Golf 6 Hakkında Tavsiyeleriniz Nelerdir?


ahmet_kaaraacaa

Yeni Üye
Katılım
9 May 2021
Mesajlar
13
Tepkime puanı
8
İsim
ahmet karaca
öncelikle merhabalar golf 6 1.4 tsi bir araç almayı düşünüyorum siteye yeni kayıt oldum bana yardımcı olurmusunuz

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hosgeldiniz....

nasıl bir yardım dan bahsediyor sunuz?

yani daha açık yazarsanız faydalı olabilecek birçok değerli arkadaş var çeşitli konular var  elimizden geldiğince yorum yapmaya calsiyiriz...

Ayrıca forumun kurallari var kendinizi tanımanizi rica edecek arkadaşlar var tanışma bölümünde kendinizi kısa öz tanitirsaniz daha verimli olur 

Amaç ; yaşadığınız il hava koşulları yol koşullarına göre orenegin ince yanak lastikli araç tavsiye ederiz veya dahab konfor odaklı lastik dayanıklı lastik gibi v.s detaylı yardımcı olabiliriz...

Yaşadığınız yer Erzurum muş Erzuruma uygun yag antifiriz önerileri mevcut mesela

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
evet tabiki kusura bakmayın konuya biraz hızlı giriş yaptım 

önce kendimi tanıtayım. Adım Ahmet Karaca Erzurumda yaşıyorum . 21 yaşındayım. Şuanda üniversite okuyorum .

Yakın zamanda araba yenilemeye karar verdik ve herkes gibi bizde mağdur olmaya başladık fiyatları aşırılaşmasıyla.

Bu yüzden dolayı bizde faizsiz araba almaya yarayan şirketleri bilirsiniz onlardan birine gidip başvurduk ve bir iki ay içinde paramız çıkacak ve elimizdeki aracıda üstüne ekleyip güzel bir araç alacağız. Güzel araç kategorisinde tabiki vag grubu vw önde olmak üzere araba bakalım dedik. En aklıma yatan modeller golf ve  leon olduğu için (hem daha sportif hemde kaliteli araçlar) internette sürekli araştırma yapıyorum ve sizin sitenize rastladım ve en iyisi bu araçlarla ilgili en bilgili insanlara danışmak sizlerden bilgi edinmek istedim. Araba fiyatlarına bakıyorum ve 130 bin bandında alabilirsem eğer en tatmin edecek aracın golf olduğunu düşünüyorum. 

 
Merhaba hoşgeldiniz.

Son birkaç haftadır foruma giren aktif üyelerin büyük çoğunluğu (%77) Golf 7 ve 7.5 kullanmakta.

Golf 6 kullanıcılarımız; ya çok az ya da forumu çok aktif takip etmemekte. Bu yüzden sorularınıza geç cevap dönebilirler...

Bunu aşağıdaki anketin sonuçlarına bakarak söyleyebiliyorum.





Benim şahsi tavsiyem paketinin Highline olması yönünde olur. (Golf 7 de retrofit olayları kolaylaştı ve parçalara kolay erişiyoruz, ancak 6 da nasıldır bilmiyorum )

Geri kalan tavsiyelerse; (klasikleşmiş) ikinci el araç alımında dikkat edilmesi gereken unsurlar olur.

Belirttiğiniz fiyat skalasındaki araçlar  100 bin km üstü olduğu için ağır bakımlarının yapılmış olması, (manuelse debriyaj baskı balata, otomatikse kavrama sistemi masraf kapısıdır çünkü, motor suyu devirdaim sistemi de yenilenmişse bu bir artıdır)

denk gelirse aracın yetkili servis bakımlı olması büyük bir artıdır (geçmişine dair tüm detayları inceleyebileceğiniz için içiniz rahat olur)

ve mümkünse ilk ya da ikinci sahibinden olması; sahiplerinin uzun süre araca binmeyi planladığı için bakım konusunda titiz davranabileceği ve aracın geçmişiyle alakalı tüm detaylara hakim olabileceği için.. (çok el değiştiren araçlar bakımsız olur diye bir genelleme yapmak istemiyorum ancak mutlaka denk gelmişinizdir bakım zamanı aracı satanlara)

yaşı yüksek bir araç olduğu için belki mümkün olmayabilir bu madde ancak bazen es kazara ilana yazılıyor..

Golf 6 ya hiç binmediğim ve bilmediğim için benim yazabileceklerim bunlarla kısıtlı.

 
Forumda golf 6 kullanan on kişi var yok sanırım benim bildiğim ben ve onur var. Sormak istediklerin neyse buraya yazarsan yardımcı olabilirim mesaj yoluyla iletişime geçmeyelim en azından yarın öbür gün senin gibi araç alma arefesinde olan başka birine yol göstermiş oluruz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Peki bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim .

Sormak istediklerim ;

Çok sıkıntı çıkartan bi araba mıdır?

Kronik sorunları nelerdir?

DSG düşünmüyorum manuel kullanmayı seven bi insanım. DSG nin hassas bi şanzıman olduğunu biliyorum oyüzden tercih etmiyorum.

Birde 160 ps lik motorları mevcut onlar hakkında bilginiz var mı sorunlu motor olduğunu söyleyenler var 122 liğe göre.

Hasar kayıtsız araba yok denecek kadar az. Kaç binlik kayıtlara kadar alabilirim sorun olmadan.

İlginiz için teşekkür ederim başka sorularım olursa tekrardan rahatsız ederim.

 
Peki bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim .

Sormak istediklerim ;

Çok sıkıntı çıkartan bi araba mıdır?

Kronik sorunları nelerdir?

DSG düşünmüyorum manuel kullanmayı seven bi insanım. DSG nin hassas bi şanzıman olduğunu biliyorum oyüzden tercih etmiyorum.

Birde 160 ps lik motorları mevcut onlar hakkında bilginiz var mı sorunlu motor olduğunu söyleyenler var 122 liğe göre.

Hasar kayıtsız araba yok denecek kadar az. Kaç binlik kayıtlara kadar alabilirim sorun olmadan.

İlginiz için teşekkür ederim başka sorularım olursa tekrardan rahatsız ederim.
Öncelikle,  forumumuza hoşgeldiniz. Şu anda 1.4 tsi 150 bg golf 7 kullanıyorum. Bundan önceki aracım,  dsg 160 bg golf 6 idi . çok keyifli bir araç idi. Temiz bi araç bulup, gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. 2 sene kullandım,  herhangi bir sıkıntısını görmedim.

 
DSG düşünmüyorum manuel kullanmayı seven bi insanım. DSG nin hassas bi şanzıman olduğunu biliyorum oyüzden tercih etmiyorum.

Tercihlere zevklere tabii ki karışılmaz  fakat bu algı nerden ve neden oluştu bilmiyorum. DSG evet hassas bir şanzıman, 3 yıldır kullanıyorum uzun zamandır kullanan arkadaşlarım da var fakat hiç birinden hiç bir şikayet duymadım. Türkiye'de hunharca kullanıp daha sonra 2. El olarak satılan DSG şanzıman'lı araçlardan kaynaklandığını düşünüyorum bu olayın.

 
7 yıldır Golf 6 TDI kullanıcısıyım. Aynı zamanda ailemizde Golf 7 TSI'de kullanıyoruz. Golf 6'nın yeri her zaman başkadır :) Nacizane birkaç tavsiyede bulunmak isterim almayı planladığınız seçenekler özelinde.

- 1.4 TSI 90 kw (122) motoru tercih edin derim. 160'lık biraz daha LSPI sorunu ile bilinir. Özellikle bakım ve kullanım olarak biraz özensiz davranıldıysa. 

-Yetkili servis bakımlı olması çok önemli. Veya arabasını tanıyan ve bakımları yetkili servis seviyesinde yaptırılmış kullanıcı önemli. Örneğin bu araçlar 3.6 lt 5w-30 yağ kullanır. Sanayide özensiz yapılan bakımlarda bilmeyen çoğu usta 4 litreyi bocalar motorun içine. 5w-30 değil 5-40'da olur der.

-Bunun zararı turbo benzinli otomobillerin en önemli sıkıntılarından biri ilerleyen km'lerde emiş sübaplarında biriken kurum nedeniyle performans azalması ve yakıt artışı. Bunu kontrol eden yağ ve kullanım şartlarıdır.

-Doğru yağ kullanılmayan, uzun bakım aralıklarına maruz bırakılan TSI ünitede piston yağ segmanları yağ kurumu (karbonlaşması) nedeniyle tıkanır. Bu durumda yağ tüketimi giderek artar. Tek çözüm segmanların değişmesi..

-Yağ filtresi bu motorlarda elzem önemli triger zincirli olduğu için. Kötü filtrede motor stop edince içindeki yağı süzülebilir veya soğuk çalıştırmada zincir yağsız kalır. Bunun devamında zincir uzama sorunları..

Umarım iyi bir araç denk gelir. Hayırlısı olsun.

 
Peki bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim .

Sormak istediklerim ;

Çok sıkıntı çıkartan bi araba mıdır?

Kronik sorunları nelerdir?

DSG düşünmüyorum manuel kullanmayı seven bi insanım. DSG nin hassas bi şanzıman olduğunu biliyorum oyüzden tercih etmiyorum.

Birde 160 ps lik motorları mevcut onlar hakkında bilginiz var mı sorunlu motor olduğunu söyleyenler var 122 liğe göre.

Hasar kayıtsız araba yok denecek kadar az. Kaç binlik kayıtlara kadar alabilirim sorun olmadan.

İlginiz için teşekkür ederim başka sorularım olursa tekrardan rahatsız ederim.
Daha önce 2011 model kullandım şuan 2012 model kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadım. 2011 160’lık manuel 2012 122’lik manuel tsı motor’du

Kronik sorun olarak aklıma gelen iki sorun var yakıt boruları tsı olanlarda belli bir zaman sonra kasaya sürtüp ses yapıyor sünger ve cırt yardımıyla bunu çözüme kavuşturabilirsin youtube’da detaylı videoları var tsı motor yakıt boruları ses sorunu yazarsan karşına çıkar

Bir diğer sorun bir çok golf 6’da duydum debriyaj bilyasından ses gelmesi onuda değişmen gerekebilir parça çok pahalı değil sökme takma pahalı. Başka aklıma gelen bir sorunda tavan döşemeleri sarkar kesin senden önce yapılmadıysa eğer bir masraf kalemide o olabilir çok pahalı değil 600-700 tl’ye çözülebilir sarkma başlangıcı gözlük kabının olduğu yerden başlar dikkatli bakarsan ilanlarda bir çok arabada fark ediliyor ama dediğim gibi oda dert değil halledilir

160’lıkta problem yaşamadım ama sıfır almıştık altı ay 7 bin km kullanmıştım biz sorun yaşamadık tabi ama çok fazla sorun yaşayan bende duydum 

122’lik olanı golf dışında passat jetta scırocco araçlarımda olmuştu onlar dahil hiç birinde sorun yaşamadım tercih edebilirsin yakıt ortalama 7.5 gibi düşün

Hasar kaydı boya değişen içine sinmesine bağlı bir durum bana göre içine siniyor ve bakımlı bir araçsa kaza fotoğraflarınıda görüyorsan hasar boyutu belliyse 10 bin tl civarlarına kadar kabul edilebilir ( ama bu kısım tamamen göreceli ) hangi paket ve hasar durumuna göre karar vermen gerekli hayırlı olsun şimdiden farklı soruların olursa yine yardımcı olabilirim

 
Dsg olayı biraz şans biraz da kullanımla alakalı. 20 defa el değiştirmiş dsg ile ilk sahibinden alınmış bir dsg araç tabiki aynı olmayacaktır. Bu yüzden dsg alırken yetkili servis bakımlı olması ve çok fazla el değiştirmemiş olması iyi olacaktır. Sosyal medyada gördüğümüz kadarıyla dsg alınmaz diyen arkadaşlar bütçesi yetse çoktan dsg alır. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Öncelikle,  forumumuza hoşgeldiniz. Şu anda 1.4 tsi 150 bg golf 7 kullanıyorum. Bundan önceki aracım,  dsg 160 bg golf 6 idi . çok keyifli bir araç idi. Temiz bi araç bulup, gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. 2 sene kullandım,  herhangi bir sıkıntısını görmedim.
hoşbuldum saolun.Bir araba üzerinde önyargılar olabiliyor evet ama sizin kullandığınız araç tahminimcede temiz bir araç idi.

Yinede içimi ferahlattınız. Kullanıcısından bu yorumu duymak güzel.Teşekkürler

 
DSG düşünmüyorum manuel kullanmayı seven bi insanım. DSG nin hassas bi şanzıman olduğunu biliyorum oyüzden tercih etmiyorum.

Tercihlere zevklere tabii ki karışılmaz  fakat bu algı nerden ve neden oluştu bilmiyorum. DSG evet hassas bir şanzıman, 3 yıldır kullanıyorum uzun zamandır kullanan arkadaşlarım da var fakat hiç birinden hiç bir şikayet duymadım. Türkiye'de hunharca kullanıp daha sonra 2. El olarak satılan DSG şanzıman'lı araçlardan kaynaklandığını düşünüyorum bu olayın.
@Recep Gül

Yanlış anlaşılmak istemem kesinlikle önyargım yok. Hatta babam hiç istemezken ben temiz olduğu sürece alınabilir diyorum.

Dediğiniz gibi hunharca kullanılan araçlardan dolayı algı oluşturabiliyor ve bizde etkilenebiliyoruz benimde çevremde kullanıcısı çok oldu. Sorun duymadım. Benim istememem hurharca kullanılmış olması ve belirttiğim gibi manuel seviyor olmamdan dolayı. Ama temiz bakımlı güzel bir araç bulduktan sonra kesinlikle binilebilir.

Teşekkürler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

7 yıldır Golf 6 TDI kullanıcısıyım. Aynı zamanda ailemizde Golf 7 TSI'de kullanıyoruz. Golf 6'nın yeri her zaman başkadır :) Nacizane birkaç tavsiyede bulunmak isterim almayı planladığınız seçenekler özelinde.

- 1.4 TSI 90 kw (122) motoru tercih edin derim. 160'lık biraz daha LSPI sorunu ile bilinir. Özellikle bakım ve kullanım olarak biraz özensiz davranıldıysa. 

-Yetkili servis bakımlı olması çok önemli. Veya arabasını tanıyan ve bakımları yetkili servis seviyesinde yaptırılmış kullanıcı önemli. Örneğin bu araçlar 3.6 lt 5w-30 yağ kullanır. Sanayide özensiz yapılan bakımlarda bilmeyen çoğu usta 4 litreyi bocalar motorun içine. 5w-30 değil 5-40'da olur der.

-Bunun zararı turbo benzinli otomobillerin en önemli sıkıntılarından biri ilerleyen km'lerde emiş sübaplarında biriken kurum nedeniyle performans azalması ve yakıt artışı. Bunu kontrol eden yağ ve kullanım şartlarıdır.

-Doğru yağ kullanılmayan, uzun bakım aralıklarına maruz bırakılan TSI ünitede piston yağ segmanları yağ kurumu (karbonlaşması) nedeniyle tıkanır. Bu durumda yağ tüketimi giderek artar. Tek çözüm segmanların değişmesi..

-Yağ filtresi bu motorlarda elzem önemli triger zincirli olduğu için. Kötü filtrede motor stop edince içindeki yağı süzülebilir veya soğuk çalıştırmada zincir yağsız kalır. Bunun devamında zincir uzama sorunları..

Umarım iyi bir araç denk gelir. Hayırlısı olsun.
@Lycian Öncelikle teşekkür ederim.

Golf serisinde benimde en çok hoşuma giden araba mk6 .

160 lıkta zaten sadece LSPI sorunundan dolayı çekiniyorum. Ama anladığım kadarıyla temiz bakımlı bir araç olduğu sürece fazla problem olmayacağı. Öncelğim 122 lik ama 160lıkta kullanabilirim arabanın durumuna bağlı olarak.

Yetkili servis bakımlı olması tavsiyesini herkesten duyuyorum. Evet yağ konusu gerçekten ayrı bi bakım sıkıntısı.

Bilinçsiz bakımların nedenleri olabilir.

inşallah hayırlısı olsun saolun.

 

Geri
Üst Alt