Akü şarj edilemiyor ve yağ sıçratma


ahmetcan68

Yeni Üye
Katılım
16 Tem 2020
Mesajlar
17
Tepkime puanı
8
Konum
Aksaray
İsim
Ahmet
Öncelikle merhaba. 2013 1.2 tsı aracımı bugün yıkamadan aldım ve dönüş yolunda akü şarj edilemiyor arızası verdi. Kaput altına su tutuldu mu diye baktığımda su yoktu. 1 saat sonra tekrar baktığımda bana göre sol tarafta yağ sıçramaları var. Burada bir ustaya gösterdim anlamadı. Yarın yola çıkacaktım bilgisi olan var mı acaba neyden kaynaklanabilir? Teşekkürler 

20210714_175941.jpg

20210714_180238.jpg

 
Geçmiş olsun.

Akü şarj edilemiyorsa yolda kalırsınız.

Bu yağ sıçramalarının yeni olduğunu düşünüyorsanız da yolda kalırsınız. 

Yetkili servise ya da iyi bir ustaya -özel servise danışmakta fayda var.

 
Upvote 0
Bulunduğum yerde usta anlayamadı. Yarın bakım için İstanbul'a gidecektim ama 300 km problem çıkarır sanırım. Ustaya sordum dikkatli gel bir şey olmaz dedi ama içim çokta rahat değil.

 
Upvote 0
Bulunduğum yerde usta anlayamadı. Yarın bakım için İstanbul'a gidecektim ama 300 km problem çıkarır sanırım. Ustaya sordum dikkatli gel bir şey olmaz dedi ama içim çokta rahat değil.
Geçmiş olsun

Usta sallamis bence

Tam kumar bu halde yola cikmaniz kumarda genelde kasa kazanir

Sahsen bu sekil yola cikmazdim
 
Upvote 0
@HONEY kesinlikle haklısınız hocam. İlk etapta çekici ile özel servise çektireceğim bakalım ne çıkacak. Çok teşekkürler 

 
Upvote 0
Ben olsaydim 1 kutu balata sprey alir ucuz bisey zaten yagli golgeyi temizler sonra araci yurutmeden nerden yag sicratiyor bakardim

Sizde su an 2 sorun var gibi yag kacagi alternator bulasmis zarar vermis gibi duruyor

 
Upvote 0
Hocam balata spreyi ile temizlik yapıldı. Araç çalışınca rolantide yağ sıçratmadı sanayide. Eve geldim yine vardı yağ saçakları. Devirdaim mi yoksa alternatör mü ya da başka bir şey mi bende bilmiyorum 

 
Upvote 0
Hocam balata spreyi ile temizlik yapıldı. Araç çalışınca rolantide yağ sıçratmadı sanayide. Eve geldim yine vardı yağ saçakları. Devirdaim mi yoksa alternatör mü ya da başka bir şey mi bende bilmiyorum 
Bundan sonrasi bizi asar


Yag kacagi kayislara bulasmis olabilir

Kayisa bulastiysa saglikli tutunamayip alternatoru ceviremiyor olabilir

Kacagi bulup kayislarda temizlenince sarj olmuyor sorunu duzelebilir
 
Upvote 0
@HONEY ilginiz ve yardımlarınız için gerçekten çok teşekkürler hocam. Artık yarın usta ne diyecek bakalım hayırlısı :)

 
Upvote 0
Bulunduğum yerde usta anlayamadı. Yarın bakım için İstanbul'a gidecektim ama 300 km problem çıkarır sanırım. Ustaya sordum dikkatli gel bir şey olmaz dedi ama içim çokta rahat değil.
300 km çok fazla.

Yağ sıçrama durumu olmasaydı, sadece alternatör şarj etmiyor olsaydı ortalama 40 km giderdi(tabii ki akü şarj durumuna göre değişkenlik gösterebilir). 300 km gitmesi imkansız. 

Yani, sizin de yazdığınız gibi aracınızı çekici ile götürerek daha büyük hasarlara yol açmamış olursunuz.

 
Upvote 0
@ogzogz öyle hocam haklısınız. inşallah çekici ile götürmek işe yarar hocam sanayiye giderken aldığım risk işe yaramadı sorun bulunamadı yarın bakalım:)

 
Upvote 0
Şarj dinamosunun kırmızı ile işaretlediğim bölgesindeki plastik kısımda açılma mı var sanki? 
İlk bakışta krank kasnağı aklıma gelmişti kaçak yeri olarak ama sanki şarj dinamosu göbeğinin ordaki açıklıktan yağ kaçırıyor. Zaten o uyarı ve yağ sıçrayan bölgeler bunu işaret ediyor.

A449414A-2973-42BF-85CE-F76F0CF476D2.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

@ack937 evet hocam onu usta da ben de hiç farketmedik. Gerçekten çok ayrı görünüyor. Basit bir şey mi yoksa problem yaratan bir durum mu bilginiz var mı peki?

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt