1.6 tdi 0w-30 vs 05w-30


En uygunu 5w30 dur. 0w30 sicak havalarda resmen suya donusur yaglama özelliği azalir.Zaten aracta hangi yag kullanilmissa fazla degistirmemek gerekir cunku motor aliskanligida goz onune alinmali.

 

@Koc @Terms @mbonat @ogzogz @Lycian @agacmalzeme teşekkürler, 5w30 ile devam etmek daha mantıklı geldi maceraya gerek yok.

liqui yerine motul denemeyi düşünüyorum sürekli şehir içi kullanmıyorum hatta daha fazla şehirdışı kullanım genellikle hız sabitleyici ile 120 km/h seyahat ediyorum her 250km bir araç dpf rejenerasyona giriyor forumda bazı tdi kullanıcıları 900km girdiğini yazmış benim dpf mi sıkıntılı dizel kullanan arkadaşlar sizlerin dpf temizlik aralığı nasıl ?

 
@bf417 dpf temizliğe başladığında aracı kapatmayın rölanti düşene kadar durun, yada 3bin devir üzerinde 15 dk kadar sürün. Tekrar açması arkadaşların yazdığı gibi 1000km yi bulur.

 
Yağ konusunda biraz kafa karışıklığı var aslında.

Şimdi yağın başındaki rakam araba sogukken yağın viskositesini gosterir. Hatta o W harfi winter in baş harfidir. Yani 0w30 yag 5w30 yağa gore kışın ilk calistirmada daha avantajlıdır. Fakat şöyle bir sey var ki 5w yağ -35 e kadar akışkan iken 0w yağ -40a kadar akışkan. Simdi akla şu geliyor turkiyede -35 den soguk bir yer var mı?

Diger 30 rakami ise araç ısındıktan sonraki nihayi koruyuculugudur, bu iki yag bir farklılık yok.

0w yaglari uretmek daha zor ve daha maliyetlidir. Turkiye sartlarinda gerek kesinlikle yoktur. Fakat yetkili servisler galiba shell helix ultra 0w30 a dönmüş. Bu yag zaten 504 ve 507 speclerini karşılıyor. Fakat gerek var mi o tartışılır. 

76645f6c-6f7b-4912-98b4-e7248feb5cb8.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
sürekli şehir içi kullanmıyorum hatta daha fazla şehirdışı kullanım genellikle hız sabitleyici ile 120 km/h seyahat ediyorum her 250km bir araç dpf rejenerasyona giriyor forumda bazı tdi kullanıcıları 900km girdiğini yazmış benim dpf mi sıkıntılı dizel kullanan arkadaşlar sizlerin dpf temizlik aralığı nasıl ?
uzun dönem yakıt verinizin fotoğrafını ekleyebilir misiniz?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yağ konusunda biraz kafa karışıklığı var aslında.

Şimdi yağın başındaki rakam araba sogukken yağın viskositesini gosterir. Hatta o W harfi winter in baş harfidir. Yani 0w30 yag 5w30 yağa gore kışın ilk calistirmada daha avantajlıdır. Fakat şöyle bir sey var ki 5w yağ -35 e kadar akışkan iken 0w yağ -40a kadar akışkan. Simdi akla şu geliyor turkiyede -35 den soguk bir yer var mı?

Diger 30 rakami ise araç ısındıktan sonraki nihayi koruyuculugudur, bu iki yag bir farklılık yok.

0w yaglari uretmek daha zor ve daha maliyetlidir. Turkiye sartlarinda gerek kesinlikle yoktur. Fakat yetkili servisler galiba shell helix ultra 0w30 a dönmüş. Bu yag zaten 504 ve 507 speclerini karşılıyor. Fakat gerek var mi o tartışılır. 

Ekli dosyayı görüntüle 42013
Buradaki spect e göre
Benim 20 / 50 koymam gerekli

Çünkü Adanada yaşıyorum hava sıcaklığı kışın hiçbir zaman -10C a düşmez, oysa yaz aylarında son yıllarda 54C leri falan görür olduk.

 
Şimdi bende 1.0 tsi dsg var.Servis 5.30 koyuyor Castrol.Tabloya bakınca 10 40 en mantiklisi,sicak havalar için düşünülürse?Kisin eksi 40i kim ne zman goruyorki?

 
Bu yağ aralığı durumuna bakacak olursak, herkes şehiriçi kullanım yapmıyor veya  herkes soğuk iklimde ya da sıcak iklimde yaşamıyor. Dahası herkes sakin kullanmıyor.. 

Doğal olarak bu aralık olmak zorunda.

 
Arac uretici sartnamesine uygun yag konulmasi elzem vizkozite hesabi son kullanicinin isi degildir. Kullanim kosullarina gore yag degisim araligi azaltilabilir. 0 numara yag cok soguk (-20-40 gibi) iklimde kullanilan araclar icin ilk calistirmada ciddi faydasi olacaktir. 

 
Bence 5w/30 dan şaşma aracın kilometresi çok fazla yüksek değil hem arkadaşların dediği gibi çok soğuk yerde değilsen biraz gereksiz olur.aracında belki hafif bir yağ eksiltmesi oluşabilir.dpf filtren daha fazla kurum is tutabilir.
bakımı bende yeni yaptım,liqui moly 4200 yağ ile birlikte katkı olarak liqui moly ceratec katkısınıda koydum.inan sesi diğer yağa göre daha az gelmeye ve yağ sıcaklık seviyesi daha azalmaya başladı.şimdilik memnunum ama bakalım ileride ne olacak hep aynı seviyede gidecekmi görmek lazım.

 
@Koc @Terms @mbonat @ogzogz @Lycian @agacmalzeme teşekkürler, 5w30 ile devam etmek daha mantıklı geldi maceraya gerek yok.

liqui yerine motul denemeyi düşünüyorum sürekli şehir içi kullanmıyorum hatta daha fazla şehirdışı kullanım genellikle hız sabitleyici ile 120 km/h seyahat ediyorum her 250km bir araç dpf rejenerasyona giriyor forumda bazı tdi kullanıcıları 900km girdiğini yazmış benim dpf mi sıkıntılı dizel kullanan arkadaşlar sizlerin dpf temizlik aralığı nasıl ?
Audi a4 lerde 1000km oldugundan eminim ama Golf 7 de yanlis hatirlamiyorsam normalde her mazot aliminda 1 kere devreye girer. Mazotu az az aliyorsaniz tek seferde fullemenizi tavsiye ederim

 
@bf417  Burada zamanında detaylıca anlatmıştım hocam dpf mevzuatını bakmak isterseniz. 250km de olan farklı. 500km-1000km de olan farklı.




 
@Yehanoha merhaba yazınızı okumuştum teşekkürler,  pasif rejenerasyona bu araçlar kaç km de bir giriyor onu merak ediyorum sonuçta bir aralık çıkıyordur km düştükçe partikül filtresinin ömrü dolmaya başlamış diyebiliriz. 200km bir 14gr birikmesi var 500 km bir birikmesi var. Benim sürekli şehir içi kullanımda 250 260 245 km bu rakamlar civarı temizliğe başlıyor ve muhakkak bitirmeden de motoru kapatmam.

 

Geri
Üst Alt