Benzinli mi? dizel mi? TSI mı TDI mı? Neye göre karar verilir?


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,331
İsim
Murat İNCİ
Orijinalden alıntı:  muhmedMerhaba arkadaşlar,

Öncelikle güzel düşünülmüş ve güzel organize edilmiş başlıklar ve bilgiler için SILVERSHADOW'a ve diğer forumdaşlara teşekkür ederim. Araştırma aşamasındaki birçok insana yardımcı olacaktır.

Arabalarıyla yıllık 30-40 bin km yapmayacak insanlar genelde dizel mi benzinli mi ikilemine çok sık düşer. Golf 7 için bu ikilemdeki insanlara fikir verebilmek açısından bir çizelge hazırladım. Bu çizelgeyi izahlı şekilde paylaşmak isterim.

*Şehiriçi tüketim değerleri forumlarda kullanıcı yorumlarına göre verildi. İstanbul trafiğine en uygun değerleri seçmeye çalıştım.

*Vergiler ilgili internet sayfalarından edinildi. Kasko tutarı VDF kaskodan internet yoluyla alındı.

*Yıllık kullanım İstanbulun bir yakasından diğer yakasına işe giden bi insan düşünülerek yazıldı. 20 km gidiş - 20 km geliş olarak alındı ve 1 yıl 335 gün olarak hesaba dahil edildi. Yılda 30 gün arabayı çeşitli sebeplerle kullanamayacağını düşündüm.

Bu durumda araçların yıllık masrafları hesap edilmiş oldu. Araçlara listedeki opsiyonları ekledim ve internetten okuduğum kadarıyla çoğu kişinin almış olduğu %5 indirimli tutar üzerinden araçların fiyatlarını elde ettim. TSI araçların yılda 13400 km kullanıma göre TDI araçlardan ne kadar daha fazla masraflı olduğunu inceledim. 1,2 TSI 13400 km kullanımda listede görüldüğü gibi yıllık 443 lira daha masraflı ancak TDI araç 14.155 lira daha pahalı. Dolayısıyla aradaki amorti süresi tam 32 yıl. Yani yılda 13400 yapan kişi TDI araç almak isterse, 1,2 TSI almış olması durumunda 32 yılda vereceği fiyat farkını dizel alarak tek seferde daha aracı kullanmadan vermiş oluyor. (1,2 TSI için 23400 km kullanımda yıllık masraf farkı 1362 lira ve amorti süresi 10,4 yıl, 43400 km kullanımda yıllık masraf farkı 3201 lira ve amorti süresi 4,4 yıl,)

TDI alıp 2-3 yıl kullanıp çok az değer kaybıyla satmak isteyen kişiler aradaki fiyat farkını geri alacağından ötürü bu mantık bu kişiler için çok doğru olmayabilir. Ancak bu kişiler vergileri ve kasko bedelini daha yüksek ödeyeceklerini göz önüne almalılar. 5 yıl veya üzeri süre binmek isteyenler için fiyat/performans açısından 1,2 TSI en mantıklı seçenek gibi gözüküyor.
Değerli Hocam;

Size üstat demeliyim.

Benim amatörce yaptığım çalışmalar bunun yanında gerçekten hafif kalıyorlar.

Tam olarak da anlatmaya çalıştığım fikrin özeti bu tablo.

1.2 TSI, 1.6  TDI verimliliği  karşısında dahi ezber bozan bir yatırıma dönüşüyor.

Uzun seyahatler ve yıllık 35-40 Bin kilometre yapmazsanız TDI kendisini amorti edemiyor 5 yılda

Kısa mesafeli yolculuklarda kullanılan araç tam ısınarak performans göstermeye başlamadan kapatıldığında hem erken dolan partikül filitresi hem de fazla yakıt tüketecektir.

Bana kalırsa en önemli gözden kaçan etken 2500 devirden sonra artan gürültüsü..

Lüks konfor titreşimsizlik ve sessizlik isteyenler için TSI ideal

Teşekkürler bu değerli ve emek harcandığı belli olan katkınız için.

PwJ93MY.jpg


 
cok guzel bır anlatım olmus ama en cok vergıden kaybettıgı konusulmus tdi motorun peki 1.4 tsi  mı 1.6 tdi mı deseydık acaba nasıl bır sonuc ortaya cıkardı gercekten benzınlı arac kullanmıstım hep cok zevklı ancak dızelde yokuslarda cok ıyı be hocam

 
Ayrıca hocam beni gözden kaçırdım ama burda günlük tüketim göz önüne alınıyor mu ? İstanbul'da is çıkış saatinde gercekten benzinli araba sürmek istemezsiniz. Trafik yuzunden benzinli araç ile alacağınız benzinin haddi hesabi olmaz hocam.

 
Myvzz dedi:
cok guzel bır anlatım olmus ama en cok vergıden kaybettıgı konusulmus tdi motorun peki 1.4 tsi  mı 1.6 tdi mı deseydık acaba nasıl bır sonuc ortaya cıkardı gercekten benzınlı arac kullanmıstım hep cok zevklı ancak dızelde yokuslarda cok ıyı be hocam
Değerli Hocam;

Asıl fark dizelin farkını sizin de hissettiğiniz yokuşlu yollarda daha net hissedebilirsiniz.

Yakıt elbette benzinli ile karşılaştırılamaz.

Malumunuz TSI motorlar yokuşu hiç sevmezler.

 
mcanerol dedi:
Ayrıca hocam beni gözden kaçırdım ama burda günlük tüketim göz önüne alınıyor mu ? İstanbul'da is çıkış saatinde gercekten benzinli araba sürmek istemezsiniz. Trafik yuzunden benzinli araç ile alacağınız benzinin haddi hesabi olmaz hocam.
Ne kadar trafik ve ne kadar zorlu yol da olsa 15.000 km altında yol yapan için 1.2 daha karlı. İşin içinde vergi alırken kullanılan kredi faizi, kasko fiyatı girince hepsinde 1.2nin eli çok kıymetli :)

 
İlk aracımı alırken bende bunları hesaplayarak aldım ve benzinli daha mantıklı gelmişti dizele 10K TL daha fazla para vermek istemedim. ancak bu turbolu motorlarda fabrika verilerini tutturmak çok zor en azından benim için.

ben araç kullanırken zevk alan bi insanım yeri gelir dip gaz yaparım  8000 devire kadar getiririm bunları yapınca fabrika verilerini maalesef yakalamanın mümkünü olmuyor. aracda 2000 devirde vites atmanız gerekiyor.

Benzinli araç daha performansı gidiyor bu bi gerçek ama o performansı fabrika verilerindeki yakıt tüketimiyle vermiyor maalesef :)

şuan dizel Golfum var hiç kasmıyorum çok yakıcak az yakıcak diye 20 kuruş yakıyo bnm önceki aracıma göre yakmıyor gibi bişey kassanız 20 kuruşun altını çok rahat görecek.

Dizel alırken bide şunu göz önünde bulundurmak lazım alırken verdiğiniz 10 bini satarken de geri alıyosunuz o arada kullandığınız yakıt cebinizde kalıyor. bi zararı yok yani

1,2 ye gelince düşük motorlar uzun güzel yolda sıkıntı yapmıyor ancak dar virajlı yollarda çekilmiyor araç sollarken bi vites hatta 2 vites düşmeniz bile gerekebiliyor...

TSİ 1,2 hiç kullanmadım bu bnm küçük motorlar hakkındaki şahsi düşüncem.

Tüm bunlar yüzünden TDI ya karar kıldım...

 
@ibrahim043

1.2 ve 1.4 ikiside düşük devirlerde çok canlılar. Tabi ki dizelin ekonomisi bizde yok. Kredi kullanarak araç alınacaksa ve 15bin km altı yol yapanlara oneriyorum ben. Peşin para varsa ve performans da orta düzey yeterliyse tabi ki dizel ;)

 
Gercektende sadece 1.2 tsi 1.6 tdi motorla tartisilir 1.4 alinacaksa eger sadece highline icin tercih ederdim ben olsam 1.4 alınacağına nasilsa satisda kurtalicagi icin 10 bin tl 1.6 tercih edilmelidir sahsi fikrim 1.2 alicak olsaydim o ayri

 
yusuf dedi:
@ibrahim043

1.2 ve 1.4 ikiside düşük devirlerde çok canlılar. Tabi ki dizelin ekonomisi bizde yok. Kredi kullanarak araç alınacaksa ve 15bin km altı yol yapanlara oneriyorum ben. Peşin para varsa ve performans da orta düzey yeterliyse tabi ki dizel ;)
1,4 jetta kullandım o gerçekten iyi 1,4 insignia vardı ağır olduğundan alt devirler cansızdı 6. vites yok gibi bişeydi.

1,2 yi kullanmak nasip olmadı.

performansı sevdiğimden 1,4 150 hp yi çok isterdim ama işte geliri belli olanların uzak durması gereken bi araç olur bence hele ki sınırları zorlayan biriyseniz :)

 
Myvzz dedi:
Gercektende sadece 1.2 tsi 1.6 tdi motorla tartisilir 1.4 alinacaksa eger sadece highline icin tercih ederdim ben olsam 1.4 alınacağına nasilsa satisda kurtalicagi icin 10 bin tl 1.6 tercih edilmelidir sahsi fikrim 1.2 alicak olsaydim o ayri
Hocam dediğiniz peşin para varsa yapılır. Eğer para peşin değilse kredi kullanılacaksa kullanılacak 10bin tl krediye 2500-3000 tl faiz biniyor. Her sene de kaskoya 100 lira ödenirse yakıtı amorte ediyor neredeyse bu farklar. Bunları da göz önünde bulundurmak lazım.

 
ibrahim043 dedi:
@ibrahim043

1.2 ve 1.4 ikiside düşük devirlerde çok canlılar. Tabi ki dizelin ekonomisi bizde yok. Kredi kullanarak araç alınacaksa ve 15bin km altı yol yapanlara oneriyorum ben. Peşin para varsa ve performans da orta düzey yeterliyse tabi ki dizel ;)
1,4 jetta kullandım o gerçekten iyi 1,4 insignia vardı ağır olduğundan alt devirler cansızdı 6. vites yok gibi bişeydi.

1,2 yi kullanmak nasip olmadı.

performansı sevdiğimden 1,4 150 hp yi çok isterdim ama işte geliri belli olanların uzak durması gereken bi araç olur bence hele ki sınırları zorlayan biriyseniz :)
Çok haklısınız hocam. Uzun yolda aracım iyiki 1.4 değil dediğim çok oldu. İnsan kendini tutamıyor  8D

 
Benim iş ile ev arası 6.5 km. Yani hafta içi günde en az 13 km garanti. Yollar açık trafik yok. 3 tane kırmızı ışık var. İşe gidip gelmenin dışında gezme alışveriş hafta sonu vs için yapilan yol var. Yılda bir kez de 1000km'lik uzun yol var. Gidis dönüş gezme derken 3500km de öyle. Son 15 ayda yaptığım km 22bin. Aylık ortalama 1500km diyelim. Sizce tdi mi tsi mi? 

 
Benim iş ile ev arası 6.5 km. Yani hafta içi günde en az 13 km garanti. Yollar açık trafik yok. 3 tane kırmızı ışık var. İşe gidip gelmenin dışında gezme alışveriş hafta sonu vs için yapilan yol var. Yılda bir kez de 1000km'lik uzun yol var. Gidis dönüş gezme derken 3500km de öyle. Son 15 ayda yaptığım km 22bin. Aylık ortalama 1500km diyelim. Sizce tdi mi tsi mi? 
Hocam tdi mantıklı olacak gibi. Yanlız eğer 2-3 yıl içinde araç değiştirilecek ise ve kredi çekilecek ise 1.2 tsi da alınabilir. 

 

Benim iş ile ev arası 6.5 km. Yani hafta içi günde en az 13 km garanti. Yollar açık trafik yok. 3 tane kırmızı ışık var. İşe gidip gelmenin dışında gezme alışveriş hafta sonu vs için yapilan yol var. Yılda bir kez de 1000km'lik uzun yol var. Gidis dönüş gezme derken 3500km de öyle. Son 15 ayda yaptığım km 22bin. Aylık ortalama 1500km diyelim. Sizce tdi mi tsi mi? 
Hocam aracım 1.2 tsi dsg. TDI ile arasında çok ciddi fiyat farkı var ki bir de benim bile aylık net 2000 km yolum var iken tdi diyemiyorum :))) hiç bulaşmayın dizele :)

 

Geri
Üst Alt