2017 Highline Golf Değişim / Araç Tavsiyesi Hk.


@yunusaktas91 Evet VW' de o tarz bir durum var. Ben aracımı 2018 yılında almıştım, o yıl tsi yazısı, koltukaltı çekmecesi, akü keçesi vd. çeşitli kırpmalar başlamıştı. O dönem özellikle 2017 modellere bakmıştım. Yukarıda da bahsettiğim, sizin de değindiğiniz gibi gün geçtikçe araçlardaki donanım seviyesi artsa da genel kalite düşüyor. Ben de o açıdan bir önceki kasaların en güncel halini almayı düşündüm.

Diğer taraftan fiyatlar gittikçe uçuyor. Atıyorum almak istediğim araçlar için bugün kendi aracımın üstüne ederinin %25' i veya 70 Bin TL diyelim, koymam gerekiyor. Bir kaç ay sonra veya seneye daha fazlasını koymam gerekecek. Biraz da o hususa takılıyorum. Kendi aracımı 3 yıl önce bu zamanlarda 115 Bin TL' ye almıştım 2.el olarak, şimdi ise 280 Bin TL ediyor. Çalışarak biriktirmem mümkün değil bu farkı çünkü gelirimdeki artış ile fiyat artışları arasındaki marj sürekli aleyhte olacak şekilde açılıyor. O yüzden iyi ki almışım diyorum zamanında. 

@ahmet306 ben esas olarak gücü artırmak istiyorum. 1.0 beni mutlu etmez :)

@Oguzhanx50Golf' ün orta konsolu hem dizayn hem de kullanışlılık açısından rakipsiz seviyede bence. Tek kusuru ekran aşağıda, havalandırmalar iye yer değiştirseler daha iyi olurdu ama genel tasarımı bozacaktı o da. Audi nin vites çevresi daha kullanışsız kesinlikle Golf' e göre. Audi tarafında beklentim doğal olarak daha iyi malzeme kalitesi ve  daha iyi bir yalıtım. Bunlarda fark yaratamıyorsa zaten A3 e geçmenin çok bir anlamı yok.

@demonarebenim kullanım profilimde sedan, suv son derece gereksiz. Yok yere aracı büyütmüş olurum, bana hiç bir faydası olmaz. Aynı motorla daha büyük/ağır bir araç da performans kaybı demek.

@serkan_kalavallahi çok mu anlam yüklüyorum 150' lik versiyona ama ilk kriterim biraz daha performans. Sonrasında gençleştirme ilave donanımlar vs. geliyor. Günün sonunda beklentiler tam olarak karşılanamadığı için sıkılma elbet bir miktar var. :)

Herkese görüşleri için teşekkür ediyorum.

 

@Alpac elzem değilse aracınızı değiştirmeyin hocam. Ama maddi durumunuz uygun ise ben Golf tavsiye ederim. 

 
@Alpac Sizin gibi aynı ikilemi bende yaşadım 7 Golften 7.5 geçmek istedim ama benim arabamda bulunan özelliklerin aynısı neredeyse 7.5'da vardı ek olarak eksikler bile vardı 320 bin tl kırmızı 1.6 tdi dsg hatasız bulmuştum 7.5 ama aynı kasaya yakın kasadan inip tekrar Golfe binmek istemedim, Golf 8 Rline niyetlendim ama bütçemi çok aşıyordu, A3 baktım sportback eski kasalardaki iç tasarımı beğenmedim yeni kasada aynı şekilde aştı beni çokta beğenmiştim :D  Passat b8 business buldum bütçemde oda beni açmadı. Opsiyon ve donanım aradım için en son kararımı T-ROCta kılarak aldım aracımda bulunan opsiyonlar olarak; Cam Tavan, Keyless Go, Acc, Şerit Takip, Kör Nokta, Elektrikli Bagaj, Geri görüş Kamerası ve çift renk. Opsiyon olarak çok güzel araç ama iç malzemede hafiften üzebilir.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Su troclarin ic mekan kalitesi hakikaten insani sasirtiyor hocam. Polodan daha sert sanki plastikler

 
@ZITIPAŞA Polo hiç denemedim hocam ondan karşılaştırmam yanlış olur, Aracı Full Opsiyon doldurmuşlar ama içinden çalmışlar :)  

 
@ZITIPAŞA Ben ilk icine bindiğimde bunun renodan farki amblemimi demiştim sd gülmüştü. Dediğim kadar var malesef. Ucuz işçilik şişik etiket fiyatı. Golf 7.5 candir.

 
@IBS6134 maalesef hocam gercekten cok ilginc bir seviyede malzeme kalitesi. Dedigim gibi polo daha iyi muhtemelen

 
@Alpac Doğuşun elinde Audi A3 8Y sportback 35 tfsi (1.5tfsi 150 bg mild hybrid) advance paket beyaz ve siyah fabrika indirimli araçlar mevcut. 

Advance pakete ek olarak adaptif hız sabitleyici ve elektrikli deri koltuklarda var bu araçlarda. En son 419 bin tl fiyat aldım ve  80 bin tl 18 ay 0 faiz kredi  avantajı ile.

Geçen hafta 30 tfsi sline sportback aracımı teslim aldım, yalıtımı, yol tutuşu ve konfor olarak eski aracım Golf 7 'den ve bir önceki kasa Audi a3'den (yalıtım aynı) çok daha iyi. Aldığım araçta spor süspansiyon ve 18" jantlar olmasına rağmen araç bana konforsuz gelmedi. Ayrıca donanım olarak adaptif hız sabitleyici, şerit takip asistanı, audi drive select, audi virtual cockpit plus (hayalet ekran) 12" hem de , 10" multimedya ekranı (kablosuz apple car play) var .  Malzeme kalitesi olarak eski kasa A3'den bir tık daha kötü ama sadece alt kısımlarda, üst kısımlarda bu kalite düşüşü fark edilmiyor. 

Bence yeni kasaya bakmanızı tavsiye ederim, sürüş kalitesi ve konfor olarak eski kasa A3 den çok daha iyi bir araç olmuş.

(ps: A3 'de karartmalı sağ ve sol dış dikiz aynası standart geliyor) 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Alpac merhabalar, ben sadece sesli düşüneceğim, aynı durumda olsam sunroof benim için elzem olmadığından dolayı, arabayada gayet alışık olduğum için biraz bütçe ayırır istediğim bir kaç özelliği retrofit yapardım, motor gücü konusu içinde chip tuning ve big turbo düşünürdüm (tabi bu durumda 2. El değeri düşebilir - ama satılığa çıkarttığımda kesinlikle yapılan işlemleri belirtirim) 

Yeni araç seçenekleri arasında yeni 508 ide değerlendirirdim. (Motor gücü ve yol tutuş bakımından) 

umarım gönlünüze göre bir araç bulursunuz

 
@skysoblue85

Her ikiside yeni kasa olmak üzere

Bi tarafta 

419 a a3 1.0 (30 tfsi) advance

Diger tarafta 398 e 

Rline 1.0 mk8 golf.

Kararsız kalıp 250 kere yazı tura atsan ? 

250 sinde de A3 gelir ??? (para bile durumun farkına varır)

Sonuç: 

A3 ün 419 ettigi alemde ben rline golfün max 370 olmasını beklerdim.

Ya a3 ucuz ?

Ya da golf rline pahalı 

Yazı tura atmak lazım hangisi ucuz hangisi pahalı

 
@Savatage Galiba yazdığımı yanlış anlamışsınız, 419 bin tl ye , 1.5 (35 tfsi) advance paket + adaptif hız sabitleyici ve elektrikli koltuklu araç veriyorlar. 

Benim satın aldığım araç 1.0 (30 tfsi) sline paket A3 ve aracı 400 bin tl'ye aldım geçen hafta. Sline A3 donanım olarak Rline Golf'ten çok daha dolu. A3'ün fazlalıkları Spor full deri koltuklar, şerit takip asistanı, adaptif hız sabitleyici, front asist,otomatik park asistanı, uzun far asistanı , 18" jant , sağ sol taraf karartmalı katlanan dış dikiz aynaları, kablosuz apple car play , 12" hayalet ekran ve 10" multimedya ekranı var. Golf'ün fazlalıkları kör nokta uyarı , ısıtmalı ön koltuklar, 3 bölgeli klima ve progressive direksiyon.

Aslında Audi fabrika indirimi ile bu fiyatları veriyor, ama A3'ler bu fiyattayken gidip de Golf 1.0 tsi Rline'ın yüzüne bakmam asla. Demek ki Golf pahalı satılıyor ülkemizde.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@skysoblue85

Her ikiside yeni kasa olmak üzere

Bi tarafta 

419 a a3 1.0 (30 tfsi) advance

Diger tarafta 398 e 

Rline 1.0 mk8 golf.

Kararsız kalıp 250 kere yazı tura atsan ? 

250 sinde de A3 gelir ??? (para bile durumun farkına varır)

Sonuç: 

A3 ün 419 ettigi alemde ben rline golfün max 370 olmasını beklerdim.

Ya a3 ucuz ?

Ya da golf rline pahalı 

Yazı tura atmak lazım hangisi ucuz hangisi pahalı
Yeni A3 bence de Golf’ten güzel ama iş sadece almakla bitmiyor. Yürütme maliyeti kısmında kasko olsun, yedek parça olsun, periyodik bakım olsun Golf’e 3 lira fiyat çekilirken Audi’ye 5 lira fiyat çekiliyor aynı hizmet/mal olmasına rağmen. Bu durumda Golf yine daha ekonomik kalıyor. 

 
leon'u yakından gördünüz mü? eski kasaya göre ben çok beğendim. testlerini izledim, birçok yönden avantajlı gibi.

 
@skysoblue85Bahsettiğiniz fiyatlar liste fiyatlarına göre çok iyi görünüyor. Hakkaten o paralara Golf yerine A3 tercih edilebilir. Ama önceki mesajlarımda da bahsettiğim gibi izlediğim birkaç videoda A3 ün yalıtımını çok beğenmemişlerdi. En basitinden yol sesinin/lastik yuvarlanma sesi (benim kendi aracımda en çok muzdarip olduğum konuların başında) eski serilerdeki gibi olduğu, Golf 8' den farksız olduğu belirtiliyor. Bir de şu iç malzeme kalitesinin, sizin değindiğiniz gibi kötüleşmesi beni soğutmuştu ilk başta. Dediklerinizi dikkate alacağım, bayilerle bir görüşeyim.

Golf lerin fiyatlandırmalarında bir problem var zaten. Hiç unutmuyorum, Mercedes' in yeni A serisi çıktığı dönemler, ya da bir süre sonrasıydı. Golf 1.5 Tsi Highline DSG, A200 'den pahalıydı. Sonradan A serilerini fiyatları bir coştu, şu an ikinci elleri yeni A3 lerin sıfırlarından pahalı neredeyse. Deneyimleme fırsatım olmadı ama görünüş ve algı olarak C hatchbackler içerisinde en beğendiğim araçtır.

@Forsssarabada orjinalliği bozmayı çok sevmiyorum, hele ki motora dokunmayı. Çünkü olası sorunlarda uğraşacak çok vaktim olmuyor maalesef. 508 de bir ara aklıma gelmedi değil ama araç benim için büyük. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

@yunusaktas91 çok önemli bir nokta aslında o da, "yürütme maliyeti" kavramı, kesinlikle katılıyorum.

@insect araç güzel ama malzeme ve yalıtım kalitesi olarak beni mutlu etmeyeceğini düşünüyorum. Bir de FR' da bile arka süspansiyonlar torsiyon olmuş galiba, ciddi ayıp olmuş.

 

@Alpac Yenİ A3 yalıtım konusunda Golf 7 'nin çok önünde. Testlerde yalıtım ile ilgili olumsuz eleştirinin en büyük nedeni test edilen araçların 18" jant olması diye düşünüyorum. Şöyle bir durumda  var aldığım araçta testlerde kullanılan 18" jant da var ve ben eski Golf'üme göre yalıtımın çok çok daha iyi olduğunu düşünüyorum. Eski Golf'üm e ayrıca davlumbazlar ve arka bagaj bölümünde ekstra yalıtım yaptırdım. 

 

Geri
Üst Alt