70.000 km fabrikasyon ön balata durumu


Savatage

Uzman Üye
 
Katılım
24 Mar 2018
Mesajlar
6,114
Tepkime puanı
11,011
Konum
ankara
İsim
savatage
69.900 km ye gelen golf aracımdaki ön balata durumu ?

İlk resim 

Alıp gerektiginde takmak icin zulaya attığım sıfır balata

Balatanının km yaptıkca  esas kullanılan (aşınan kısmı) yani sarı bölge

Balatanın sırtını yasladığı metal gövde (kırmızı bölge)

Sıfır balatada

Metal gövde = 1k

Aşınacak bitecek kısım = 3 k

2. Resimde 

Balata anca 3k dan 2k ya düsmüş

Yani 70.000 km kayıp sadece 1k

Kalan 2k ile 140.000 daha yaparsa 

Totalde 210.000 km yapmıs olacak ??

Matemetik / geometri bunu diyorda ???

+100.000 km bile öpüp başa koyulacak bir deger bir balata icin

IMG_20210611_213812.jpg

IMG_20210611_214225.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Savatage Hocam

Pembe ile sarı çizgi boyu eşitlenince balata bitti diyor servisler.

Ayrıca ben son şirket aracı ile 180.000Km yapmıştım.
Ön balatalar 130.000Km de değişti arkalar henüz değişmemişti.

Geneli uzun yol tabi.

 
@Terms

Şirket aracınızda 130 binde ön balataların degisip , halen arka balataları değismemesinin sebebi aracta auto hold olmamasıdır %200

Auto hold gercekten tam bir balata düşmanı arkalar icin

Konuyu ön balata icin acmistım.

Önler 70.000 km de  evet 3k dan 2k ya indi 

Arkalar ?

3k dan 1k ya inmis durumda .

Zanlı auto hold

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ben golfum varken 135.000km kullandim.

3 kez on balata ve 1 kez disk degistim

Arka balata 110binde bile hala vardi, bir kez olsun autoholdsuz kullanmadim. Ayrica autohold sadece arkalari tutmaz. 
 

Surus yolu ve guzergahi cok onemli, benim 15 binde balata bitiren arkadaslarimda var. (Dip gaz kalk, dip fren dur…)

Babam mesela sizin gibi suruyor muhtemelen, 0 dan 150bine kadar passat b8 kullanmisti hic balata degismedi :D  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ben aracı aldığımda yeni değişmişti.(TRW) 2 yıla yakın oldu arada vik vik şeklinde ses çıkıyor.  Bu arada auto hold açıkken ötme  sesi daha çok çıkıyor ve araç biraz zorlanıyor yığılmada yapabiliyor.  Birde hold açıkken fren daha hızlı ve etkili muhtemelen  hold freni sürekli hazırda tutmak için tam bırakmıyor.  Bence Ate  balata tercih edilmeli diğer aracımda öyle çözdüm. erken bitmesi bundan kaynaklı olabilir. 

Aracı aldığım eleman yine golf almış ötmeyen balata arayışına  girmiş  :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@rager007

Valla benimde alıp zulaya attığım balatalar trw. Takınca Vakitli vakitsiz Öten horoz durumu olacaksa da, mecbur katlanırım ben. Yani söküp atıp aman ivedi şekilde  ate ye gecmem zor. + Ötmenin ilk 400-600 km olmasını bekliyorum. Sonra kesilmesse tabi buraya gelir yazarım ! trw aldık 50.000 km öttü diye.

Sonra 2. Kez  trw almam tabi. 

 
@Savatage inş ötmez   fiyatlar fena   trw  ferodo 280-350 arası   Ate 760 lira  :)   

 
@mehmetmert

Autohold 4 tekerden kilitliyor kabul hojam.

Fakat trafikte auto hold ile kilitleme sonrası hareketlenme icin  gaza basıldığında araç önden çeker olduğu icin , aractaki ilk harekete geçen milisaniye / mikro saniye boyutunda ön tekerler.önce önler serbest kalıyor

Yani Arka tekerlerin serbest kalma süresi bu minimal ölcülerde ön tekerlerden geride kalıyor ve bir faz farkı oluşuyor. 

Bu ultra kısa periyotta arka balataların fazladan bir miktar daha diske temas etmesi olarak yorumlanabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim dördü birden 45 binde bitti hiç fren kullanmama rağmen nasıl bitti anlamadım sanayide ferodo taktırdım ciyak ciyak ötüyordu siteye girince millet horoz geldi sanıyordu 😂 sonra 48 bine gelince dayanamadım gittim garantiden değiştirdiler ama artık daha da çok ötüyor bakalım bir süre bineceğim geçmezse ate alacağım. 

 
Arka balata 110binde bile hala vardi, bir kez olsun autoholdsuz kullanmadim. Ayrica autohold sadece arkalari tutmaz. 


@mehmetmert

Autohold 4 tekerden kilitliyor kabul hojam.

Fakat trafikte auto hold ile kilitleme sonrası hareketlenme icin  gaza basıldığında araç önden çeker olduğu icin , aractaki ilk harekete geçen milisaniye / mikro saniye boyutunda ön tekerler.önce önler serbest kalıyor

Yani Arka tekerlerin serbest kalma süresi bu minimal ölcülerde ön tekerlerden geride kalıyor ve bir faz farkı oluşuyor. 

Bu ultra kısa periyotta arka balataların fazladan bir miktar daha diske temas etmesi olarak yorumlanabilir.
Manuel olarak freni bırakmaktan , Autohold 'un tutunmayı bırakması daha iyidir.

Sürtünme gerçekleşmez.

Autohold aracı her daim net tutar ve net bırakır.

Ortada bir sürtünme varsa da, Autohold'un devre dışı kullanımında yapılan frenden daha azdır.

Buna ek olarak eğimli yolda autohold, aracı daha net tutup bıraktığı için baskı balata/kavrama aşınmasını daha aza indirir.(süre olarak kullanıcıya ve kullanılan yere göre değişecektik.)

Arka balatanın ön balataya göre geç aşınmasının temel nedeni , araç ağırlığında dağılımın yani ağırlığın önde oluşudur.  Buna ek olarak frenleme anında da ağırlığın öne binmesinden kaynaklıdır diye düşünüyorum. 

Bu sebeple Autohold masum bir şekilde konfor sağlayarak görevini yerine getirir. 

 
@mehmetmert Sizde bayağı bir spor kullanmışsınız golfünüzü Mehmet hocam.

 
@ogzogz

İşte bütün mesele gel sırtımı kesele hikayesine örnek

Arkalar bende 2 katı fazla eridi / aşındı

Önler frenlemede araç ağırlının binmesi nedeni ile çabuk aşınır diyoruz ama 

Ters orantı durumu var

Arkalar şu durumda hemen ekleyim. (Önler 2k kalmısken yukarda resimleri var)

Arkada Durum 1k dan az (metal gövdeye eşit bile degil 0,9 k kalmış)

IMG_20210611_202933.jpg

 
@SavatageSiz autohold kullanıyor musunuz?

Balata_1-01.jpeg

Balatalar birebir ölçülerde değiller. Keza diskler de öyle.. ölçekleme durumu farklılık gösterebilir. 

Direkt olarak autoholda bağlanacak bir durum olmadığını düşünüyorum. 

DSG/manuel farklılıklar oluşturabilir. Kullanım da buna etken, nasıl ki @mehmetmert Hocamın 3 defa değiştirdiğini ve nasıl kullanım yaptığını da az çok bilmeyenimiz yok ama arka balatanın değişmediğini söylüyor. :)

Gelelim fotoğrafa, çekim acısı ve gölge sebebiyle öyle görünüyor olabilir.

Aşağıda soldaki sizin paylaştığınız arka balata. Ortadaki de sizin paylaştığınızın rengiyle oynanmış hali.. sağdaki benim 116bin km civarında halen kullandığım servisin değişime gerek duymadığı arka balata.

IMG_20210612_122211.jpg
Bu arada kullanılan balataların aynı olmadığı yandaki oyuk yerlerden anlaşılabilir. 

Benim ön balatalar 3 sene önce 90binde uyarı vs. vermeden değişti. Sebebi önümüzdeki 15binde biteceği öngörüldü ve 1-2 ay sonra muayene var diye değiştirmek istedim. 

Arka balatalar genel olarak 2013'ten bu yana duyduğum ortalama bir kullanımda 100binleri geçeceği yöndeydi..

Şimdi ağırlık dağılımı vs. bahsettim..

Ancak, bir de şöyle bir durum vardı ve açıkçası bu durum biraz da buna bağlanabilir..  

Bir zamanlar balata şikayetleri vardı arka ses yapıyor diye, halen de ara ara yazanlar oluyor. Bunun asıl sebebi yıkama sonrası ya da ıslanmış tozlanmış vs. balata ile pas tutmuş diskin ses yapmasıydı.

Bunun üzerine şikayet olanlara balata değişimi yani farklı malzeme içeren balata ile değişimi yapıyorlardı.

Tahmin edileceği  üzere sesi azaltmak için metal oranı az olan ,yumuşak bir tutunma sağlayan balata ile değiştirilmiş güncellenmiş olabilir ve dolayısıyla malzeme farklılığı da balatanın diğerine göre erken erimesine yön vermiş olabilir. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Bende konuya değişik bir örnek vereyim. Ocak ayında aracımın 4. bakımını yaptırdım. 42.000 km de arka fren balatalarımı değiştirdiler. Önler ne durumda arkaların önce bitmesi tuhaf değil mi ? dediğimde önler daha çok gider gözüküyor ama arkalar 10k anca gider dediler ve değişimi yapıldı. muhtemelen 30k istanbul şehiriçi 12k da şehirler arası yapmışımdır. Auto hold ilk günden beri aktif.

 

Geri
Üst Alt