Golf 7 Akü Değişim Önerisi


Brockline

Üye
Katılım
14 May 2020
Mesajlar
39
Tepkime puanı
22
Konum
Hatay
İsim
Burak
2016 model aracımda yer alan akü bu. Start/Stop devreye girmemeye başladı. Sanırım değişim zamanı geldi. Hangi aküyü almamı önerirsiniz ?

EDIT: Araştırmalarım ve burada yardımcı olan arkadaşlar sonucunda 70 Ah Varta Agm akü aldım, start stop tekrar çalışmaya başladı, sorunsuz kullanıyorum. Herkese teşekkürler.

CF27C6A2-7DE0-4BB7-8415-FE46E4787507.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Furkan1710 faturayı ekleyim. Aralık 2019 fiyatı ama.Screenshot_20210301-135301_Volkswagenim.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Terms Hocam genellikle tecrübelerimizi paylaştığımız bir platform olduğu için akü konusunda sıkıntı çeken birisi olarak kafamdan akü problemini ortadan kaldıran modeli paylaştım.

Bildiğimiz üzere akü; ilk çalışma, marş motorunu besleme ve araç çalışsın yada çalışmasın elektrik sisteminde voltaj dengelemesi yapar. Özellikle benim gibi yüksek devirlerde araç kullanan birisi iseniz, aslında en önemli özelliğinin aşırı voltajın yükselmesini engellemek olduğuna dikkat etmelisiniz. (önceki aracımda bununla ilgili bir problem yaşamıştım.) Aslında tüm aküler bunu yapıyor ee neden Varta diye düşünüyor insan..

Ben açıkçası diğer akü markaları ile ilgili birkaç sorun yaşadığım için Varta'ya yöneldim. (Kullanıcı kaynaklı olduğunu düşünüyorum şu marka kötü diye bir yorum yapmam doğru olmaz) Özellikle PowerFrame diye bir olayları var.  Akü de en önemli nokta paslanmanın minimum olmasıdır. Zaten markayı iyi yapanda budur. Bildiğiniz kalem pillerinde bile benzer teknoloji var. 

Akü diyip geçmemek lazım mesela ben performanstan ziyade uzun yolda konfor odaklıyımdır. Günlük kullanımda bir araç için aynı marka olsa dahi farklı; Start-stoplu, ısıtmalı koltuklu, yoğun klima kullanımı gibi bir durumunuz varsa farklı akü tercih edilmelidir diye düşünüyorum.

Öneri verebilmemiz için yukarıda bahsetmeye çalıştığım tercihin yapılması şart gibi duruyor. Yüksek performans mı? Ağır hava koşulları mı? Yoğun paket özelliği kullanımı mı (koltuk ısıtma vs.)?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Kasım 2020 Serviste değiştirdim AGM Varta orj. akü 2020 üretim zibuzu indirimi sonrası1260₺

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@erty Hayırlı olsun.

İstanbulda alacağınız VARTA N70 fiyatı ile apaydınlardan aldığınız 615tl lik fiyat farkı git gel yakıt farkınız vs kurtarır sanki.
Bir yarım saat daha fazla alır belki vakit ama minimum 150 TL civarı farkediyor İstanbula göre. direksiyonu sağa sola döndür tamamdır radyo bilgileri silindi gitti hatalar da uçar gider hadi güle güle olmuyor en azından, :)  

Bu arada başlık altında yeri gelmişken akü kodlamasına ilişkin öğrendiğim bir bilgiyi paylaşayım. Yurtdışı forumlarda da bu konuda bir hayli kafa karışıklığı mevcut. Kodlama için artık akülerin üzerinde yazılmayan BEM kodunun((üretici+seri no) arayışında herkes ama bir önemi yok bunun. 

Taktırdığım akünün kodlaması yapıldı demiştim ama yapamamış arkadaş. tüm gatewaylerde aynı şekilde yapılmıyormuş, kanalı bulamamış olabilir. VCDS ile kontrol ettiğimde güncel amper eski değer olan 59Ah, akünün seri numarası 1111111111 ve manufacturer JCB olarak görünüyordu.(EXIDE akü) Amper eski aküden elbette ama diğer bilgilerin akü ile bile ilgisi yok.

Yabancı forumlardan edindiğim bilgiye göre bir çok Vag grubu araçta fabrika çıkışı akünün seri numarası 1111..... şeklinde giriliyormuş. Yeni akü kodlanırken seri numarasının ve üretici kodunun gerçek değerde girilmemesinden yola çıkarak manufacturer kodunun ve seri numarasının doğruluğu mühim değil sonucunu çıkarıyorum.

Bu iki alan zaten tamamen manuel yazılıyor. Ne yazarsanız yazın kabul ediyor kodu.

Gateway'e yeni bir akü takıldığını anlatmak mühim olan. Bunun için de en önemli hususlar değiştiyse akü tipinin(EFB/AGM) güncellenmesi, yine değiştiyse amper değerinin güncellenmesi ve bununla birlikte eski seri numarası yerine farklı 10 haneli herhangi bir numara (1111111111 yerine 1111111112 gibi) girilmesi. Bu şekilde gateway yeni akünün karakteristiğine adapte oluyor denmiş bir çok kaynakta.

 
Upvote 0
Yanlış anlaşılmasın diye yazmayayım dedim sonrada bilgi olsun diye yazmaya karar verdim.

  • Golflerde düz 60 amper 70 amper fabrika montajı akü yok.
  • Ya 59 Amper ya da 68 Amper.
  • TSI motorların 1.4 ünde bile sadece Highline larda 68 Amper akü var.

Bilgilendirme ve hatırlatma dır.
2015 1.4 tsi highline'da 59ah efb akü çıktı bende. Araçta opsiyon yok. 

 
Upvote 0
@kozdemir66 Hocam o kadar uzun yazmışsınız sağolun. Ben sizin önceki mesajınızdan Varta düşünme anladım. Yani Varta dışında bir akü düşünün anladım. Sorun yok .

 
Upvote 0
2015 1.4 tsi highline'da 59ah efb akü çıktı bende. Araçta opsiyon yok. 
Normal zaten opsiyon yoksa genellikle 59Ah çıkıyor TSI ilerde.

Benim araçta 2015 aralık üretimli 1.4 TSI 125 DSG Highline bende 68Ah tı. 70Ah varta taktım ve kodlattım.

 
Upvote 0
Normal zaten opsiyon yoksa genellikle 59Ah çıkıyor TSI ilerde.

Benim araçta 2015 aralık üretimli 1.4 TSI 125 DSG Highline bende 68Ah tı. 70Ah varta taktım ve kodlattım.
TSI highline'lar 68 aH genelde dediğiniz için eklemiş olayım dedim :)    temmuz 2015 olması lazım benimki de(1.4 125 highline). dsg farkı sebebiyle de belki 68 konulmuş olabilir diye düşünüyorum.

 
Upvote 0
@forzaGilles2013 1.4 tsi Highline Manuel aracımda Keyless (Anahtarsız giriş ve çalıştırma) Ergoactive ısıtmalı ve masajlı koltuklar var. 2019 Ocak ayında akü yenilenmiş ama aracım için yeterli mi bilmiyorum. Akü Varta Efb 60 lık.

DSC_0455.JPG

 
Upvote 0
@Baho_34 Mert bey, Ali hocama sormuşsunuz ama ben cevap vereyim.

Fabrıkasyon 59Ah vardı ki değiştirirken 60Ah takıldı. Sorun olmaz. Umarım akü araca tanıtılmıştır.

 
Upvote 0
@Terms İlginiz için teşekkürler. Aracımı alalı 2 seneye yaklaştı herhangi bir sıkıntı yaşamadım ama araca tanıtıldı mı hiç bilmiyorum. Varta Akü yetkili servisde takılmış garanti belgesi mevcut.

 
Upvote 0
@Baho_34 2019 ocakta takılmış demiştiniz. Akü garantisi 2 yıldır ve garanti bitmiş,

 
Upvote 0
@Terms Evet teşekkürler biliyorum 🤭 Akü tanıtılmadıysa ne gibi şeyler olur?

 
Upvote 0

@Baho_34 En basitinden Akü daha önceki Amperi ile Şimdiki Amperi eşit olmadığın ve tam şarj olamayacağı için ömür bir miktar kısa olur.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt