Soğutma Suyu Tankı Temizliği


@Bugracan Sanki renk değişiminden ziyade bir şey karışmış gibi. Kontrol ettirmek fayda olacağını düşünüyorum. Servisin değiştirip geçeceğini zannetmiyorum zaten. Sanki yağ karışmış gibi.

 

@Salih Sayın bunun için servise mi gitmek mantıklı yoksa iyi bir özel servise mi? Bakımları özel serviste yaptırıyorum. 

 
https://www.youtube.com/watch?v=JqCN7VHMtfQ

en güzeli bu :)     Yalnız  resimler iç açıcı değil 5 yıl geçmeden  sistemdeki sıvıyı  metallere  plastik  aksamalara tutunmadan korozyon olmadan  bir an önce  değiştirin çok kirli  çamur olmuş . 

Unutmadan  arkadaşların bahsettiği gibi basit bir genleşme kabı değil tam ortasında basınç tahliyesi var  kapağın contası ısıdan şişince  hava tahliyesi yerine bende olduğu gibi antifriz akıtabilir. :)

Adsız.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
https://youtu.be/JqCN7VHMtfQ

en güzeli bu :)     Yalnız  resimler iç açıcı değil 5 yıl geçmeden  sistemdeki  metallere  plastik  aksamalara tutunmadan korozyon olmadan  bir an önce  değiştirin çok kirli  çamur olmuş . 
Video gerçekten başarılı.

Sigara içen insanla sigara içmeyen insanın akciğer görüntüsü gibi..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Şeytan   h3nso3 al diyo  tüm soğutma sistemine uygula 24 saat  sonra  fabrikasyon  sıfır gibi olur petekler  borular :) Sonra   % 40 g13  / %60 saf su  ömür katar araca :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Bugracan abim sizin soğutma suyu berbat bir şekilde çamurlaşmış durumda, sanırım uzun zamandır antifiriz/sıvı değişimi yapılmıyor. sizin bu durumda kontrol kabını temizleyip, sistemi yıkayıp çamur partiküllerini temizlemeniz gerekiyor. normalde antifiriz/sıvı değişimi 3 yılda bir yapılır.  hazır soğutma suyunu konuşmuşken fren hidroliği değişimi de yapılmamıştır bu araçta. bence fren hidroliğini de kontrol ettirip değiştirin.

 
@rager007 @Bugracan Yalnız kireç plakaları varsa devir dayım pompasını tıkayabilir, bunun için baya kapsamlı bir temizlik gerekiyor. bir de arkadaşların bahsettiği gibi soğutma sıvısına yağ karışmış olabilir. karışım sadece hararet sonrası conta yanmasından olmuyor, motor yağ ile soğutma suyunu ayıran bir separatör var ondan veya evaparatörden de kaçırabilir. ama bunlar sadece bir tahmin. 

 
Öncelikle antifriz suyuna yağ karışıp karışmadığını mutlaka kontrol edin/ettirin. Bu parçaların zaman içerisinde renk değişimi normal ancak sizinki artık kullanım açısından sıkıntılı hale gelmiş.

Bir de antifriz ölçümü konusunun yalan olduğunu düşünüyorum. Daha -30 derecenin altında çıkanı görmedim ancak asıl krtik konu donma noktası değil, antifiriz diğer yandan soğutma sisteminin iç temizliğini de sağlar bu nedenle 40.000km de bir kaliteli bir antifiriz değişimi yaparak sistemi de temiz tutar, pastan, çamurdan arındırırsınız. Aracım 110.00 km'de yaklaşık 5 yaşında ve tankım pırıl pırıl, antifrizimde her değiştirdiğimde berrak. 

 
@Mobydick aynı şekilde, benim 2,5 yaşında ki aracıma 45000 bakımında fren hidroliğinin ve soğutma sıvısının değiştirilmesini talep ettiğimde, 3 yaşından önce yapılmayacağını ve ilk değişimden sonra her 2 yılda bir fren hidroliğinin değişilip, soğutma suyunun ölçülerek değişileceğini ama müşterinin isteğine göre de değiştirilebileceğini söylediler. şimdi pastayı, mumu aldık, 3. yaşını kutlamak için mumları yakmayı bekliyoruz :D  

 
@Mobydick aynı şekilde, benim 2,5 yaşında ki aracıma 45000 bakımında fren hidroliğinin ve soğutma sıvısının değiştirilmesini talep ettiğimde, 3 yaşından önce yapılmayacağını ve ilk değişimden sonra her 2 yılda bir fren hidroliğinin değişilip, soğutma suyunun ölçülerek değişileceğini ama müşterinin isteğine göre de değiştirilebileceğini söylediler. şimdi pastayı, mumu aldık, 3. yaşını kutlamak için mumları yakmayı bekliyoruz :D  
Servislerin her türlü sıvı değişimi konusundaki mantıksız tutumları beni gerçekten deli ediyor. Yani 3 yaşında 100.000 km görmüş araç ile 25.000km görmüş aracın fren hidrolik sıvıları arasında fark yok demek ki :)  Yaş veya km hangisi önce gelirse dese anlicam. 

Ben presnsip olarak servis değiştirse dahi vakti geldiğinde antifriz ve fren hidroliğimi bildiğim tanıdığım bir yerde Motul ürünleri ile değiştiriyorum. Hatta 4 yıllık (uzatılmış) garanti sürecimde dahil her servis bakımı sonrası gidip varilden doldurdukları Castrol'ü boşalttırıp (Engine Clean ile) Motul 8100 Xclean+ ile yeniledim, iyiki de yapmışım. Ne yağ eksiltiyorum ne de motorumun sesinde, gürültüsünde bir artış var. Full servis bakımlı, motor kapağı açılmış bir aracın içindeki kurumu görünce neden servisteki yaplardan uzak durulması gerektiğini bir kez daha anladım.  

 
https://www.youtube.com/watch?v=JqCN7VHMtfQ

zor bir yöntem. 

bence sizin tankın değişmesi zorunlu değil, ama zaman ve para ayırabilecekseniz hem tankı hem de sıvıyı değiştirin.

birçok markada fabrika dolum antifriz konusunda çok uzun değişim süreleri veriyor. toyota auriste 10 yıl ve 180bin km veriyordu. bendeki aurisi arkadaşıma sattım, şu anda 125 bin kmde. antifriz hala çok temiz görünüyor.

fabrikanın ve servisin değişim sürelerine güvenmek gerekiyor bence. ezbere yapılan değişimler her zaman risklidir. 

 
Antifriz gerçekten uzun süre özelliğini ve rengini koruyor.

Eksilme durumlarında aynı antifriz ya da saf su eklemek önemli.

Harici bir su kullanılmadığı sürece de ekstra bir yağ kaçağı vs. olmadığında, herhangi bir paslanma çamurlaşma olmuyor.

Ben de 6. yılda değişim yaptırdım. 2. yılın sonunda eksilme uyarısı aldım. Üzerine saf su ekledim. 6. yılda değişimde neredeyse suyun rengi aynı ton ver renkteydi. 

Sonradan eklenen su ya da  haznesinin koyuluğunda arkadaşların da belirttiği yağ karışımı ile olmuş olabilir. Mevcut antifriz değeri normal de olabilir. Ancak müdahale edildiğinde hazne temizlenmemiş olup onarım yapılıp temizlenmeden sıvı eklenerek çözüm bulunmuş olabilir. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yaklaşık 6 ay önce araca bakım yaptırdım o zaman antifriz ölçümü de yaptılar. Herhangi bir sorun yok dediler. O zaman da renk böyle idi. Ustalar bu rengi görünce bilmiyor mu? Renk değişmiş antifriz özelliğini kaybetmiş diyebilirdi. Dün wv bazı arkadaşların depolarına da baktım benimkinden daha kötü durumda olanlar var. Yıllardır bu şekilde kullanıyoruz bir sorun yaşamadık diyorlar. 

 
@Mobydick Motor yağını anlıyorum, gerçekten benzinli araç dizel gibi çalışıyor, ama fren hidroliği ile antifirizi neden tekrar boşaltıp özel serviste değiştiğinizi merak ediyorum. serviste değişilenler 1'e 1 orjinal fabrikasyon ürünü değil mi?

 

@Bugracan her şey sorun yaşayana kadar olmamalı. pırıl pırıl tertemiz çalışan sistemle, kirli sistem hiç bir zaman eşit olamaz. illaki araca zararı oluyordur ama kullanıcının dikkatli bakmadığından dolayı fark edemeyeceği şekilde zararı oluyordur. çamurlaşmış veya yağlanmış bir su motor bloğundaki soğutma kanallarını illaki tıkayacaktır. kalp damarlarının tıkanması gibi düşünün, kriz geçirmedikçe kimse damarlarının tıkandığının farkına varmaz.

 

Geri
Üst Alt