Golf 5 FSI Rölantide Titreme


Kengerli

Yeni Üye
Katılım
13 Tem 2021
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
İsim
Ali
Arkadaşlar merhaba golf 5 fsi araç sahibiyim tüp hiç takılmadı daha km 150 bin de. Titreme bir aydan bu yana kadar yeni yeni başladı. Ben de servise gittim motor kulakları değişecek dediler değişti ama gecmedi. Kompresore bakılacak dediler bakıldı sorun çıkmadı. Motor üst kapak açılacak dediler açmadılar cunku izin vermedim. Şimdi de nox sensörüne bahane buldular su an nox sensör fiyatı 4 bin TL den başlıyor tahminim araç hala serviste. İzmirde 1200 km yol yaptim daha üç gün önce Manisa’ya geldim. Yolda gidiş çekiş siddeti mükemmel ama bu titreme batıyo resmen. Tamirci motor gitmiş olabilir dedi bende motoru giden araç 1200 km lik yolda kalırdı dememle doğru deyip başka tespitler yapmaya başladılar. İzmirde İnkalar sıcakta klima hep açıktı ve fan hiç açmadı araç zorladım hatta radyatör göstergesi 90c hiç geçmedi hersey normal. Sizlerin de basına bu şekilde bi olay geldi ise bilgi verirmisiniz. Şimdiden teşekkür ediyorum 😇😇88F616DA-7BC9-4537-BE3B-AF752E427277.jpeg

ECD9FFC1-C7AA-48F2-A7E5-4146C7E2E041.jpeg

 
@Kengerli dostum titreme benim aracımda da vardı. Araca bağlanıp ayar yapınca sarsıntı gitmişti.
 
Upvote 0
İhtimalleri sayıyorum Gaz kelebeği, şarj dinamosu kasnak kitlemesi, bobin buji, benzin pompası, şanzıman takozu gibi bir çok unsur rolantide titreme yapabilir.
Bunlardan en çok ihtimal gaz kelebeği bobin ve buji gibi ateşleme stabilizesini bozabilecek parçalardır. Fsi motorlarda bazı sensörlerden de kaynaklanabilir. İnternette biraz araştırmayla kronik bir sorun olup olmadığını bulabilirsiniz.
 
Upvote 0
Merhaba arkadaşım bu sorun benim başıma 2015 yılında gelmişti sorun yüksek ihtimalle bobinlerde sıradan tamircilerin bağladığı cihazlar hatayı okumuyor bobin değişince sorunum bitmişti
 
Upvote 0
Arkadaşlar benim araçtada araç durduğu yerde rolantide çalışırken motorda hafif titreme var. Motor kaputunu açıp motora baktığımda motor diğer araçlarda çalışırken sabit şekilde duruyor ama benim aracımda motor çalışırken çok hafif öne arkaya yalpa yapıyor bundan kaynaklıda aracı hafiften titretiyor hafiften sallıyor. aracı alalı 5-6 ay oldu aldığım zaman sanayide bir kaç ustaya göstermiştim ama araçta bir sorun bulamamışlardı. Bobinleri bujileri kontrol etmişlerdi bir problem çıkmamıştı, bogaz kelebeğini felan temizlediler yinede bir problem görünmedi. Ustanın birisi subaplardan oalbilir motor sökülüp subaplar değişmesi gerek dediler yaklaşık bana o zaman 3-4 bin lira gibi bir masraf çıkarmışalrdı. Diğer ustada wolkswagenlerde bu tarz motorda sarsıntı durumlarının kronik olduğunu hepsinde olmasada bir çoğunda olduğunu ve bu kadar bir titreme için motoru söküp dağıtmana bence gerek yok bu şekilde bin birşey olmaz demişti. o zamandan beride kullanıyorum aracın gidişinde çekişinde bir problem yok araç rolantide çalışırken devir saatinde dalgalanmada yok sabit bir ayarda duruyor devir göstergesi ama gel gelelim bu rolantide tatlı tatlı sallaması bir türlü geçmedi. Bana zararı varmı dersen sadece ışıklarda felan durduğunda çok tatlı tatlı sallıyor sadece bu. Bu durumun ilerde araca bir zarar vermesinden korkuyorum. Bana nokta atışı bir çözüm sunabilecek bir arkadaş varmı acaba ? :)
 
Upvote 0
Bu bahsettiğin hafif titreme benim araçta da var. Ama sen motor demişsin hocam. Eğer araçta ise benim alt tablaların değişmesi gerektiğini söylemişti usta. Ondan kaynaklandığını düşünüyorum.
 
Upvote 0
Selam, sarsıntı benim aracımda da var, motor gürültülü çalışırken sarsıntıyı kaput açıkken görebiliyorsunuz, bir ayar yaptı motor daha çok titremeye başladı, ikinci ayarda motordaki sarsıntı kayboldu, bu rölanti devri ile alakalı olabilir mi acaba ?
 
Upvote 0
Arkadaşlar merhaba golf 5 fsi araç sahibiyim tüp hiç takılmadı daha km 150 bin de. Titreme bir aydan bu yana kadar yeni yeni başladı. Ben de servise gittim motor kulakları değişecek dediler değişti ama gecmedi. Kompresore bakılacak dediler bakıldı sorun çıkmadı. Motor üst kapak açılacak dediler açmadılar cunku izin vermedim. Şimdi de nox sensörüne bahane buldular su an nox sensör fiyatı 4 bin TL den başlıyor tahminim araç hala serviste. İzmirde 1200 km yol yaptim daha üç gün önce Manisa’ya geldim. Yolda gidiş çekiş siddeti mükemmel ama bu titreme batıyo resmen. Tamirci motor gitmiş olabilir dedi bende motoru giden araç 1200 km lik yolda kalırdı dememle doğru deyip başka tespitler yapmaya başladılar. İzmirde İnkalar sıcakta klima hep açıktı ve fan hiç açmadı araç zorladım hatta radyatör göstergesi 90c hiç geçmedi hersey normal. Sizlerin de basına bu şekilde bi olay geldi ise bilgi verirmisiniz. Şimdiden teşekkür ediyorum 😇😇Ekli dosyayı görüntüle 48966

Ekli dosyayı görüntüle 48967
Titremeyi biraz daha tarif edebilir misiniz? Araç içinde mi titreme hissediyorsunuz yoksa kaput açınca motor mu sarsıntılı? Bir süre motor ısındıktan sonra azalıyor mu yoksa sürekli mi bir titreme var? Mümkünse video atabilir misiniz?
 
Upvote 0
Arkadaşlar benim araçtada araç durduğu yerde rolantide çalışırken motorda hafif titreme var. Motor kaputunu açıp motora baktığımda motor diğer araçlarda çalışırken sabit şekilde duruyor ama benim aracımda motor çalışırken çok hafif öne arkaya yalpa yapıyor bundan kaynaklıda aracı hafiften titretiyor hafiften sallıyor. aracı alalı 5-6 ay oldu aldığım zaman sanayide bir kaç ustaya göstermiştim ama araçta bir sorun bulamamışlardı. Bobinleri bujileri kontrol etmişlerdi bir problem çıkmamıştı, bogaz kelebeğini felan temizlediler yinede bir problem görünmedi. Ustanın birisi subaplardan oalbilir motor sökülüp subaplar değişmesi gerek dediler yaklaşık bana o zaman 3-4 bin lira gibi bir masraf çıkarmışalrdı. Diğer ustada wolkswagenlerde bu tarz motorda sarsıntı durumlarının kronik olduğunu hepsinde olmasada bir çoğunda olduğunu ve bu kadar bir titreme için motoru söküp dağıtmana bence gerek yok bu şekilde bin birşey olmaz demişti. o zamandan beride kullanıyorum aracın gidişinde çekişinde bir problem yok araç rolantide çalışırken devir saatinde dalgalanmada yok sabit bir ayarda duruyor devir göstergesi ama gel gelelim bu rolantide tatlı tatlı sallaması bir türlü geçmedi. Bana zararı varmı dersen sadece ışıklarda felan durduğunda çok tatlı tatlı sallıyor sadece bu. Bu durumun ilerde araca bir zarar vermesinden korkuyorum. Bana nokta atışı bir çözüm sunabilecek bir arkadaş varmı acaba ? :)
Aynı sorun 2.0 fsi passat aracimdada var özellikle motor sogukken otomatik jiklede çalışırken aşırı bi kafa sallama ve motordan takır takır sesler geliyo sanki içinde biseyler kırılır gibi jikleden çıkıncada hafif bi sallama devam ediyo arabanin içinde hissedebiliyorum o titremeyi aracı alali 4 sene oldu son bi senedir var bu sorun önceden motorun çalıştığını anlayamazdim bile
 
Upvote 0
Konuyu hortlatmiş olacağım ama ayni sorun 2008 1.4 tsi 140 hp aracimda da mevcut . Sorun şu; sadece rolantide iken , özellikle ışıklarda durunca, ara ara (devamlı değil ) titreme yapiyor. Sanki inceden öksürüyor gibi. Nasil tarif etsem bilemedim. Gidişinde çekişinde hızlanmasında herhangi bir sorun yok. Devir saati de oynamıyor. Yağ kaçağı vs de yok. Sadece hafiften bir titreme. Hepsi bu..
Araci alalı 2 bucuk 3 sene oldu ve aldığımdan beri var. Ben biraz pimpirik biriyim. Kafayı taktım çözücem bunu diye. Herşeyi denedim. Buji, bobin, motor ayarı, gaz kelebeği, triger Zinciri değişimi vs vs. Ama nalet sey bir türlü düzelmedi. En sonunda gözümü karattim 2 sene önce motor yaptırdım. Vee yine olmadı :-(
Dedim ya normal koşullarda hiç bir sorunu yok.
Bu arada birsey dikkatimi çekti. Debriyaja basinca titreme olmuyor. Sadece rolantide kendi kendine çalışırken mevcut.
Bununla ilgili forumlarda bir çok sikayet var. Şimdiye kadar okuduklarim içinde nokta atışı bir çözüm bulabilen çıkmamış malesef :-(
 
Upvote 0
Arkadaşlar yeni konu açmak istemedim bu konudaki benzer bir durumla karşı karşıyayım bilgi sahibi arkadaşlarının yardımını rica ediyorum.

Öncelikle aracım 1.6 fsi blf motor ve lpg kiti ile kullanıyorum araç manuel.

Bu bahsettiğim durum yaklaşık 1 aydır felan havaların soğumasıyla birlikte yapmaya başladı.

Sabahları işe gitmek için 7 çeyrek gibi evden çıkıyorum arabaya binip marşa bastığımda yani coldstart yaptığımda hiç gaza basmadan çalıştırıyorum. Motor soğuk olduğu için ilk çalışmada 7-8 saniye motor devri 1200-1300 devirlerde oluyor 7-8 saniyeden sonra 1000 devirin altına iniyor 800-900 lere bu devrin düşmesine müteakip araç böyle stop edecek gibi motor devri çok düşükmüş gibi sanki motor çalışırken tak tak tak dönme devriyle eş orantılı vurma yapıyor gibi oluyor ve bu esnada motor arıza lambası sarı renk olarak yanıp sönüyor. (Bu stop edecekmiş gibi yaptığında bir sefer motor devri böyle saliselik olarak 400-500 devirlere aniden inip tekrar 800-900 lere çıkmıştı.)

Araca hafif hafif ara gazı vermeye başladığımda bu stop edecekmiş gibi olan vurma sesi devir yükseldiği için kesiliyor motor normal devir alıyor ve yanıp sönme yapan motor arıza ışığı sönüyor.

Sonra sürüşe başlayıp bir kaç kilometre gidip durduğumda yada uzun yolculuk yapıp durduğumda araçta bu stop edecekmiş gibi devir düşüklüğü yada vurma sesi gibi yada motor arıza ışığı yanıp sönme gibi bir durum olmuyor.

Bu dediğim şeyi akşam eve gelip sabaha kadar araç duruyor sabahın soğuğunda ilk çalıştırdığımda yapıyor.

Bu konu hakkında bilgili arkadaşların çözüm önerileri veyahut yardımları için şimdiden teşekkür ederim.
 
Upvote 0
Bu durumdan sonra aracı hareket ettirdiğimde 1 ci vitese atıp hareket ettiğimde ilk bi 10 saniye araç gaz yemiyor gibi oluyor sonrasında düzeliyor gaz tepkimelerinde bir sorun olmuyor.
 
Upvote 0

Arkadaşlar yeni konu açmak istemedim bu konudaki benzer bir durumla karşı karşıyayım bilgi sahibi arkadaşlarının yardımını rica ediyorum.

Öncelikle aracım 1.6 fsi blf motor ve lpg kiti ile kullanıyorum araç manuel.

Bu bahsettiğim durum yaklaşık 1 aydır felan havaların soğumasıyla birlikte yapmaya başladı.

Sabahları işe gitmek için 7 çeyrek gibi evden çıkıyorum arabaya binip marşa bastığımda yani coldstart yaptığımda hiç gaza basmadan çalıştırıyorum. Motor soğuk olduğu için ilk çalışmada 7-8 saniye motor devri 1200-1300 devirlerde oluyor 7-8 saniyeden sonra 1000 devirin altına iniyor 800-900 lere bu devrin düşmesine müteakip araç böyle stop edecek gibi motor devri çok düşükmüş gibi sanki motor çalışırken tak tak tak dönme devriyle eş orantılı vurma yapıyor gibi oluyor ve bu esnada motor arıza lambası sarı renk olarak yanıp sönüyor. (Bu stop edecekmiş gibi yaptığında bir sefer motor devri böyle saliselik olarak 400-500 devirlere aniden inip tekrar 800-900 lere çıkmıştı.)

Araca hafif hafif ara gazı vermeye başladığımda bu stop edecekmiş gibi olan vurma sesi devir yükseldiği için kesiliyor motor normal devir alıyor ve yanıp sönme yapan motor arıza ışığı sönüyor.

Sonra sürüşe başlayıp bir kaç kilometre gidip durduğumda yada uzun yolculuk yapıp durduğumda araçta bu stop edecekmiş gibi devir düşüklüğü yada vurma sesi gibi yada motor arıza ışığı yanıp sönme gibi bir durum olmuyor.

Bu dediğim şeyi akşam eve gelip sabaha kadar araç duruyor sabahın soğuğunda ilk çalıştırdığımda yapıyor.

Bu konu hakkında bilgili arkadaşların çözüm önerileri veyahut yardımları için şimdiden teşekkür ederim.
Hocam araç lpg'ye erken geçiyor. Onun ayarı olması lazım. daha yüksek ısıda lpg'ye geçerse daha sağlıklı çalışacaktır araç.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt