SFD (Araç Teşhis Koruma Kilidi)


Link35

Üye
Katılım
12 Mar 2020
Mesajlar
253
Tepkime puanı
200
Konum
Aydın
Araç
Ateca FR
Arkadaşlar merhabalar.

Yeni 2021 araçların bazı modüllerinde SFD koruması var. Bu koruma kilidini nasıl açacağız bilen var mı? Yada Bayi veya servisten ücret karşılığımı bu kilit kodu veriliyor bilen varsa yardımcı olabilir mi? Ufak bir gizli özellik yapacağım  SFD kilidini giremediğim için sanırım Security acces kodunu kabul etmiyor ve Adaptasyonda da ayarı kaydetmiyor aşağıdaki hatayı veriyor.

hata.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
VCDS konusunda usta olanlardan hiç ses çıkmadı nedense.

Kendi bilgim dahiline araştırma yapıyorum fakat bir çıkar yol bulamadım, sanırım ücretli yapılıyor bu iş, tamamen söğüşleme üzerine kurulmuş bir yöntem uygulanıyor sanki.. 2021 ve sonraki modellerde uygulanacakmış bu SFD Araç koruma Kilidi. Bu işin tadı kaçıyor bence artık.

İki konu buldum ücretli çevrim içi yöntemle yapılıyor sanırım.

https://www.vagupdate.com/sfd/sfd-token

https://vctool.app/sfd/

SFD 03.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar bu konuya hiç kimsenin yazacak bir şeyi yok mu? Sanırım gelecekteki mağduriyetin kimse farkında değil. Bu mağduriyet şimdiden başladı zaten söylemesi benden. 2021 araçlara dolar ile şifre satın almazsan kodlama yapılamıyor.

Bu kilit olayı çözülmezse 2021 ve sonrası araçlar şifreleri yabancı birkaç firmadan $ cinsinden satın almadığı sürece vag kablosuyla hiç bir gizli özellik gibi uygulamaları kodlayamaz. Satın alınacak kilit şifresi de bir defaya mahsus süre kısıtlamalı. Üç gün sonra bu özellik hoşuma gitmedi eski haline döneyim deseniz bile tekrar dolar ile ücret ödeyerek satın almanız gerekecek. İşin en garip tarafı da modül bazında ücret almaları. Bu

Volkswagen bu uygulamayı güvenlik nedeniyle diye açıklıyor ama hiç de inandırıcı değil. Güvenlik amaçlı olsaydı süre kısıtlamalı kilit şifresi üreten programı sadece araç sahiplerine verir bağlantı kesilince otomatik olarak modül tekrar kilitlenir şekilde ayarlanırdı. Bu uygulamanın bazı firmalara gelir amaçlı olduğu apaçık belli. Yoksa süre kısıtlamalı şifre satması için firmalar hemen devreye girmezdi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ne kodlaması yapmak istiyorsunuz, SFD sistemi araç diagnostiği koruması adı altına VAG grup tarafından geliştirilen yeni bir sistem. Servisteki tüm personellerde bile bu yetki yok zaten.  Kaldı ki SFD gerektiren durumlar araç yapısını bozmaması adına konulmuş şeylerdir.  Ayrıca SFD'yi Vagcom ile geçemezsiniz. Orjinal teşhis yazılımı veya VCP ile mümkün. 

 
@Bluedrift Bende bu çelişkili duruma dikkat çekmek istiyorum zaten. Güvenlik, araç yapısını korumak için değil, uzaktan hack yapılıp kazalara sebep olunmasını önlemek amacıyla yapıldığı söyleniyor.  Ayrıca da bana göre SFD Araç güvenliği koruması için getirildiği hiç inandırıcı değil. Öyle olsaydı bir kaç firmadan 40$ civarı şase numarasına göre SFD Token adında kilit şifresi satılmazdı. Üstelik şifrelerin geçerlilik süreleri var. Süresi dolunca modül tekrar kilitleniyor. 

Eğer bu güvenlik amaçlı olsaydı şifre üretici üçüncü şahıs firmalara değil araç sahiplerine şifre üreteçleri verilir kodlama bitip kontak kapatılınca modül kendiliğinden kilitleme gibi tasarım yapılabilirdi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
SFD tanıtım eğitimini almış biri olarak size şu kadarını söylemek istiyorum. SFD sistemi aslında şöyle ki siz vcds ile işlem yaparsınız üreticinin haberi olmaz. Ama siz şu sfd token satan şahıstan alırsınız o ana sunucudan erişimi alır vpn ile iletir. Ama sonuçta üretici takibindesinizdir. Her yapılan işlem sizin sorumluluğunuzda olmasa bile erişimi veren kişi sorumluluğundadır. Bunu aşmak mümkün mü elbet ilerleyen günlerde vcds ile olmasada vcp benzeri bir aplikasyon geliştiricisi bu durumu atlayabilir ama artık VAG GRUBU YENİ NESİL ARAÇLARININ HEPSİNE ONLİNE BAĞLILIK İLE YÜRÜTME KARARI ALDI.

 
@Bluedrift Evet dediğiniz gibi Yeni araçlarda üretici takibi olduğunu duymuştum. Peki Türkiye'de bu durum nasıl işleyecek? Duyduğum kadarı ile Token satan yerlerde çok zor oluyormuş alışveriş. Benim de 2021 aracım var ve 8 modülde SFD koruması var ve VCDS kablom da orijinal, ikinci resimde fark ettiyseniz SFD Menüsü var satın alınan kilit şifresi o bölüme girip aktif ediliyor.

 
Malesef işlem yapamazsınız bu durum kısaca özetlemek gerekirse online bağlantı gerektiren bir durum. Geko erişiminiz olsa dahi sfd yetkisi için ayrı ödeme alınan bir durum söz konusu. 

 
@Bluedrift Bu konuda bilgisi olan birinden aydınlatıcı açıklamalar duymaktan memnun oldum.

Anlaşılan bizler için araç konusunda gelecekten pek umut yok gibi. Bu duruma kendi penceremden bakacak olursam herkes şikayetçi olur bir veya iki yıl içinde, buda araç üreticilerini başka çarelere mecbur edebilir diye düşünüyorum. Yoksa Araç teşhis üreticilerinin de geleceği yok olacak demektir.

 
Araç üreticisi şuan şunu istiyor akü değişiminde akü adaptasyonu yapılmaz ise göstergede 12V AKü Arızası uyarısı çıkacaktır adaptasyon yapmak isterseniz yine SFD = Bağlılık. Carplay, mirrorlink nasıl yapıyorsak buda aynı hesaptır.  Yani araç teşhisi açık araç verileri ile oynamak kapalı.

 
@Bluedrift Akü adaptasyonu hangi kanaldan yapılıyor bilemiyorum ama benin 8 kanal kilitli. Kilitli bazı modüllerde bazı kodlamalara izin verilmiş diyorlar. Bunlardan biri de 17-Instruments burada Dijital ekran teması değiştirilebiliyor. Ben değiştirdim.

Benim araçta SFD kilitli üniteler şunlar.

03-ABS Brakes

09-Cent. Elect.

15-Airbags

17-Instruments

19-CAN Gateway

23-Brake Booster

5F-Information Electr.

75-Telematics

 
09 içerisinde olması gerekiyor. Zaten Gateway erişimini ele almışlar gerisinin inanın hiç bir önemi yok :) Tüm modifikasyonların ana damarı gateway dir. Golf 8 ile birlikte gelen sfd özelliği tüm yeni modellere yayılmaya başladı. Özellikle golf 8 48V akü akım koruması için bunu zorunluluk olarak gördüler.

 
SFD kilit durumu için yeni çözümler mevcut mu yoksa eskisi gibi token almak zorunlu mu?
 


Geri
Üst Alt