Soğuktan sıcağa geçmeme sorunu mk7


Evilhard

Üye
Katılım
27 Ağu 2020
Mesajlar
40
Tepkime puanı
20
İsim
Mehmet
Merhabalar herkese. Askerden döndük tam isinacaz derken a aa o da ne. Kalorifer çalışmıyor.


Midline plus 2014 aracim soğuk üflüyor ancak sicaga getirdigimde tam gelmiyor. Normal ılık üflüyor. Petek tikanikligi değil sorun ona eminim. Yönlendirici dişli takiliyor diye düşünüyordum. Biraz kurcalayinca ışıklarda dururken dönmeye çalışıp takılan dişli sesi duydum..

Sorum: manuel klimada sıcak-soğuk yönlendirici dişli konumu nerede. Yolcu torpido altinda bulamadim. Çift yönlü dijital klima olmadığı icin farkli yerde olmali..

Yardimlarinizi bekliyorum keyifli forumlar.

Mi 10 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Eğer sorununuz yönlendirici motordan kaynaklıysa direksiyon arkası ile multimedya arasında. Benim de bozuldu geçenlerde.  Değiştirdim.

 
Upvote 0
Eğer sorununuz yönlendirici motordan kaynaklıysa direksiyon arkası ile multimedya arasında. Benim de bozuldu geçenlerde.  Değiştirdim.
Teybi söksek arkasindan ulasabilir miyiz? Sizde tirnak mi kirilmisti motor mu bozulmuş.

Mi 10 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Upvote 0
Benimde mk7 2013 model 1.6 tdi aracım son zamanlarda ısıtmıyordu, ilk kontrol ettiğim yer yönlendirici motorlar oldu ve bende ki sorun ısıtıcı petek kaynaklıydı ve peteği kendim değiştim ve problemden kurtuldum. Benim gördüğüm kadarıyla araçta en az 5 tane yönlendirici motor var, 2 tanesi sürücü tarafında 3 tanesi ise yolcu tarafında (birisi iç sirkilasyon mekanizmasına bağlı). Sürücü tarafındaki alt taraftaki motoru görmek için gaz pedalının hemen sağındaki plastik aksamı söküp üst tarafa bakmanız yeterli olacaktır. Daha üstte bir tane  daha var ama onu görmek için diz airbagini sökmeniz gerek. Yolcu tarafındakileri kontrol etmek için ise ayak koyma yerinin hemen üstündeki koruyucu kapağı söküp üst tarafa bakmalısınız diğer 2 tane motoru görmek için ise torpido bölümünü sökmeniz gerekecektir. Size tavsiyem ilk önce sürücü ve yolcu tarafındaki en alttaki 2 tane motoru kontrol edin. Konrol etmek için ise kontağı açın yada motoru çalıştırın sonra klima bölümündeki ısı ayar düğmeleri ve alt, üst ve yüze yönlerdirme tuşlarına sırayla basın eğer motorda ve dişlilerde problem yoksa dişliler iki yöne doğru sorunsuz dönecektir. Birde unutmadan bunları yapmadan önce yönlendirme motoru kalibrasyonunu yapmayı unutmayın, kalibrasyonu yapmak için yüze yönlendirme tuşu ve A/C tuşuna aynı anda 3 saniye kadar (ışıklar yanıp sönmeye başlar) basılı tutup sonra elinizi çekin işlem ortalama 10-15 saniye sürer. Eğer anlamadığınız bişey yada yardıma ihtiyacınız olursa yazarsınız. Kolay gelsin. IMG_20201130_152109.jpgIMG_20201130_152049.jpg

 
Upvote 0
Benimde mk7 2013 model 1.6 tdi aracım son zamanlarda ısıtmıyordu, ilk kontrol ettiğim yer yönlendirici motorlar oldu ve bende ki sorun ısıtıcı petek kaynaklıydı ve peteği kendim değiştim ve problemden kurtuldum. Benim gördüğüm kadarıyla araçta en az 5 tane yönlendirici motor var, 2 tanesi sürücü tarafında 3 tanesi ise yolcu tarafında (birisi iç sirkilasyon mekanizmasına bağlı). Sürücü tarafındaki alt taraftaki motoru görmek için gaz pedalının hemen sağındaki plastik aksamı söküp üst tarafa bakmanız yeterli olacaktır. Daha üstte bir tane  daha var ama onu görmek için diz airbagini sökmeniz gerek. Yolcu tarafındakileri kontrol etmek için ise ayak koyma yerinin hemen üstündeki koruyucu kapağı söküp üst tarafa bakmalısınız diğer 2 tane motoru görmek için ise torpido bölümünü sökmeniz gerekecektir. Size tavsiyem ilk önce sürücü ve yolcu tarafındaki en alttaki 2 tane motoru kontrol edin. Konrol etmek için ise kontağı açın yada motoru çalıştırın sonra klima bölümündeki ısı ayar düğmeleri ve alt, üst ve yüze yönlerdirme tuşlarına sırayla basın eğer motorda ve dişlilerde problem yoksa dişliler iki yöne doğru sorunsuz dönecektir. Birde unutmadan bunları yapmadan önce yönlendirme motoru kalibrasyonunu yapmayı unutmayın, kalibrasyonu yapmak için yüze yönlendirme tuşu ve A/C tuşuna aynı anda 3 saniye kadar (ışıklar yanıp sönmeye başlar) basılı tutup sonra elinizi çekin işlem ortalama 10-15 saniye sürer. Eğer anlamadığınız bişey yada yardıma ihtiyacınız olursa yazarsınız. Kolay gelsin. /monthly_2021_01/IMG_20201130_152109.thumb.jpg.8825d82766de225edb0f0f62cb890fb7.jpg/monthly_2021_01/IMG_20201130_152049.thumb.jpg.e72378a47937341af950238641d082a6.jpg
Öncelikle cok teşekkürler bu detayli bilgilendirme için. Ancak benim klimam analog. O yüzden çok motor var mi bilemiyorum ama kalibrasyon olayi o şekilde yapamicam ona eminim. Torpido altinda kontrol ettiğimde sizde görünen o dişli bende yok şöyle göstereyim:
Bir yabanci göğüsten gelen tık tik sesine çözüm olarak bir motoru değişiyor. Klimasi benimki gibi analog. Değiştiği motor ise şu. Motorun baglandigi bir dişli yok direkt motorun ustumdeki disli delige oturuyor çeviriyor sanirim. Oraya ulaşıp elimle sicaga cevirsem tornavidayla olur mu acaba
39bb44490b17492055ce42759ec21eb5.jpg
50c868237862a2a5fedd64263ef5c51d.jpg
753ae90edc5c27d55163982913664b43.jpg


Mi 10 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Upvote 0
Öncelikle cok teşekkürler bu detayli bilgilendirme için. Ancak benim klimam analog. O yüzden çok motor var mi bilemiyorum ama kalibrasyon olayi o şekilde yapamicam ona eminim. Torpido altinda kontrol ettiğimde sizde görünen o dişli bende yok şöyle göstereyim:
Bir yabanci göğüsten gelen tık tik sesine çözüm olarak bir motoru değişiyor. Klimasi benimki gibi analog. Değiştiği motor ise şu. Motorun baglandigi bir dişli yok direkt motorun ustumdeki disli delige oturuyor çeviriyor sanirim. Oraya ulaşıp elimle sicaga cevirsem tornavidayla olur mu acaba
39bb44490b17492055ce42759ec21eb5.jpg
50c868237862a2a5fedd64263ef5c51d.jpg
753ae90edc5c27d55163982913664b43.jpg


Mi 10 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Edit: sirkulasyon motoru demis videoda bu baska motor sanirim. Off nerede benim bu sicak-soguk motor acaba.. analog klima başa belasin[emoji17]

Mi 10 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Upvote 0
[mention=21637]Evilhard[/mention] bu videoda sıcak soğuk sorunu varmış bi bakın isterseniz
 
Video sahibi arkadaşla konustuk klimatronik yok bende analog olduğu için. Haliyle o disliler de yok

Mi 10 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Upvote 0
Güncelleme: kalorifer peteğini cikarip kapak motor işlevini görüyor mu diye baktim. Sicaga alinca kapak aciliyor soğuğa alinca kapak kapanıyor. Yani motor islevini görüyor. Ancak motordan sicak hava gelmiyor. Ilık üflüyor

Mi 10 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Upvote 0
@Evilhard Manuel klimada hakkında malesef bi bilgim yok, birde kalorifer peteğini çabucak nasıl çıkarttınız? İlk önce motor suyunu boşaltmanız lazım.

 
Upvote 0
[mention=21637]Evilhard[/mention] Manuel klimada hakkında malesef bi bilgim yok, birde kalorifer peteğini çabucak nasıl çıkarttınız? İlk önce motor suyunu boşaltmanız lazım.
Polen filtresi olacakti affola*

Mi 10 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Upvote 0
Birde VCDS kablonuz varsa yada olan birini bulursanız yönlendirme motoru hata vermiş mi ona bakın, program sayesinde ayrı ayrı motor testi ve kalibrasyonda yapabilirsiniz. 



 
Upvote 0

Benimde mk7 2013 model 1.6 tdi aracım son zamanlarda ısıtmıyordu, ilk kontrol ettiğim yer yönlendirici motorlar oldu ve bende ki sorun ısıtıcı petek kaynaklıydı ve peteği kendim değiştim ve problemden kurtuldum. Benim gördüğüm kadarıyla araçta en az 5 tane yönlendirici motor var, 2 tanesi sürücü tarafında 3 tanesi ise yolcu tarafında (birisi iç sirkilasyon mekanizmasına bağlı). Sürücü tarafındaki alt taraftaki motoru görmek için gaz pedalının hemen sağındaki plastik aksamı söküp üst tarafa bakmanız yeterli olacaktır. Daha üstte bir tane  daha var ama onu görmek için diz airbagini sökmeniz gerek. Yolcu tarafındakileri kontrol etmek için ise ayak koyma yerinin hemen üstündeki koruyucu kapağı söküp üst tarafa bakmalısınız diğer 2 tane motoru görmek için ise torpido bölümünü sökmeniz gerekecektir. Size tavsiyem ilk önce sürücü ve yolcu tarafındaki en alttaki 2 tane motoru kontrol edin. Konrol etmek için ise kontağı açın yada motoru çalıştırın sonra klima bölümündeki ısı ayar düğmeleri ve alt, üst ve yüze yönlerdirme tuşlarına sırayla basın eğer motorda ve dişlilerde problem yoksa dişliler iki yöne doğru sorunsuz dönecektir. Birde unutmadan bunları yapmadan önce yönlendirme motoru kalibrasyonunu yapmayı unutmayın, kalibrasyonu yapmak için yüze yönlendirme tuşu ve A/C tuşuna aynı anda 3 saniye kadar (ışıklar yanıp sönmeye başlar) basılı tutup sonra elinizi çekin işlem ortalama 10-15 saniye sürer. Eğer anlamadığınız bişey yada yardıma ihtiyacınız olursa yazarsınız. Kolay gelsin. Ekli dosyayı görüntüle 41684Ekli dosyayı görüntüle 41683Merhaba! Hocam verdigin bilgiler için çok teşekkür ederim yeni aldıgım aracımla işe giderken yolcu tarafından sıcak üflemedigini farkettim sizin yazınızı görüp yolcu tarafı torpido altını söktügümde yönlendirme motor dişlisinin çıktıgını gördüm takıp düzelttim şuan sorunsuz çalışıyor verdiginiz bilgiler için teşekkür ederim 🙏🏼
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt