Golf 6 TDI trigger kayışı değişimi


Musil

Yeni Üye
Katılım
31 Ocak 2019
Mesajlar
7
Tepkime puanı
8
İsim
Mustafa
Merhaba arkadaşlar,

2012 Model Golf 6 TDI DSG aracım 180bin kilometreye geldi. Trigger kayışı değişimi için İstanbul’da işçilik ücreti ne kadar tutar. Ve hangi ustaları tavsiye edersiniz? Parçaları kendim alacağım.

Teşekkürler selamlar.

 
(Manuel) Baskı balata ve Triger icin her ikise de esit olmak üzere 

Şu ankara da 400 er lira işcilik  fiyat tarifesi var.

Baskı balatada volant da degisse tarife aynı

Trigerde de devirdaim dahil bu 400 liraya 

İstanbulda benim yüksek lisansım doktoram var diyen sanayi ustası hadi alsın alsın 500 trigere

600 fazlaya girer.

 
@Musil trigerin 120.000’de değiştirilmesi tavsiye ediliyor.

Siz geciktirdiniz mi yoksa 2.yi erken mi değiştiriyorsunuz yoksa başka bir durum mu var? 
 

Bizde de 2012 Golf 6 TDI var. Ben yetkilide yaptırmıştım çünkü yaştan dolayı %30 indirimle beraber dışarıdaki fiyatla hemen hemen aynı oluyordu. Yetkili servisten yazılı, kalem kalem fiyat teklifi almakta fayda var. Değiştirilen parçalar 2 yıl garantili oluyor bu arada.

Her halükarda işlem sonrası değişen parçaların durumuyla ilgili yorumlarınızı da bekliyoruz.  

 
@SCC cevabınız  için çok  teşekkür ederim hocam.

Bu ilk değişim olacak.

Değişim zamanı çok tartışılan bir konu.

Gerek aracın kitapçığında olsun. Gerek yurt dışı kaynaklarında olsun benim okuduğum 210.000km olarak belirtiliyordu. O yüzden 180 bine kadar kafam rahat bir şekilde geldim. Herhangi bir sorun da yaşamadım.Bu durum tabi biraz da  aracı ne kadar devirli kullandığınızla da alakalı.

Yetkili servisten aldığım fiyat; malzeme ve işçilik dahil 5000TL civarı bir rakam.

Contitech trigger kit+Skf su pompası 1500TL civarı tutuyor. 

Bu durumda işçilik+malzeme en fazla 2500TL ye mâl olmuş oluyor. 
İşlem sonrası değişen parçaların durumu ve yapılan masraflar ve süreci tekrar sizlerle paylaşacağım.

Saygılar.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@SCC aracımda maslak oto sanayini de  trigger seti, su pompası, V kayıs seti, arka salıncaklar,  amortisör takozu değişti. Rot balans ayarı yapıldı. Toplamda 2000 TL işçiliğe verdim. 180 bin km yapmış olan aracımda değişen parçaların durumunu içeren resimlerini ekte bulabilirsiniz. 180bin km ye gelmiş bir aracın parçalarının ne kadar yıprandığına dair bilgi sahibi olmanıza umarım yardımcı olmuşumdur. Herkese kazasız belasız keyifli seyahatler diliyorum. 

11EE9C86-65BD-4347-97FC-ED5B72ED6E61.jpeg

4D220EF1-EC45-427E-85DD-3363CAA187E6.jpeg

62125BCC-C415-4AD0-AFBC-E5A44492CEC8.jpeg

B9040156-837D-40D4-AA57-452AAB59494F.jpeg

0DE8214B-8D59-4FED-9476-C6B4C4FD29A7.jpeg

4D97BB0B-DBB4-432B-AF38-8C0A7CB8610D.jpeg

5AA9791A-C2EF-4893-AD71-686EC10E1AAF.jpeg

BF492249-9C24-424D-B8F0-94D2258FDD95.jpeg

64B903B0-16A0-49B4-A632-8FC7445D52E3.jpeg

 
Takip ve detaylı bilgilendirme için çok teşekkürler @Musilhocam. Güle güle kazasız belasız binin. 

180.000’de ağzınıza lâyık konu üstat @Savatage

 
Takip ve detaylı bilgilendirme için çok teşekkürler @Musilhocam. Güle güle kazasız belasız binin. 

180.000’de ağzınıza lâyık konu üstat @Savatage
Bu videodaki avrupalı mk6 tdi sahibi arkadaşa yorumlarda sorular sormuşlar . Km 400.000

İlki 

Timing belt = triger ne zaman degistiniz diye ...

Diger soru şu ana kadar yasadıgı problemlerle ilgili

150 bin ve 220 binde egr valfi sorunu yaşamıs ? Egr iptal edene bu arızalar bedavaya gelir.

270 binde 3 numaralı silindirin enjektörü bozulmuş ? Eyy enjektör 270 binde bozul canımı ye!!

399 binde egzos sıcaklık sensörü sorunu olmuş ? 399 binde yüksek ihtimal  ben olmuycam bu hayatta zaten .olursakta sensörün bugünkü fiyatı 600-700 lira , yetkili servis te 10 bin olması bizi bağlamıyor??? (@zitipasa????)

@ZITIPAŞA 400.000 de yüksek basınç mazot pompası faulsüz ???

150 ve 320 binde triger değistirenin  yanında 180 binde degistirenede aman çook geç kalmışsın demem.

Tr de tdi triger 120 bin ??? Valla ben 130 bine alarmı kurdum . O gün sabah kalkarım basarım antalyaya 3 gün deniz, 1 gün Aslan usta .

120 bini yine fix geçiririrm yani. (Arabayı tork/beygir/yük/rampa ne kadar yorduğumu yada yormadığımı ben biliyorum. 140 bine gerek yok tabi abartmayım........




Screenshot_20210730-222434.png

Screenshot_20210730-222654.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Savatage  valla bana o kadar parça sökülmüş iken trigeride degistirmek mantikli geldi hocam, belli olmaz 70 binde pompa bozan golf 72 binde kayış koparmaz diyemem. 

 
@SCC

Adam 500.000 km ye gelince bir video daha paylaşmış.

Durum aşağıdaki gibi 

Yani Hain doğuşa  20 bin lira  dfp değisim parası vermeme ihtimalimiz yüksek!!

Yanlız her 500 km de bir düzenli rejenerasyon yaptığını söylüyor.

Bende şu an 300-315 km de bir rejenerasyon var.

Bu aralık ne kadar yüksekse dfp ömrü o kadar yüksek olur gibi geliyor bana??? 

Screenshot_20210730-232244.png

 
@Savatage @Musil 2012 model Golf 6 DSG gerçekten sıkıntısız bir araç. 150 binde hata olarak dizel partikül filtresi değişti.Bu sorunu VW servis Almanya’da dizel skandalından dolayı ücretsiz olarak gidermişti. Motordan da soğukken kuş sesi gibi ses geliyordu. Ama triggel kit ve V kayış değişince oda ortadan kalktı. Onun dışında resimlerde de gördüğünüz üzere sadece salıncaklar ve amortisör takozları yıpranmıştı. Yurt dışından Türkiye’ ye bu işlemler yapılmadan 2800km yol yaptım. Ortalama saatte 150-160km nin altına düşmedim.Ona rağmen hiç bir sorun yasamadan geldim. Sonra İstanbul’da yukarıda belirttiğim işlemler yapıldı. Haftaya tekrar geri döneceğim.İnşallah aynı şekilde sorun yaşamadan geri dönerim.Aracımı çok sevdiğim için ve malum yurt dışında fiyatlar buraya göre çok farklı olduğu icin kesinlikle satmayı düşünmüyorum. Size şöyle bir örnek vermem gerekirse satmaya kalksam 4-5000€ verecekler, alan da  hayrını görecek.O paraya da elektrikli bisiklet alınıyor Almanya’da. O yüzden kesinlikle elimden çıkarmayı düşünmüyorum.Herkese selamlar, kazasız belasız sürüşler.

  @SCC aracımda maslak oto sanayini de  trigger seti, su pompası, V kayıs seti, arka salıncaklar,  amortisör takozu değişti. Rot balans ayarı yapıldı. Toplamda 2000 TL işçiliğe verdim. 180 bin km yapmış olan aracımda değişen parçaların durumunu içeren resimlerini ekte bulabilirsiniz. 180bin km ye gelmiş bir aracın parçalarının ne kadar yıprandığına dair bilgi sahibi olmanıza umarım yardımcı olmuşumdur. Herkese kazasız belasız keyifli seyahatler diliyorum. 

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Dpf olayında extra sucluluk hissiyatıyla ultra iyiniyet kurallarını işletmişler . Almanya da oyunun kuralları var. Burda patlatırlar 15-20 bin+ işcilik

Bunun dışında 

Bir tdi golften beklentimiz (mk6-mk7 ayırt etmeksizin)

Enjektör

Turbo

Dpf 

Alternatör (şarj bobini)

Mazot pompası (yüksek basınç pompası)

Vsvsvsvs........

Arıza yapıp masraf açacaksa da 

Bu kmlerin +200.000 den sonra olması benim beklentimdir. (Kader kısmet kul yapısı makine der gecilir)

Hiç bozulmasın ahirete kadar yakıtını koy bin ütopya tabi.

İnsan alman arabasından bunu bekliyor. 

En azından ben +200.000 sorunsuzluk bekleyenlerdenim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt