MK7 1.6 TDI vs MK7.5 1.0 TSI Kararsızlığı


srkns

Yeni Üye
Katılım
14 Nis 2019
Mesajlar
25
Tepkime puanı
22
İsim
Serkan
Selamlar,

190-200k tl bütçe ile mk7 1.6 tdi comfortline bakıyordum, iş değişikliği nedeniyle araca artık günlük binmeyeceğim için benzinli bakınmaya başladım

7.5 kasa 1.0 tsi comfortline manuel bu fiyat aralığında bulunabiliyor, hatta 205-210 zorladığım zaman sunroof, ışık paket de bulunabiliyor

mk8 de artık çıkmışken biraz daha yeni, güncel bir yüz olsun diye 7.5 mantıklı geliyor.. leon da alternatifdi ama onu eledim..

Şimdiki satacağım araç focus 1.6 dizel ufak setuplı ve hızlı olmasada +/-150hp bandında yürüyor, bu yüzden 1.0 tsi okuduğum kullanıcı yorumlarına göre alt devirlerde birazcık cansız kalabiliyor(muş), 2.vites ile kasislerden geçme gibi durumlar vs. bu yüzden soft bir yazılım, vgt, kutu içi filtre gibi eklemeler var aklımda

ya da aynı bütçeyle biraz daha hacimli 1.4 tsi (mk7) alıp devam mı edeyim? sanıyorum bir avantajı da bağımsız arka süspansiyon olması.

tavsiye ve görüşleriniz benim için çok önemli, vakit ayırıp okuyan cevaplandıran herkese teşekkürler şimdiden

 
Selamlar,

190-200k tl bütçe ile mk7 1.6 tdi comfortline bakıyordum, iş değişikliği nedeniyle araca artık günlük binmeyeceğim için benzinli bakınmaya başladım

7.5 kasa 1.0 tsi comfortline manuel bu fiyat aralığında bulunabiliyor, hatta 205-210 zorladığım zaman sunroof, ışık paket de bulunabiliyor

mk8 de artık çıkmışken biraz daha yeni, güncel bir yüz olsun diye 7.5 mantıklı geliyor.. leon da alternatifdi ama onu eledim..

Şimdiki satacağım araç focus 1.6 dizel ufak setuplı ve hızlı olmasada +/-150hp bandında yürüyor, bu yüzden 1.0 tsi okuduğum kullanıcı yorumlarına göre alt devirlerde birazcık cansız kalabiliyor(muş), 2.vites ile kasislerden geçme gibi durumlar vs. bu yüzden soft bir yazılım, vgt, kutu içi filtre gibi eklemeler var aklımda

ya da aynı bütçeyle biraz daha hacimli 1.4 tsi (mk7) alıp devam mı edeyim? sanıyorum bir avantajı da bağımsız arka süspansiyon olması.

tavsiye ve görüşleriniz benim için çok önemli, vakit ayırıp okuyan cevaplandıran herkese teşekkürler şimdiden
hocam aynı çelişkileri yaşamış birisi olarak  eylül ayında mk7 highline 1.6 TDI seçeneğini seçmiş bulundum ve şuan için gayet kullanımından memnunum. Ayrıca stage 1 yazılım ile baya bir keyifli oldu. Ankara'nın malum rampaları ve memleket için uzun yol yapacağımı göz önünde bulundurarak bu tercihi yapmış bulundum. Yine de diğer tecrübeleri paylaşan arkadaşları dinleyebilir ona göre kararınızı netleştirmenize yardımcı olacaktır.  :)     

 
TDI aracım olmadı ama , 1.0TSI'ya 1.6Mjet 120hp-300 tork bi araçtan geçmiştim bir gün bile performans konusunda sıkıntı yaşamadım, ya da niye dizelden geçtim diye pişman olmadım.

TDI daha az yakabilir bilmiyorum ama yine bahsettiğim 1.6mjet motorla aynı yakıyordu benzer güzergahta 1.0TSI.

mtv avantajını v.s düşününce çok aşırı yol yapılmıyor veya araç sürekli çok yüklü kullanılmıyorsa bence 1.0tsi, üstelik makyajlı kasa artısı var.

 
Şimdiki satacağım araç focus 1.6 dizel ufak setuplı ve hızlı olmasada +/-150hp bandında yürüyor, bu yüzden 1.0 tsi okuduğum kullanıcı yorumlarına göre alt devirlerde birazcık cansız kalabiliyor(muş), 2.vites ile kasislerden geçme gibi durumlar vs. bu yüzden soft bir yazılım, vgt, kutu içi filtre gibi eklemeler var aklımda
Böyle hassasiyetleriniz olduğu için bence 1.6 TDI alın hocam siz.

 
Yillik km 15.000> Tdi, alti 1.0

Sürekli istanbul sehir ici km'den bagimsiz = tdi

Sürekli sehirler arasi uzun yol= 20.000 km'ye kadar tsi, üstü tdi

Performans sehir ici ve 100-120 kmh kadar 1.0 tsi 120 kmh üstü tdi

1.0 tsi icin 50-60 bin kmye kadar 2.eli alinabilir, 1.0 tsi icin yaptigim arastirmalarda ömrü icin 200 bin km diyorlar, 2.elde bunuda dikkate almak lazim

 
@srkns Hocam aynı bütçe ve aynı planlamada bende araç bakıyorum hatta ben 1.4 TSI 2015 model birşeyler buldum ama ne yapacağim konusunda karar vermedim.

 
@srknsiş sebebiyle artık günlük binmeyeceseniz., 1.2 TSI veya 1.4 TSI bakmanızı öneririm., 1.0 TSI kötü bir motor değil sadece alt devirlerde biraz cansız.,

Mk7,5 görünüm olarak biraz daha güncel bir yüze sahip odduğu doğrudur., fakat konu malzeme kalitesine geldiği zaman Mk7 daha kaliteli bir araçtır (bu benim kişisel görüşüm).,

Piyasada düşük km 'ye sahip Mk7 Comfortline donanım (ışık gürüş paketli, sürüş-konfor paketli ve connectivity package) sahip temiz araçlar rahatlıkla bulunabiliyor

(2017-2018) model yılı daha yeni Mk7,5 1.0 TSI mı.., yoksa (2015-2016) model yılı daha eski ama işçilik kalitesi daha iyi bir Mk7 mi bu kararı vermek biraz zor bir karar.. hayırlısı olsun..

 
@srkns hocam normal bir kullanıcı olsanız ben de kullanıyorum 1.0 tsi alın derdim fakat yazılımlı araba kullanıyorum gazlıyorum diyorsanız sizi tatmin etmez ve 1.0 tsi'a yazılım bilemiyorum ne kadar sağlıklı olur. 1.4 tsi highline alırdım sizin yerinizde olsam. En azından xenon far vb donanımlar da olur.

 

@srkns hocam şimdiden hayırlı olsun.

Önceki aracım dizeldi. 2 yıl önce bu sefer sıfır araç benzinli alacağım niyetine girdim, tsi baktım. çok az farkla tdi teklif edildi yine dizel aldım. Ama çok memnunum. eski aracım yazılım ile 136 beygir civarıydı. buna garantiden dolayı yazılım yapmıyorum ama bu hali bile yeterli geliyor. Hiç öyle gitmeyen dizeller gibi değil dsg sayesinde rahatça ilerliyor. Yokuşta ve düzde. Sesli de değil. Ama ikinci el alacak olsam hangisini temiz bakımlı içime sinen bulsam onu alırdım dizele benzine bakmazdım.

 

Geri
Üst Alt