silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,331
İsim
Murat İNCİ
[082200].jpg

Hayatınızda ilk kez otomatik vites ve dahası DSG kullanacaklara kılavuz:

Güzel bir başlangıç olsun dilerim.

Hayatınızda ilk kez otomatik vites ve dahası DSG kullanacaksınız.

Size bu kılavuzu kimseye sormaya çekindiğimiz herşeyi yanıtlamak için yazıyoruz. 

Yazarımız DSG kullanıcısı olarak değil deyim yerindeyse DSG lerin hatalı kullanımı veya fabrikasyon arızası sonrası gittiği meşhur bir DSG hastanesinde doktor...  Yani kullanıcı değil tamiratinda 8 yıldır çalışan Emrah ustamız...

Söz sizde...

1. İlk olarak  koltuğa oturun  koltuk ve aynayı kendinize göre ayarlayın. 

2. Kontak anahtarını yerine takın 

3. Kontağı çeyrek tür çevirerek marşı basmadan önce aracın ısınması ve hazırlıklarını tamamlaması için ışıklarının sönmesini bekleyeceğiz. 

4. Sadece bu iki ışık kalana kadar bekleyip sonra ayağınızı fren pedalına basarken kontağı yine çeyrek tür çevirip bırakıyoruz. Akıllı kontak olduğu için  Diğer araçlardaki gibi basılı tutmanız gerek yok kontak anahtarını. 

5. P konumundaki vites kolunun üzerindeki düğmeye baş parmağınızla basarak ayağınızı fren pedalına basılı tutarak kendinize göre yavaşça çekin.

6. Geri gidecekseniz R yazan yere getirin.

7. İleri gidecekseniz D konumuna getirin.

8. Daima sağ ayağınızı kullanacağınız için sol ayağınızı ayak dayama kısmına bırakın ve bu ayağınızı araçtan inene kadar unutun

9.Yokuş yukarı veya yokuş aşağı ile araç yüklüyken hariç fren pedalını an ayağınızı kaldırdığınız anda araç yavaş yavaş  hareket etmeye başlayacaktır. gaza basmaya gerek yoktur.

10. Yokuş yukarı veya yokuş aşağı ile arac yüklüyken  hafifçe gaza basmanız aracın kararlı biçimde ilk hareketini sağlayacaktır. 

11. Yokuş inerken vites yükselmesini istemiyorsak frene hafifçe basmanız yeterli.

12. Vites kutusu bir an önce en yüksek vitese çıkmak üzerine programlı olduğundan gaz tepkileri yavaş olacaktır. Sollamalarda veya hızlanma ihtiyacı hissedince iki kademeli olan gaz pedalına sonuna kadar bastığınızda ikinci kademe devreye girerek kick down denen bir veya bir kaç vites birden düşürüp torkun daha kuvvetli olduğu devirlere sizi çıkaracaktır.

l7QARQ.jpgogdJlR.jpg

13. Sıkışık trafikte vitesin hemen 2 vitese geçerek kavramayı bitirmesini önlemek için vites kolunu sağ tarafa

manuel konuma ve 1.vitese almalıyız.

14. S modu daha yüksek devirde vites değiştirme yaptığı için uzun süre kullanımı halinde vites kutusunda ısınmaya ve erken yıpranmaya yol açacağı için uzun sürelerde kullanılmamalı.

15. Seyir halindeyken ASLA N veya R veya P konumlarına almaya kalkışmayınız.

16. Seyir halindeyken vites kolunun üzerinde elinizi tutmayınız

17.Seyir halindeyken Vites kolu sadece S ile  triptonic veya tiptronic denen manuel moda geçirilebilir. 

18. D veya S modda vites kolu sağa doğru itilerek yuvasına geçmesiyle Tiptronic veya Manuel moda geçilir. Bu modda vites kolunu ileri veya geri çekerek ya da direksiyonun iki yanındaki kulakçıklardan motor devrini kendiniz ayarlayarak vites değiştirmenize olanak sağlar. Soldaki kol - tuşunu kendinize doğru çekince vites küçültür, + tuşu ile vites büyütür.

-Manuel olarak vites küçültülürken, şanzıman ancak motor devri aşırı yükselmeyecekse vitesin küçültülmesine izin verir. Hızlanma sırasında şanzıman, izin verilen maksimum motor devrine ulaşılmadan kısa bir süre önce otomatik olarak sonraki vitese geçer.

-Bu moda sadece hareket halindeyken geçebileceğinizi unutmayın. sağdaki tuşa bir saniyeden uzun süre basmanız durumunda Tiptronic moddan D moduna geçiş yapılır.

-Vites değiştirme mandalları belirli bir süre kullanılmazsa ve vites kolu tiptronic vites yolu içinde değilse, tiptronic modundan otomatik olarak çıkılır.

19. Kısa süreli duraklamalarda N ye aldığınızda Auto Hold devreden çıkacaktır aman dikkat.

20. Tekrar P konumuna almadan kontak anahtarı yerinden çıkmayacaktır.

21. Uzun süreli duraklamalarda ve park ettiğinizde aracı P konumuna almalısınız.  

22. Aracı kısa ya da uzun süreli park ederken, fren ağırlığının dsg şanzıman üzerinde kalmaması amacıyla; Direkt P'ye almak yerine Doğru park yöntemi:

*önce N'ye alıp

**sonra elektromekanik park frenini çekerek aracın yükünün frenlere binmesini 

***En donunda P'ye alarak stop etmek. 

DSG şanzımanın ömrü için olumlu bir uygulama olarak geçiyor bu park etme yöntemi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çok faydalı bir başlık olmuş fakat bence ilaveler yapılmalı:

Benim aklıma gelen soru:

Drive modundan spor moduna (veya manuel moda) alırken vites kolu üzerindeki mandala basmak gerekli mi?

 
çok güzel bir paylaşım teşekkürler murat hocam..peki hocam şimdi benim dikkatimi çeken bir konu var..yokuş yukarı yada aşağı devirlenirken araç vites aralığını arttırıyor ya hanı deviri 3000 yada daha fazla veriyor bunun zararı varmıdır? özellikle yokuş inerken tuhaf bir hissiyatı var araç boştaymışta gaza basıyomuş gibi geliyor :)  

 
Bu dsg şanzımanı kullanmayı herkes çok seviyor,yeğenler,hanım,çocuklarım,aracı alan gidiyor:)

dur s moduna geçer fırlar falan diyorum 8D  dinleyen kim. 7 otomobilin olduğu yerde bile herkes golf7 dsg kullanmayı tercih ediyor. Yahu suv var altı yüksek tırman keyif yap,yok s=uptoso  şimdi de bu otomobili satamazsın kararı alındı s=pişt

 
Çok faydalı bir başlık olmuş fakat bence ilaveler yapılmalı:

Benim aklıma gelen soru:

Drive modundan spor moduna (veya manuel moda) alırken vites kolu üzerindeki mandala basmak gerekli mi?
Merhaba hocam 

D modundan S moduna geçerken sadece geriye çekmeniz yeterli ,Manuel mod içinde sağa ittirmek yeterli sola tekrar çekerkende bir şey yapmıyoruz.Vites D yada S modunda iken kulakçıklardan vitesi değiştirebilirsiniz fakat araç belli bir süre sonra kendisi tekrar otomatiğe alıyor (Örneğin durduğunuzda kalkışta D1 olarak göreceksiniz ) Vitesi sağa itip manuel moda alınca tüm kontrol sizde.

SAYGILARLA

 
Çok faydalı bir başlık olmuş fakat bence ilaveler yapılmalı:

Benim aklıma gelen soru:

Drive modundan spor moduna (veya manuel moda) alırken vites kolu üzerindeki mandala basmak gerekli mi?
@RockandRage Hocam cevaplamış, bende birkaç ekleme yapayım.

D konumundan N konumuna, S konumuna veya Manuel moda geçerken frene veya mandala basmanıza gerek yok.

D konumunda iken geriye doğru hafifçe çektiğinizde S konumuna alır.

Sağa ittiğinizde manuel moda geçer.

Kulakçıklardan vites değiştirdiğinizde @RockandRage Hocamın dediği gibi yine manuel moda geçer ancak siz belli bir süre müdahele etmezseniz kendisi tekrar otomatik vites moduna geçer.

Kulakçıklardan müdahele ettiniz ve beklemeden tekrar otomatik moda geçmesini istiyorsunuz, kulakçıklardan sağ tarafta olanı(vites büyültme) 3 saniye basılı tuttuğunuzda otomatik moda geçer :)

 
Mandala hangi durumlarda basmak gerekiyor sadece en başta p den d ye alırken mi?

 
P'den herhangi başka bir konumuna geçerken

D'den R'ye geçerken

D'den P'ye geçerken

R'den P'ye geçerken
Erencim d-s arası basmasam diğer her durumda bassam bir şey olur mu? ya da atıyorum her halükarda mandala bassam bir zararı var mı? mevcut polo otomatikte her durumda basıyorum mandala ondan soruyorum...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Erencim d-s arası basmasam diğer her durumda bassam bir şey olur mu? ya da atıyorum her halükarda mandala bassam bir zararı var mı? mevcut polo otomatikte her durumda basıyorum mandala ondan soruyorum...
Bence olmaz Abi, Golf'ten önce bizde de senin Polo'ndan vardı, bende bunları öğrenene kadar her durumda basıyordum mandala, 7 sene sıkıntı çıkarmadı hiç :)

 
Aynen Eren'in dediği gibi abi problem olmaz [emoji4]

iPhone using Tapatalk

 
@magic

Ek olarak, Annemin bu durumdan haberi yok ve her durumda mandala basıyor :) Hatta geçen gün vitesin manuel modunun olduğunu öğrendi iki yıllık aracında :D

 
saygıdeğer forumdaşlarım neredeyse hepimizin problemi  dsg şanzıman sıkıntıları dsg şanzımanın nasıl kullanıldığı hepımıze sorunlar yaşatmıştır aslında bunu daha önceki yazışmalarımızda epey dile getirdik içinin tamamen manuel olduğunu mecatronic vasıtasıyla gaz pedalına verdiğimiz tepkimeye göre vites değiştirdiğini kronik arızalarını.

Fakat şimdi ilk başlayan arkadaşlarımız ve acaba ben bu aracı doğrumu kullanıyorum diyerek aklında bir soru işareti kalan arkadaşlarımız için MURAT hocamıza danışarak böyle bir paylaşımda bulunmak istedim 

Öncelikle ilk başlarken aracın içerisine geçtiğimizde P konumda frene basarak aracı çalıştırdıktan sonra frene basıp brakınca viteste tık tık diye bir ses gelir bu ses vitesin bir nevi çocuk kilididir

Kolun altındakı minik bir valf kilidi açıp kapatır D konuma aldığımızda freni bırakıp gaza dokunup devam ederiz aynı manuel'de gibi sistem çalışır 1.vites dişli oranından kaynaklı araç kısa sürede 2.vitesi hazırlayıp 2.vitese geçiyor sıkışık trafikte S modunu tavsiye ederim yoksa araç hep 2'de kalıp kavramayı bitiriyor

Araçla yolda ilerlerken farketmişsinizdir gaza sonuna kadar basarsanız kıt sesı gelip araç vites düşer hem hız kazanır hemde vitesi geç yükseltir bu konum araç sollama ve acıl hızlanmada çok iyidir vitesi S moduna almadan spor kullanma imkanı sağlar vitesi sürüş esnasında N konuma almak bir sorun yaratmaz durduğu yerde almanız gerekmez araç gaz tepkimesi algılamadığı için D konum olsa bile boşta tutar yoksa gitmeye zorlamasını hissederiz fakat bu N konumu 6 vites ıslak kavramalar için sakıncalı onların şanzımanın arka kısmında yağ pompası var sürekli aktif 

örnek 100 km hızla giderken 3000 devirdeyiz şanzımanda aynı devirde dönerken N konuma alınca motor devrı düşer pompa devride düşüyor ama şanzıman 100 de buda şanzıma'nın mekatronik kısmına zarar verme riskini çok yüksektiyor 7 vitesin mekatroniği elektrikli pompa ile çalışıyor şanzımandan tamamen bagımsız amaa 6 vites tamamen motordan aldığı devirle çalışmak zorunda bizim dsg araçları kesinlikle araç arkasına bağlayıp çakmeyelim şanzımana buyuk hasarlar verebiliriz

@aydancan hocam hiç bir sıkıntı olmaz fakat bazı araclarda dügmeye basmadan mümkun olmuyor s moda geçmesi ama manuel kullanım için hiç bir sorun olmaz saygılar

 

@arfkync hocam merhabalar sorduğunuz bu soru gercekten cok anlamlı rampa yukarı devırlenme sebebi güç istemesi manuele alıp vıtes yükseltırsenız aracın rampada bayıldıgını hisedersiniz rampa asagi freni çok fazla kullanmanızı engellme amaclıdır o durumda gaza dokunup bıraktığınızda vites yukselir araç akmaya başlar ama frene tekrar dukunduğunuzda yine vites düşürür motorun sağlıgı açısından faydalıdır

 

Geri
Üst Alt