdan 2 gün sonra döndüm yollarda in cin top oynuyordu.geliboludan Lapseki ye geçmeyin tır kamyon çok olur.nedeni Çanakkale içine girmeden çevre yolundan İzmir tarafına rahat gitsinler diye.

Redmi Note 9 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Tebrikler.orayı kimse bilmez.boğazın en dar ve en hızlı geçilen yeridir.bayramin 3.günü yola çıktım bayramdan 2 gün sonra döndüm yollarda in cin top oynuyordu.geliboludan Lapseki ye geçmeyin tır kamyon çok olur.nedeni Çanakkale içine girmeden çevre yolundan İzmir tarafına rahat gitsinler diye.

Redmi Note 9 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Gitmeden önce haritalardan bakıp boğaz geçişi için en kısa yeri seçtim, çok rahattı. Bundan sonra da oralarda işim olursa boğazı aynı yöntemle geçerim muhtemelen.  (y)

 
Geçtiğimiz haftasonu Kilitbahir-Çanakkale-Kilitbahir feribot kullandım, 65 TL verdim ve hiç beklemedim desem yeridir.

Durmadan yola devam etmek için verilecek para maksimum 100 TL'dir benim gözümde, zorunlu olmadıkça fazlasını vermem.
+Ücret tarifesinde "Günübirlik 75 TL" ibaresi gördüm bir de, anladığım kadarıyla gün içerisinde git-gel yapınca 75 TL veriyorsunuz.

Günübirlik git-gel olunca feribot çok daha cazip oluyor.

 
Sürekli kullandigim güzergah

Feribot tek gecis Eceabat 75 lira-Kilitbahir 65 lira, günübirlik olursa dönüste sadece 10 lira veriyorsunuz, yani 85-75 gidis gelis.

Garanti verilen yillik gecis 16 milyon 425 bin, gestas feribotla gecis 3.5 milyon, feribotlar kalkmazsa bir  milyonu bulmaz köprüden gecis.

Gerekli miydi?

Gayrisafi milli hasilamiz ortada, bizim icin lüx ayrica  maliyetinin 3 kati, ekonomiye geri dönüsü cok verimli degil, mesela bunun yerine E-5 karayoluna beylikdüzü-tüyaptan bogaz hattina kadar yer altindan tren yapilsa, marmaraya baglansa, hergün on binlerce araba trafige cikmaz, petrol tüketimi azalir, dogaya daha az emisyon yayilir, petrol i ve otomobil ithalati azalir, döviz ülkede kalir, zamandan tasarruf olur, insanlarin yasam kalitesi artar.

Yapilmasin demiyorum ama kaynaklarin dogru yönetilmesi bizim gibi fakir ülkeler icin cok önemli.

Her sehre stad yapacagina ögrencilere yurt yap.

Istanbul-Izmir arasina yeni otoban yapana kadar  Istanbul-Izmir arasi hizli tren yap, eskisi idare eder, talep trene kayar, daha az arabayla yolculuk yapilir.

Bu ülkenin en büyük sorunu kaynak israfi ve gösteris, kimisi gerekli gereksiz yol köprü yapar, kimis "Dinazor parki" yapar.

Köprüye karsi degilim ama bence simdilik gerekli degildi

Gecen gün haber kanalinda güzel bir benzetme yapildi

" Yeni yollar-köprüler yapmak trafige cözüm olmaz, bu sekilde davranmak obez bir insanin kemerini gevseterek sorununu cözmesine benzer, ilk basta bir rahatlama olur ama kilo alma devam eder, yani sorun büyüyerek devam eder, cözümü insanlarin araba kullanimina alternatif olusturmak"

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@krym Viyana'da ki tüp geçitlere ne kadar ödüyorsunuz? hem kdv al ardından ötv al sonra ötev'nin kademesini al sonra git geçiş garantili (Türk halkını borçlandırma siyaseti) köprü yaptır, tünel yaptır. bu borçlandırmanın light versiyonunu amerikalılar yıllarca yaptı onlara insafsız diyorduk, meğerse insaflılarmış.

Atalar boşuna dememiş, "Geçme namert köprüsünden ürkütürsün vakvakları" 

Bu köprü madem bizim değil, neden geçelim, hem boşuna dememişler "Çanakkale Geçilmez" diye

 
Yeni yapılan köprülerden geçiş ücreti almak artık moda oldu. Benim anlamadığım ödediğim vergilerle yapılmış bir köprüye kullanmak istediğimde benden niye bir daha para isteniyor. Ücret talep edilecekse de bakım ve onarım için asgari bir tutar tespit edilir ve o tutar istenir. Mesela 15 Temmuz köprüsüne geçiş için ödediğimiz tutar kadar bir ücret (ki bu ücreti bile çok buluyorum)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt