Benzinli mi? dizel mi? TSI mı TDI mı? Neye göre karar verilir?


Bu hesaba aradaki fiyat farkını vadeliye yatırmak eksik [emoji4] onu da ekleyerek 2 yılı 4-5 yıl yapabiliriz.
Bizde alırken çok gidip geldik, önceden dizel Polo vardı, golfe geçince paramız benzinliye yetti, dizel için kredi çekecektik. Paramız olmadığı için vadeliye koymak aklıma gelmedi.

Hali ile 15 bin lira yılda 1300 lira civarı faiz verir, 1300 lira da 5 depo benzin veya parayı döviz olarak değerlendirsek, ovv [emoji28] aklım karıştı. En iyisi dolmuşa bineyim ben [emoji23][emoji23][emoji106]

Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi

 

Bizde alırken çok gidip geldik, önceden dizel Polo vardı, golfe geçince paramız benzinliye yetti, dizel için kredi çekecektik. Paramız olmadığı için vadeliye koymak aklıma gelmedi.

Hali ile 15 bin lira yılda 1300 lira civarı faiz verir, 1300 lira da 5 depo benzin veya parayı döviz olarak değerlendirsek, ovv
emoji28.png
aklım karıştı. En iyisi dolmuşa bineyim ben
emoji23.png
emoji23.png
emoji106.png


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
Valla bu hesapta iyice master yapmaya başladık. Bu gidişle doğuş fiyat politikasını değiştirir.

 
@yusuf hocam doğuş her türlü kazanıyor, ama belirttiğim gibi act gibi bir teknoloji harikası motor hali ile dizelden pahalı yurtdışında. Asıl kazanan da devletimiz, ötv ile [emoji106] üretmeye gerek yok, üretmeden Mercedes'ten fazla para ötv oluyor [emoji41] sistem de değişiyormuş haydi hayırlısı, şimdi golf tok kapı sesi olduğu için premium sınıfa girerse yandık [emoji23][emoji23]

Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi

 
Herkes kendine göre haklı bu konuda. Kesin olan tek şey ise her koşulda Doğuş un kazanması :)

 
@ibrahim043 ewet satarken o 10.000i cebinize koyuyorsunuz ancak şunu gözden kaçırmayın ki dizel araçlar 100.000 km ye yaklaştıkça değerini çok daha hızlı kaybediyor. çünkü dizel motorun ağır bakımları çok pahalı ve arızası da benzinliye göre çok daha masraflı olur. bu yüzden insanlar km'si yüksek dizel araçların ikinci eline şüphe ile yaklaşır ve değer kaybı fazla olur. benzinli araçlarda durum tam tersidir. değer kaybı olur ancak dizelde % 30 ise benzinlide % 15 dir ;)  benim fikrim tabi... bunun motor hacminden kaynaklı vergisinin fazla olmasını, yada özellikle iç Anadolu ve doğu anadoluda hava sıcaklığının eksilerde olduğu yerlerde çalışmayan motorların sıkıntısını söylemiyorum bile :)  tabi kısa vadede dizel dizeldir ve cepten yakıt için az para çıkınca mutlu olursun orası ayrı bir güzellik ;)

 
Merhaba arkadaşlar, izniniz ile bende TSI, TDI tercih konusunda görüşlerimi belirtmek isterim.

Yakıt tüketimi az diye, henüz gitmediğim yolun ve yakmadığım yakıtın parasını peşin vermek pek mantıklı gelmiyor,  şayet hedef alınan kullanım sürecinde araç kendini amorti etmiyorsa. Kendi aracımı almadan önce defalarca hesapladım ve aracımı peşin aldım, TDİ alacak bütçem olmasına rağmen 1.4 TSI aldım, pişman mıyım? çok samimi söylüyorum kesinlikle hayır. ilk yılı 22.000 km de kapatmıştım (Mart 2015 trafiğe çıkış) ikinci yıl aracı pek kullanmadım (Şirket lokasyon değiştirdi) şuan 32.000 de ve aracımı çok seviyorum. TSI olmasaydı atmosferik motora göre kesinlikle TDI derdim ama TSI dan sonra çok şey değişti. Bazı arkadaşlar tork konusunda değinmiş, 1.6 TDI 250 Nm 1.4 TSI ACT 250 Nm... benim araç 122 lik TSI tork 200. Şahsen oldukça yeterli ve tatmin edici bir değer, gürültüsüz patırtısız, sarsıntısız...

Saygılarımla..

 
Dizel mi benzin mi

Seferoğulları mı Tellioğulları mı

Neticede Daver Bey'in kızını Hakiki Tosun Paşa alır

:)

 
daha önce bende 2011 model dizel auris vardı. auriste yağ eksiltme sorunu vardı, garantiden bir kaç parça değişmişti. ondan mıdır bilmiyorum ama şehirdışı en düşük 100 km'de 5 litre yapabilmiştim. şehir içi de, 6-7 arasında değişiyordu. bu arada şehir dışı eğer 140-150 ile gidersem 7-7,5 litre yakıyordu. 

1,4 tsi highline aracımla en son 10 gün önce ankara-konya arası 90km/h sabit hızla gidiş ortalamam 4,2 litre, gelişte bir kaç yerde çok dikkat etmedim, 4,8 litre yaktı.
benzinli bir araca göre çok iyi değerler diye düşünüyorum. 140-150 ile gitsemde tahminen 7 litre civarı yakardı düşünüyorum. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
araba mekaniginden anlamam. Eger bir araba yokus yukari giderken hiz kesiyorsa, devirden dusuyorsa, bana vites dusurtuyorsa sinirlerim geriliyor. 1.6 TDI'dan hic sikayetim yok, akiyor araba. Yillik surusum tahmini 15bin-17bin arasi. 

 
Okadar hesabın üzerine bize yazacak birşey kalmamış
kalbimin sesini yazayım bende . Bir dizelci olarak tsi hariç benzinli araba almam (bir ihtimal 3.20 ileride)

Çevremde astra hyundai kia vs kullanan araçlar 10-12 lt benzin masrafı varki hepsi lpgye dönmüş durumda , tsi dikkatli kullanırsanız ilginç rakamlar sunuyor 4-5-6 lt bence tuhaf ama çok iyi tüketim , yanlız nedense tdi motorlar standart 110-90 hp içine sıkıştırılmış gibi reno,psa,crdi grubu daha performanslı volkswageni bu konuda anlamak zor, tsi gibi efsane motor yapabiliyorken tdi neden standart yapar anlamanıyorum , passat 1.6 tdi komedi gibi golf dizel kullanmadım ama 110 hp bu araca şaka gibi, tercih konusunda benzinli araç psikolojik olarak hep kendinizi kısıyorsunuz arada kaçamak yapmak nekadar tatminkar eder bilemiyorum, dizele binince doya doya gidiyor insan , kısada bir hikayemi ekleyeyim bir ara cruze sıfır almıştım aylarca test izle araba araştır git cruze al ne güzel demi
araba 12 lt yakıyor forumlara bakıyorum 5 bin km sonra azalır 5 bin oldu, 10 binde azalır yok azalma bir yana artış var tabi kendime de yediremiyorum olumsuz yazana giydiriyorum forumda , sonra dedimki sen kazıklandın kabul et bari başkalarına sebep olma ... öyle gaz pedalını ayarlamadan haldur huldur kullanacaksanız tsi sizi üzer direk tdi alın,

 
Yılda yapacağınız kilometreye göre tdi veya tsi seçilmesi en doğrusu olur.

 
Kasımda alırken acil 1.6 aramama rağmen bir st:abi elimde gırtlak dolu 1.4 var, gel bunu vereyim sana yılda 10-12 yapiyormussun zaten diye baya uğramıştı. Dinlemedim aldım dizeli, şimdi gezerken adaptif hız sabitleyicili araç görünce yutkunup duruyorum 

 


Geri
Üst Alt