1.6 TDI mi? yoksa 1.2 TSI mı? (2. Bölüm)


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,331
İsim
Murat İNCİ
Orijinalden alıntı:  abdullahabdulkadirBu forumdaki ilk mesajımı size yazıyorum, geçmiş birkaç sayfaya baktım da bu forumun üstadı sizsiniz herhalde..ben de en iyi bilene sorayım diye düşündüm..belki daha önce binlerce kez sorulmuş çok klişe bir soru olacak ama yine de sormak istiyorum..senede 17000 km yapıyorum ve ilkbaharda golf düşünüyorum..bütçem 65000(bir kuruş fazla veremem)..DSG düşünüyorum...bu paraya az kullanılmış dizel mi alayım(bu paraya büyük ihtimalle midline plus olacak),  yoksa 0 km'de 1.2 benzinli comfortline+sürüş paketi olanı mı tercih edeyim..hesap yaptım senelik yaptığım km'ye göre benzinli de yıllık zararım net 1400..kararsız kaldım..aslında benzinli istiyorum çünkü motor sesi daha az ve günlük kullanıma daha uygun..araba rölantide iken hiç ses duymak istemiyorum..(ses konusunda biraz takıntılıyım)..günlük kullanıma uygun derken kastım da şuydu mesela kısa mesafelerde dizel motor kullanmayın diyor uzmanlar..motor iyice ısınmadan kapatıldığında uzun vadede motor yıpranıyormuş..(mesela bakkal market alışverişine arabayla gitmek gibi..)  sizin detaylı ve değerli yorumlarınızı bekliyorum..
Orijinalden alıntı:  abdullahabdulkadirAslında SİLVERSHADOW'a sormuştum..evet haklısınız vw'de dizel farkı çok aşırı...diğer markalarda 10000'i geçmiyor..aslında benim de gönlüm benzinliden yana...para kolay kazanılmıyor..sorum olacak..arka süspansiyon açısından 1.2 benzinli ile dizel arasında fark var mı? sertlik-yumuşaklık açısından sordum...siz aracınızın bozuk yol performansından memnun musunuz?
Değerli Hocam;

Öncelikle Hoşgeldiniz.

Diğer Hocalarım da değerli yanıtlar vermişler sağolsunlar.

Benim söyleyeceklerim onlarınkileri tamamlayıcı nitelikte ve biraz  daha detay içerecektir.

İlk mesajınıza bakarak detaylı bilgiler verilmesini gerektiren soruları görünce  aslında bana çok fazla da seçenek kalmadığını söylemek gerek.

Aslında ilk soru gizli olanı... Temiz ikinci el mi yoksa sıfır kilometre mi?  İkinci el mi sıfır kilometre mi sorusu dizel mi benzinli mi? sorusundan önce gelmeli; çünkü sizin bu karar alma sürecinde önce karar alarak  sonrakini belirleyecek soru şu: Dizel almak uğruna alınacak riske değer mi?

Alınan araç uzun yıllar kullanılmak içinse ve imkanlar sonuna kadar zorlandığında sıfır kilometre alınabiliyorsa ikinci eldeki kurtlar vadisinde kimin kuzu kimin kurt olduğu belli olmayan puslu havalarına  dalmamalı.

En sade donanım paketi bile olsa Golf golf'tür. Gerçekten temiz ve kullanıcısını tanıdığınız birinden alınınca risk oldukça düşer ancak büsbütün ortadan kalkmaz sizin de bildiğiniz gibi.

En önemli ön kabulümüz :Türkiye piyasasında dizel araçların ikinci elde hem prim hem pazar genişliği ile uzun mesafelerde kullanımında karşı konulmaz bir ekonomik olma üstünlüğe sahip olduğunu kabul ederek karşılaştırmaya girişmelidir.

1. Öncelikle Dizel aracın başlangıçtaki maliyeti o kadar yüksek ki bu amortismanı karşılamak için yılda 10 Bin - 15 Bin km kullanmak gerektiği söylenirdi. Dizele talep artınca satılan araç sayısıyla beraber satış fiyatlarının arz talep dengesi gereği artışı kaçınılmaz oldu. Aradaki makas o kadar açıldı ki dizel tercihinde ilk kriter olan 10.000 - 15.000 km kullanmak gerekliliği 25 Bin- 30 Bin'e  kadar çıktı. Siz eşdeğerde araç alacağınız için  bu kıstası görmezden geleceğiz.

2. Yakıt tüketimine göre dizel makineler hem yakıt tüketimlerinin yüz kilometrede litre bazında düşük olması hem de 1 litrelik yakıt tutarının düşük olması nedeniyle daima avantajlı konumdadırlar.

Bana kalırsa hayatımıza giren 1.2 TSI motor konudaki bütün ezberi bozmuştur. Çünkü fabrika verilerini bir kenara bırakıp gerçek tüketim verilerine dayanarak;

*Dizelin uzun süreli tüketiminin Şehir içi ve dışı ortalaması 100 km.'de 5 litre desek şu andaki yakıt fiyatlarına göre: 3,79 x 5=18,95

*1.2 TSI için kendi tüketim verilerime dayanarak 100 km.'de 6 litre desek yakıt fiyatlarına göre 4,27 x 6= 25,62 TL

*sizin kullanacağınızı düşündüğünüz ortalama 17.000 kilometreye göre Dizeldeki maliyetiniz fiyatları sabit varsayarak 3225 TL, 1.2 TSI 'da 4355 TL olacak aradaki fark yıllık  1130 TL x 5 yılda = 5650 TL

3. Ama aradaki vergi farkı da yok sayılmamalı 1.2 ile 1.6 lt hacim farkı nedeniyle birisi 537 TL diğeri 859 TL MTV ödemesi yapılmalı. 2015 MTV yükselişlerine göre 537 TL olan 591 TL;  859 TL olan 946 TL  olduğuna göre bu aracı minimum 5 yıl kullanacağımızı varsayarak  ikisi arasındaki farkın aynı oranda  artacağını da öngörürsek şimdi 355 Tl olan fark toplamları 5 yıl sonunda 1230 TL civarına kadar açılacaktır.

Demek ki sadece MTV vergi farklarının yakıt giderlerinden çıkartırsak  5650 TL-1230 TL= 4420 TL  aradaki fark azalmaya başladı.

4. Dizel güç üniteleri belli koşullarda ekonomik kullanıma sahiptir.

  * Bunlardan ilki uzun mesafeler kullanmaktır. Çünkü dizel makinelerin aksamı yüksek basınç altında çalıştığı için yüksek teknolojiyle üretilir ve dayanıklılık sınırları yüksektir. Bu nedenle geç ısınır ancak bu nedenle kısa mesafeler kullanılması hem motora hem de dizel partikül fitresi erken tıkanması/dolması gibi daha başka diğer parçalarının da dolaylı olarak erken yıpranmasına  neden olacağı gibi verimli olduğu yüksek sıcaklıklara daha erişemeden kapatıldığı için ekonomik de olmaz. Benzinli makine ise kısa süreli kullanımda dahi olsa dizel makineye göre daha kısa sürede ısındığı için ekonomik optimal değerler erken ulaştığı için alışverişe ve kısa mesafeli yerlere gidiş gelişte daha az yakıt tüketecektir. Hatta Dizel makineye sahip bir BMW F30 kullanıcısının anlattığına göre henüz 10Bin'i bulmadan enjektör arızası nedeniyle servise götürdüğünde aracın kayıtlarından 50-80 km'lik menzillerin altında kullanılmasından dolayı arıza vermesinin kullanıcı hatası olarak kabul edildiği için garanti kapsamında tamir edilmediğini aktarmıştı. Golf forumunda henüz benzer bir örnek yok ama bu dikkate alınması gereken ve mesel olması gereken bir misal.

  * İkinci koşul yüksek tork üretmeleri nedeniyle genelde yük ve yolcu taşımacılığında da tercih edilen bu makinelerin rampa ve yük durumuna benzinli makinelere göre daha az etkilenmeleridir. Benzinli makinelerle ama özellikle düşük hacimli olanlarla aralarındaki temel fark benzinli makinelerin ilk kalkış ve düşük hızlarda çıkılan yokuş ve de yüklü hareket etme ve hız kazanma esnasında aşırı yakıt tüketirken dizel makinelerin düşük devirlerde ürettikleri yüksek tork nedeniyle bu esnada benzinlilere oranla yakıt tüketmeleridir. Fakat çıkılan yüksek hızlarda tork benzinlilerde artarken dizellerde düşecek ve orta noktada birbirlerini yakalayacaklardır.

Söz gelimi TSI motorlu araçla ortalama 70 km hızda, 2 kişi yüksüz, klima kapalı, otoyolda, akşam saatlerinde 200 km'lik parkurda 4 litrelik ortalama tutturulurken tamamen aynı koşullarda dizelle bu tüketim yaklaşık olarak 3,5 litre civarında olabilir.

Dizel makine yüksek hızlara çıktıkça yakıt tüketimi logartmik olarak artar ve benzinli makineyi 140-160 km/s hızlarda yakalar ve hatta geçebilir.

5. Dizel makineler belli devirlerde ister istemez vuruntulu ve gürültülü çalışırlar. Bundan kaçınılmaz ve Sadece gürültüsü değil titreşimi de kimilerini rahatsız edebilir.

Ben aracımı boya koruma için götürdüğümde etrafına toplanıp ilk soruları "elektrikli mi? Abi " idi. Motor sesini duymayacağınız için sık sık marş basma hatasına düşseniz de korkmayın akıllı marş sistemi nedeniyle marş basmayacağıdan marş motoruna zarar veremezsiniz.

Fakat aynı zamanda dizel alması gereken kilometreyi yapmasına karşın benzinli makineyi sırf daha "konforlu" diye tercih eden Sezer Hocam gibi emsaller var.

6. Daha dün bir forumdaşımız sürüş konfor paketli 1.2 TSI DSG Comfortline araç aldı %5 indirimle.. Metalik boya farkı olmayan bulursanız şu andaki liste fiyatı 66,300+1520= 64,429 TL 'ye siz de bir araç bulup binebilirsiniz keyifle... Fakat kasko ve Trafik sigortası vb. masraflar elbette bu hesaba dahil değildir.

7. İkinci mesajınızdaki son sorunuzun yanıtı basit... 1.6 TDI Highline da alsanız bağımsız arka süspansiyonlara sahip olamayacaktır. Bu haliyle 1.2 TSI ile 1.6 TDI comfortline arasında her ikisinin de torsiyon çubuğuna sahip olmaları açısından yürüyen aksam bakımından fark olmayacaktır. 

Bana kalırsa bağımsız süspansiyon konfor için değil yol tutuş performansını sağlamak ve yol güvenliğini korumak için geçilmek zorunda kalmıştır. Yüksek hızlarda girilen virajlarda Ağırlık tarnsferinin fazla olması nedeniyle virajın dış tarafındaki arka tekerleğin havalanması örneğinde olduğu gibi ekstrem durumlarda düz bir çubuk üzerinde konumlanan iki arka tekerlekten birinin üzerine aşırı yük binip o yöne eğilince diğer taraftaki de ona bağlı olduğundan onunla birlikte hareket etmek durumunda kalmaktadır. Fakat bağımsız süspansiyonda aynı durumda diğer aksi istikametteki süspansiyonlarda herhangi bir etki mümkün olmadığından lastikler yerle temas etmeye devam etmektedirler.

İşte bu otomobil dünyasının altın kuralı olan tekerlekler yere bastığı sürece yön verilebileceğinden daima en iyi şekilde yere basmalıdır kuralının ortaya çıkışını da özetler.

Sadece viraj kabiliyeti değil, viraj çıkışında ya da ortalama hızlarda geyik testi benzeri ani kaçma manevralarında ve fren mesafesinin azaltılmasında ya da motor gücünün yere aktarılmasında bağımsız süspansiyonun faydaları saymakla bitmez.

Bağımsız süspansiyonlar girilen çukur veya karşılaşılan tümseklerde, tıpkı viraj örneğinde olduğu gibi diğer tekerleğin dengesini bozmadığı, onda sarsıntıya sebep olmadığından yanı sıra daha konforludur.

İlginçtir ama herkesin takıldığı konu yol tutuş ve fren mesafesi yerine konfordur. Keşke asıl amaçlananın konfor değil asıl amaçlanın yanı sıra ortaya çıkan sonuçlardan biri olduğu bilinse.

Bağısız süspansiyonların daha çok performans odaklı, kolay hızlanan ve aynı hızla viraj alması ve hızlandığı gibi yavaşlaması gereken araçlar olan 122 beygir ve üstü güç ünitelerine sahip modellerde kullanıldığını sanarak Highline'lara özgü olduğunu sananlar dahi var.  Eğer yüksek hızlarda kullanmaktan hoşlanıyorsanız bu süspansiyonlar gerekli değil kaçınılmaz. Hatta bunun ikisini bir arada sunan Golf'ün 1.6 TDI bluemotion modeli var spor süspansiyonlu.  Daha performans odaklı bir araç isteyenler sadece motor hacminin büyütmek değil lastik tabanlarını da genişletmek ve dolayısıyla her yüz kilometrede ortalama sadece bu farktan doğacak 0,5 ila 1 litre daha fazla tüketimi de sineye çekip bağımsız süspansüyonlarının da diyetini ödediklerinden alan ve veren memnundur. Fakaaat motorun performans isteğiyle hacminin büyütülmesiyle; bu farktan dolayı  TSI ACT makinaların adını lastik rendesine, tüketimini 8.5 lt'lere çıkartıp ekonomikliğini büyüklere masallara çeviren  kahramanlara selamı bir borç biliriz.

Sonuç olarak sakin kullanan biriyseniz kullanım yıllarınız boyunca torsiyon çubuğu ile bağımsız süspansiyon farkını asla fark edemeyeceksiniz; daha yeni aldığınız aracınızı  dağ yollarına vurup süspansiyonlarını vicdansızca test etmeyecekseniz, bu testi yaparken arka koltukta oturamayacağınız için farkını anlamanız çok ama çok güç...

Saygılar

 
böyle güzel bir yazıdan sonra , nacizane eklemek istediğim;

Dizel partikül filtresi temizleme işlemi için motorun sıcak ve sabit hızla gitmesi gerekiyor, dolayısıyla şehir içi kısa sürüşlerde  filtrenin arıza verme riski artıyor

 
arkadaşlar ben de senede 10 bin ve büyük çoğunluğu ş.içi yapan biri olarak 1,4 tsi highline dsg almaya karar verdim. 1sene önce elimde olmayan sebeplerden ötürü alamamıştım inşallah bu sefer nasip olur  yaptığım çalışma ekte

Ekli dosyayı görüntüle 4562

 
artık motorin ile benzin arasındaki fiyat farkı yapılan zamlarla beraber makası daralttı. çok bir fark yok. bu durum dizele olan rağbeti azaltıyor, insanlar baştan 12-13.000 tl fazla verip dizel almıyor bu da benzinlinin ikinci el değerini yükseltmekle birlikte, dizelin sıfırına olan rağbeti de aşağıya çekiyor. önümüzdeki 10 yıl içinde hybrit araçların yaygınlaşması ile beraber piyasa tepetaklak olacak diye düşünüyorum. petrol şirketlerinin piyasaya el atacağına eminim. en iyi yaklaşım şuan için dizelin sıfır araçlarına fazla yaklaşmamak diye düşünüyorum. benzinli araç maddi durumu orta olanlara daha mantıklı ki şuan fazilerin yüksek olması da dizelin yüksek meblağsına daha da bir katmer vurmakta... 

 
Merhabalar, bende bugünlerde 120 bin lira bir bütçe ile golf alma niyetindeyim. Lakin, piyasalar malum. 1.2 tsi mı? 1.6 Tdi mı kararsız kaldım. Fiyatlar aşağı yukarı aynı. Yılda 10 15 bin km yapıyorum. Genelde şehir içi. 1.2 tsi 2013 model bir golf 7 nin çubuklu torsiyona sahip olduğunu bugün bu forumdan öğrendim. Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim bu arada. Kafamdaki iki soru işareti şu. 1.2 tsi konfor olarak beni üzer mi? Birde ben gaz basmayı severim. 1.2 tsi sert kullanımda yakıt olarak üzer mi? Şimdiden teşekkür ederim.

 
konfor olarak üzmez ama gaz basmayı seviyorsanız benzinli araç her türlü yakar.

 
Merhabalar, bende bugünlerde 120 bin lira bir bütçe ile golf alma niyetindeyim. Lakin, piyasalar malum. 1.2 tsi mı? 1.6 Tdi mı kararsız kaldım. Fiyatlar aşağı yukarı aynı. Yılda 10 15 bin km yapıyorum. Genelde şehir içi. 1.2 tsi 2013 model bir golf 7 nin çubuklu torsiyona sahip olduğunu bugün bu forumdan öğrendim. Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim bu arada. Kafamdaki iki soru işareti şu. 1.2 tsi konfor olarak beni üzer mi? Birde ben gaz basmayı severim. 1.2 tsi sert kullanımda yakıt olarak üzer mi? Şimdiden teşekkür ederim.
Sert kullanımda 1.2 tsi ile 9 10lt rahat görürsünüz bu da yaklaşık kmde 70 kuruş demek. 

1.6tdi aracımın 105 beygirine de binen birisi olarak şu an ort 6.5lt 

Karar sizin

 

Geri
Üst Alt