Jump to content

Konstre ne demek?


Recommended Posts


  • İleti 5
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Popüler günler

Konuda en çok paylaşım yapanlar

vites kolunda DSG yazıyor mu ?

ilk çıkan golfler de tam otomatik denilen şanzıman kullanılırken sonradan DSG ile gelen golf 5 lerde şu anki çift kavramanın temelleri vardı, aracınız ilk çıkan seri dsg olmayan şanzımana sahip ise tork konvektörü ile vites geçişleri sağlandığından kavrama yoktur , aşağıdaki sitede tamir sorun ve özellikleri açıklamışlar bakabilirsiniz...

 

https://atco.com.tr/volkswagen-otomatik-sanziman-tamiri/volkswagen-golf-otomatik-sanziman-tamiri/

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@emrdmrc üstad dsg yazmıyor dsg olmadığına eminim de ozaman Bi başka soru tork konvertoru olan araçlar geri kaçırma yapmıyormus benim araç yapıyor benim araçtan 3 4 tane denedim hepsi kaçırıyor az tabi ki yani şimdi tork konvertoru de mi yok varsa ne bu şanzıman :D

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

normalde kaçırma yapmaz ama zamanla şanzımanın aşınması ve içindeki yağ basıncındaki azalmalarla siz gazı bıraktığınızda araç kendini öne atacak kadar tutması gerekirken ufaktan kaçırma yapıyor şanzıman işini ilk zamanlardaki yapmıyor hatta vites geçişlerinden sonrada araç böyle bir nefes alıp ilerliyor gibi bir his verir arada milisaniyelik gecikme gibi oda aynı olaylardan kaynaklanıyor kısaca öyle bir araç için bence dsg olmaması çok iyi :) vitesini atıyor kavrama derdi yok arada yağına baktırın kafanız rahat devam edin:)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@emrdmrc evet tam anlamı ile öğrendim Bi şanzıman ustası buldum Kartal da doğan şanzıman diye sagolsun o söyledi. bunlarda baskı balata yok dedi. Tam otomatik diye ekledi şaşırdım yıllardır yarı otomatik biliyordum çoğu ilanda da yarı otomatik olarak yazıyorlar sadece yağ ve filtre değişimi oluyor dedi artık kullanıma bağlı ne zaman arıza verirse Allah korusun 😁

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.




  • İletiler

    • 7.5 ve 7 jenerasyon farkli markyajla gelen bi durum dediğiniz. 7lerde midline plusta cam tavan yok. Bkz: golf 5 tour vs golf 5 goal farkli. Konuyu satış dışı konularda kirletmeyelim. Sağolun yorumunuz icin Mi 10 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    • Mqb’de linkteki yemez ama adaptasyonda ayari olabilir ama bence sorunu baska bir yerde aramak lazim, sicak havada ve ilik havada orijinalde de cok fazla Hatta hic calistirmiyor olabilir kizdirma bujisini. Sicak havada ben hic bekledigini hatirlamiyorum
    • @Evilhard dostum ben aynı model aynı kasa ve aynı marka olduğu için söyledim 😊 ikisi de golf ikisi de volkwagen ikiside midlineplus ikisi de manuel 😊 motorlar farklı sadece 
    • Bu konu ile ilgili olarak yabancı sitelerde aşağıdaki gibi bir konu var. Genelde eski modellerde denemişler ve ısıtıcı eşik değeri değiştirilerek ısıtma bujilerinin devrede kalma süresi ayarlanabiliyor görünüyor. Konu içinde golf 7'de yapılıp yapılmadığını görmedim ama altyapı aynı olduğu için uygulanabilir diye düşünüyorum.  Şehir dışında olduğum için kendi aracımdan kontrol edemedim. Konuyu aşağıdan inceleyebileceğiniz gibi anladığım üzere kısaca açıklayayım; VCDS ile;  Motor kontrol (Engine) ünitesine bağlanın. 12233 şifresini girerek oturum açın. Sonra, Adaptation'a tıklayın ve grup 12'ye gidin. Ekranda Stored value: 32768 (varsayılan) değeri görünmesi gerekiyor, bu değeri 32700 civarında bir değer ile değiştirin. Test'e tıklayın, ardından yeni değeri kaydedin. Motor kontrol ünitesinden çıkın, Kontağı kapatın ve tekrar açın. Motor kontrol cihazına gidin ve tekrar oturum açın. Adaptasyon'a girin ve grup 12'ye gidin. Burada görünen ekranda üstten ikinci penceredeki (no unit) değerin bir önceki haline göre değişmiş olması gerekiyor. Bu değer, kızdırma bujilerinin aktif olacağı saniye cinsinden süresini gösterir. Not: Değişikliğin sonuçlarını görebilmek için bunu soğuk bir motorla yapmanız gerektiğini unutmayın. VCDS ile değer değişimini istediğiniz zaman yapabilirsiniz, ancak motor sıcaklığı soğuyana kadar hiçbir şey fark edemezsiniz. Ayrıca, değişikliği yaptıktan sonra ikinci pencerede (no units ekranı) yeni ısıtma süresi görünmeyecektir. Adaptasyonun sonuçlarını görmek için kontağı kapatıp açmanız ve motor kontrolöründe yeniden oturum açmanız gerekir. Örneğin: Aşağıdaki değerleri Motor 7 derece sıcaklıktayken yaptığınızda; eşik değeri: 32768 iken, ısıtma süresi: 1,01 saniye, eşik değeri: 32700 iken, ısıtma süresi: 2,88saniye eşik değeri: 32650 iken, ısıtma süresi: 6,66saniye oluyor. Yani eşik değerini düşürdükce süre artıyor, tabi bunu çok uzatmamak gerekebilir, çünkü çok uzun süre devrede kalması avantaj olmayacağı gibi ısıtma bujilerinin de erken bozulmasına sebep olabilir. Bu yüzden yapılabilmesi durumunda sorumluluk tamamen kendinize aittir  Yukarıda da dediğim gibi Golf 7 de olur mu şu an bilmiyorum ama İstanbul'a döndüğümde sırf merakımdan deneyeceğim bunu, İlgilenenler aşağıdaki konuyu inceleyebilir. Konu: https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/how-to-extend-glow-time-with-vag-com-alh.123304/  
    • Bu akşam tatlı tatlı yağan karın tadını ellerimiz sızlayana kadar çıkardık, bu da dün sabahtan, yanakları bu sene ilk kez soğuk gören bizim sincap ve düldül ☺️ Kar yağmasına en çok sevinenler onlar olurdu her sene ama bu sene herkes bir ayrı sevindi, kış mevsimini çocuklara açıklamakta zorlanır hale gelmiştik, hava bile soğumamıştı, barajlar-su-dengesiz sıcaklıklar derken herkeste bir huzursuzluk vardı. Umarım herşeyi örtüp bembeyaz bir sayfa açtığı gibi yurtta herkes için daha dertsiz tasasız virüssüz belasız bir yılın habercisi olur bi yağışlar. Selamlar.
×
×
  • Yeni Oluştur...