İstanbul- Kar Ve Golf :)


[mention]HONEY [/mention] benim akü düşeceğine nedense yükseliyor,özelliği mi acaba? :)


...
Kar suyu iyi geliyor demekki
 

[mention]ogzogz [/mention] [mention]HONEY [/mention] benden de iyi elektirk alıyor demek ki [emoji2]


...

 
Atmayın ya vallahi bizim burda yağmıyor bi fotoğraf çekemedim :)  (istanbul -fatih)

Allah dışarda kalanların yardımcısı olsun .

 
Bu akşam tatlı tatlı yağan karın tadını ellerimiz sızlayana kadar çıkardık, bu da dün sabahtan, yanakları bu sene ilk kez soğuk gören bizim sincap ve düldül ☺️

Kar yağmasına en çok sevinenler onlar olurdu her sene ama bu sene herkes bir ayrı sevindi, kış mevsimini çocuklara açıklamakta zorlanır hale gelmiştik, hava bile soğumamıştı, barajlar-su-dengesiz sıcaklıklar derken herkeste bir huzursuzluk vardı.

Umarım herşeyi örtüp bembeyaz bir sayfa açtığı gibi yurtta herkes için daha dertsiz tasasız virüssüz belasız bir yılın habercisi olur bu yağışlar.

Selamlar.

IMG_20210116_222601_456.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ekli dosyayı görüntüle 41992

Sıcaklığın etkisi.. Soğuk marş basma vs.

Grafik muhtemelen sağlıklı bir akü içindir. 
@ogzogz Hocam bu grafikte gösterilen, sıcaklığa göre akü voltajından ziyade akü sıcaklığına göre aküye uygulanması gereken şarj voltajı değerini gösteriyor olması lazım. Yani akü soğuksa şarj voltajının yükseltilmesi, akü sıcak ise de şarj voltajının kısılması sağlıklı bir akü şarjı için gereklidir. Araçlar için bu geçerlimindir bilmiyorum ( yeni nesil araçlarda akü durumunu izleyen sistemler olduğuna göre bu durumu da değerlendiriyor olabilirler) ama içinde bulunduğum UPS sektöründe kullanılan bakımsız tip aküler için durum böyle. 

Son olarak aküler için normal sıcaklıkta (örn. 25 derecede ) akü kapasitesi %100 iken sıcaklık arttıkça kapasitesi artar, sıcaklık düştükçe de kapasitesi düşer. Bu durum soğuk havalarda oluşan akü arızalarının sebeplerinden biridir. Zamanla kapasitesi düşmüş bir akünün soğuk havalarda kapasitesi dahada düşer ve marj için gerekli akımı veremez.

 
@ogzogz Hocam bu grafikte gösterilen, sıcaklığa göre akü voltajından ziyade akü sıcaklığına göre aküye uygulanması gereken şarj voltajı değerini gösteriyor olması lazım. Yani akü soğuksa şarj voltajının yükseltilmesi, akü sıcak ise de şarj voltajının kısılması sağlıklı bir akü şarjı için gereklidir. Araçlar için bu geçerlimindir bilmiyorum ( yeni nesil araçlarda akü durumunu izleyen sistemler olduğuna göre bu durumu da değerlendiriyor olabilirler) ama içinde bulunduğum UPS sektöründe kullanılan bakımsız tip aküler için durum böyle. 

Son olarak aküler için normal sıcaklıkta (örn. 25 derecede ) akü kapasitesi %100 iken sıcaklık arttıkça kapasitesi artar, sıcaklık düştükçe de kapasitesi düşer. Bu durum soğuk havalarda oluşan akü arızalarının sebeplerinden biridir. Zamanla kapasitesi düşmüş bir akünün soğuk havalarda kapasitesi dahada düşer ve marj için gerekli akımı veremez.
@Zafer evet, doğrudur. 

Benim de bahsettiğim, sağlıklı bir akü hava sıcaklığına göre, yüksek voltaj ile daha çabuk şarj olabilir.

Araç üzerinde şarj göstergesi %80'de stop ettiğinizde, gece soğuğundan sonra hava ısınmadan kontrol ettiğinizde %90 gösterdiğini görebilirsiniz. Ben birkaç defa denk geldim.  

Bu sebeple araç genel olarak şarjını %80 civarında tutar.  Soğuk havalarda marş sağlıklı aküde daha çabuk alır. Ve bilindiği gibi belli bir süre devir yüksekte kalır.

Eskimiş, şarj tutmayan bir akü ise zaten en dibe inecektir ve çalışmayacaktır. Ancak günlük kullanılan bir araçta belki sorun olmayabilir. 

Bir de bilmem denediniz mi ya da deneyen birini görmüşsünüzdür. Örneğin bir cihaz pili.. o an yedeği yoktur ve o cihazı o an çalıştırmak için pilini dolaba koyarlar, son bir defa daha çalışsın diye ve işe yaradığı olmuştur.

Tabii bunu araç aküsünde deneyemeyiz ancak dış hava sıcaklığı ve varsa aküde yada bağlantılı başka bir sensör ile farka göre çalıştırma gücü değişkenlik gösterebilir.

Muhtemelen araç şarj ederken ve marş basarken bunları hesaplıyordur.

Akü ile ilgili bilgi..

http://www.long.com.tr/aku-nedir_k12

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bir de bilmem denediniz mi ya da deneyen birini görmüşsünüzdür. Örneğin bir cihaz pili.. o an yedeği yoktur ve o cihazı o an çalıştırmak için pilini dolaba koyarlar, son bir defa daha çalışsın diye ve işe yaradığı olmuştur.
@ogzogz Hocam, özellikle biten tv kumanda pilleri için pilleri ısıtarak kullanmayı çok çok yaptım vede işe yaradığını biliyorum ( tabi çok uzun süre kullanılmıyor, en azından bir kaç saat idare edebiliyor ) ama soğutma işlemini açıkçası hiç duymadım, bir araştırayım. Teşeklürler.

 
@ogzogz Hocam, özellikle biten tv kumanda pilleri için pilleri ısıtarak kullanmayı çok çok yaptım vede işe yaradığını biliyorum ( tabi çok uzun süre kullanılmıyor, en azından bir kaç saat idare edebiliyor ) ama soğutma işlemini açıkçası hiç duymadım, bir araştırayım. Teşeklürler.
Aslında aynı mantık.. ani soğuk gören pil dışarı çıkınca hava sıcak olduğu için canlanır ve bi müddet işe yarar. Isıtmak da bulunduğu havaya göre ısı artışı olur ve o an yine iş görebilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Seastar76 Birazcık öyle oldu hocam konu başlığı kar olduğu için ona uygun olsun istedim başka konu başlıkları altında görüşmek dileğiyle diyelim :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt