Yeni leon fiyatı


Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
160
Tepkime puanı
57
Konum
Ankara
İsim
Ömer
Yeni leon fr 231 bin tl olduğunu duyunca şaşıran bir tek ben miyim?  Belki daha önceden konuşulmuştur, ya da biliyorsunuzdur ama ben az önce bir paylaşımda gördüm ve çok şaşırdım.. 

 
Bence olmaması için bir sebep yok. Zararına satacak değiller ve manuel Leon'un 280 bin liraya satılması da çok zor, kim alır ki o paraya hocam. Bir de döviz düşüş gösterdi ama fiyatlar düşmedi bir türlü. Leon yeni geldiği/geleceği için ben bu fiyatları normal görüyorum. %50 ötv'ye düşmesi gereken daha çoook araç var ama bayiler sağolsun fırsatçılık konusunda yarışıyorlar. Özellikle Peugeot, Hyundai ve Honda.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bence olmaması için bir sebep yok. Zararına satacakları satacak değiller ve manuel Leon'un 280 bin liraya satılması da çok zor, kim alır ki o paraya hocam. Bir de döviz düşüş gösterdi ama fiyatlar düşmedi bir türlü. Leon yeni geldiği/geleceği için ben bu fiyatları normal görüyorum. %50 ötv'ye düşmesi gereken daha çoook araç var ama bayiler sağolsun fırsatçılık konusunda yarışıyorlar. Özellikle Peugeot, Hyundai ve Honda.
Hocam buldular Çukurova gibi düz çayırı, biri o yana at sürüyor biri bu yana. Devletimiz sağolsun asıl önlerine bir cit cekmek akillarina gelmiyor. Ya da islerinemi öle geliyor Tartisilir.

 
Doğuş biraz oyun oynuyor aslında, sipariş verdikleri Golfleri satmak istiyor. Leon'u bu fiyatta tutacaklardır bir süre.

Yalnız alt ötv diliminde Golf 8 DSG bekleyenlere sağlam cevap oldu bu.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Vatana millete hayırlı olsun., bizim insanımız zamcık falan umursamaz, kafaya koydumu Leon fiyatı 350 bin de olsa gider alır., doğuşta bunu bildiğinden zamcığı yapıştırıyor..

 
Bu çip olayı (yarı iletken malzemenin hammaddesi) sıkıntısı var.,

Dünyadaki en büyük yarı iletken üretcisinin fabrika yandığı için stoklar telef olmuş durumda., otomobil, playstation, telefon, laptop, fotoğraf makinesi, televizyon vs.. aklınıza gelebilecek tüm elektronik eşyaların üretiminde bu "yarı iletken malzemenin" çoğu kısıtlı fabrikalar üzerinden sağlandığı için ciddi sıkıntılar mevcut.,

Amerikan hükümeti sıkıntıyı çözebilmek adına yeni bütçe bile ayırmış durumda, bu sefer tedarik zincirini artırmak için kısıtlı fabrika sayısına bağlı kalmamak için hızlıca yeni fabrikalar kurulacak FAKAT

Uzmanlar bu yatırımların geri dönüşü yani eski üretim hızına kavuşulması en az 4-5 yıl sürer diyorlar..

Çünkü otomobillerde kullanılan yonga setlerinde eski bir teknoloji kullanıldığından., yarı iletken üreticisi şirketler., bu eski teknoloji  yonga setleri yüzünden üretimi artırmayı istemiyormuş., Çünkü dünyadaki tüm otomotiv sektörünün yıllık toplam ihtiyacı olan yonga ihtiyacı adamların yıllık üretiminin %10 'u kadar olduğu için., Otomotiv üreticilerini pek sallamıyorlar.,

İeltken üreticileri otomotiv üreticilerine okey üretimi artıralım fakat ilerde olacak Covid benzeri bir olayda üretim düşerse bu maliyeti karşılama sözü istiyorlar., ve üretimi artırmak için yapılacak yatırım sonrası 1 sene sonunda yeterli stok doyumuna ulaştıktan sonra yeniden üretimi yavaşlatmamız gerekecek, yapılacak üretimin artışı için gerekecek yatırımın maliyeti kim ödeyecek diyerekten bunun garantisi istiyorlar.,

Bu yetmezmiş gibi zaten dünya genelindeki pandemi süreci etkilerinin halaa azalmaması iş gücünü yavaşlatıyor., eski iş gücüne kavuşulması 2 seneyi bulacaktır..

Özetle kısa vadede bu işin çözülmesi çok zor gözüküyor., 5-6 yıl boyunca bu yarı iletken sıkıntısı devam edecek gibi duruyor..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Dün izmir de baktım. Leon Mayıs yada Haziran gibi gelir dediler. Ellerinde yok araç. 

 

Bu çip olayı (yarı iletken malzemenin hammaddesi) sıkıntısı var.,

Dünyadaki en büyük yarı iletken üretcisinin fabrika yandığı için stoklar telef olmuş durumda., otomobil, playstation, telefon, laptop, fotoğraf makinesi, televizyon vs.. aklınıza gelebilecek tüm elektronik eşyaların üretiminde bu "yarı iletken malzemenin" çoğu kısıtlı fabrikalar üzerinden sağlandığı için ciddi sıkıntılar mevcut.,

Amerikan hükümeti sıkıntıyı çözebilmek adına yeni bütçe bile ayırmış durumda, bu sefer tedarik zincirini artırmak için kısıtlı fabrika sayısına bağlı kalmamak için hızlıca yeni fabrikalar kurulacak FAKAT

Uzmanlar bu yatırımların geri dönüşü yani eski üretim hızına kavuşulması en az 4-5 yıl sürer diyorlar..

Çünkü otomobillerde kullanılan yonga setlerinde eski bir teknoloji kullanıldığından., yarı iletken üreticisi şirketler., bu eski teknoloji  yonga setleri yüzünden üretimi artırmayı istemiyormuş., Çünkü dünyadaki tüm otomotiv sektörünün yıllık toplam ihtiyacı olan yonga ihtiyacı adamların yıllık üretiminin %10 'u kadar olduğu için., Otomotiv üreticilerini pek sallamıyorlar.,

İeltken üreticileri otomotiv üreticilerine okey üretimi artıralım fakat ilerde olacak Covid benzeri bir olayda üretim düşerse bu maliyeti karşılama sözü istiyorlar., ve üretimi artırmak için yapılacak yatırım sonrası 1 sene sonunda yeterli stok doyumuna ulaştıktan sonra yeniden üretimi yavaşlatmamız gerekecek, yapılacak üretimin artışı için gerekecek yatırımın maliyeti kim ödeyecek diyerekten bunun garantisi istiyorlar.,

Bu yetmezmiş gibi zaten dünya genelindeki pandemi süreci etkilerinin halaa azalmaması iş gücünü yavaşlatıyor., eski iş gücüne kavuşulması 2 seneyi bulacaktır..

Özetle kısa vadede bu işin çözülmesi çok zor gözüküyor., 5-6 yıl boyunca bu yarı iletken sıkıntısı devam edecek gibi duruyor..
acaba bu hangi cip? ecu falan mi? islemci mi? 

edit-

şöyle bir araştırdım, intel'in başına gelenlermiş. fakat yangınla ilgili bir şey göremedim. sanırım tüketim çılgınlığı yüzünden ve farklı yerlerde fabrika kurarak üretim kapasitesini arttırıyorlar. bu arada  araç sektöründe aktif kullanıldığını bilmiyordum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt