1.5 150 hp Performans icin Act iptali işe yarar mı?


Dodo

Yeni Üye
Katılım
22 Tem 2020
Mesajlar
17
Tepkime puanı
17
İsim
Doruk
Bilgilerinizi bekliyorum:)

 
@Dodo ACT düsük süratte 4 silindirin 2 tanesini kapatiyor ve yakit tasarrufu sagliyor, performans ile alakali oldugunu zannetmiyorum

Gaza yüklenildiginde tekrar 4 silindire geciyor

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@krym Hocama aynen katılıyorum performanslı kullanımda zaten act kapalı olduğundan bir fark oluşturmayacaktır.

 
ACT hakkinda teknik bilgi

4 silindirli ve egzoz turboşarjı ile aşırı beslenen bu 16 subaplı modern motor, 250 NM maksimum torkunun 100 NM ve daha düşüğü talep edildiği durumlarda ve 1.250 ila 4.000 d/d arasında, saatte 130 km/s hızın altında ilerlendiği sırada 2 ve 3 numaralı silindirlerini kapatır. Bunu, egzoz ve emme subaplarına kumanda eden egzantirik milini 0 dereceli bir noktaya kaydırarak yapar ve aynı anda yakıt enjeksiyonunu ve buji ateşlemesini de keser.

Merak edilen soru; “ihtiyaç halinde” ne olacağıdır. Cevap, ortalama 11 ms içinde (krank milinin 1,5 turu yeterlidir) ilgili silindirler sarsıntısız ve hissedilmeden devreye girer şeklinde olacaktır.

Tüm bunların sayesinde ortalama %16 daha az yakıt sarfiyatı elde edilebilmektedir (NEDC normlarına göre 0,4 lt/100 km daha düşük tüketim).

 
Act kapatmanın performansa etkisi olmayacaktır çok yüksek ihtimalle. Daha önceden sarsıntı sorunları olduğunu duymuştuk, bu yüzden yabancı forumlarda act'yi motora göre konfigürasyon yaptırıp kapatanlar vardı. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1.5 tsi motoru yaklaşık 4500kmdir kullanıyorum. Gerek yakıt tüketimi olsun gerek performansı müthiş. 1.0 kadar az yakıp gerektiğinde inanılmaz bir performans sunuyor. Dizelden geçtiğime hiç pişman olmadım. Act sistemi hissedilir derecede sarsıntılı çalışıyor. Tabi yakıtında önemi büyük. Bayağı araştırdım ama pek bir çözümü yok. 
 

Act yi kapatmayı gerektirecek bir husus bence yok. Güzel bir motor yazılımla oynamamak gerek bence. 

 
hocam, meraktan soruyorum. 150 bg motor yetersiz mi geldi? zira bence golf için 150 beygir bile fazla. çünkü virajlarda yüklenince araç kafadan çok güzel açıyor. merak ettim yani

 
Adamlar binbir mühendislik emeğiyle motora muazzam bir özellik eklemiş, kapattırmayı düşüneni ilk defa görüyorum. :)  Bence de R gibi özel donanımlara sahip bir araç değilse, 150 beygirden fazlası standart bir Golf için gereksiz. Ayrıca arkadaşların dediği gibi 150 beygiri zaten elde edebilme imkanınız var herhangi bir değişiklik yapmadan.

 

Geri
Üst Alt